Bekijk Volledige Versie : Eerste keer Orlando: Vragen en Tips!
pascalbrouwers
26-09-07, 09:49
Ga er maar vanuit dat de meeste mensen die naar Orlando gaan, bijna allemaal hierheen komen voor Disney. Neemt niet weg dat de andere parken ook heel leuk zijn. Het is moeilijk om te adviseren. Egaal welk park het is, mij kun je overal loslaten \\:D/
Maar voor de eerste keer zou ik zeker 3 dagen Disney 1 dag Seaworld en 1 dag universal doen. Zo ben je toch overal geweest, en heb je tijd over om te shoppen en te zwemmen.
Ben je niet zo'n parken liefhebber, zou ik toch gaan ( je moet erbij zijn geweest). Doe dan minimaal 2 dagen disney en 1 dag Seaworld.
Wat betreft zee: Daytona = +/- 1:15 uur rijden Clearwaterbeach +/-2:15 uur rijden. Is beide goed te doen. Ik kan ze beide aanbevelen. Daytona = vooral leuk omdat je met de auto op het strand kunt. Clearwater metname voor het warmere water, breed strand, leuke pier.
http://www.airboatrentals.com/ dit moet je beslist doen, lijkt mij ontzettend gaaf. Lees eens het verhaal van A3, hij heeft dit gedaan. Ieder geval de volgende keer dat ik daar ben staat dit op het programma.....
Pascal
carmichaels
26-09-07, 11:40
Dag Pascal,
Wederom dank. 5 dagen park is ons echt te veel, denk ik. het worden er maximaal 4 of 3, zat zelf te denken aan maandag , woensdag en vrijdag parkdag, de dinsdag en donderdag iets anders. Evt de zaterdag ook nog als het goed bevalt een park bezoeken. Shoppen kan in de avond , of ?
Zag ook ergens een topic over guns, het schieten met geweren, leek me ook wel iets. Ben meer een doe mens, dan een kijk mens, snap ie !!
Kreegt het advies van Eric om te zoeken in de andere topics, maar veel van deze zijn ook weer weat verouderd, daarom had ik zelf dit gestart.
Olaf
Schieten kan bij Riegs gunshop (http://www.orlandogunshop.com/main.htm) in Orlando, leuk om een keer te doen.
Uiteraard kun je 's avonds shoppen, de meeste winkels in de Malls zijn tot 8 of 9 uur open, maar als je naar Target of WalMart gaat, kun je vaak 24/7 terecht.
Verkijk je niet op de parken, ze zijn gigagroot, en allemaal totaal verschillend.
Eric
pascalbrouwers
26-09-07, 14:01
Dag Pascal,
Wederom dank.
5 dagen park is ons echt te veel, denk ik. had al zo'n vermoeden :-\"
het worden er maximaal 4 of 3, zat zelf te denken aan maandag , woensdag en vrijdag parkdag, de dinsdag en donderdag iets anders.
Evt de zaterdag ook nog als het goed bevalt een park bezoeken.
Shoppen kan in de avond , of ? Ga je naar Floridamall, heb je denk ik toch iets langer nodig dan een paar uurtjes. Wil je het sávonds doen, ga dan niet te laat.
Oh ja vergeet zeker niet naar een Wallmart te gaan. Bij de meeste forummers is dit favo..........
Zag ook ergens een topic over guns, het schieten met geweren, leek me ook wel iets.
Ben meer een doe mens, dan een kijk mens, snap ie !!
Kreegt het advies van Eric om te zoeken in de andere topics, maar veel van deze zijn ook weer weat verouderd, daarom had ik zelf dit gestart.
Ik zou toch de zoekfunctie gebruiken, denk dat Eric daar wel gelijk in heeft.
Tik gewoon een woord in en gegarandeerd dat je wel iets kunt vinden.
Thx again.
Olaf
Groet,
Pascal
Je geeft aan dat je niet al te veel parken wil bezoeken. We can shake hands! Wij vinden de parken (zijn alleen in Disney parken geweest) echt erg leuk om te bezoeken maar zijn niet van die fanatiekelingen zoals sommigen op het forum. Onze ervaring op het gebied van parken is dus niet heel groot, maar reageer toch maar aangezien wij niet superfanaten zijn die speciaal voor de parken komen en jij ook niet zo te horen.
Wij zijn tot nu toe in Magic Kingdom, Animal Kingdom en Epcot geweest. Afgelopen zomer drie weken in Orlando geweest, en maar twee dagen een park bezocht. Qua advies ligt het eraan of je jonge kinderen hebt of niet, of je echt een achtbaanfanaat bent of houdt van bijzondere en mooie theming, enzovoorts. Onze favoriet is Epcot, maar wij zijn dan ook 23, 26 en 60 jaar. :-) Hier zijn een aantal supergave attracties maar het is er vooral heel mooi en leuk om rond te wandelen. Je leest weleens op fora dat kleine kinderen het wat boring vinden voor een hele dag, wat ik me ook wel kan voorstellen. Magic Kingdom is vergelijkbaar met Disneyland Paris, dit park is zeker aan te raden voor de ultieme Disney sfeer. Zeker als je jongere kinderen hebt want er zijn hier veel leuke attracties voor kinderen. Animal Kingdom is ontzettend mooi gemaakt, zeker een aantal leuke attracties maar bij ons van de bezochte drie het minst favo.
Je geeft aan dat je niet al te veel parken wil bezoeken. We can shake hands! Wij vinden de parken (zijn alleen in Disney parken geweest) echt erg leuk om te bezoeken maar zijn niet van die fanatiekelingen zoals sommigen op het forum. Onze ervaring op het gebied van parken is dus niet heel groot, maar reageer toch maar aangezien wij niet superfanaten zijn die speciaal voor de parken komen en jij ook niet zo te horen. Hoi, wat doen jullie dan allemaal in 3 weken als je bijna niet naar de Disney parken gaan................
shoppen en zo dat snap ik wel maar waar ga je dan allemaal heen?
Of wat doe je dan allemaal op een dag?
Bedankt alvast voor je reactie...........
gr. Monique
Ik moet ook toegeven dat wij ook al ettelijke jaren naar Florida gaan en ook alleen in de eerste 3 jaar de parken gedaan hebben en ze nu ook niet meer doen. Bij ons is het toch voornamelijk familiebezoek, shoppen, zee en strand, bioscoopje, indien mogelijk een ijshockey of American Football game en nu de laatste tijd cruisen.
Kennelijk heeft toch een ieder zijn eigen ding en kan je ook zonder de parken je tijd goed doorbrengen daar..
Je geeft aan dat je niet al te veel parken wil bezoeken. We can shake hands! Wij vinden de parken (zijn alleen in Disney parken geweest) echt erg leuk om te bezoeken maar zijn niet van die fanatiekelingen zoals sommigen op het forum.
En wij denken er precies zo over. Volgend jaar gaan we voor - ik geloof - de 9e keer, en dan bezoeken we maximaal 1 park. Daarnaast doen we heel veel andere leuke dingen. Enkele tips:
* kissimmee rodeo (elke vrijdagavond)
* Kelly Park (heerlijk rusten, zwemmen, snorkelen en genieten van de flora en fauna)
* Reptile World Serpentarium in St. Cloud (met demonstraties gifslangen 'melken')
MVG
A3
Als je in Orlando iets actiever bezig wil zijn maar niet de hele dag in een park wil rondhangen zijn deze twee attracties misschien iets voor je.
1) Skycoaster (http://www.skycoaster.cc/) in Old Town Kissimmee (ongeveer 100 meter hoog). Filmpje hier (http://www.dailymotion.com/relevance/search/skycoaster/video/x9bjn_skycoaster-kissimmee-oldtown_fun)
2) Skyventure (http://www.skyventureorlando.com/), windtunnel waar je indoor kan "parachute" springen op International drive.
In beide "straten" waar deze attracties staan zijn ook genoeg andere dingen te doen eten, drinken, shoppen en "spelen" er is genoeg. Ben zelf overigens te scheiterig geweest om een van bovengenoemde attracties te proberen :(
We hebben in 2004 de Skycoaster 2x gedaan met z'n tweetjes. Erg leuk (en ook erg spannend de eerste keer). Het is echt hoog!
Wat ook erg leuk is om te zien (we hebben hem nog nooit gedaan) is de G-Force:
Ky-U3ySbJzo
Hallo allemaal nog 5 nachtjes en dan vertrekken we naar orlando.
Ik heb nog enkele vraagjes.
Weet iemand in welke mall er vooral sportartikelen worden verkocht?
Zijn de malls op zondag ook open?
We willen 3 dagen shoppen:
1 dag voor de mannen
1 dag gaan de vrouwen shoppen voor de kids
en 1 dag gaan de vrouwen shoppen voor zichzelf.
Kunnen julle misschien aangeven welke malls het beste is qua menswear, kidswear of womenswear.
Is er ook ergens een flea market.
enkele jaren geleden waren we naar een flea market in fort lauderdale waar ze onder ander ook hele goedkope maar vooral leuke prinsessen jurken verkochten.
hebben ze dat ook ergens in orlando?
Weet iemand in welke mall er vooral sportartikelen worden verkocht?Zoek je iets specialls? In The Loop (aan de John Young Parkway) zit een Sports Authority die erg goed gesorteerd is.
In de bekende outlet-malls zitten de gebruikelijke Nike-, Reebok-, Adidas- en Puma-outlets. Daar kun je dus goed terecht voor je algemene inkoopjes van het betrffende merk.
Bekende outlets:
Pr1me Outlets
Premium Outlets
Lake Buena Vista Outlets
Zijn de malls op zondag ook open?Ja. Tot iets minder laat, maar ze zijn wel open.
We willen 3 dagen shoppen:
1 dag voor de mannen
1 dag gaan de vrouwen shoppen voor de kids
en 1 dag gaan de vrouwen shoppen voor zichzelf.
Kunnen julle misschien aangeven welke malls het beste is qua menswear, kidswear of womenswear.Afhankelijk van wat je zoekt. De Florida-mall en de Mall at Milennia zijn wat luxer met de "grote" merken (met bijbehorende prijzen), de outlets zijn voor de meer dagelijkse kleding goed. Voor (kleinere) kids-kleding gaan wij altijd naar Osh-Kosh, die zit in de LBV-outlets.
Ik zou trouwens niet zo je tijd indelen, maar gewoon een (outle-) mall opzoeken en dan zie je wel wat je tegenkomt. Niets is specifiek voor mannen vrouwen of kids. Ach, je zult het wel zien!
Is er ook ergens een flea market.Ja, die zijn er, een drietal grote in Kissimmee en verder nog een aantal. Afhankelijk van waar je zit kun je ter plaatse het beste eventjes in de diverse coupon-boekjes kijken welke het gunstigste ligt voor jullie.
Thanks Michael66
We gaan met 2 gezinnen en de mannen willen absoluut niet samen met de vrouwen shoppen ( vinden ze te vermoeiend) dus gaan ze met elkaar.
1 is op zoek naar basketbal kleding maar oof swaters en trainingsbroeken.
Mijn kids ( 2 meisjes vinden trainingspakken ook heerlijk om thuis te dragen)
Heb je ook de namen of adressen van de fleamarkets.
We kennen ons adres nog niet.
We zitten in een huis via AE.
De Fleamarkets zitten volgens mij langs de 192. Ik vind het persoonlijk niet zoveel.
Je kunt veel beter naar de outletcentres gaan, bv. de basketball kleding die je noemt vind je in ruime overvloed in de reusachtige Nike Outlet Store.
Maar ik snap eigenlijk ook jullie indeling niet: Je gaat toch met zijn allen naar bv. het Outletcenter of de FloridaMall, en dan splits je gewoon op, en spreek je op een vaste tijd af bij de foodcourt of zo? Of je SMS't elkaar even.
Eric
Mocht je op zondag naar de Florida Mall gaan moet je er rekening mee houden dat die op zondag later open gaat. Ik dacht pas om 11.00 uur.
Edit, net even gekeken en hij gaat op zondag pas om 12.00 (http://www.simon.com/mall/mall_info.aspx?ID=139)uur open
Ta2 Gerrit
08-10-07, 18:45
De Flea Markets heten allemaal........Flea Market en de grote 3 zitten bij Mile Markers 15, 10 en 9. Als je precies wil weten wie en wat er allemaal aan de US192 zitten moet je hier (http://www.kissimmee-us192.com/map/ushwy192mapindex.htm) klikken. Een schat aan informatie.
In de Florida Mall zit een hele grote winkel puur gericht op basketbal, ben alleen even de naam kwijt. Hier (http://www.simon.com/mall/default.aspx?ID=139) vindt je wat meer.
Als je voordelige sportkleding zoekt zou je kunnen kijken bij Steve & Barry's. (http://www.steveandbarrys.com/Stores/State/FL/1.aspx)
Die zijn echt heel voordelig en hebben heel veel keus in allerlei soorten sportkleding, bedrukte t-shirts enz. In Orlando kan je ze vinden in de Festival Bay Mall. (http://www.shopfestivalbaymall.com/html/)
DanielleP69
08-10-07, 20:53
Hoi S&B is een hele goede winkel voor casual kleding en niet in Nederland verkrijgbaar , ik moest afgelopen Sept speciaal voor mijn zoon daar shoppen echt geen straf ... psst ik snap de indeling wel hahahhahaaa
Heerlijk shoppen daar in de states er zit ook een outlet van Tommy hilfiger en Skechers, daar hebben mijn dochtertje en ik een soort crocs gekocht alleen dan in een ballerina uitvoering .. zitten super en je kan er echt de hele dag op wandelen door de parken ..de winkel zit tegenover de Nike outlet in de Pr1me
Op de dag dat jullie daar gaan winkelen zou ik zeker even oversteken naar de Ross , en lekker rondneuzen tussen de zeer goedkope shirts enz..van alle bekende merken..
Heel veel plezier groetjes Danielle
Hartelijk bedankt voor alle info:
En ja een rara indeling maar de mannen vinden het voor hun en de kids vermoeiend hoe wij shoppen.
We zijn 6 hele dagen in orlando waarvan 3 dagen in parken. Dus 3 dagen op te shoppen..maar we hebben ook een huis met zwembad en ik weet zeker dat de mannen dan liever enkele dagen samen met de kids in het huis bliven om te zwemmen..
We hopen dat het ondanks de korte tijd en het vol programma toch heel leuk wordt.
Dus de mannen dan zeker niet vermoeien met shoppen.
Wij ( de vrouwen) vinden shoppen echt helemaal heerlijk dus gaan wij 2 dagen en de mannen 1 dag.
ik heb alles opgeschreven en bekeken geweldig..
ik heb nu al heel veel zin ...nog 3 nachten....
Wij bezochten de Premium Outlet die niet zover van Seaworld is gelegen.
Zelfs een shopbarbaar als mezelf gaat met 250 dollar aan nieuwe kledij naar huis.
De prijzen zijn echt gek, een trui van Ralph Lauren voor 39 dollar, schoenen van Adidas 27 dollar,...#-o
Absoluut de moeite om er eens in rond te dolen, temeer omdat deze bijvoorbeeld tot 11PM open was.=D>
Is inderdaad leuk dat schieten, hebben wij ook gedaan 2 weken geleden, echter vonden wij de buurt waar dit schieten plaats vindt nou niet echt geweldig en als je er goed over nadenkt (wij stonden te schieten met naast ons wildvreemde mensen uit de "buurt" die wij liever s'avonds niet tegen zouden willen komen. Vonden het een aparte ervaring. 50 kogels schieten met een revolver zonder ook maar enige vorm van een screening. Je krijgt de wapens en munitie in een wasmandje zonder verdere uitleg. Kleine ruimte schieten op afbeeldingen van Bin Laden. Als je ervan bewust wordt dat er maar 1 gek (en die lopen er genoeg rond) hoeft te zijn die zijn wapen 90 graden draait en je bent de sigaar. Nee voor ons was het bij Rieg's duidelijk eens maar nooit weer. (Neemt niet weg dat het wel een aparte ervaring was).
