Bekijk Volledige Versie : Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!
Hoeveel nachten hotel hebben jullie gehad? 16? Zou dan neerkomen op 50 euro per nacht. Voor dat bedrag kun je ook een leuk hotel Pricelinen.. 3.5 ster moet te doen zijn..
Ik ben 13 jaar en zou zelf graag een keer naar Orlando willen wegens de stranden,natuur en natuurlijk Disney world.
Hoogseizoen lijkt me te duur en te heet. We zijn zelf met 5 in het gezin.. Ik durf het eigenlijk ook niet echt voor te stellen aan mijn ouders. Verwacht dat ik voor gek word verklaard. Zag dat een week orlando in de herfstvakantie er al zo vanaf 3.600 zijn.. Duur of niet? Groetjes :)
Ik zou zeggen kijk even in dit topic: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?1328-Gemiddelde-kosten-reis-naar-Florida dan krijg je een idee van de kosten.
Zelf ben ik voor 3 volw voor 4 weken incl vluch, huurauto en verblijf zo'n 5000 kwijt (20 sept t/m 19 okt).
hallo,
Wij zijn van plan volgend jaar ook voor het eerst naar Orlando te gaan. We hebben een plan samengesteld, maar er is zoveel te doen, en zoveel afwegingen dat we graag de boel even hier willen voorleggen om te checken of we niet een paar denkfouten maken of leuke zaken vergeten.
Eerst iets over ons:
Wij zijn een stel van 40 zonder kinderen. We willen overdag uitstapje maken en s' avonds lekker in een barretje af zakken, dus er moet in de buurt van het hotel wel uitgaansgelegenheid zijn.
We willen niet vaak in lange rijen staan en houden ook niet van hele wilde attracties (achtbanen etc.), maar willen natuurlijk wel van alles gezien hebben. We zullen dus in parken voornamelijk shows etc. gaan doen, wellicht een paar van de rustigere attracties of met de fastpass systemen. Dierentuinen etc. vinden we dan wel weer heel leuk. We zijn film fanaten dus Universal gaan we ook zeker heen.
Ik heb een stoma, dus waterparken is weer een big no no.
Het plan is nu als volgt:
eerst aantal dagen hotel aan I-drive, op een plek bij universal/seaworld in de buurt:
- 1 dag aankomst
- 1 dag Universal studio (lopen/pendelbus vanaf hotel)
- 1 dag Sea world (lopen/pendelbus vanaf hotel)
- 1 dag Kennedy space centre (auto huren??)
- 1 dag Busch garden (auto huren??)
- 1 dag Florida mall/outlet shoppen (auto huren??)
- 1 dag discovery cove (auto huren?? is dit ook leuk als je niet in zwemkleding kan/wil (ivm stoma)??
- 1 dag transfer naar Disney
- dan nog 4 dagen hotel in Disney waarin we de 4 Disney parken willen doen. (Disney shuttle diensten)
- 1 dag vertrek
en dan nu de vragen:
Vraag 1: We zijn niet gebonden aan het hoogseizoen, dus zoeken een periode waar het iets rustiger is, is dan beter mei of juni aan te raden? Of maakt dit allemaal niet uit en is het sowieso wel druk :-)
Vraag 2: We willen ter plekke een auto huren als het voor een activiteit nodig mocht zijn, kunnen jullie wellicht inschatten voor welke van de genoemde uitstapjes een auto echt nodig is?
Vraag 3: Zijn Universal City walk/Disney downtown leuke uitgaanscentra en zijn deze lopend te bereiken vanaf gunstig gelegen hotels, of is I-drive zelf vermakelijk genoeg s' avonds?? (maw moeten we onze hotels hierop uitzoeken)
Vraag 4: een aantal van de kleinere attracties, zoals CSI experience, Titanic experience, dinosaur world park lijkt ons ook wel leuk, zijn hiervan enkelen de moeite waard (zo ja, welken raden jullie aan), of worden ze volkomen onder gesneeuwd door de big ticket events??
bedankt voor de aandacht tot zover!
Ben ook niet echt een grote Floridaganger maar waarom niet voor de hele periode een auto huren. Dan ben je echt zo vrij met alles.
Heb daar zelf ook eerst goed over na moeten denken maar ondanks het wennen in begin heb ik er totaal geen spijt van gehad.
Verder veel plezier met alles plannen leuk vooruitzicht hoor.
Hallo, je kunt beter vanaf hier voor de hele periode een auto huren, je kunt dan gaan en staan waar je wilt en wanneer je wilt en je bent goedkoper uit dan wanneer je daar per dag een auto huurt. Met shuttles rijden kan natuurlijk wel maar kost behoorlijk wat tijd en je bent aan de tijden van de shuttle gebonden.
we hadden eigenlijk om een aantal redenen het voornemen om niet een auto voor de hele periode te huren:
- we verwachten bij Disney geen auto nodig te hebben als we een hotel op locatie hebben. Of ligt alles daar nog redelijk ver van elkaar af?