Wij gaan met 5 naar Florida,dit op 27 december tot 5 januari,
iemand tips waar er lekkere restaurants zijn omgeving Invernes.
Ook willen we een 3 tal pretparken bezoeken ,zeker ook op oudejaarsavond,(misschien speciale arrangementen?)
Welke kunnen we het beste bezoeken,mag nogal uitdagend zijn!!!
Waar boeken we het beste tickets? We zijn wel van plan telkens 1 dag pretpark,1 dag rust.
Vriendelijke groeten
Uitdagende pretparken, bedoel je daar spannende attracties mee?
De Universal parken zijn wat spannender dan de Disney parken. Island of Adventure bevat een aantal goede achtbanen.
Over het boeken van Disney tickets kun je hier lezen:Disney-Tickets: Een prijsvergelijking (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3112)
Gebruik ook eens de zoekfunctie. Veel vragen vind je snel een antwoord op.
In de meivakantie willen we graag een dikke week naar Orlando en omgeving. Nog nooit in amerika geweest dus alles is nieuw. We zijn geen echte pretparkgangers. ( wel universal, cape kennedy b.v.) Willen ook wat van de omgeving zien. Wat is aan te raden? Kinderen zijn 10 en 13 jaar oud.
Welkom Shirley. Een week is best kort in Orlando. Pretparken in Orlando kun je niet echt vergelijken met nederlandse parken. Universal - bedoel je daar Universal Studios of Island of Adventures mee? Want dit zijn ook pretparken.
Lees eens wat reisverslagen door om een beeld te krijgen van de parken. Of haal wat reisgidsen (De Capitool bijvoorbeeld).
Met de feestdagen is het altijd feest om naar Florida te gaan. Je hebt niet aangegeven wat de gemiddelde leeftijd is van je mede reizigers. Enfin, Magic Kingdom en andere Disneyparken zijn heel erg leuk maar ik persoonlijk vind dat deze met name zijn gericht op de kinderen en jongere bezoekers. MGM, Universal en Epcot vind ik meer geschikt voor volwassenen. Uiteraard is op elk park alles versierd en ik bedoel dan ook VERSIERD! MGM heeft 'een dorp' met veel decors uit vroegere films. Wanneer je door dit dorp wandelt is het dan ook net echt. Op oudejaarsavond is op 'elke hoek van de straat' muziek en er wordt ook op straat gedanst door de bezoekers. Muziek is er voor elk wat wils. Bevalt het je niet, dan loopje gewoon een straatje verder en vind je hele andere muziek met de hierbij behorende sfeer. Om 00.00 uur zijn er gigantische blazers met confetti en geloof me, je kunt NIETS meer zien! Vergelijk met de beelden op tv van New York. En daarna geweldig vuurwerk!
Veel plezier!
Hallo,
Hangt er van af wat je wil gaan doen met oud 'n nieuw en wat je leuk vindt. Persoonlijk vindt ik old town leuk om naar toe te gaan. Of church street
Groet,
Seca
Wat wil je nou in Church Street met oud en nieuw :???:
Wat wil je nou in Church Street met oud en nieuw :???:
Ach foutje .... was op 2 januari....:-#:oops:
Wat wil je überhapt in Church Street... :???:
Church street is toch een beetje vergane glorie? of heb ik dat mis?
groetjes sylvia
Chuch street is helemaal niets meer.
Ik ben vorig jaar nog een keer langs gereden, maar niet eens uit de auto geweest.
Eric
Je gaat na aankomst eerst naar Immigrations, daar geef je je paspoort en de formulieren die je vooraf hebt gekregen (en volledig hebt ingevuld!) af. De beambte controleert alles en zet als het goed is stempels in je paspoort en op de formulieren. Er worden vingerafdrukken en een foto genomen en je krijgt je paspoort en de formulieren weer terug. Het groene formulier houden ze daar voor het grootste gedeelte en 1 stukje wordt in je paspoort gedaan (soms vastgeniet met een nietje) en dat groene stuk formulier wat in je paspoort zit moet je weer inleveren bij vertrek uit Amerika.
Daarna ga je naar de kofferband en haal je je koffers. Daarna naar de douane waar je langs moet met koffers en daar geef je het witte formulier af (waarop je in moet vullen of je iets aan te geven hebt).
Daarna geef je je koffers weer af (staat weer een band) en ga je zelf met een soort monorail (trammetje) naar de andere kant van de luchthaven waar je je koffers voor de 2e keer van een kofferband af moet halen.
We gaan in september op huwelijksreis en hebben daar ook Orlando ingepland. We zijn 4 dagen daar om parken te bezoeken.
Onze keus is
1. walt disney
2. universal studio's
3. sea world
Alleen is het voor mij een beetje verwarrend. Walt disney park bestaat dat uit meerder parken? Hoort daar dan ook universal bij?
Kunnen we 1 ticket kopen voor 4 dgn voor alle parken samen?
Waar kan ik het beste de tickets kopen daar of nu al via internet?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes
Disney heeft vier parken. Magic Kingdom, Animal kingdom, Hollywood studios en epcot. Universal hoort daar niet bij
Er zijn geen kaarten te koop die zowel toegang geven tot zowel de disneyparken als universal. Je kunt wel kaarten kopen voor Universal en Seaworld samen.
Hallo Otje,
Alereerst welkom op dit mooie forum!
Het Walt Disney World resort bestaat uit 4 themaparken:
Magic Kingdom
Animal Kingdom
Epcot
Disney studios
en 2 waterparken:
Blizzard
Typhoon lagoon
Universal Orlando resort bestaat uit 2 themaparken:
Islands of adventure
Universal studios
En dan heb je natuurlijk nog Seaworld dat nu ook een eigen waterpark heeft.
Elk themapark is een pretpark op zich en allemaal het bezoeken waard.
Kijk maar eens op deze sites:
Disney World: http://disneyworld.disney.go.com/wdw/index
Universal: http://www.universalorlando.com/
Seaworld: http://www.seaworld.com/orlando/
En zo'n 1,5 uur rijden van Orlando heb je ook nog Bush Gardens:
http://www.buschgardens.com/BGT/default.aspx
Nu probeer daar maar eens een keuze uit te maken.
Kijk maar eens goed rond op dit forum.
Over alle parken kun je wel iets terug vinden die die keuze misschien vergemakelijkt.
Veel voorpret!
Er zijn geen kaarten te koop die zowel toegang geven tot zowel de disneyparken als universal. Je kunt wel kaarten kopen voor Universal en Seaworld samen.
En Universal en Seaworld kun je ook nog combineren met Bush Gardens in Tampa.
Gr,
Mario
Dank je wel voor de snelle reakties hier kan ik al mee vooruit :D
Dank je wel voor de snelle reakties hier kan ik al mee vooruit :D
Ja Otje,
Dat is de kracht van dit forum.
Er is altijd wel iemand die je verder kan helpen.
Lees ook eens de reisverslagen en bekijk eens de foto's e.d..
Veel leesplezier en voorpret!
Gr,
Mario
Het is nu definitief,
In 2009 ga ik met mn vriendin naar Orlando.
Heb heb er wel een paar vragen over:
Ik heb 2 hotels op het oog:
Travellodge International drive, en Hotel Orlando Metropolitan Express.
Ze zijn goedkoop en liggen alle 2 aan de international drive. Heeft iemand ervaring met deze hotels, en mischien domme vraag, maar mag je er ook cash betalen of moet je per se met credit card?
En hoe zit het op vandaag met de veiligheid in Orlando,
veel Amerikanen op het forum van city data beweren dat het er onderhand klasse van Miami is als het donker is. Of is dat allemaal overdreven? Want we willen natuurlijk wel uitgaan sávonds in Orlando.
En nog mijn laatste vraag:
We kunnen gaan in Januari of in April. Wanneer kunnen we het beste gaan?
De hotels heb ik geen ervaring mee.
Waarom wil je cash betalen en niet met creditcard.
Als je zonder creditcard wilt gaan zou ik daarvoor even de zoekfunctie gebruiken om je daar meer in te verdiepen.
Veiligheid is goed, als je hetzelf maar goed doet.
Het is egwoon hetzelfde als overal, gedraag je normaal en kom niet waar je niet moet zijn. Ik ga echt niet om 1 uur 's nachts rondhangen in de schilderswijk (ik heb namelijk geen doodswens).
Je zit in het touristengebied, blijf dar dus ook in, overdag is het niet erg hoor als je eens een blokje om gaat maar ;'s nachts wel, maar dat doe je ook in Nederland niet.
Uitgaan bv in Dinsey Pleasure Island of City Walk is geen enkel probleem.
Januari of April:
Tja wat wil je.....
Begin Januari is overal nog de kerstversiering te zien (alle parken), dus dat geeft een extra doimensie. Het weer is ietsje minder dan April...
April net iets beter weer dan Januari en als je begin April gaat, dan zit je voor de vakanties van de scholen in Nedrland.
Suc6.
Hotel Orlando Metropolitan Express.
Ze zijn goedkoop en liggen alle 2 aan de international drive. Heeft iemand ervaring met deze hotels, en mischien domme vraag, maar mag je er ook cash betalen of moet je per se met credit card?
Wij hebben in oktober 2007, 4 nachten in dit hotel geslapen.
Prima schone kamers, de gangen waren iets minder schoon. Alles wat je nodig hebt is er aanwezig. In de lobby van het hotel kun je 24 uur per dag gratis koffie en thee pakken. Ook het ontbijt zit er bij in. Het hotel is in een vierkant gebouwd en in het midden zit het zwembad en de ontbijtruimte. Wees wel op tijd, want zo rond 8.00 uur wordt het daar druk. De eerste dagen is dat geen probleem, want dan ben je vanwege het tijdsverschil toch vroeg wakker! Het hotel ligt o.a. t.o. Sizzelers en Pondorosa, ook t.o. de ingang van Wet 'n Wild. Ook vonden wij het fijn dat we lopend een stukje Int. Drive op konden, zodat we niet steeds de auto nodig hadden. T.o. het hotel is er dus genoeg vermaak.
Je kunt er met zowel creditkaart als cash betalen. Wij waren hier de eerste nachten en onze creditkaart was geblokkeerd :cry: voor bedragen boven de $200, dus hebben hier cash betaald. Wat bleek later is dat het autoverhuurbedrijf zo'n groot borgbedrag op je creditkaart zet, d.m.v. een telefoontje met de creditkaartmij. is dit weer ongedaan gemaakt en konden wij weer rustig grotere bedragen betalen. \\:D/
Ik ga op 27 juni met mijn zoons (10,12 en 14) voor 14 dagen in een townhouse in Kissimmee en uiteraard gaan we allemaal leuke dingen doen. Ik wil naar de Disneyparken en daarvan weet ik dat ze met de shuttlebus op 10 minuten rijden afstand liggen. Maar hoe zit het ook alweer met Seaworld, Busch Gardens,Aquatica en Discovery Cove? Ik ben van plan om daar regelmatig met de auto naartoe te gaan, maar hoe lang doe ik daarover?
Ta2 Gerrit
30-01-08, 18:02
Het is erg afhankelijk van waar je zit, Kissimmee area is nogal een ruim begrip.
Seaworld 10 tot 45 minuten, Aquatica en Discovery Cove idem (liggen allen bij elkaar).
Busch Gardens 1½ tot 2¼ uur. Ook erg afhankelijk van de drukte.
Probeer ook eens http://maps.google.nl. Daarmee kun je je route plannen.
Okee, duidelijk. Dat Googlemaps vind ik nog niet zo makkelijk, maar ik moet er denk ik een beetje mee oefenen.
Ik heb tickets besteld voor Discovery Cove met 14 dagen Busch Gardens, Seaworld en Aquatica, dus ik zal wel regelmatig die kant op gaan. Ik ga nu nadenken over hoe ik mijn reisschema ga maken. Veel tips te vinden hier, bedankt! =D>
esther-disney
05-02-08, 17:45
Ik vond dat in Orlando echt alles goed was aangegeven, alleen Gatorland lag echt afgelegen, maar de disneyparken en Sea World was goed te vinden. En ik ben ook een vrouw en moest dus ook ineens rijden in Amerika. Wij hadden wel tom tom, maar het ligt er dus aan wat je wil bekijken, als het de grote attracties zijn zou ik het niet doen.
Ik ben teruggekomen van Florida en ik vond januari een superperiode. Ik vond het soms rustig in de parken maar niet zoals we rustig in Parijs zijn gewend, dus ik zou niet willen weten hoe druk het later in het jaar is....
Ook het weer was super, we hebben 1 dag gehad van 16 graden en de rest rond de 26 graden, heerlijk dus! Ik kan het je van harte aanbevelen. Wij gingen voor het eerst, maar als ik ooit nog eens zou gaan, kies ik zeker voor januari. Als je echt wil uitgaan enzo weet ik alleen niet of er veel jeugd is, wij zagen alleen maar oudjes.
Dus dat moet je zelf even bekijken.
Veel suc6 met de keuze en veel plezier met de voorbereidingen!
Op plekken als Pleasure Island en Downtown Disney kun je prima uitgaan. Geen enkele reden om je ergens onveilig te voelen. Zoek gewoon de plekken op waar veel mensen komen.
Over Travelodge Int. Drive is al het één en ander geschreven in dit topic (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5142&highlight=travelodge).
Zou niet mijn keuze zijn.
Met cash betalen kan, maar dan betaal je bij aankomst vaak een borg (als je wat vernield of zo houden ze daar wat op in). Maar zoals Yvet al zei: Waarom in godsnaam met cash betalen? Creditcard is in de VS nou eenmaal de beste manier van dit soort zaken betalen.
In ieder geval: Veel plezier!!
... alleen Gatorland lag echt afgelegen, ...Afgelegen? Het ligt aan één van de drukste doorvoerwegen: Ornage Blossom Trail. OK, het ligt wat zuid-oostelijker t.o.v. de Disney- en Universal-parken, maar aan dezelfde weg als de Florida Mall. Het is dan ook niet voor niets dat op dit forum vaak wordt geadviseerd om een bezoek aan Gatorland ('s ochtends) te combineren met een bezoek aan de Florida Mall ('s middags als het buiten minder aangenaam wordt).
En weet je wat ik ook zo leuk vind aan Orange Blossom Trail? Al die auto-dealers die er zitten!! Met balonnen en weet ik wat niet om de aandacht van potentiële klante te trekken. Echt gaaf!! Zo zie je nog eens wat van het Floridiaanse leven, de Floridiaanse omgeving. Orlando is zoveel meer dan allee maar pretparken.
't Is maar een mening.
Jouw opmerkingen "kriebelden" mij gewoon een beetje (veel). Sorry. Kan er niks aan doen. Ben nou eenmaal een Florida-fiel .... :twisted::mrgreen:
He Otje,
Zoals je nu wel weet bestaat WDW dus uit Magic Kingdom, Animal Kingdom, Epcot en de Hollywood Studios (heette voorheen MGM). En dan nog o.a. twee waterparken en een uitgaansgebied (Downtown Disney) Voor de Disney-parken kan je hier heel goed Hopper-passen bestellen. Deze kan je ook krijgen met de optie om de waterparken cq Disneyquest (een indoor gamegebeuren) in DowntownDisney te bezoeken.
En wij hebben een Orlande Flexticket gekocht (ook al in Nederland), hiermee konden we naar de Universal parken (Universal Studios en Islands of Adventure) en naar Seaworld, Bush Gardens en Wet 'n Wild. Volgens mij heb ik ze nu allemaal gehad.