- we zijn niet gewend in het buitenland te rijden, en om dan meteen na tig uren vliegen etc. in een vreemde grote/drukke stad in een vreemde auto te gaan rijden op zoek naar een voor ons vreemde bestemming spreekt ons niet echt aan....of valt het rijden in Orlando heel erg me?
- geen gedoe met parkeren bij de drukke parken (in de file voor een plekje), of is het daar allemaal zo ruim dat dit meevalt?
Dus eigenlijk hoopten we dat we alleen voor het uitstapje naar Tampa en het space center een auto nodig zouden hebben. Maar goed als het echt handiger is....ik verdiep me er eens wat beter in :-)
De afstanden in Amerika zijn niet echt loopafstanden zelfs niet in Disneyworld. Als je niet direct wil rijden kun je bij aankomst met een taxi of shuttle naar je hotel en de volgende dag een auto afhalen. Dit kan ook op International drive bijv Alamo. Of als jullie eerst naar Disney gaan, daar zitten ook autoverhuurbedrijven. Het rijden in Orlando is relaxed en parkeerplaatsen heb je overal genoeg, zeer ruim en overzichtelijk. Het voordeel om zelf een auto te huren is dat je dan lekker vrij bent om te doen wat je wilt. Ook is het wel handig als je gaat shoppen want anders moet je zo sjouwen met al die tassen :-)
Dat rijden went heel vlug en misschien handig een navigatie.
Zei al had er in begin ook moeite mee maar echt een auto daar is zo handig en eigenlijk kan jebijna niet zonder.
En ook zo gemakkelijk als je in de avond nog ergens naar toe wilt gaan
Je krijgt er geen spijt van hoor een auto huren voor de hele periode.
nav jullie opmerkingen de omgeving eens gegoogled earth, en inderdaad het is toch allemaal wel op redelijke afstand. We gaan dus toch maar een auto voor de hele periode doen, goede tips, bedankt!
Nu dan maar even kijken of we wel daadwerkelijk naar Disney moeten verkassen halverwege de vakantie of gewoon gaan rijden vanuit 1 uitvalsbasis :cool:
Hey geweldig zeg, nu nog mooie auto uitzoeken en straks lekker daar rijden.
Als jullie 1 uitvalsbasis willen zou ik zeker kijken naar een huis of een condo. Als je toch in een hotel wil is een suite hotel een idee, je heb een woonkamer en een keuken, hoef je niet elke keer de deur uit voor wat eten of drinken.
we willen juist s' avond wel buiten de deur wat kunnen drinken, en ik vermoed dat de huizen en condo's niet echt in uitgaansgebieden liggen, dus wordt denk ik wel een hotel. Een appartement bij een hotel is op zich wel weer een goed idee, kunnen we als we echt willen ook een keer zelf koken :-) Maar goed ik vind ligging het belangrijkst, dus dat word criteria 1.
Iemand wellicht een idee of Disney downtown of Universal citywalk een beter uitgaan gebied is voor volwassenen?
Bekijk de websites eens wat je het meeste aanspreekt:
https://www.universalorlando.com/Nightlife/Citywalk-Nightlife.aspx (https://www.universalorlando.com/Nightlife/Citywalk-Nightlife.aspx)
https://disneyworld.disney.go.com/destinations/downtown-disney/
Er zijn heel veel vakantiehuizen die dichtbij de parken zijn. Een auto is echt noodzakelijk en dan ben je overal snel.
Parkeren is bij Downtown Disney gratis
Een huis heeft veel voordelen ten opzichten van een hotel.
Nog een tip als je een disney hotel wil boeken ....neem de magical express na je vlucht die zet je af aan je hotel . Je kan gerust in disney de eerste dagen zonder auto en huur hierna een auto bij alamo en haal deze af bij het dolphin hotel in disney en voila ....je moet niet direct na het vliegen rijden en je spaart zo een aantal dagen huurauto uit ook al is dit soms niet goedkoper .
Wij vinden een hotel met ons tweetjes beter zeker in disney zelf . Je kan nu via disney uk een disneyhotel boeken met free dining voor bepaalde data . En wij vinden de refillmug zo top je spaart zoveel uit aan drank .
Ta2 Gerrit
03-09-13, 09:59
we willen juist s' avond wel buiten de deur wat kunnen drinken, en ik vermoed dat de huizen en condo's niet echt in uitgaansgebieden liggen, dus wordt denk ik wel een hotel.
Iemand wellicht een idee of Disney downtown of Universal citywalk een beter uitgaan gebied is voor volwassenen?
Je moet uitgaansgebieden niet zien zoals we ze in Nederland kennen, net zoals kroegen, overigens. Hier en daar zit wel een sportsbar of pub, maar vrijwel zeker niet op loopafstand van elkaar of hotel, of je moet op Google maps echt een hotel zoeken wat naast een pub zit, en dat zijn vaak niet de beste hotels.
Echte uitgaansgebieden heb je al genoemd, waarvan de City Walk er uitspringt, en ook in Orlando downtown zit wat bij elkaar. Maar in het algemeen zul je altijd vervoer nodig hebben. Even naar kroeg lopen is er (meestal) niet bij.
moonlight91
03-09-13, 10:05
Old town is ook gezellig op bepaalde avonden
Ta2 Gerrit
03-09-13, 10:12
Shoot, helemaal vergeten, Old Town (dank je Moonlight), en we gaan er iedere vakantie minstens 1 keer naar toe :o Daar kun je nog wel een serieus biertje drinken, en zelfs lopend naar "huis". Direct ernaast heb je Celebration Suites, hotel met keuken op de kamer en aan aparte slaapkamer.
Een klant van mij is net terug van een rondreisje Florida en heeft daar met zijn zoon een dag of 6 doorgebracht, en die is het goed bevallen. Geen 5-sterren toko, maar degelijk en schoon, en goede service. En drie stappen verwijderd van een uitgaansgebied, dat vooral op Donder-, Vrij-, en Zaterdag erg gezellig is.
Goede tips , dank allen! Ben al flink aan het kijken naar de ideale spot....Old town klinkt zeker ook goed :-)
Of wellicht toch maar af en toe hotel hoppen (is ook juist weer makkelijker nu we toch een auto gaan huren) :-) paar dagen bij Disney downtown (waarbij we Cindy's tip van de shutlle vanaf het vliegveld gebruiken en bij Disney een auto huren) dan een paar dagen bij Universal citywalk, en nog paar dagen old town onveilig maken :-).....keuzes, keuzes..gelukkig nog tijd genoeg! Ach de uitzoek pret is onderdeel van de fun!
Je kan enkel de disney magical express gebruiken indien je in een disneyhotel verblijft . Persoonlijk vind april een leuke maand om te gaan en als we even kunnen net na pasen .
kogel is door de kerk vriendin lief heeft haar zinnen toch op een villa gezet ivm de rust na een lange dag drukte en een prive zwembad :-) dan maar een taxi naar de kroeg. Plan is 1e nacht hotel bij het vliegveld, volgende dag auto huren en relaxed naar de villa rijden. Nog wel weer 2 vraagjes:
- Ik zie dat voor het verwarmen van het zwembad zo'n 50$ per dag wordt gevraagd. Is dit nog wel nodig in Juni, lijkt mij dat in een subtropisch gebied het zwembad dan toch vanzelf wel warm wordt??
- hoe zit het met ongedierte in Orlando? Moeten hier in een villa extra rekening mee houden tov een hotel qua muggen spray, cockroaches etc.?? Zijn hier nog speciale maatregelen voor nodig, of valt dit heel erg mee?
Hallo, $ 50.00 per dag is veel te veel voor zwembadverwarming. Normaal is ongeveer $ 20.00 per dag. Je kunt misschien ook onderhandelen hierover als je verschillende prijsopgaven vraagt. Wij nemen het er altijd bij, een te koud zwembad vinden we niks. En zo'n tobbe wordt alleen van de zon misschien wel iets warmer maar voor ons niet genoeg. Maar dat is persoonlijk. Als het goed is is een villa ongedierte vrij, wordt periodiek gespoten. Op het eind van zo'n periode kan er wel een beestje voorbij komen maar dan bel je de management company en die regelen het wel. Van muggen etc heb je geen last want er zitten kooien om de zwembaden zoals je op de pagina's van de verhuurders kunt zien zoals van deze bijvoorbeeld :
http://www.homeaway.nl/Florida/Orlando/Disney-en-omgeving/Kissimmee-en-omgeving/vakantie-villa-Rolling-Hills/p13971.htm
Ben ook benieuwd waar je ziet dat zwembadverwarming $50 pd kost , is idd veel te duur. Als je een villa hebt gevonden(bv op homeaway) dan altijd onderhandelen over de prijs. Ik heb nog nooit betaald wat ze op de website vragen. En zeker in het laagseizoen kan het vrij goedkoop.
Er staat toch 90 pond per week bij .
Die 350/week komt uit een gids van het reisburo (staat 30-50 per dag), ik zie inderdaad op internet lagere prijzen...maar ook dat dit seizoens gebonden is en meestal tot maart...dus denk dat we wel zonder kunnen. We houden ook wel van een iets frisser zwembad
Wij waren er in april en konden niet zonder .
Wij gaan altijd in Maart en Oktober, in Oktober is het over het algemeen gemiddeld 28 to 30 graden en ook dan hebben wij zwembadverwarming erbij. Ooit een keer een townhouse gehuurd met een mini zwembadje zonder verwarming en de hele week niet gezwommen omdat het veel te koud was.
masterkabal
09-09-13, 19:44
Ik heb nog nooit verwarming in het zwembad gebruikt.
Niet in april, mei, juni, september en oktober.
Maar ik ben dan ook heetbloedig :cool:.