Ik hoop dat je zo wat wijzer bent geworden.
Groet, Niels
Ik vrees dat je een paar parken moet schrappen want disney en seaworld en universal is teveel op 4 dagen
We hebben besloten dat we eind sept naar Orlando willen, maar welk hotel en waar, kissimmee of int. drive of lake nog wat. Ik heb geen idee wat de leukste buurt is, en we zoeken een betaalbaar hotel. Het liefst met een koelkast of iets, of een appartement met een keukentje zodat we zelf ook kunnen koken, iemand enig idee waar we zoiets voor een goede prijs vinden?
Of aanraders voor een leuk hotel?
Groetjes!
Ik heb geen idee wat de leukste buurt is, en we zoeken een betaalbaar hotel.
Goed besluit! Maar nu het antwoord op je vraag, da's een stuk lastiger. Wat vind je leuk, waar hou je van, wat vind je betaalbaar? Sommige mensen op dit Forum vinden de benzinepomp nog leuk, \\:D/ en kunnen daar veel info over geven. Er zit hier dus een schat aan kennis verborgen.
Toch kunnen we "nebwy's" meestal pas goed helpen wanneer zij zich zelf een beeld van de vakantie hebben gevormd. Je wil immers in een bepaalde wijk omdat er winkels en restaurantjes zijn. Of je wil daar juist niet zitten want het brengt wel veel drukte met zich mee. Je kiest voor een resort, een hotel, een suite, een condo, een town-house of een villa. Wil je een community of een private pool? Allemaal keuzes die je eerst zelf moet maken.
Mijn advies; loop de verschillende topics eens langs en vorm je een beeld van een Florida vakantie. De meningen over de verschillende locaties en de voor- en nadelen die daar over worden genoemd, zullen je zeker helpen. Maak dan een plan en leg dat voor. Veel werk? Klopt, maar dat betekent ook veel voorpret. Luister vooral goed naar de tips en trucs en.... trek daarna gewoon je eigen plan!
Remember; Florida is too much.....!
In onderstaand topic kun je in ieder geval 'héél véél hotelervaringen lezen:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5422
Bedankt voor de link!
Nou we willen vooral naar alle pretparken, dus het liefste daar in de buurt, verder willen we een mall bezoeken en het hoeft niet heel druk te zijn van ons haha. Zolang het maar een beetje betaalbaar is. Ik zag wel al wat prijzen staan, zo ongeveer rond de 400-500 euro voor 2 weken, das wel te doen vind ik!
Groetjes
wij waren heel tevreden van de residence inn by mariott at seaworld. Prachtige grote kamers met salon en keuken (dus je gewenste frigo heb je zeker).
Mooi zwembad, waar het rustig is en met een pizzahut en bar!
Ontbijt is inbegrepen!!!! (buffet met eieren, vlees, hash browns, kellogs, fruit, toast,...)
Peter en Carien Cijvat
23-03-08, 17:50
Hallo allemaal,
Wij gaan in de meivakantie naar Florida. We blijven de eerste 4 nachten in Marriott Village (Fairfield inn) Per huurauto proberen we daar 's avonds heen te rijden. Onze vraag: Is het verstandig om kontant geld bij te hebben voor de tolwegen?
Is er een supermarkt open op deze route?
Hoeveel km is het eigenlijk naar Marriott Village?
Waar kan men goed shoppen?
En is het er goed shoppen? Want volgens mij zijn de Americanen niet zo modieus. Welke merken zijn er zoal te krijgen?
Onze dochter wacht nog met het kopen van zilveren ballerinas en leren slippers maar is dat eigenlijk wel verstandig? Straks zijn ze in Nederland niet meer te krijgen.
Hopelijk snappen jullie al mijn vragen en wacht ik jullie antwoorden af.
Alvast bedankt allemaal!
Peter en Carien.
Ta2 Gerrit
23-03-08, 18:05
Hallo allemaal,
Wij gaan in de meivakantie naar Florida. We blijven de eerste 4 nachten in Marriott Village (Fairfield inn) Per huurauto proberen we daar 's avonds heen te rijden. Onze vraag: Is het verstandig om kontant geld bij te hebben voor de tolwegen?
Als je de 417 neemt richting Kissiimmee / LBV ben je $2,50 (2x$1 + 2 quarters) nodig voor de toll. Of de Beeline Xpwy, ook een tolweg, maar daar ken ik de tarieven niet van
Is er een supermarkt open op deze route?
Er zitten wat kleinere supermarkten in de buurt, maar de Publix (stukje SR535 zuid), een grote, is tot 23.00 uur open. Net voor de Publix heb je aan de rechterkant ook nog een 24/7 Wal*Mart.
Hoeveel km is het eigenlijk naar Marriott Village?
Wat is Google toch makkelijk. Kaartje (http://maps.google.com/maps?li=d&hl=nl&f=d&iwstate1=dir:to&daddr=8623+Vineland+Ave,+Orlando,+FL+32821+(Fairfi eld+Inn+by+Marriott)&geocode=8982792845653813843,28.377916,-81.500863&iwloc=1&dq=marriott+village&cid=28377916,-81500863,5968799149198852254&ei=tojmR8HWMqaw2gL14cj3DQ) (± 27 KM)
Waar kan men goed shoppen?
HIervoor verwijs ik je naar de zoekfunctie boven aan de pagina, dit is te complex om zo te beantwoorden.
Een antwoord zou kunnen zijn; OVERAL in de omgeving Kissimmee/Orlando
Hopelijk snappen jullie al mijn vragen en wacht ik jullie antwoorden af.
Alvast bedankt allemaal!
Peter en Carien.
Graag gedaan.
Als Gerrits kaartje klopt zit je dus vlak bij de Premium outlett mall , favoriet bij mijn medereizigers, "daarnaast" zit ook een Publix, dichterbij dan die van Gerrit
http://maps.google.com/maps?f=d&hl=nl&geocode=13443835461879816115,28.387530,-81.485997%3B16631820372336053997,28.389460,-81.491947%3B8982792845653813843,28.377916,-81.500863%3B12115224756611931552,28.336100,-81.478210&saddr=Onbekende+weg+%4028.387530,+-81.485997&daddr=Vineland+Ave+%4028.389460,+-81.491947+to:8623+Vineland+Ave,+Orlando,+FL+32821+ (Fairfield+Inn+by+Marriott)+to:Kyng's+Heath+Rd+%40 28.336100,+-81.478210+to:28.346087,-81.490059&mra=mi&mrcr=3&mrsp=4&sz=13&sll=28.327956,-81.486969&sspn=0.071623,0.160675&ie=UTF8&ll=28.366329,-81.487827&spn=0.071598,0.160675&z=13
A=Publix
B=Premium Outlet
C=Marriott vilage
D=Publix
E=Walmart
Ta2 Gerrit
24-03-08, 00:31
Helemaal waar, ik had even naar boven moeten scrollen op de kaart.
Bij A zijn we ook wel eens geweest, maar bij D wat vaker, dus die zit wat vaster in het geheugen.
Ik weet niet of ze bij de eerste ook een Deli hebben, maar zo ja, neem dan bij aankomst een Boar's Head Sub (naar keuze). Superlekkere, goedgevulde stokbroodjes, voor ons een echte aankomsttraditie i.pv. nog uit eten te gaan na een tripje van 24 uur of meer.
Oh ja, neem maar een halve, een hele kan zelfs ik niet (nou ja, nauwelijks ;-) ) op.
Publix A heeft(had?) een publieke weegschaal waar je , na al je aankopen, je koffers kunt wegen en zonodig een herverdeling kunt maken.
Extra tassen koop je bij voorkeur bij één van de vele imitatie Fleamarkets op de 192, internatinalDrive of tegenover de Floridamall.
De laatste heb ik dit jaar niet gezien, mogelik al weer weg
Hallo ik ga vanaf eind april 2008 naar het American Hospitality Academy in Orlando. Dan loop ik stage in het Seralagohotel.
Nou heb ik een aantal vraagjes:
* hoe zit het met het stroom? Kan ik mijn laptop daar gewoon gebruiken?
* op een andere forum heb ik gelezen dat de wallmart in kissimee 24u open is, hoe zit dat in Orlando?
* is er iemand die een ervaring kan vertellen (over het AHA)?
*zijn er nog tips?
groetjes,
:smile:
Welkom hier!
Wat leuk dat je naar die school gaat. Ga je alleen maar voor de stage, of ga je er ook lessen volgen? En hoe lang ga je?
Ik heb zelf ooit lang geleden (o wat ben ik al oud!) de Hoge Hotelschool in Maastricht gedaan. Fantastische tijd daar gehad, helaas geen buitenlandse stage gedaan. Ik zou het nu wel weten ...
hoe zit het met het stroom? Kan ik mijn laptop daar gewoon gebruiken?Even op de adapter van je laptop kijken. Als daar "110-230V" op staat dan kan het. Dat geldt voor alle apparaten overigens. Als er alleen maar 230V opstaat heb je een omvormer nodig.
op een andere forum heb ik gelezen dat de wallmart in kissimee 24u open is, hoe zit dat in Orlando?"In Orlando" is een beetje een te onduidelijke aanduiding om je een goed antwoord te geven. Kijk eens op de website van Walmart bij de storelocator en dan de betreffende Walmart opzoeken waar je de openingstijden van wilt weten.
zijn er nog tips?Tips genoeg. Wat wil je weten? Over heel veel onderwerpen is hier al een heleboel informatie te vinden. Lees eens wat reisverslagen (http://floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=16) door en zoek eens wat op met de zoekfunctie die je bovenaan in de blauwe balk vindt. Als je specifieke(re) vragen hebt kun je ze stellen in het betreffende deel van het forum.
Hallo ik ga vanaf eind april 2008 naar het American Hospitality Academy in Orlando. Dan loop ik stage in het Seralagohotel.
Nou heb ik een aantal vraagjes:
* hoe zit het met het stroom? Kan ik mijn laptop daar gewoon gebruiken?
groetjes,
:smile:
Even op de adapter van je laptop kijken. Als daar "110-230V" op staat dan kan het.
Kijk maar eens naar http://www.omvormer.net
bedankt hoor:) Nu kan ik weer even verder met informatie zoeken.
Het American Hospitality Academy verzogt mij onderdak en vervoer van en naar mijn stage plek (het seralagohotel). Als het goed is krijg ik elke week les dus kan ik verzamelingen van certificaten mee nemen (wahaha als ik goed genoeg ben in elk geval:sun:)
maar nogmaals bedankt!
:-D
D & E kloppen niet helemaal.. die liggen ietsje meer naar beneden (niet veel, maar het scheelt wel).
Maargoed, een Walmart of Publix rijd je toch niet zomaar voorbij....
En Amerikanen modieus of niet, ik heb zat leuke kleding gezien in bijv. de Florida Mall (en trouwens ook wel in de Walmart op de kleding'afdeling'.).
Vanaf OIA - Exit South... (bruin bord)
Op deze weg blijven zitten tot je aan de oprit van 417 deze zit, in dit geval, aan je rechterhand.
Er hangt een groot bord waarop staat
417 (toll)
Tevens staat op dit bord
Walt Disney World
Tampa
Neem de afslag
Ga door 2 tolpoorten US$ 1,- ieder
NA de 2de tolpoort blijf aan de rechterkant vban de weg rijden.
Dan rijdt je vanzelf een afslag af. (EXIT 6) (kost geen geld)
Bij de 2de stoplichten Rechts afslaan (SR535)
Ga daarna voor het viaduct Rechts Vineland op... Et voilá!
(dit viaduct, die zie je altijd, kan niet missen)
breaker9240
26-03-08, 09:45
Hallo,
zoals jullie zien ben ik hier juist nieuw.
Ik wil deze zomer naar florida gaan meer bepaald florida.
En nu heb ik dus nog wat vraagjes.
Ik heb men oog laten vallen op Ramada Plaza & Inn Gateway is dit een goed hotel? Iemand al ervaringen mee?
Naar waar bieden deze een gratis shuttle service van pretparken?
Want voor deze reden ga ik ook vooral naar florida pretparken.
En hoeveel kosten de bussen zo appart voor ritjes?
Want ik weet echt niet aan wat mij te verwachten.
Is het volgens jullie mogelijk om de auto 2 weken te verbannen? Dus ik huur geen auto of is dit echt een aanrader want wil ook naar het verste park namelijk busch gardens.
De reis zou doorgaan in juli en wil deze namelijk zo goedkoop doen natuurlijk!
bedankt al!
groetjes, sven
Ik heb men oog laten vallen op Ramada Plaza & Inn Gateway is dit een goed hotel? Iemand al ervaringen mee?Zie hier: http://www.ramadagateway.com/amenities/
Free Shuttle Service
Complimentary scheduled transportation daily to The Walt Disney World® Resort.Wel of geen auto is al vaak over geschreven. Zonder auto is mogelijk maar kost je veel tijd en het beperkt je vrijheid. Wij hebben beide mogelijkheden gedaan en zouden toch niet meer zonder auto daar willen verblijven.
Met de Lynx bus kun je bij de meeste parken ook komen maar dit kost je gewoon veel tijd. Aantal keren overstappen om naar Universal te gaan.
Overigens is een auto huren onder de 25 jaar duurder. En je moet minimaal 21 zijn. En dat ben je volgens mij nog niet... (heb even je pagina op Thrillfreaks opgezocht - dacht al een bekende te zien :) )
breaker9240
26-03-08, 10:02
Ik heb hier ook nog volgend hotel gevonden ook prijselijk zeker en vast!
Ligt dicht bij universal maar dan weer verder van disney hier dezelfde vragen zal vanuit hier het openbaar vervoer goed zijn wie heeft ervaringen met dit hotel enz?
Ik twijfel nog voor met of zonder auto te gaan :s.
Hampton inn pointe is het hotel
De meeste hotels hebben een gratis shuttle naar 1 van de parken - Disney of Universal.
Ligt aan de locatie welke erbij zit.
Hier kun je ook nog hotels zoeken:
http://www.usafunvacations.nl/index.cfm?sub=59
http://www.americanestates.com/hotelformhotelbedwereld.asp
Hampton inn pointe orlando, gaan wij misschien ook naar toe.
Zit alleen te twijfelen, omdat het zo dicht bij Universal is, of er niet alleen maar gezinnen, met hordes kids zitten.
(ben geen kinderhater hoor:)
breaker9240
26-03-08, 10:16
Overigens is een auto huren onder de 25 jaar duurder. En je moet minimaal 21 zijn. En dat ben je volgens mij nog niet... (heb even je pagina op Thrillfreaks opgezocht - dacht al een bekende te zien :) ) Inderdaad maar men vriendin is wel 22 ;). Dus daarmee zit ik safe :p
hoeveel zou ik eigenlijk nog meenemen naar de states? Hoeveel centjes dus? Want kan me dus niet inbeelden hoeveel ik er nog nodig ga hebben hoor! ;).
Mensen met nog ervaringen met een van de hotels of ervaringen met of zonder auto zet die even a.u.b
Inderdaad maar men vriendin is wel 22 ;).
Dus daarmee zit ik safe :p
Je zult dan wel een Underage pakket moeten afsluiten. Zie bijvoorbeeld hier:
http://www.usareisen.de/mietwagen/carshow.php?rentalcomp=Alamo®ion=Florida&package=u25&sz=so
breaker9240
26-03-08, 11:31
Ik denk dat ik van de auto ga afstappen.
Is het dat verstandig het enige park wat in mijn ogen niet te bezoeken zal zijn dan is bush gardens of is dit echt zo een park dat je dan MOET gezien hebben?
Of zijn er nog andere manieren om er te geraken?
Is het daar wat te doen met een bus?