Groeten,
Raymond
In november was het wel wat koud water en was verwarming een aanrader. Vorig jaar eind september was het goed te doen zonder verwarming. Dit keer (begin september) hebben we wel verwarming en is het water op bejaardenzwem temperatuur :D. Best lekker maar ik had het ook niet erg gevonden als het iets koeler was (maar ben dan ook nog niet bejaard, haha). Het is dus echt een kwestie van smaak denk ik.
Wij hebben de zwembadverwarming alleen aan van nov-maart. In de zomer is het echt niet nodig. Onze meiden liggen dan rustig de hele dag in het zwembad en hebben het niet koud, terwijl het kou kleumen zijn. En bij de meeste villa's die je huurt kun je altijd op het moment dat je er bent vragen of je toch de zwembadverwarming mag bijboeken nadat je bent gearriveerd en het toch te koud vindt. Dat is een kwestie van de knop omzetten voor de manager.
Martijn1984
17-12-13, 14:46
Goedemiddag leden van het Floridaforum.
Ik ben nieuw hier op het Forum. Mijn naam is Martijn en heb samen met mijn vriendin besloten voor het eerst
de oversteek naar Amerika te maken. Na lang wikken en wegen tussen Las Vegas en Orlando is het toch
Orlando geworden! Wij hebben 12 dagen Orlando geboekt in de mei vakantie in het Holiday Inn Disney World.
Misschien willen wij ter plaatse ook nog een autotje huren.
De Themeparks die wij zoiezo willen gaan bezoeken zijn:
Disney's Epcott 1 dag
Disney's Magic Kingdom 2dagen
Disney's Studios1 dag
Sea World 1 of 2 dagen?
Universal Studios 1 dag
Universal Studios Adventure Island 1 dag
Zijn er nog must-do's behalve deze parken?
Kan ik in deze parken (met de dagen erbij) alles zien op een rustig tempo?
Hebben jullie misschien een indicatie over de drukte in de mei-vakantie?
Zijn de Amerikanen dan ook vrij?
Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden! Ik kan niet wachten totdat het april is!
Groeten Martijn
Hoi Martijn,
Wat leuk dat jullie naar Florida gaan. Ik begrijp dat het vooral een themaparken vakantie gaat worden. Natuurlijk zijn er behalve de parken die je in de planning hebt staan nog andere must do's maar die zijn per persoon verschillend en dus zeer afhankelijk van wat jullie leuk vinden. Ik neem aan dat je deze parken hebt uitgezocht omdat ze je het meest aanspreken. Ik zelf zou Animal Kingdom nooit overslaan maar daar denken anderen weer heel anders over.
De mei-vakantie is een goede periode om te gaan. Volgens mij is deze vakantie wel variabel in Nederland maar ik ben een paar keer eind april/ begin mei geweest tijdens de schoolvakantie van iig een gedeelte van Nederland en dat is prima bevallen. Het is niet super rustig in de parken maar zeker geen topdrukte. En grote kans dat het weer ook lekker is, al hadden wij afgelopen jaar net ietsje te veel regen (maar twee jaar geleden in die periode geen druppel gezien).
Als je echt een hele dag uittrekt per park dan is het op een redelijk rustig tempo te doen. Wil je het echt rustig aan doen dan zou ik voor 2 dagen per park gaan.
Jullie hotel ligt vlakbij Down Town Disney, gezellig voor in de avond om wat te gaan eten, te winkelen of gewoon voor de sfeer. Als je overdag gaat is het vaak rustiger maar nog steeds een leuke sfeer.
Veel plezier!
Zie mijn opmerkingen hieronder. 12 dagen Orlando is in principe voor de eerste keer prima. Er zijn nog andere pretparken in de buurt zoals Animal Kingdom, Busch Gardens (Tampa), de Funspot parken, Old Town etc etc. Maar het blijft een kwestie van keuzes maken.
Auto huren kun je het beste al in Nederland doen. Dan zitten alle verzekeringen erbij en het is een stuk goedkoper.
Disney's Epcott 1 dag --> zou 2 dagen doen. 1 voor Future world en 1 voor World Showcase
Disney's Magic Kingdom 2 dagen --> prima
Disney's Studios 1 dag --> prima
Sea World 1 of 2 dagen? --> 1 dag is voldoende
Universal Studios 1 dag --> prima
Universal Studios Adventure Island 1 dag --> prima
Zijn er nog must-do's behalve deze parken? Ik weet niet of je van (goedkoop) shoppen houd. Anders is een bezoek aan een (outlet) mall wel aan te raden.
Kan ik in deze parken (met de dagen erbij) alles zien op een rustig tempo? zou te doen moeten zijn.
Ik denk dat het zeker handig is om een auto te huren. Zeker als je meerdere dingen wilt doen en bijv niet alleen in Disney blijft.
En het voordeligst is het omdat alvast vanuit NL te doen.
Op dit forum staan allemaal topics over huurauto's zeker de moeite waard om te lezen.
Zie mijn opmerkingen hieronder.
Disney's Epcott 1 dag --> zou 2 dagen doen. 1 voor Future world en 1 voor World Showcase
Ik zou daar 1.5 dag Epcot van maken. Een hele dag Future World en de halve dag gecombineerd met Animal Kingdom.
Animal Kingdom is tenslotte al vroeg dicht (ik meen 18.00 uur), terwijl Epcot tot 22.00 uur open is. World Showcase is vooral leuk 's avonds, omdat je overal wat te eten kunt kopen wat bij dat land hoort.
Wij gaan ook voor het eerst volgend jaar en onze lijstjes matchen redelijk :o wij hebben als extra nog disney animal kingdom en cape canaveral op de lijst staan (maar slaan universal adventure dan weer over)
Hoi Martijn,
leuk de eerste keer. De meivakantie is een stuk rustiger. Seaworld haal je makkelijk in een dag. Verder zou ik ook naar Animal Kingdom gaan. De show in Epcot, Magic Kingdom en ook die in Disney studio's zijn geweldig. Epcot is het rustigst. Vind ik ook het leukste park. Bij universal kun je een vipcard kopen zodat je niet in de rij hoeft. Is duur maar wel gaaf als het druk is. Wij gaan dit jaar in augustus omdat onze dochter direct na de meivakantie examen doet. Het weer is in mei trouwens een stuk fijner als in hoogseizoen. Kennedy space center is trouwens ook interessant en rustig in mei. Is vanuit Orlando makkelijk te rijden. Heel veel voorpret alvast. Groet Anja
Wij willen misschien in juni gaan. Klopt het dat de ticketprijzen alleen maar duurder worden?
En is de I ride iets? ik weet niet of wij ook voor de volle drie weken een auto willen huren.
Een hotel vinden aan die i ride is niet makkelijk.
Ta2 Gerrit
11-01-14, 11:19
Als iemand kon voorspellen hoe de ticketprijzen zich ontwikkelen, dan kreeg die van mij (en vele anderen) een ereprijs. Tendens is dat hoe dichterbij je datum komt, hoe slechter de prijzen worden. Tot dat er weer een airline is die zijn tickets op de dumpplaats gooit, en je bijna voor half geld kunt reizen (zoals Arkefly vorige week). Maar wanneer dat gebeurt, als jij het weet, weet ik het ook :o
De I-ride is een gemotoriseerde tram die van de kop van International Drive (Premium Outlets I-Drive) tot aan de kont van dezelfde weg (Premium Outlets Vineland), met nog een uitschieter naar Universal Studios en Seaworld. Aan die route (International Drive op en neer) zitten vele tientallen hotels, in allerlei klasses, klik maar een op deze link (http://www.iridetrolley.com/pdf/marker-map.pdf). Daar zit vast wel wat voor jullie tussen.
Maar ik zou zelf niet alleen afhankelijk willen zijn van de trolley, en er dus een auto bij willen hebben. Maar daar zijn al 100 discussies over geweest hier.
Bedankt voor je antwoord.
De discussies over de auto ken ik idd al ;-).
Wij twijfelen nog, parkeren bij de parken is ook steeds een hoop geld.
Dan heb je de entreeprijzen nog niet gezien! De I-ride brengt je wel naar de parken die aan de I-Drive liggen, vaak hebben hotels volgens mij nog wel shuttles om naar Disney te komen. Zit je wel weer vast aan tijden.
Juist vanwege de entree prijzen ;-)
In een opwelling orlando geboekt maar zo ik lees krijgen we er zeker geen spijt van!
even wat kleine vaagjes:
1. Zijn er in de omgeving van Orlando oude westers stadjes? of wat erop lijkt (wester moet je natuurlijk in het westen zoeken....)
2. Zijn er spook-stadjes in de omgeving van Orlando zoals Bodie?
3. Heeft iemand ervaring met Budget rent a Car? (in het forum kom ik Budget niet tegen)
4. we gaan met tieners, die liever de pretparken mijden... heeft iemand suggesties?
5. wat mogen we beslist niet missen?
bedankt!
Enige spijt die je krijgt is dat je er meteen aan verslaafd bent :D
3. Budget wordt volgens mij maar beperkt gehuurd omdat het meestal niet de goedkoopste is, maar verder wel een goede maatschappij hoor.
4. Tieners die pretparken mijden, bestaan die dan ??? Tja waar gaat de interesse van de tieners dan wel naar uit. Er is zat te doen in Orlando. Ze kunnen ook alle dagen shoppen :D :D
5. Ik zou zeggen de pretparken, en nog een heleboel meer. De lijst is gewoon erg groot en ligt vooral aan de interesses.
Enne welkom op het forum, zat leesvoer om te kijken waar de interesses naar uit gaan.
Mijn advies voor mensen die altijd een eerste keer naar Orlando gaan:
Niks mijden en zoveel mogelijk doen.
Het is niet naast de deur, wie weet wanneer je ooit weer terug komt.
Zonde als je hier zit en denkt... had ik maar.