De meeste hotels bieden toch een gratis shuttle aan naar disney.
Maar voor universal enzo is dit wat te doen?
Hoeveel kost zo een reis dan ongeveer voor 2pers?
en hoe geraak je van de luchthaven naar je hotel :s?
Shuttle naar Busch Gardens is prima te doen. Er zijn een aantal opstapplaatsen.
Als je achtbaan-fanaat bent dan is BG toch wel een park om te doen: Sheikra, Gwazi, Kumba, Montu etc. Zie http://www.rcdb.com/pd15.htm
Reken voor de shuttle naar Universal op ca $25 pp. Met de Lynx kom je er ook wel en iets goedkoper maar dan ben je 2 uur onderweg (op een stuk wat 20 minuten rijden is).
Van het vliegveld naar je hotel kun je ook een Shuttle boeken. Zie http://www.mearstransportation.com/mears-shuttle-orlando.asp
breaker9240
26-03-08, 12:05
Ben ik ook 2uur onderweg als ik niet die lynx neem?
Dit is wel heel lang hoor :| in iets wat op 20min te doen is?
Het ligt er een beetje aan waar je zit. Zie hier de kaartjes van de busroutes: http://www.golynx.com/?fuse=cstm&app=route
Wij zaten toen op de 192. Eerst met de bus naar het Ticket and Transportation Center van Disney, daarna naar Seaworld en daar overstappen op de bus naar Universal.
Ze hebben ook een Trip Planner: http://trip1.golynx.com/
Zie ook deze topics:
vervoer naar Sea World & Universal vanuit WDW (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4158&highlight=lynx)
Openbaar Vervoer (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1219&highlight=lynx)
Openbaar vervoer Orlando (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1060&highlight=openbaar+vervoer)
vliegveld orlando-kissemee hotel (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3063&highlight=openbaar+vervoer)
breaker9240
26-03-08, 14:08
Het zal dus toch met de auto zijn een stuk hebben we overeen gekomen.
7dagen openbaar vervoer dan vooral naar de parken waar het hotel een shuttle service voor bied.
En de andere 7 doen we alles op ons ding :).
Maar moet ik dan terug naar de luchthaven om daar men auto te gaan halen die ik heb besteld?
breaker9240
27-03-08, 17:10
En hoeveel dollartjes zou ik nog appart meenemen moest ik jullie zijn?
En dan trouwens! waar wissel ik het best men euros in de states zelf of nog in belgie?
En de tol die je op de wegen moet betalen is dit aan personen of aan automaten?
Dollars hoef je eigenlijk helemaal niet mee te nemen. Je kunt in Orlando in de aankomsthal gewoon geld uit de ATM halen met je bankpas.
Als je toch alvast wat mee wilt nemen is het beter om in NL / BE te wisselen. Vaak zitten er in de grote steden wisselkantoortjes die goede koersen bieden. Even zelf uitzoeken hoe dat in BE is.
De tol betaal je per auto.
En je betaald het soms aan een automaat (quarters ergens in gooien) en soms aan een persoon.
Ta2 Gerrit
27-03-08, 17:59
De tol betaal je per auto.
En dan soms aan personen en soms aan automaten.
Op de 417 tolweg van Orlando Airport naar Kissimmee (Disney) bijvoorbeeld, kom je twee keer een persoon tegen die graag een dollar van jou wil, en één keer (op de laatste afrit) een automaat die graag 2 quarters van je krijgt (wisselen NIET mogelijk).
Wij gaan eind april twee weken naar Florida. Het plan is om vier dagen naar Disney te gaan en we willen sowieso Magic Kingdom, Seaworld en MGM of Universal doen..............
De vraag is, wat is wijsheid????? Onze dochters zijn 10 en 5 jaar en we horen verschillende berichten over MGM en Universal, wat is beter/leuker en voor iedereen leuk????
Ook qua tickets is het een gekkehuis.......wie heeft tips/ervaring een aanbevelingen????
Hoor het graag!
Jesse
Wat het leukste pretpark is is zeer persoonlijk er zijn er namelijk erg veel.
Gebruik de zoekfuctie op dit forum maar eens en kijk eens op de sites van de parken zelf dan krijg je het beste een indruk welke parken jij het leukste vindt.
Succes met zoeken!
In dit topic kun je trouwens even kijken voor tips qua aanschaf van Disneytickets:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3112
breaker9240
31-03-08, 11:12
Geen dollars meenemen, of hooguit wat voor de eerste dag. Het gunstigst is om daar te pinnen met je bankpas, of met je creditcard te betalen.
Dat is het voordeligst?
Kun je in de shops en eet tenten ook allemaal met credit of bankpas betalen?
wil toch wel wat dollars hebben maar ook hier heb ik geen idee hoeveel als ik naar van die kleine dingen wil gaan dat een beetje geld kost.
Hoeveel zou je zo kwijt zijn als je 17dagen naar ginds gaat om elke dag deftig te eten een paar souveniers enzo.
Kan hier zelf geen getal op plakken omdat ik ook niet weet hoeveel eten er kost ik zie wel in reisverslagen op deze sites gigantische pizza's enzo die er overheerlijk uit zien!
Maar hoeveel kost het allemaal :p.
en voor wat staat Continentaal ontbijt?
Wij rekenen per persoon per dag ca 50 euro voor het eten/drinken, meestal houden we daar van over!
sja, souvenirs en kleding , is wel heel persoonlijk.
groetjes Sylvia
Zou niks meenemen. Daar ter plekke uit de muur halen en de rest met Credit Card betalen. Is al vaker over geschreven, oa in het Dollarkoers topic.
Ik had 300 dollar meegenomen ofzo en ik kwam er eigenlijk flink van rond. 1x 100 dollar erbij gepint, maar voor de rest maar 3x mn creditcard gebruikt (1x Walmart, 2x tanken). Ik wil niet zeggen dat je geld mee moet nemen, maar ik vind het wel makkelijk om altijd wat bij de hand te houden. De volgende keer zal ik minder meenemen. :) Die 300 dollar was eigenlijk dan ook bedoelt voor de eerste 2 dagen ofzo, maarja het land is er zo goedkoop en ik heb er niet zoveel gekocht omdat ik maar op zoek was naar 1 specifiek ding (wat ik niet heb gevonden).
100 dollar meenemen moet voldoende zijn.
Persoonlijk vind ik universal studio's niks voor een kindje van 5 .Het ligt eraan of ze snel ergens bang voor is maar mijn ervaring is dat universal studio's beter is voor grotere kinderen .MGM vind ik beter als je met kleine kinderen bent
breaker9240
01-04-08, 10:06
Bedankt!
Binnenkort eens naar men bank gaan dus :).
Verder ik heb nog Geen hotel geboekt.
Want van de 14dagen orlando zal ik maar 7dagen een auto huren.
Nu zoek ik een hotel die een gratis shuttle bus aanbied naar Universal, sea world & disney
Zoals al eerder geschreven: de meeste hotels bieden OF een Shuttle aan naar Disney OF naar Universal. Naar beide zul je (bijna) niet tegenkomen.
Ligt aan de locatie van het hotel wat ze je aanbieden.
Zoek een hotel op International Drive dat een gratis shuttle aanbied naar Disney. Seaworld en Universal kun je op Int. Drive namelijk heel goed bereiken met de plaatselijke trolleybus, de I-ride voor (minder dan?) een dollar per rit.
Op de 417 tolweg van Orlando Airport naar Kissimmee (Disney) bijvoorbeeld, kom je twee keer een persoon tegen die graag een dollar van jou wil, en één keer (op de laatste afrit) een automaat die graag 2 quarters van je krijgt (wisselen NIET mogelijk).
Misschien is er ook een tijdschriftenshopje in de aankomsthal of in elk geval snel te bereiken vanuit de aankomsthal? Eigenlijk is dit wel slecht geregeld, heel veel mensen gaan met een huurauto de 417 op richting kissimmee !
Daarom is het zo handig dat je op het forum al een tip krijgt om er rekening mee te houden dat je muntgeld bij je moet hebben ;)
Je kunt natuurlijk ook al tijdens je tussenlandig ergens geld uitgeven en zo al zorgen voor wat quarters. Zo kun je bij aankomst op Orlando meteen de weg op.
Hoi,
Ik zal voldoende dollarbriefjes en muntjes meenemen. Desnoods een flesje water op de luchthaven kopen en zorgen voor veel wisselgeld.
Om de vijf minuten moet je zowel tolgeld betalen. Varierend van usd 0,75 tot usd 1,-.
Waar jullie naar toe gaan weet ik niet of je veel moet betalen maar reken erop dat je wel moet betalen.
Succes
Om de vijf minuten moet je zowel tolgeld betalen. Varierend van usd 0,75 tot usd 1,-.
Waar jullie naar toe gaan weet ik niet of je veel moet betalen maar reken erop dat je wel moet betalen.
Ik weet niet welke route jij rijdt hoor... Volgens mij denk jij aan Turnpike toestanden.
En daar kom je gelukkig niet als je vanaf OIA rijdt naar Lake Buena Vista.
Maar via de 417 krijg je toch écht maar 2 tolpoorten van ieder 1 dollar...
Daarna krijg je er geen meer...
Dus géén varierende bedragen...
en 2 dollar is dus beslist niet veel...
Ta2 Gerrit
03-04-08, 09:10
En je hoeft niet via tolwegen. Is vaak wel de makkelijkste weg, maar er zijn "gratis" alternatieven :-)
breaker9240
03-04-08, 14:25
Nog een laatste vraagje.
We gaan ZEKER gebruik maken van Taxi's.
Is het nu zoals je op de TV ziet als je een taxi zit passeren dat je je hand omhoog moet steken?
Want als we bij het hotel een taxi bestellen en die zet je af bij disney dan ben je bij disney maar hoe geraak je dan weer naar je hotel?
Of kan je ergens in disney dat vragen om een taxi te bellen?
Ta2 Gerrit
03-04-08, 18:08
DE hand opsteken is een optie, maar bij alle potentiële taxi-behoeftige locaties ;-)(hotels, malls, parken, attracties etc.) staan vaak taxis of ze rijden regelmatig langs om klanten te werven.
Bellen kan natuurlijk ook.
Je kan ook een Sunpass nemen. Dan wordt je kentekenplaat gescant terwijl je door de tolpoort heen rijd (zonder slagboom, dus gewoon rustig doorrijden), bij huurauto's scant ie de kentekenplaat, bij Florida residents de transponder achter de voorruit. Dit kan je krijgen bij je verhuurbedrijf, ze bekijken het aantal dagen dat je verblijft in Florida en berekenen dan hoeveel het ongeveer kost. Dollar bood het mij aan voor 30 dollar. Ik heb het niet geaccepteerd en dacht goedkoper uit te zijn.
Klopte ook, ik was iets van 25 dollar kwijt maar daarbij heb ik ook zeker wel in totaal een uur staan wachten in de file voor de tolpoorten. Dus als ze me de volgende keer weer een aanbieding doen, wil ik wel zo'n Sunpass proberen. Aangezien een tripje van Kissimmee naar Miami via de turnpike ongeveer $13,50 is, heb je er al een flink gedeelte uit. En wachten in de rij om te betalen is leuk in de supermarkt, maar niet op vakantie.
Misschien zijn er ook mensen met een negatieve ervaring met sunpass, die hoor ik dan graag ook :)
www.sunpass.com (http://www.sunpass.com)
Ta2 Gerrit
03-04-08, 20:59
30 Dollar voor hoeveel dagen, als ik zo vrij mag zijn ?
Ik ben al aan het overwegen (heb het in ieder geval al opgevraagd) om zelf een transponder aan te schaffen. Kost iets van $28,- en een verplichte storting van minimaal $25,- voor de tol. Bij aankomst kun je dan het kenteken van de huurauto invoeren en kun je doorrijden bij de tolpoorten. De korting op de tol is dan ± 25% afhankelijk van hoeveel je er gebruik van maakt.
Hoe vaker, des te goedkoper het wordt. Het zit nog in mijn hoofd, zeker omdat we de laatste keer regelmatig van de 417 gebruik gemaakt hebben voor onze bezoekjes aan Daytona, om de spitsdrukte op de I4 te ontwijken. Dat kostte dan $5,50 per keer (is altijd nog beter dan een uur kruipen door Orlando), dus vandaar de info-opvraag bij Sunpass.
Maar als ze bij Dollar ook te huur zijn is dat een overweging waard.
Sunpass berichte ons ook dat ze met diverse grote autoverhuurders in onderhandeling zijn, maar dat Dollar al zo ver was, wist ik niet.
Die 30 dollar was voor 11 dagen.. of 10 dagen. In elk geval dacht ik dat ze een flatfee rate hebben van $ 27,95 per week ofzo. Dan mag je ongelimiteerd door die toll-lanes scheuren. De volgende keer zit ik iets van 14 nachten in Florida, dus dan zal het wel richting de 50 dollar zijn. Omgerekend ook niet eens zo duur en je kan wel doorrijden en daar zit het verschil in... anders sta je SOMS best lang te wachten. En dat kost tijd, benzine en bovendien kostbare vakantietijd :)
Bij dollar is het dus te huur, maar niet de transponder, omdat rental cars dus via een scan van de kentekenplaat werkt. Zoek op google maar eens op 'sunpass dollar rent'... en Dollar is ook Thrifty geloof ik, dus die doen het ook.
Nu weet ik alleen nog niet welk verhuurbedrijf we deze keer krijgen, maar 2 weken van te voren weet ik dat wel en dan kan ik zien of die ook al met Sunpass rond zijn.
Hertz, Avis en Alamo waren in elk geval bezig.
Als je een maand lang gaat is een SunPass kopen dan uiteindelijk niet voordeliger? 25 dollar voor het apparaatje + 25 dollar starttegoed en daarna heb je en de winst van de eventuele korting door veel transacties en je hoeft niet in de queue te staan en zo bespaar je tijd.
Misschien even splitsen naar een SunPass topic?
Bij het Disney Transportation and Ticket Center maak je een goede kans. Daar stoppen ook de Lynx bus en de hotel Shuttles.
Ligt er aan hoeveel je gaat rijden he, in principe kan je dan maar voor 25 euro aan tol verrijden (dus dat is niet eens Orlando<->Miami op en neer!) dus kan je beter de aanbieding pakken die ze je geven bij het verhuurbedrijf. Dan kan je die 25 dollar van de transponder dus ook uitgeven aan tolgeld.
Of je kan ook gewoon de turnpike vermijden. Duurt wel langer, zie je wel meer. De turnpike is echt een stuk beton en tussen Orlando en Miami heb ik geloof ik 4 plaza's geteld (in het midden van de snelweg een tankstation, wat restaurantjes etc.)...
Naast de turnpike heb je ook nog de gewone snelweg volgens mij als ik zo naar Google Earth kijk (en af en toe naar links uit mn raampje van de auto). ;)
Jaja, maar 4 weken flat fee = 111$
Eigen SunPass = 25$ + 25$ tegoed + ... iemand een idee waar je met 4 weken mee mag rekenen?
Ta2 Gerrit
05-04-08, 10:35
Ligt er aan hoeveel je gaat rijden he, in principe kan je dan maar voor 25 euro aan tol verrijden (dus dat is niet eens Orlando<->Miami op en neer!) dus kan je beter de aanbieding pakken die ze je geven bij het verhuurbedrijf. Dan kan je die 25 dollar van de transponder dus ook uitgeven aan tolgeld.
;)
Die 25 dollar is het MINIMUM wat je op je Sunpass account MOET storten, meer kan natuurlijk ook. En het blijft gewoon staan, dus als je vaker gaat, heb je er ook vaker plezier van.
Ik houdt het nog steeds in gedachten.
Dat is allemaal zo, ga je vaker dan heb je denk ik wel schik van zo'n transponder... ik ga na de volgende keer Florida denk ik niet zo heel snel terug, alhoewel.. een vriendin van ons woont er wel ;) Maar ik moet ook nog andere delen van Amerika ontdekken.
@Bambino ; ligt er maar net aan wat jij in die 4 weken gaat doen. Dus misschien is 111 dollar flat fee goedkoper dan dat jij dus elke dag over de tolwegen blaast naar van alles en nog wat.
Ik ben benieuwd wat ze me gaan aanbieden komende keer.
Alamo/National en Dollar/Thrifty zitten er aan te denken om het weer uit hun programma te halen...
petrajessy
06-04-08, 10:15
Wij huren een auto bij Alamo en vertrekken daarna naar Davenport. Na 8 dagen vertrekken we naar de gulfcoast Rotonda om daar nog een week vakantie te vieren. Ik heb geen flauw idee hoeveel tolwegen we tegen zullen komen. In orlando gaan we dus alleen naar de parken. Is het rendabel om zo'n sunpass te nemen als Alamo die biedt? Ik vind het alleen al superhandig om niet steeds in de file te moeten staan en dan steeds muntjes gepast klaar hebben liggen. Niks voor mij: chaootje.
Ik heb in zo'n 30 weken Florida(15x2weken) nog geen $10,00 aan tol betaald en dat was vooral in het begin.
De taxistandplaatsen bij alle Disneyparken, Universalparken en Seaworld staan duidelijk aangegeven. Bij de zwembaden van Disney en Seaworld heb ik ze niet gezien.
Ik heb in zo'n 30 weken Florida(15x2weken) nog geen $10,00 aan tol betaald en dat was vooral in het begin.
Dan heb je vast veel gereden op wegen waar geen tol werd gerekend. Zoals ik al zei ben je op de turnpike van Orlando naar Miami al meer kwijt dan jij in 30 weken kwijt bent geweest.
@PetraJessy
Gepast betalen hoeft trouwens niet altijd he, ik ging altijd bij de change booths want ik had geen zin om helemaal te zoeken naar de juiste munten, al helemaal omdat kleine munten vaak meer waard zijn dan grote munten (in tegenstelling tot wat we in Europa gewend zijn).
Ook Avis, Budget en Hertz zouden volgens verschillende bronnen aan het systeem meedoen (bijv. http://www.tollroadsnews.com/node/3155) Op de sites van deze verhuurders kan ik echter niets vinden.
Enfin, er moet toch iets dat nog niet vantevoren geregeld is in de reis zitten?
Laat Sunpass nu Platepass hete bij Hertz:
Hertz customers will be charged the actual tolls plus a daily service fee of $2.50 for days that they actually use the PlatePass® service, up to a maximum charge of $10 per week. Every Hertz vehicle in the United States has been pre-enrolled with PlatePass®, and no advanced commitment or contract is required for our renters to use this service in Florida. In Florida, the new service leverages the state's existing toll system infrastructure that captures images of a car's license plates when they pass through toll areas. Once the customer has returned their rental vehicle, American Traffic Solutions will consolidate the accrued service fee and tolls. The PlatePass® system will electronically calculate the tolls and fees, which will be charged to the same credit card that was used to rent the vehicle. Detailed statements will be available by visiting www.PlatePass.com (http://www.platepass.com/).
Hi
Dit is mijn eerste topic (op de voorstelling na dan) op dit forum, dus ben nog een beetje de weg kwijt....
Ik ga met een vriendin op 08/09/2008 naar Orlando toe (Walt Disney World) en had daar een aantal vraagjes over...
Ik ben 19 jaar en zij is 18 jaar oud...
Hoe zit het met de leeftijdgrenzen??? Drinken is toegestaan vanaf 21 jaar.. Dat weet ik... Maar als ik bijvoorbeeld het hotel boek, moet er dan iemand bij het gezelfschap zijn die 21 jaar of ouder is???
Hoe is het daar gesteld op geld??? Moet ik van te voren geld meenemen of is het handiger om daar steeds te pinnen??? Kan dat ook met een nederlandse of belgiesche bankpas????
Alvast bedankt....
Leeftijd: het is 18 of 21. Dit ligt aan het hotel. Sommige hotels hebben een minibar met daarin alcohol. Door een leeftijdsgrens van 21 in te stellen hoeven ze zich daar niet druk over te maken. Dit zou je dus bij het hotel moeten navragen. Veel hotels vereisen ook een credit card bij het inchecken (borg).
Autohuur: tussen de 21 en de 25 betaal je extra (bij USAReisen kun je ook vanaf 19 een Underage pakket boeken)
Geld: het allerhandigste is een credit card. Maar je pinpas werkt daar ook gewoon. Geld meenemen is niet echt nodig. Hoogstens voor de eerste dag om wat eten op het vliegveld te kopen oid.
Ik ben de weg kwijt](*,) In het voorstellen Gay boy en wel met een vriendin? Grapje: "Nee joh gezellig".
Ik denk dat het wel eens moeilijk kan worden op sommige plekken 's avonds. Ze willen nl voor onze begrippen heel streng zijn met paspoort tonen enz. als je wat wilt drinken of naar binnen wilt.
Ook al oog je ouder of is 1 van de 2 wel oud genoeg dan nog.
breaker9240
28-04-08, 10:33
Ons hotel ligt zogoed als vast, maar eerst nog een vraagje van men vriendin.
We verblijven in Kissimmee namelijk Comfort Suites Maingate.
Nu is de vraag welke shopping gelegenheden zijn zo wat in de buurt?
Dus shop straten maar ook shoppingcenter?
groetjes, sven
Ik neem aan dat je deze bedoeld: http://www.comfortsuitesfl.com/
Comfort Suites Maingate East at Old Town
2775 Florida Plaza Boulevard
Kissimmee, FL 34746[/URL]
http://www.comfortsuitesfl.com/images/map.gif
Je kan sowieso gaan shoppen in Old Town. Hier heb je wat leuke winkeltjes.
Zie verder http://orlando.retailguide.com/ml1ks.htm
Hebben jullie een auto? Want 'in de buurt' is met de auto natuurlijk alles..
http://www.comfortsuites.com/hotelphotos/FL550A1.JPG
Deze Comfort Suites?
http://www.comfortsuites.com/hotelphotos/ebrochure/FL140A1.JPG (http://floridaforum.nl/this.href+sresults)
Of deze, die Njit ook bedoelt, naast The Old Town?
Je hebt helemaal gelijk Ton. Die jij noemt heet ook echt Maingate (die kon ik eerst niet vinden). Die van mij heet Maingate East.
Adres van de bovenste:
7888 W. Irlo Bronson Hwy , Kissimmee, FL, US, 34747
breaker9240
28-04-08, 14:07
Die dat jij bedoelt Njit :).
Je betaalt iets meer voor dit hotel maar je zit toch dicht bij old town wat gezellig is voor s'avonds en zeker als je geen auto hebt.
dus om te antwoorden op je vraag Njit we hebben geen auto maar gaan regelmatig de taxi gebruiken aangezien het voor ons goedkoper zal uitkomen.
dus voor de vraag opnieuw te stellen wat is er zo in de buurt van shopping gelegenheden shopping centra enzo?
Is da Florida mall ver?
Kijk gewoon eens hier: http://maps.google.nl/maps?f=d&hl=nl&geocode=&saddr=2775+Florida+Plaza+Boulevard,+kissimmee&daddr=florida+mall.+orlando&sll=52.469397,5.509644&sspn=2.352512,5.141602&ie=UTF8&z=12
Florida Mall is 23 minuten met de auto. Op de vorige pagina heb ik ook een link gegeven met Malls in de omgeving van je hotel. Die kun je ook op Google Maps invoeren.
OK, je zit dus in Maingate East vlak bij The Old Town. Voor de liefhebber een prima locatie en je kunt eten en winkelen op loopafstand. Naast de winkeltjes en de restaurantjes van The Old Town, waar je echt niet de hele vakantie kunt doorbrengen, is het toch lastig om shoppingmalls "in de buurt" te noemen.
Ik heb jouw discussies nog eens nagekeken en gezien dat je in het begin erg twijfelde over de auto. Volgens mij kan je vriendin met de "under 24" regeling wel een auto huren.
Mijn suggestie: maak nog eens een berekening voor een klein autootje en zet dit af tegen de kosten van een taxi en de ellende van shuttlebussen. Voor net 200 euro per week heb je een economy car, gold underaged, en dat geeft en enorme toegevoegde waarde aan je vakantie. Ik ben bang dat je voor 30 dollar per dag met een taxi niet zo gek ver komt. Je maakt een vrij dure reis, wat heb je eraan als je straks de helft van de attracties en shopping malls hebt gemist door tijdgebrek omdat je halve dagen in de bus zat te hobbelen.......
Succes met de keuze!
We gaan ZEKER gebruik maken van Taxi's.
Even nog, ter lering en vermaak, wat indicaties van taxitarieven naar The Old Town (enkele reis, exclusief tip):
Airport $ 50
Florida Mall $ 40
Sea World $ 25
Epcot $ 20
Universal $ 35
Natuurlijk spaar je de parkeerkosten bij de parken uit (10 tot 11 Per dag) en rijd je misschien een tank benzine leeg. Ik weet niet precies wat je er van weerhoudt om een auto te huren. Als het om de kosten gaat, kan je dat argument wegstrepen.
Nogmaals, succes met de beslissing!
breaker9240
29-04-08, 08:57
Gho het staat eigenlijk vast dat we geen auto willen.
Het hotel bied shuttle bussen aan op mooie uren.
We hebben nog via ons reisbureau namelijk jetair zelf nog de kans gehad om excursies mee te doen naar Miami enzo met de bus die prijs zeer goed is!
En we hebben eens gerekend en de auto is wat te duur dan als je wat kijkt en vergelijkt.
Verder Wat is het meest aan te raden?
Florida mall of orlando premium outlets?
En waar vind je die tarieven van de taxis eigenlijk ;).?
Ta2 Gerrit
29-04-08, 09:30
Auto versus Taxi ?? Ik zou het wel weten. Maar dat was je vraag niet.
Klik maar een op deze link (http://www.kissimmee-us192.com/map/map4/kiss192map4.htm), dan kun je zien wat er allemaal in de buurt van jullie hotel zit.
De vraag was inderdaad niet of Breaker een auto moest huren of niet, maar, gezien de vele teleurgestelde vakantiegangers die vertrouwden op de timetable van de shuttlebus, kon ik niet nalaten hem toch nog eens te wijzen op de mogelijkheid om zelf een auto te huren, waarmee hij zijn vakantie absoluut een meerwaarde zou geven.
Ieder zijn meug, forumlid Breaker kiest voor de bus [-o<[-o<
Zelf zou ik het wel weten[-X[-X
Nog even over de Taxitarieven. Kijk op: http://www.mearstransportation.com/taxicabservice.htm
Florida Mall Of Outlets? Ik zou even googelen. Wat wil je kopen, wat wil je er voor betalen, welke winkels vind je leuk, kom je graag in warenhuizen?
breaker9240
29-04-08, 09:41
Zoals ik al zei de taxi zullen we zelfs maar amper gebruiken :).
Gewoon voor florida mall of die outlet mall wil eerst het verschil hiervan wat weten :).
Voor de rest ook nog tussen hotel en luchthaven thats it!
Voor de rest ook nog tussen hotel en luchthaven thats it!
Tip:
Dit hotel biedt overigens 24 uur shuttleservice van en naar het vliegveld.
Ta2 Gerrit
29-04-08, 09:48
Zoals ik al zei, dat was je vraag niet. Maar zoals je op de link kunt zien stopt er zelfs een Linx bus bij jullie voor de deur (bij de Mile Marker) en kun je ook i.i.g. de US192 op en neer reizen. Al bijna een attractie op zich :-)
Kijk gewoon de sites eens:
Florida Mall: http://www.simon.com/mall/directory.aspx?ID=139
Orlando Premium Outlets: http://www.premiumoutlets.com/outlets/store_listing.asp?id=17
stopt er zelfs een Linx bus bij jullie voor de deur (bij de Mile Marker) en kun je ook i.i.g. de US192 op en neer reizen.
Genoeg te eten ook in die hoek. Iedere dag wat anders - jummie!
Zie ook hier: Tips voor goede restaurants in Orlando? (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1334)
In hun brochure en op hun Internetsite vind je echt deze info:
Area Transportation:
·
ORLANDO INT'L AIRPORT (25.0m/40.2km NE)
- Shuttle Available 12:00 AM to 12:00 AM *
·
Sanford Arpt. (40.0m/64.4km E)
- Taxi Available 12:00 AM to 12:00 AM *
·
Local Bus System (0.1m/0.2km N)
·
Local Taxi Service (0.1m/0.2km NE)
·
AMTRAK Train Station (12.0m/19.3km E)
· Greyhound Bus Station (12.0m/19.3km E)
Waar heb je jouw informatie vandaan?
Volgens mij hebben we hier te maken met "de grote onderschatting"!!!
Afstanden in de VS worden niet voor niets altijd in autominuten aangegeven.
Volgens mij hebben we hier te maken met "de grote onderschatting"!!!
ach, alles is te doen. Het kost alleen wat meer planning en vooral tijd. Wij hebben in 2004 ook bijna alles met Shuttles en de Lynx gedaan. Vakantie was er niet minder leuk om. Maar MET auto is een stuk handiger...
Jetair zelf doet ook excursies naar bepaalde plaatsen dus dit valt allemaal wel goed mee.Jetair zal die niet zelf doen. Waarschijnlijk boeken zij dan gewoon de tours van Gator Tours of zo. Is wel goed te doen, maar met de bus kost het gewoon (veel) meer tijd dan met de auto. En gezien de beperkte tijd dat je daar bent en de grote hoeveelheid leuke dingen die er te zien en te doen zijn ...
breaker9240
12-06-08, 13:12
Hoy hoy,
Ik weer alles begint een beetje op zijn pootjes te komen.
Ik zit gewoon nog met 1 vraag.
We gaan dus voor 3dagen naar miami en 12 dagen naar orlando.
Orlando nemen we een hotel in lake buane vista namelijk ESD Extended Stay Deluxe Lake Buena Vista of Courtyard By Marriott Palm Parkway
nu zitten we nog met 1 ding en dat is een hotel in Miami, we zoeken een betaalbaar hotel we zijn jong dus hebben geen kapitalen he.
Maar wel een hotel in de buurt van het strand en shopping gelegenheden :).
Iemand een voorstelletje?
Groeten, sven
breaker9240
08-10-08, 13:37
hoy,
Ik ben al even terug vanuit het mooie florida en er is een florida fan bij ;).
We hebben er telkens heel mooi weer gehad!
En alles is prima verlopen, was men eerste keer met het vliegtuig enzo en dat is allemaal prima verlopen is eigenlijk even makkelijk als de trein.
verder zoals in dit topic staat hebben we geen auto gehuurd en we zijn er blij van :).
We zaten in het fairfield inn in de marriot village en de bus naar de disney parken was gratis de premium outlets was tevoet heel goed te doen en de rest was taxi wat eigenlijk heel goed te doen was!
Na Orlando zijn we naar Miami gegaan en dit bevalde ons een heel pak minder :s.
Wat lopen daar griezels :|
Tot volgend jaar florida :).
We gaan in april naar florida . Nu ben ik voornamelijk bezig met hotels en of villas te boeken .Ik zou graag de wilderness logde boeken met de promotie van disney met tickets dus 1500 euro voor 2 personen met disney tickets voor 7 dagen de basic tickets weliswaar ( we gaan ook naar de waterparken dus dat komt er nog bij ) . Nu ben ikaan het twijfelen tussen dit of een villa . Ik twijfel heel erg tussen deze 2 omdat je in een villa toch wat meer privacy hebt . Een disney hotel is ook erg leuk heeft iemand deze 2 al eens gedaan ? Kan iemand me vertellen wat je ervaringen zijn . Mijn vriend is helemaalgeen disney freak zoals ik en vind het maar niks zo 7 dagen in een disney hotel.