Ervaar alles zelf en maak je eigen oordeel over iets.
Goed onthouden dat er een reden is waarom er zoveel mensen ergens heen gaan, er zal dus vast iets de moeite waard zijn om erheen te gaan :D
Concreet op je vragen:
1. Zijn er in de omgeving van Orlando oude westers stadjes? of wat erop lijkt (wester moet je natuurlijk in het westen zoeken....)
Naar mijn weten zijn er wat oude plekken in en om Orlando, maar niet de western stadjes zoals de films.
Maar een vervanger kan zijn: http://www.oldcity.com/
Hangt er ook een beetje vanaf hoever je wilt rijden en wat je wilt zien weer.
2. Zijn er spook-stadjes in de omgeving van Orlando zoals Bodie.
Ik heb er nog niet van gehoord.
3. Heeft iemand ervaring met Budget rent a Car? (in het forum kom ik Budget niet tegen)
Kijk even in het forum (en andere fora), er zijn een hoop goedkopere aanbieders te vinden die net zo goed/slecht zijn.
Let alleen altijd goed op met je verzekeringen en het aansmeren van extra verzekeringen aan de balie.
4. we gaan met tieners, die liever de pretparken mijden... heeft iemand suggesties?
Ja, negeren en gewoon gaan :cool:
5. wat mogen we beslist niet missen?
Zie de complete lijsten hier op het forum.
Persoonlijk vind ik dat je alles een keer moet zien, of je nou fan ben of niet.
Disney, SeaWorld, Universal, zwembaden, Sport, de malls, de wijken/mensen, stranden, gewoon het rond rijden en dan alle eet mogelijkheden nog etc..... maar ach... ik ben redelijk partijdig zeg maar ;-)
Hey Welkom en succes met het vele uitzoekwerk.
De tips van Peet zijn al heel erg handig. maar punt 4 ....
we gaan met tieners, die liever de pretparken mijden... heeft iemand suggesties
bestaan dat soort Tieners? :cool:
moonlight91
05-03-16, 10:32
Ja en Nee .. zulke tieners bestaan
Onze zoon (en wijzelf eigenlijk ook) gaan ook niet graag naar pretparken... de elle lange saaie wachtrijen, drummende mensen en dat alles voor 2 min. pret, uitpuilende prullebakkken met zwermen wespen, en rommelige paden,en vuile wc`s
Maar ..... !!! in Florida staan we elke keer weer te poppelen voor de parken te bezoeken
wij vinden het totaal anders dan hier in bv de Efteling .. de wachtrijen zijn een attractie opzich , alles word hoe druk het ook is goed bijgehouden en blijft spik en pan, en geen gedrum of geklier in de rijen..
de eerste keer dat we naar Magic Kingdom zijn geweest zijn we voor de Wishes naar huis gegaan
we zagen het totaal niet zitten om met zo`n mensen massa naar buiten te moeten en richting de parking te gaan ..Dom Dom achter af
Inmiddels zijn we er achter dat Disney ster is in het begeleiden van de uittocht van weet ik hoeveel mensen tegen sluitings tijd
Tieners zijn zulke grappige wezens.....ik zou in iedergeval 1 dag naar een park gaan, samen overleggen wat ze leuk vinden. Ik vind Universal het allerleukst.
Verder is er zo veel te doen, maar Kennedy Space Center is ook de moeite waard. https://www.kennedyspacecenter.com/
Verder is een tochtje met een airboat ook heel leuk!
veel plezier met plannen!
Wij hebben bij Budget.com gehuurd vorig jaar en dit jaar weer.
vorig jaar wat problemen gehad met de borg, maar dit was onze eigen fout.
bij alamo betaal je geen borg en bij Budget houden ze de huurprijs als borg in op je cc voor de huurperiode. Dit hadden we kunnen nalezen maar hadden we niet gedaan.
Dit jaar toch weer bij hun gehuurd omdat we voor een midsize SUV voor 18 dgn maar €425 betalen.
Florida vind ik niet te vergelijken met het zuidwesten. Niet het ruige landschap en de authentieke dorpjes. Maar heel veel leuke dingen te doen.
Met de Segway door Celebration, kanoën weekiva spring, fietsen op Marco islands, tuben Kelly park, shoppen, dolfijnen spotten aan de westkust met de seascreamer, enz enz.