Hier vind je een Fact sheet, reviews en foto's: http://allears.net/acc/faq_wl.htm
alvast bedankt ga ik eens effe bekijken
Als het onderstaande echt waar blijkt te zijn dan kan het zijn dat in Januari er misschien nog wat leuke promoties aan komen, dus misschien het risico nemen en nog even wachten. Misschien dat er voor April ook ngo wat leuke prijzen komen dan. Het is een gok!
Bron :JimHill Monday Mouse (http://jimhillmedia.com/blogs/jimm_hill/archive/2008/12/01/monday-mouse-watch-could-a-slow-holiday-shopping-season-translate-into-a-very-scary-new-year-for-the-walt-disney-world-resort.aspx)
Getting back to Walt Disney World ... There are some very scary rumors currently making the rounds about how far down advance reservations for the Resort are for the month of January. According to one Disney insider that I spoke with late late week, to date only 35% of the resort's available room nights have been booked for the coming month.
Should this rumor prove to be true ... Well, you can expect the Mouse to roll out some pretty spectacular packages as we get closer & closer to January. With Disney doing whatever it can to put some heads in beds in those 32,000 hotel rooms that it now owns & operates on property.
Ik zou graag de wilderness logde boeken met de promotie van disney met tickets dus 1500 euro voor 2 personen met disney tickets voor 7 dagen de basic tickets weliswaar ( we gaan ook naar de waterparken dus dat komt er nog bij ) . Nu ben ikaan het twijfelen tussen dit of een villa .
Wilderness Lodge is wel een héél leuk en mooi hotel hoor...
http://corrus.googlepages.com/wldernessldge.jpg/wldernessldge-full;init:.jpg
De Wilderness Lodge is GE-WEL-DIG!
We zijn er afgelopen augustus geweest en zijn er echt verliefd op geworden.
Super gewoon!
Ook als je geen Disneyfan bent ga je het hier zeker naar je zin hebben.
Het is geen "blij" hotel, maar heel gezellig, sfeervol en mooi.
Heerlijk gewoon!
Ta2 Gerrit
02-12-08, 14:12
Toegegeven, het hotel ziet er schitterend uit, maar daarvan afgezien is er ook nog een prijskaartje.
2 base tickets voor 7 dagen zijn €352,- en een villa voor een week vanaf zo'n €500,- (bron AV), dus dat is wel een beetje verschil, al weet ik niet wat voor arrangement jullie bij Disney hebben.
Tja een villa is goedkoper. Maar het Wildernis hotel maakt je Disneybeleving wel compleet .
Zelf hebben we gekozen voor een villa omdat je veel meer ruimte hebt. Voor vakanties van enkele dagen kiezen we meestal voor een hotel maar voor een langere tijd vind ik een villa o.g. gewoon fijner.
Ik ga in mei 2010 voor 4 weken naar florida samen met mijn vriendin. Wij willen hier gaan rondreizen en misschien een kleine cruise naar de bahama's maken. Nou vroeg ik mij af welke plaatsen in florida echt de moeite waard zijn en waarom. Nu weet ik wel dat er al veel plaatsen besproken zijn hier op het forum maar misschien dat iemand in een van de onbekendere steden is geweest in florida.
Dus als je ergens geweest bent en het was echt de moeite waard of juiste niet, zou je dat dan kunnen vermelden. Dan weten wij welke we moeten aandoen en welke zeker niet.
Groeten kay
Nu weet ik wel dat er al veel plaatsen besproken zijn hier op het forum maar misschien dat iemand in een van de onbekendere steden is geweest in florida.
Noem eens een 'onbekende' plaats waar je meer van zou willen weten, dat lijkt mij zinvoller. Wat heeft het voor nut als ik je bijvoorbeeld laat weten dat je van Tallahassee niet te veel mag verwachten? Misschien vind jij het wel reuze interressant om de regeringsgebouwen te bezoeken of heb je belangstelling voor agricultuur.......
daarvoor vraag ik welke plaats jij interresant vindt en waarom.
Als jij tallahassee geweldig vindt om zijn regeringsgebouwen dan vertel jij me dat. Dan weet ik dat ik die plaats niks aan ga vinden. Dus vertel over de plaatsen waar je geweest bent en wat je er leuk aan vind. Overtuig me om er naartoe te gaan of juist niet.
Dat was mijn insteek.
Plaatsen zoals orlando, miami en key west, die zijn hier al veelvuldig besproken en je vind er genoeg info over. Daarom vraag ik voor de minder bekende plaatsen.
Groeten kay
Niet echt een bijzondere plaars maar wel een bijzondere ervaring: Bezoek eens een honkbalwedstrijd. Elders op deze zite staan diverse tips en links.
Dit is echt een hele mooie ervaring.
Het Myakka National Park is ook erg mooi. Niet zo toeristisch als de EVerglases maar ook hier kun je alligators zien en er zijn vele soorten vogels te spotten. Verder heb je er nog mooie wandelroutes door het bos/moeras gebied.
Hoi Kay,
Ik zou je adviseren om de capitol reisgids of de Loney Planet te kopen. In deze gidsen worden ook kleinere (interesante) plaatsen genoemd.
wij hebben aan onze florida trip veel aan de Capito Reisgids gehad.
Susie One
Overtuig me om er naartoe te gaan of juist niet.
Dat was mijn insteek.
Ja, hoor eens, als ik aan het werk gezet wil worden, meld ik me wel bij een baas. Da's mijn insteek...;)
Rembrandt bedankt voor de tip, ik hou persoonlijk van racen ( nascar/irl ). Ben dan ook druk aan het zoeken of er ergens rond die tijd iets te doen is. Helaas staat 2010 nog niet op het programma :) maar honkbal lijkt me ook wel wat > eerst eens op tv gaan kijken.
Susie, de capitool heb ik voor kerstmis gevraagd :razz:
teleton...als florida fanaat ( zoals ik lees ) had ik zo'n antwoordt niet verwacht. :sad: ben je misschien weleens in marco island of boca raton geweest?
Florida Living
20-12-08, 13:20
Beste Kay, dit hangt af wat je leuk vindt. Thema's in Florida volgens de VVV zijn: Beaches, Family, Attractions, Outdoors & Nature, Boating & Fishing, Golf/Sports, Authentic Florida, Arts & Culture, Nightlife, Shopping & Luxury, Cruises, Diving & Snorkeling, etc. Je kunt hier al een boek over schrijven, omdat Florida alles heeft (en bijna een indoor winterskibaan, maar deze is uitgesteld).
Afgezien van de hele bekende plekken per thema een paar:
Boating: Longboat Key, Ft Lauderdale (en Las Olas Blvd). Marathon Key (boating, fishing) met Crane Point Hammock Museum (Key's ecology); Beach: de hele Gulf Coast, Caledesi Island (Clearwater), Pensacola Beach, La Costa Island (Miami Beach is iets drukker?), Marco Island heeft brede witte stranden, ik ken dat sinds jaren '70 sinds de projectontwikkeling daar, nu veel ouderen; Sanibel & Captiva , Sarasota doet wat Europees aan (terrasjes ed). Family: nieuwe attractie sinds maart: Aquatica; Outdoors/nature: Fort de Soto/Lake Okeechobee/Ocala park, Panama City (scuba: Wreck Capital of the south), dolfijnen in Rescue center Clearwater Beach; Golf: o.a. op de Ginn resorts (o.a. Reunion), Doral Golf Resort & Spa, PGA NAtional Golf Resort & Spa in Palm Beach Gardens, World Golf Village in St. Augustine, The Moors Golf and Lidge in Milton, etc, etc; Arts & Culture: Miami, St Petersburg, Daytona Beach, Orlando (vanaf 2010/11 ivm bouw Art Performance Center);
en zo nog vele honderden plekken. Eerst dus bepalen wat je wilt, dan zoeken. Genoeg te zien/doen dus. Veel plezier, Erik Noordam
Ja, hoor eens, als ik aan het werk gezet wil worden, meld ik me wel bij een baas. Da's mijn insteek...;)
Je kan er dan wel een smiley achter zetten, toch vind ik het een beetje vreemde opmerking.
Iemand vraagt hier serieus informatie en dan zo'n antwoord :-s
Ta2 Gerrit
20-12-08, 14:42
Serieus antwoord ;-):
Gainesville - Ik vindt er geen ruk aan, maar ze hebben wel een hell of a Dragway.
Ormond Beach - Doet me niks, maar wel mooi de grootste Harley dealer ter wereld.
Gulfcoast: 5 van de 10 mooiste stranden in de VS, maar ik ben geen strandmens .... :-o
Gulfcoast: 5 van de 10 mooiste stranden in de VS, maar ik ben geen strandmens .... :-o
Ik ook niet, er ligt zo veel zand :mrgreen:
Ik ben nog iets vergeten, wij hebben vanaf de pier van St. petersburg een boottocht gemaakt door de Tampa Bay. Wij hebben toen diverse dolfijnen gezien en je krijgt ook een mooie indruk van de steden rondom de baai.
Iemand vraagt hier serieus informatie en dan zo'n antwoord :-s
Hi Paula,
Om eerlijk te zijn, weet ik niet of de vraag om informatie zo serieus is. Quote uit het eerste bericht van Kay: we willen eigenlijk zo min mogelijk plannen op het nodige na natuurlijk.
Ik wil graag informatie delen, maar het leukst vind ik het wanneer ik de indruk heb dat iemand zich ook echt zelf in het onderwerp verdiept. Om te voorkomen dat ik zelf "het nodige" aan het doen ben, en Kay zelf "zo min mogelijk" heb ik (ook serieus) netjes gevraagd of Kay wat duidelijker in de vraagstelling wil zijn, waarop ik als antwoord krijg of ik hem wil overtuigen om 'ergens' naar toe te gaan of juist niet.....Persoonlijk vind ik dat de wereld op zijn kop, niet voor niets wordt er in de forumregels gevraagd om de zoekfunctie te gebruiken en op bestaande topics door te vragen. Stel dat ieder nieuw forumlid zou vragen of we hem op de Kay-manier willen informeren......
Ik vind het een beetje alsof je de ober in een Italiaans restaurant, met de kaart in je hand, nog eens laat opsommen welke heerlijke gerechten er zoal zijn, om daarna tegen beter weten in te vragen of er ook andijviestampot is...
Gelukkig zijn er een heleboel forumleden die wel bereid zijn hun suggesties te doen, die overigens in veel gevallen dezelfde strekking hebben als de mijne, namelijk: "Eerst dus bepalen wat je wilt, dan zoeken" (Florida Living) en "Koop een Lonely planet" (Susie One).
Ik heb helemaal geen zin in een discussie teleton. Ik vraag gewoon info over de onbekendere plaatsen. Heb al heel veel hier op het forum gevonden en om dan direct te zeggen dat ik lui ben >> beetje jammer.
Met zo min mogelijk plannen bedoel ik dat ik niet voor elke dag een hotel geboekt heb, of op die dag naar dat park ga of restaurant. Dat wil niet zeggen dat ik bepaalde plaatsen wel of niet aan kan doen op jullie aanraden.
Ik zal eens een paar plaatsen opnoemen waar ik meer van zou willen weten die waarschijnlijk op of nabij onze route gaan liggen.:
Venice
Bonita springs
Key Biscayne
Cocoa Beach
green cove springs
Pleasure island
Onze interesses:
Zon, zee, strand
Nascar/Irl
Shoppen
Movies ( we willen een aantal bekende locaties opzoeken, bios bezoeken )
Disney/universal/kennedy
Misschien dat nu alles een beetje duidelijker is.
Als je Pleasure Island in Disney bedoelt, dat is niet meer. Ze zijn aan het verbouwen en er worden geen optredens meer gegeven helaas.
Dus die zou je van je lijstje kunnen schrappen.
Een aanrader is Key West en dan met Danger Charters een Zeil, Snorkel, Kayak en Sunset cruise te doen. Afgelopen november gedaan en beviel prima.
http://farm4.static.flickr.com/3167/3059759553_21589810a2_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/3059759553/) http://farm4.static.flickr.com/3043/3063709966_e83e7e2707_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/3063709966/)
http://farm4.static.flickr.com/3250/3063712282_3f81ec2326_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/3063712282/) http://farm4.static.flickr.com/3295/3063780376_8ff1b1fd16_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/3063780376/)
mooie foto die van de zonsondergang!!
het is in ieder geval avontuurlijk. Ik zal het eens met mijn vriendin overleggen.
ik bedoelde treasure island bij st. petersburg. hehe was toen net een topic aan het lezen over pleasure island.
Leuk: In Naples naar de zonsondergang gaan kijken op de pier en dolfijnen spotten.
ozziemartin
03-01-09, 21:14
Hallo!
In mei 2009 hebben wij 2 dagen de tijd in Orlando. We willen 2 parken bezoeken. Bijv Disney World's Magic Kingdom en Sea World.
We willen het vuurwerk wel zien savonds en Shamu in Sea World lijkt ons ook erg leuk.
Is dit een goed idee zo of beter 1 van de 2 parken uit te kiezen voor 2 dagen vertier ? We zijn geen achtbaan-gangers ofzo.
Zijn de andere theme parcs wellicht mooier/leuker etc ? Wat zouden jullie aanraden ?
Ik ben benieuwd!
groeten
Martin
hoi, welkom op het forum !!!!!
Als jullie met kinderen zijn zou ik inderdaad magic kingdom bezoeken maar als jullie enkel met volwassen zijn zou ik toch voor universal studios gaan . Hebben jullie disney parijs al gedaan zoja zou ik zeker gaan voor universal maar dat is mijn opinie .Je kan gerust 1 park per dag doen .
pascalbrouwers
04-01-09, 10:58
voor de eerste keer en 2 dagen de tijd = mk en seaworld prima.
een andere optie zou kunnen zijn epcot in plaats van mk.
epcot = en blijft onze favoriet.
maar goed zo zal iedereen zijn eigen keuze hebben.
De keuze die je tot nu toe hebt gemaakt is prima.
universal zou ik zeker niet doen. parken zijn beslist leuk, maar voor de eerste keer dan toch liever de magie van disney
pascal
ozziemartin
04-01-09, 11:06
ok bedankt!!
Nee Disneyland Parijs nog niet bezocht haha, we zoeken het liever verder weg... :)
we hebben geen kinderen trouwens, zijn 26 en 24 lentes jong
:(2 dagen? Oeps, dat vind ik een moeilijke keuze!. Even terug naar de tijd dat wij daar zaten, geen kinderen hadden en geen echte achtbaanfreaks waren.
Wij bleven altijd veel langer in Orlando.
Maar als je dan toch moet kiezen, dan zou ik idd gaan voor Magic Kingdom en Seaworld.
Voor Universal Studios zou ik niet kiezen, de aankleding en sfeer van het MK maken het ook echt MAGIC!\\:D/
Nog even een tip, off topic dat wel, neem een id mee als er ook maar een klein kansje bestaat dat je een lekkere cocktail oid gaat bestellen. Toen wij met zijn tweetjes op pad waren op die leeftijd, moesten we deze heel vaak laten zien](*,)](*,)
Ach wat stom van me ik bedoelde overal waar het wel mag bv in de hotels
overal waar het wel mag bv in de hotels
In de hotels geen alcohol onder de 21 jaar...
^^^pleasure island was de plaats waar je je id moest laten zien geen reispas neen neen je rijbewijs moesten we laten zien dat had ik niet bij ik liep dus heel de avond rond met een stom rood bandje aan mijn pols zodat ik nergens alcohol kreeg . Ik was toen alwel 26 jaar :(
Disney is een echte sprookjeswereld. Vooral de shows en het vuurwerk spreken tot de verbeelding. Epcot vinden wij geweldig, vooral het avondvuurwerk met lasershow is hier geweldig. De eerste keer hebben wij Magic Kindom en Epcot bezocht, maar ook Sea World. Dit blijft ook heel mooi. Ik hoop dat jullie een derde dag kunnen aanplakken omdat Disney 2 dagen vereist. Universal is ook great maar Disney hoort de eérste keer in Orlando. Veel plezier!
Het vuurwerk in Epcot (Illuminations) is al sinds 1 oktober 1999 zonder lasershow. Niet dat het daardoor minder indrukwekkend is...
Je ziet waarschijnlijk door de bomen het bos niet meer. 2 dagen Orlando is veel te kort (wij hadden aan een week nog niet genoeg). Er zijn zoveel parken enz.
Magic Kingdom is nagenoeg hetzelfde als Disneyland Parijs, dus dat kun je vanuit Nederland nog wel een keer doen.
Epcot vonden wij leuk. Het bestaat uit 2 gedeeltes; een futuristisch pretpark en een soort wereldtentoonstelling. Hierin zijn diverse landen met shows en attracties.
's Avonds is hier een geweldige vuurwerkshow op een groot meer.
Dan heb je nog Animal Kingdom en Hollywood studio's.
Universal zijn wij niet geweest.
Seaworld is natuurlijk ook leuk om te doen (Dolfinarium, maar dan groter).
Kennedy Space Center is ook indrukwekkend, dit ligt op een uur rijden vanaf Orlando.
Succes met de keuze.
Een paar misschien vreemde vragen schoten me zomaar even te binnen en ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven.
- Moeten we inentingen halen voor Amerika? We gaan alleen naar Orlando in het toeristiche deel.
- Is het water drinkbaar of goed genoeg voor tandenpoetsen of koffie/thee zetten of helemaal niet doen?
- Kan je erg last krijgen van diarree door het andere eten zoals je b.v kan hebben in Turkije?
- Is er makkelijk kleding verkrijgbaar voor een (dames) maatje meer of moet je dan naar speciale winkels zoeken of is het er in alle grote merken ook?
- Zonnebrillen zijn die makkelijk te koop en betaalbaar?
- Wat mogen we nou echt niet vergeten wat daar niet tot moeilijk verkrijgbaar is?
Zomaar even wat vragen die me te binnen schoten:oops:
even snel een paar antwoorden:
1. nee, niet nodig.
2. water is niet drinkbaar, gebruik bronwater.
3. nee, je kan daar echt alles eten zonder problemen.
4. moeten de dames antwoord op geven...
5. als voorbeeld; Oakley is ongeveer de helft goedkoper. Hangt ook samen met de dollarkoers.
6. hagelslag.
Tegen het Florida Virus is geen inenting mogelijk
Water is gechloreerd. Enkel voor tandenpoetsen dus
Je kan hoogstens buikpijn krijgen van de grote porties. Hier kun je je de eerste keer op verkijken.
Amerikaanse dames zijn in het algemeen ook 'een maatje meer', uitzondering daargelaten. Dus is geen enkel probleem volgens mij
Daar is volgens mij een topic over. Probeer de zoekfunctie eens
Stroopwafels. Drop.
Het water is gewoon drinkbaar... (ligt een beetje aan wáár)
Maar zoals Njit al zegt, gechloreerd.
Verder ligt het er aan wanneer in het jaar... hoe warmer het wordt, hoe meer chloor er wordt toegevoegd...
Het water in de drinkfonteintjes komt ook niet uit flessen die ze dagelijks bijvullen hoor :)
1. Geen inentingen. Wel muggen die soms ziektes kunnen veroorzaken, dus afhankelijk van waar je heengaat en of er veel muggen zijn: insmeren met anti-muggenspul met DEET erin.
2. Water bevat inderdaad chloor. Ik vind het niet drinkbaar, anderen drinken het wel. Het is in ieder geval niet schadelijk. Veel frisdranken die in grote bekers worden geserveerd worden gemaakt met het kraanwater, en smaken dan dus ook naar chloor. Yummie!! (Not!!:roll:) Ik neem dan liever frisdrank en water uit flessen. Bij supermarkten e.d. zijn ook grote "flessen" water verkrijgbaar van één, twee of vier gallon.
3. Je kunt alles gewoon eten, kwaliteit is vergelijkbaar (misschien zelfs beter) dan in Nederland. Het aanbod van (vet) fastfood is echter veel groter dan hier, en als je je daar teveel tegoed aan doet kan ddat wel eens een effect hebben op je stoelgang.
4. In de VS zijn redelijk wat mensen "aan de maat" en daar is dan ook een grotere markt voor de grotere maten kleding. In de meeste malls en outlets vind je dan ook voldoende kleding in grotere maten. Tot XXXL is veel keuze, daar boven moet je iets beter zoeken.
5. Zie http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5478. Voor de bekende merken kun je goed terecht bij o.a. Sunglass Hut (http://www.sunglasshut.com/), aanwezig in zo'n beetje alle malls en outlets.
6. Als je zonder bagage naar Florida gaat met alleen een creditcard bij je kun je (meer dan) prima overleven. Alleen typisch Nederlandse artikelen zoals eerder genoemd zijn uiteraard daar niet verkrijgbaar.
Vraag 1 , 3t/m 6 zijn goed beantwoord hierboven.
Vraag 2 betreft buiten het feit dat het van belang is in welke periode (veel regen) je gaat ook van belang is of je er een probleem mee hebt om chloorwater te drinken. In principe kun je gewoon het water drinken. Vraag dit echter na bij de receptie v/h/ hotel of je contact persoon van je villa. De frisdranl smaakt idd vaak naar chloor. Tanden poetsen is geen probleem. Mijn ervaring tijdens een seminar (gehouden in hotels) is dat het water dat in kannen op je tafel staat gewoon niet te drinken is van de hoeveelheid chloor. Je mag het drinken echter het smaakt vies! Zelfs de koffie smaakt soms naar chloor. Wil je zeker gaan (en dat doe ik als ik een villa gehuurd heb) koop gewoon enkele flessen (per gallon) water en zet die in je huisje.
succes
Allemaal heel erg bedankt voor jullie antwoorden, zo zijn er weer een paar vragen "opgelost" voor onze vak. in augustus :) Jullie zullen zeker nog wel meer vragen van me horen als ik het met de zoekfunctie niet echt terug kan vinden.
Nogmaals Thanks all !
Ik filter het leiding water, het smaakt perfect, ongefilterd vind ik het dus ook niet te drinken.
Het is niet zoals in sommige landen dat je er ziek van wordt en waar ze dus echt zeggen dat je het water niet kunt drinken.
Zo heb ik ook wel eens gehoord dat hoe helder bij ons de zee ook is, het is dus helemaal niet zo schoon als andere zeeen.
Maar ja, wel lekker warm.
Het water in Amerika is zondermeer goed te noemen hoor... behalve het water in Orlando... Tallahassee heeft al beter water...
Dat is waar, ik was even vergeten dat het in Miami wel gewoon goed te drinken is. Denk te lang geleden, ik moet maar binnenkort weer eens wat boeken naar Florida. Ondanks het smerige water in Orlando, toch altijd een supervakantie daar! \\:D/
Hoe dan ook vind ik het toch wel erg handig om regelmatig een beker water te halen in de parken.
Smaakt iets minder lekker dan een flesje... maar je hebt wel constant lekker koud water... en t is nog gratis ook.
Nadine De Neef
30-01-09, 15:16
Hoi
Wij willen 2 parken bezoeken (Sea World, Animal Kingdom). Wat doen we best om tickets te bestellen ? Wij zijn met 4 personen (2volw, 2kinderen 10jr en 14jr)
Of is het beter deze ginder ter plekke te kopen.
Groeten
Er is geen combo-ticket voor Seaworld en Animal Kingdom.
- Seaworld van te voren bestellen op site Seaworld
- Animal Kingdom aan de gate kopen (geen korting mogelijk)
ericbijnen
02-02-09, 19:39
Wij gaan in aug 09 voor 15 dagen naar rlando met 2 kinderen, de eerste is 11 jaar oud en de 2e 8. We willen een aantal parken bezoeken maar we weten niet goed welke. Kan iemand mij daar mogelijk in adviseren ?
bvd
eric
Misschien kun je wat meer over je kinderen vertellen? Jongen/meisje? Wat zijn ze al gewend aan pretparken? (ooit al in Disneyland Parijs geweest?) Wat voor een soort attracties hebben de voorkeur?
Nu is het erg moeilijk om iets te adviseren..
liesje1967
02-02-09, 23:28
Wij gaan met onze dochter, dan net 9 jaar, ook naar Orlando en willen alle disney parken, seaworld en universal gaan bezoeken en onze dochter vindt het helemaal geweldig......is ook al heel vaak naar disneyland parijs geweest en daar gaat het ook allemaal prima, met af en toe wat rusttijd er tussen zal het best allemaal gaan lukken, zo niet dan maar een avond vroeg naar bed en dan zien we wel.....tis tenslotte vakantie!!!!!!!!
Meestal koop je een meerdagenticket (dit is het voordeligst) voor Disney en kunt dan Magic Kingdom, Hollywood studios, Epcot en Animal Kingdom bezoeken.
Magic Kingdom is bijna hetzelfde als Disneyland Parijs. Hollywood studios en Animal Kingdom is ook leuk voor ze.
In Epcot zullen ze niet in alle attracties mogen, maar er blijft genoeg over. 's Avonds is er een fantastisch vuurwerk in Epcot en ook de show Fantasmic in Hollywood studios is geweldig.
Als je niet zo ver van de parken zit, kun je tussendoor even naar huis gaan en dan 's avonds terugkomen. Je moet wel ruim op tijd aanwezig zijn voor een plek.
Seaworld zal ook heel leuk voor ze zijn.
Veel plezier alvast. Jullie gaan een fantastische vakantie tegemoet.
flowerscaper
04-02-09, 15:43
ALs kind ben ik tweemaal inWDW geweest, 2 jaar geleden nogmaals met mijn vriend en aankomende oktober ga ik weer,, je begrijpt,, n FAN! Ik was als kind ongeveer in de zelfde leeftijdscategorie als jullie kinderen. Wat ik me kan herinneren is dat de indrukken die ik in de parken opdeed fanomenaal en overweldigend. Alhoewel ik best wel al het een en ander gewent was ging dit toch alles teboven. Mijn ouders wisselden daagjes pretpark af met daagjes rust. In het hotel aan het zwembad vertoeven,, middagje winkelen, naar een van de disney zwembaden, middagje midget golfen in de pirates cove of iets dergelijks. Alles er uit halen wat er in zit is erg belangrijk maar wel met maten. De weersomstandigheden en de mate van drukte in het park zijn ook een factor om goed rekening mee te houden. Vermijd lange wachtrijen en kom gewoon later nog een keer terug. Met de park hopper plus pas heb je het voordeel dat je kunt gaan en staan waar en wanneer jij dat wilt. Ik wens jullie een fantastische tijd! Groetjes Ben
PS. Mochten jullie nog niet een hotelkeuze hebben gemaakt. Zorg dat je binnen t Lake Buena district zit, Disney is eventueel op loopafstand. Holliday Inn Sun spree is een goed kinder hotel ( bekend van Bassie en Adriaan), vlak daarnaast Marriot Village at little lake Bryan is een goede aanrader! Bij dit hotel is een redelijk ontbijt inbegrepen wat werkelijk ideaal is vooral met de kids. Ook supermarktjes op loopafstand!
Dag allemaal, het begint hier een beetje te kriebelen Nog 38 dagen en ons avontuur begint. Weet je nog ? Omi van 63 met dochter (32) en 2 kleinkindjes van 2 en 5...Een soort Test track denk ik. Na al het advies dat ik in dit forum in overvloed gekregen heb en dat me dan ook heel wat meer gemoedsrust geeft. Ga ik jullie nu toch nog enkele vragen stellen. Als we in Orlando aankomen willen we graag een hotel in de buurt van de vlieghaven met een shuttle service, en een kamer voor 1 nacht voor 4. Het schijnt dat die kleine wondertjes niet te doen zijn als ze heel heel moe zijn. Iemand ervaring met een hotel daar? Hetgeen we ook kunnen doen is een taxi nemen naar Windsor Hills (ons verblijf) en de volgende dag een taxi terug om de auto op te halen, weer aan de vlieghaven. Lijkt me precies duurder dan dat hotel. en welke taximaatschappij?
Dat we de wagen niet ineens meenemen komt niet alleen door de kindjes, ook ikzelf, ik heb 15 jaar niet meer met een automatic gereden, en weet begod niet hoe daaraan te beginnen (weer iemand hulp hulp!!), en als er dan hysterie in stereo op me afkomt rijd ik misschien tegen 10 geparkeerde auto's. En dan nog een laatste vraagje, denk niet dat het hier past, heeft iemand een lijstje van boodschappen voor de eerste dag, we hebben een condo, maar gaan wel veel uit eten.
Heel hartelijk dank.
Ja, dat kriebelgevoel kennen we allemaal wel, elk jaar weer hetzelfde liedje :-)
Is het een idee om je dochter te laten rijden, of heeft ze geen rijbewijs of ook geen ervaring met automaten? Op zich is het rijden met een automaat een eitje (linkervoet uit de buurt van de pedalen houden, en met de rechtervoet of gas of rem bedienen). Schakel "D" ïn om te rijden, "R" voor achteruit, en "P" is de parkeerstand.
Maar ik begrijp heel goed dat er veel op je afkomt na een lange en vermoeiende vliegreis met overstap. En als het tegenzit ga je laat in de middag als het donker begint te worden, tijdens de spits, via de zeer drukke route 192 op weg naar je villa. Misschien is het in jullie geval dan inderdaad verstandig om eerst bij te komen in een hotel in de buurt. Daar heb ik zo gauw geen tip voor, want ik rij zelf altijd meteen door naar mijn villa (soms met een half oog, droge keel, en hongerig.....). Wat de boodschappen betreft, niet ver van Windsor Hills zijn volop winkels en restaurants langs de 192. Rij route 545 uit richting 192, en dan linksaf. Verderop, op de hoek van 192 en Formosa Gardens Blvd is een klein winkelcentrum met een goed gesorteerde en goedkope supermarkt.
Veel succes, en veel plezier alvast!
Een automaat is ideaal, wie weet ga ik ook nog eens over.. hier heeft het een stoffig imago, in Amerika vind je bijna niet anders.
Maar zoals al eens gezegd, huur een dag een automaat of doe een proefrit in een automaat om het even nog van te voren te weten. Het is heel makkelijk, maar je moet natuurlijk wel even weten hoe het werkt.
Bedankt allemaal voor jullie hulp. Wat het rijden met een automatic betreft, zooo moeilijk kan het inderdaad niet zijn, heb er vroeger in Amerika meer dan 10 maal mee gereden, reed 1 rondje op de parking en klaar was Kees. Wist alleen niet meer de volgorde van de reflexen. Dus auto staat in P, ik duw op de rem, deze beveiliging was ik vergeten, (rechtervoet) en draai de sleutel, zet in D, en laat rem stilaan los, ik rij een beetje dan duw ik op de gas, en ben ribbedebits. Het kan natuurlijk ook dat ik eerst in R moet voor achteruit. Aan de lichten blijf ik gewoon op de rem duwen. Terug op een parkeerplaats, stoppen en in P zetten anders gaat sleutel er niet uit.