Maar met tieners is universal studio's of island of Adventure echt wel de moeite waard, maar wel prijzig.
moniquekruiningen
05-03-16, 22:37
Ik ga in Nederland ook liever niet naar een pretpark, maar die in Florida zijn niet te vergelijken vind ik.Ik vind ze een verademing.Geen rommel, lange rijen tja vaak wel, maar in de mei vakantie verwacht ik kortere rijen dan in juli/augustus.Mensen zijn hartstikke aardig, er gaat geen jaar voorbij (we gaan in april voor de 4e keer) of we hebben wel een gezellig praatje met Amerikanen die erg nieuwsgierig zijn, maar ook met engelsen, Italianen, Fransen en Nederlanders hadden we al leuke ontmoetingen. Wij gaan nu voor de 2e keer naar Disney, gewoon omdat dat leuk is vanwege de sfeer, maar voor de 3e keer naar Universal omdat de rides daar geweldig zijn. Wat je niet mag missen? Harry Potter World, the Simpson Ride, Kennedy Space Center, wel een park, geen sprookjes! Vuurwerk in Magic Kingdom, vind ik persoonlijk iets prachtigs, een spring park, de Keys, de Malls, een van de prachtige stranden zoals bijvoorbeeld bij Fort de Soto Park, Miami South Beach, St Augustine en en en en... Tja zoals gezegd wij gaan voor de 4e keer en kunnen er maar geen genoeg van krijgen.
Onze tieners hebben genoten van Seaworld, Kelly Park, Kano-en, Daytona Beach, Kennedy Space Center, Strand, de game room in de villa, varen aan de Gulfcoast, Airboat in de Everglades, 2 weken fastfood ;-).....teveel om op te noemen
Er kunnen tientallen redenen zijn waarom tieners pretparken niet leuk vinden, bijvoorbeeld voor kinderen met een vorm van autisme.
Dus zonder dat we allemaal direct aangegeven dat ze dit toch echt niet mogen missen, kunnen we beter met suggesties komen ter vervanging.
Er zijn genoeg leuke dingen te doen in de omgeving van Orlando, al zullen jullie er af en toe ene stukje voor moeten rijden. Denk aan de natuurparken, zwemmen met manatees, kayakken, dobberen met een tube etc etc.
allemaal? Ik zie reeds voldoende reacties met alternatieven Iris02 ;-)
allemaal? Ik zie reeds voldoende reacties met alternatieven Iris02 ;-)
Volgens mij was er alom de reactie of dergelijke tieners wel bestaan Nicolea.
Daar wilde ik een punt maken.
Ze bestaan...ik heb er ook 3! Genoten zonder pretpark....ok dan: Seaworld maar 1x de Manta was voldoende
Ik kan je verder geen tips geven, wij gaan in mei voor de 2e keer.
Maar ik kan wel vertellen dat het er fantastisch is.
Misschien is Bush Gardens en Sea World iets? de attracties zou je dan over kunnen slaan. (toch een kleine tip hihi)
In ieder geval heel veel succes met de voorbereidingen
allen dank voor jullie info, ik denk dat we inmiddels voldoende info hebben om ins 4 maanden te vermaken.........
Een uitgebreid onderwerp over Budget Rent-a-car vind je hier op het forum: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?10095-Autohuur-Budget-Rent-A-Car&p=215992&highlight=budget#post215992
kelly park zou ik niet overslaan , lekker tuben in een spring
karten via groupon bij kissimee
bowlen via groupon bij kings bowl
clearwaterbeach met de dolfijnenboot lil toot en wij vonden zelf de andere kust ook leuk. je hebt daytona beach maar wij vonden zelf ormond beach leuker ( lees alleen lokale mensen)
st augustine
kennedy space center
sea world maar ook zeker busch garden
vergeet niet om een waterpark mee te nemen . disney heeft er 2 , je hebt aquatica en ook nog wet and wild.
In prlando kan je in sint cloud met een propellor boot gaan varen . Calypso kajakking heeft ons een stukje van de natuur laten zien in cape canaveral . Paardrijden hebben we ook gedaan en gaan zwemmen met manatees in crystal river . Segwayen in celebration .
Debbie Segal
25-07-17, 12:16
Hallo allemaal! Ik heb hulp nodig en ik hoop dat ik die hier kan vinden...
mijn man en ik zijn dit jaar 10 jaar getrouwd.
Om dit te vieren denken we erover om in oktober of november naar Orlando te trekken!
We willen natuurlijk graag een aantal parken doen, maar we weten niet waar te beginnen met onze planning!
We willen zeker Universal doen met het Harry Potter themagebied, en ook zeker Disney World.
(Wat we absoluut niet willen doen is SeaWorld, of andere parken waar dieren uitgebuit worden)
We zullen waarschijnlijk een auto huren dus transport tussen de parken is geen probleem.
Mijn vragen:
is de periode oktober/november aan te raden?
is een 10 daagse trip voldoende?
nog tips en tricks voor een nieuweling?
alvast bedankt!
moonlight91
25-07-17, 13:08
Ja hoor oktober/ november is zeker de moeite
wij gaan al jaren een weekje in de herfstvakantie
het voordeel daarvan is dat je in de oktober maand
in alle parken halloweenavonden hebt
verder is het weer prima
FloridaFabian
25-07-17, 13:33
Oktober en november zijn, zoals Moonlight hierboven al benoemd, prima maanden om Florida te bezoeken. Zowel Disney als Universal Studios zijn fantastisch om te bezoeken en dus zeker aan te raden! Is een tiendaagse trip voldoende ? Niet als je heel Florida wilt zien maar zover ik begrijp willen jullie alleen in de omgeving van Orlando blijven en dan moet dat zeker lukken in tien dagen. Tips & tricks zul je verspreid over het hele forum vinden, op het gebied van Universal kan ik in ieder geval vanuit onze persoonlijke ervaring de volgende tips geven: 1. Neem een hotel in de buurt van Universal Studios welke beschikt over een shuttlebus van- en naar de parken. Het parkeren bij Universal Studios kost $20 per dag, iets dat op het eerste oog niet zo veel lijkt maar wanner je van plan bent om meerdere dagen in de parken te spenderen kan dit erg snel oplopen. Ik meen dat parkeren bij Disney hetzelfde kost en daar zou dan hetzelfde advies gelden echter hebben wij hier geen recente ervaring mee dus daar kunnen andere forummers je vast en zeker beter mee helpen. 2. Koop je tickets vooraf en online, bijvoorbeeld van één van deze twee sites (1 (https://www.undercovertourist.com/orlando/universal-studios-florida/)) (2 (https://www.attractionticketsdirect.de/orlando/universal-orlando-resort)) wij hebben altijd positieve ervaringen gehad met beide sites. Ook hier zijn weer Disney tickets te koop maar ik weet niet of deze goedkoper of duurder zijn dan elders.. 3. Probeer minimaal 1 dag in ieder (Universal) park te spenderen, zeker in de maanden oktober/november kan het druk zijn in de pretparken in Orlando en aangezien Universal zoveel meer is dan alleen het Harry Potter gedeelte zul je merken dat de tijd erg hard gaat als je in de parken aanwezig bent! 4. Probeer een bezoekje te brengen aan Cowfish bar & grill (link (https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Review-g34515-d7249017-Reviews-The_Cowfish_Sushi_Burger_Bar-Orlando_Florida.html)), bijvoorbeeld voor de lunch of het diner. Hier hebben ze ontzettend leuke gerechten en naar onze smaak ook heel lekker! 5. En dat is dan weer een tip niet Universal-gerelateerd; mochten jullie inderdaad een auto huren (wat zeker aan te raden is) dan is Orlando zoveel meer dan alleen de Pretparken, binnen een uur sta je op prachtige stranden of vaar je tussen de mangroves in een natuurpark. Ook op dit gebied vind je verspreid over het hele forum ontzettend veel what-to-do's. Mbt de tips voor Disney kunnen andere forummers je veel beter helpen dan ik..;)
We willen zeker Universal doen met het Harry Potter themagebied, en ook zeker Disney World.
We zullen waarschijnlijk een auto huren dus transport tussen de parken is geen probleem.
Mijn vragen:
is de periode oktober/november aan te raden?
Oktober / november is een fantastische periode met heerlijk weer en niet zoveel regen.
Is een 10 daagse trip voldoende?Mijns inziens? Neen... ;):eek::p
Indien je zowel naar Universal als Walt Disney World wilt gaan ben je in ieder geval al 6 dagen kwijt.
Ook dien je er rekening mee te houden dat eigenlijk de eerste dag (aankomstdag) en de laatste dag (vertrekdag) verloren zijn dus zit je eigenlijk bijelkaar al op 8 dagen.
En niet te vergeten SHOPPEN, SHOPPEN, SHOPPEN...
Mij dunkt, dat kun je in Orlando meer dan dat je schoenen kunnen dragen :cool:
Kost je (op z'n minst) toch al snel 2 dagen.
En wat dacht je van een Airboat ride? (met zo'n propellorboot door de moerassen)
Ik zeg niet dat 10 dagen onmogelijk is, ik kan tenslotte niet je portemonnee kijken. :o
Maar indien het financieel mogelijk zou zijn, probeer dan tenminste 14 dagen te gaan.
Debbie Segal
26-07-17, 14:54
ja dat lijkt me wel heerlijk, die halloweensfeer!
Debbie Segal
26-07-17, 15:03
Bedankt voor de tips allemaal! We zijn er nog niet helemaal uit maar toch al een stapje verder :-)
@corrus: ik weet het, 10 dagen gaat misschien kort zijn, het probleem is dat we begin dit jaar al een grote trip naar Costa Rica hebben gedaan en de verlofdagen zijn eigenlijk op. Met wat geluk lukt het om 12 dagen te gaan, zodat we de volle 10 dagen ter plaatse zijn...
Het zal dan vooral om de parken draaien en misschien een dagje (of 2) strand ofzo...
Shoppen doen we wel een andere keer ;-)
En natuurlijk zouden we graag door de moerassen varen en zo maar we zullen moeten kiezen...
In 2015 hebben we een rondreis gemaakt door de Deep South, in Louisiana op de Bayou hebben we ook al wat van dat moois gezien :-) en wie weet zijn we na die 10 dagen gebeten en staat de rest van Florida op ons verlanglijstje :-)
Hoi fabian,
Zou je de 2 website voor tickets nogmaals kunnen noemen. Ze zijn weggepiept.... dank!