Juist? Denk dat ik het weer door heb. Dank u allemaal voor de hulp. Het rijden zal nu wel lukken. We hebben trouwens gisteren een taxi vastgelegd van MCO naar Windsor Hills, met een stop van een half uur om de eerste inkopen te doen. Dan kunnen die kleintjes lekker slapen en wij kunnen beginnen met alles al uit de valiezen te doen.
Ekkie, bedankt voor al je goeie raad, het is inderdaad een veiligheid om eerst eens te slapen voor het avontuur begint. Met volwassenen weet je waaraan en waar af, met vermoeide kleintjes niet. De reden dat mijn dochter de eerste dag niet rijd, ze had toen ze 14 was een vliegtuigongeval in JFK, sindsdien staat ze niet op de eerste rij voor liften, trams en nog een aantal dingen waar ze niet zo zeker in is. Na 2 dagen zal ze zeker wel rijden. Bedankt voor het aanduiden van de dichtsbijzijnde winkels bij windsor hills, zullen dat goed kunnen gebruiken. En Ietie, jij ook heel hard bedankt, maar ik bedoelde eigenlijk meer een lijstje van wat ik in Publix of Wallmart moet kopen als ik in een condo aankom waar geen afwasgerief, niks lekkers, geen drinken enz is.
Hartelijk dank voor al de lieve reacties.
Sorry was nog vergeten te antwoorden aan Peer. Veel geluk en goeie reis ook met jullie kleintje. Maar nee we zullen niet samenvliegen, wij vliegen met continental om 8.15 vanuit Brussel via Newark.
Misschien zien we elkaar wel bij Mickey, als je veel enthousiast lawaai hoort... ja 't kan, misschien zijn het die van ons wel.
Hallo,
Tja, ik zal hoogstwaarschijnlijk wel in herhaling vallen, maar er staat op dit forum zoveel info, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ondertussen heb ik al wel het nodige opgestoken van dit forum, maar ik moet nog een paar beslissingen nemen waar ik niet uit kom.
Misschien kunnen jullie me met onderstaande op weg helpen?
* bij welk bedrijf de auto huren? Bij Hertz is de borgsom net zo groot als de autohuur. Is dat normaal?
* zelf navigatie meenemen (aanschaffen dus, we hebben een Garmin 255w), of daar huren. Ik vind de huurprijzen nl best hoog....
* Bij expedia.nl kan je de vlucht en de auto samen boeken. Is dit een aanrader?
* hoe werkt het met de adapter van je mobieltje, laptop en navigatie? Kan ik die gewoon opladen in het hotel?
Hopenlijk kan iemand mij antwoord geven op bovenstaande vragen!
Groetjes, Ingrid
* usareisen.de, de borgsom is een claim op je cc en krijg je terug.
* zelf meenemen.
* zelf narekenen maar waarschijnlijk nee
*kijk op de betreffende adaptor, staat daar 100-240 dan ja, dus waarschijnlijk "mischien,ja en nee(autolader)"
Auto huren? Deze (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1321) aanbieder wordt veel genoemd met gunstige prijzen, vooral hun Alamo-tarieven zijn vaak erg laag. Maar ook andere veelgenoemde reisorganisaties (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5619) kunnen je gunstige tarieven bieden.
Borg betaal je niet als je bij de afhaalbalie in Florida een "afdruk" van je creditcard achterlaat, eventuele schaade wordt dan achteraf verrekend.
Navigatiesysteem: Ligt eraan hoe lang je gaat. Als je huurt betaal je per dag zo rond de $10, dus dan kan het gunstiger (lees: goedkoper) zijn er zelf ééntje te kopen. Kopen in de VS is dan het goedkoopste: vanaf zo'n $100-150 en dan zit de kaart van de VS er al op/in (als je een systeem in NL koopt moet je die er apart bijkopen voor rond de €50).
Er zijn ook enkele reisorganisaties die navigatie te leen aanbieden als extra service, of ze verhuren voor een schappelijk bedrag. Da's ook een optie.
Vlucht en auto via Expedia? Ja, dat kan. Heb je de prijzen al vergeleken met andere reisaanbieders? Vaak hebben die betere prijzen. Kijk dan wel naar vergelijkbare prijzen, met vergelijkbare verzekeringspakketten!
Adapters? Daar zijn al diverse topics over volgeschreven, zoals hier (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=907). In het kort: staat op je adapter/lader "110-230V" dan heb je alleen een verloopstekkertje nodg en werkt de adapter daar ook. Staat het er niet op, dan heb je een omvormer nodig, of laad je je apparaat gewoon met een auto-lader op (doe ik altijd met mijn telefoon).
Voor meer info klik jke het beste op de links hierboven, of gebruik de zoekfunctie (http://floridaforum.nl/search.php). Type het woord waarover je iets zoekt in, verander daaronder "Zoek in volledige berichten" in "Zoek alleen in titels" en je vindt snel de juiste onderwerpen.
Succes!
hoi, ik verblijf met 2 zonen van 22 en 19 in mei 6 dagen in orlando (komend uit Miami) en zou graag tips willen in welke omgeving ik het beste een hotel/motel kan boeken, is Kissimmee een optie? of is dat te ver uit de buurt van waar alles gebeurt? heb een huurauto, dus geen probleem met ov. wat is handig? als ik alle ideeen lees wordt het steeds moeilijker om keuzes te maken, er is zovee lte zien en te doen. al wel een aantal keren in disney parijs geweest,
ik lees veel over de pretparken, maar zijn er buiten KSC en shoppen ook nog dingen te bekijken of te doen? ik zal er vast wel achter komen als ik alles lees, maar soms is vragen stellen doelgerichter en handiger. thnkx:D
Ta2 Gerrit
26-02-09, 23:32
Dat is een moeilijke vraag om te beantwoorden. Alles ligt zo'n beetje rondom Disney, of als je zoekt op Disney Vicinity zelfs op het terrein van Disney.
Kissimmee US192 ten zuiden van WDW, heel lang het centrum van de toeristenindustrie, nu hier en daar wat gedateerd, hoewel er erg veel opgeknapt is en wordt, bijvoorbeeld westvan de I4, en dus het dichtst bij WDW.
International Drive, oostelijk van WDW, met vele hotels en restaurants, en behoorlijk druk. Wel ook dicht bij de Universal parken en Wet'n Wild.
Lake Buena Vista, dicht tegen WDW aan (ter hoogte van Downtown). Ook heel veel hotels en behoorlijk winkels en restaurants en wat rustiger.
Kortom keus zat om te zoeken, via dit forum of de websites van de aanbieders. En er is nog veel meer te zien en te doen in deze omgeving, eigenlijk te veel om zo maar klakkeloos weer te geven. Daar zul je echt voor moeten zoeken, of ietwat aangeven wat jullie leuk, mooi of interessant vinden.
ik zal er vast wel achter komen als ik alles lees, maar soms is vragen stellen doelgerichter en handiger.
Ooit sprak ik een kennis die teleurgesteld was over de reis naar Florida. Dit komt zelden voor, dus ik vroeg mij af hoe het kwam. Het had alles te maken met de voorbereiding. Niet de moeite genomen om zich voor te bereiden, geen tijd om "alles" te lezen. Alles en iedereen kreeg de schuldvan de mislukte vaklantie. Het reisbureau omdat "ze" niet verteld hadden dat het weer zo warm was en het "ieder" dag regende, de vlucht duurde een eeuwigheid, het hotel lag "veel te ver" en was onvindbaar, het autoverhuurbedrijf had ze opgelicht, de douane omdat het sadisten waren en tot overmaat van ramp stonden er geen bankjes in de Everglades waar je even kongaan zitten, zoals op de Veluwe......](*,)
Vragen staat vrij, maar geldt voor iedere nieuw gestelde vraag niet wat ook voor de aanwezige informatie geldt? Je zult de antwoorden toch moeten lezen.... En is het dan niet beter om, zoals Gerrit ook al aangeeft, een gerichte vraag te stellen?
Omdat ik best wel snap dat er heel veel uit te zoeken is en je misschien omkomt in de informatie, nog wat suggesties over "hoe nu verder". Jullie hebben zes dagen te besteden, je weet dus vooraf dat je nooit alles waar Orlando om bekend staat kunt zien/doen. Het lijkt mij zinvol om eerst eens zelf te beginnen met deze zes dagen in te vullen. De jongens zullen toch ook wel een idee hebben wat ze willen doen/zien? Ik kan het me niet voorstellen, maar als je dit hebt gedaan en meegedeeld in het topic Reisschema's, dan komen er vast gerichte en bruikbare tips van andere forumleden.
Voor wat betreft je vraag over het hotel; heb je al eens een villa of een appartement overwogen? Lijkt mij, in plaats met drie volwassenen op één hotelkamer, wachten op de wc, de douche, vechten om de gemakkelijke stoel toch de moeite waard. Mocht je voor twee hotelkamers kiezen, dan nog is een villa of appartement toch veel comfortabeler? Met een beetje geluk heeft ieder zijn eigen slaapkamer, wc, douche, tv en bovendien nog eens voor gezamelijk gebruik zo'n megakoelkast in de keuken voor de kouwe kletsen, een wasmachine en droger om de pendekkies een sopje te geven. Het wordt vast een heerlijke vakantie......\\:D/
Hallo
Best wat je kan is een auto bijboeken,pendelbussen rijden er wel maar wanneer of hoe,geen idee.
Wij huren steeds een auto als we ons hotel boeken en vlucht boeken.
Naar onze mening is Lake Buena Vista het dichts gelegen bij de Disney parken.
Daar kan je tevens hotels vinden die beantwoorden aan jullie wensen.
Let wel op,als je géén hotel boekte bij je boeking,kan de prijs behoorlijk tegen vallen.Neem voldoende dollars mee of je credit card als je dat hebt,zeker als je geen kamer bijboekte.
mvg
Harley
Wij zijn net terug uit Florida 11t/m 24 febr. en hebben ook 2 dagen parken bezocht.
Eerste dag Universal studio's ,combi pas gekocht voor beide parken(5 minuten naast elkaar) , prima te doen wel starten om 9 uur. S'middag waren er wel wacht rijen s'morgens konden we zo doorlopen.
Tweede dag naar Walt Disney Magic Kingdom, vonden wij tegen vallen. Mijn oudste zoon zei (8 jaar) , dit is een park voor kleine kinderen, waar mijn andere zoon van 6 jaar mee instemde. Over de rest kan ik niet oordelen, maar Universal vonden wij echt fantastisch.
Beste mensen,
ik wil in januari voor het eerst richting Disneyworld in Orlando. Via <<link werkt niet>> zie ik leuke en anatrekkelijke aanbiedingen in mijn ogen, maar de prijzen voor januari staan nog niet vermeld. De meest aantrekkelijkje prijzen voor andere maanden staan bij Delta Airlines. Ik heb nu een aantal vraagjes, waar ik op de websites van de maatschappijen niet heel goed uit kom of dat prijzen vele malen duurder zijn! Misschien kunnen jullie mij helpen.
We willen vliegen via New York, en daar een tussenstop maken van enkele dagen. is dit mogelijk tegen het zelfde vliegtarief of scheelt dat enorm?
Is www.americanestates.nl (http://www.americanestates.nl) een goede en betrouwbare/goedkope aanbieder.
Waa rkan ik evt. losse vluchten via New York tegen betaalbare prijzen boeken. ik vind ze wel, maar alleen voor rond de 1500 tot 2000 euro, wat ik gewoon teveel vind!
Welke maanden zijn qua prijs vergelijkbaar, tov januari? Dan weet ik hoe ik goede prijsindicaties kan krijgen.
Ik hoor het graag!
Groet
Misschien kunnen jullie mij helpen.
Jazeker, daar zijn wij hier voor! Maar eerst even een serieuze tegenvraag: heb je gezien dat er hier een rubriek is die "even voorstellen' heet? Maak er even gebruik van, dan maak je wat soepeler deel uit van deze community.
We willen vliegen via New York, en daar een tussenstop maken van enkele dagen. is dit mogelijk tegen het zelfde vliegtarief of scheelt dat enorm?
Geen probleem, kan kostenneutraal, zoals dat tegenwoordig zo mooi heet. Op de meeste boekingssites kan je aanvinken dat je een multicity trip wilt maken. Vervolgens vul je dan de gewenste vliegvelden en data in.
Is www.americanestates.nl (http://www.americanestates.nl) een goede en betrouwbare/goedkope aanbieder.
Ja hoor en zo zijn er nog een paar. Goedkoop is overigens een lastig begrip, blijf attent en vraag offertes bij verschillende aanbieders.
Waa rkan ik evt. losse vluchten via New York tegen betaalbare prijzen boeken. ik vind ze wel, maar alleen voor rond de 1500 tot 2000 euro, wat ik gewoon teveel vind!
Heb je ons topic Vliegtickets 2009 (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6670&highlight=vliegtickets)al ontdekt?
Welke maanden zijn qua prijs vergelijkbaar, tov januari? Dan weet ik hoe ik goede prijsindicaties kan krijgen.
Geen! De ticketprijzen fluctueren permanent. Voor indicaties van ticketprijzen kijk je ook het best in het genoemde topic (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6670&highlight=vliegtickets). Is de prijs op een bepaald moment naar je zin, dan boek je.
Tot slot nog even dit: met de zoekfunctie op dit forum vind je gemakkelijk de onderwerpen die al eerder zijn uitgewerkt. Verder helpt het bestuderen van de forumnavigatie ook enorm bij het vinden van de gewenste informatie. Alles is hier, net als in de bibliotheek en de supermarkt, logisch gerangschikt. Misschien even wennen, maar ik weet zeker dat je het zo onder de knie hebt. Vanzelfsprekend komt het voor dat iemand bepaalde inforamtie niet kan vinden. Gewoon even vragen in de juiste rubriek, dan wordt je vast op weg geholpen. Veel plezier op dit veel geprezen forum!
petrajessy
11-04-09, 15:01
Op de site van vliegwinkel staat onder de in te voeren data een linkje "uitgebreid zoeken". Als je daarop klikt kun je aangeven dat je bijv. eerst naar New york wil en dan een aantal dagen naar Orlando. Zoek goed op prijs...scroll naar beneden want niet de goedkoopste vluchten staan bovenaan. Hier heb ik altijd de goedkoopste vluchten gevonden. Ik denk dat je incl tax geen 500 euro kwijt bent per persoon.
Marco Stern
11-04-09, 16:09
Volgens mij kan je bij Vliegwinkel geen multi-city vluchten boeken, je kan wel terug vanaf een andere luchthaven, maar dan mis je in dit geval nog je vlucht New York -> Orlando.
Bij Expedia kan dit wel. Wij gaan in mei AMS-NYC-TPA-AMS doen met 5 dagen in New York. Via Expedia was dit 460 per persoon. (niet met Continental overigens, maar met BA aangezien zij in feb nog de goedkoopste waren)
Voorbeeldje van een mooie combi met stop in New York:
http://www.expedia.nl/eta/fltitin.gif € 462,04
13:20 Vertrek Amsterdam (AMS)
Aankomst Newark (EWR) 15:50 do 21-mei
Duur: 8uur 30min http://www.expedia.nl/pubspec/images/airlines/smCO.gif Continental 71 Rechtstreekse / non stop-vlucht
http://www.expedia.nl/eta/spaceit.gif
10:45 Vertrek Newark (EWR)
Aankomst Orlando (MCO) 13:25 di 26-mei
Duur: 2uur 40min http://www.expedia.nl/pubspec/images/airlines/smCO.gif Continental 192 Rechtstreekse / non stop-vlucht
http://www.expedia.nl/eta/spaceit.gif
13:25 Vertrek Orlando (MCO)
Aankomst Amsterdam (AMS) 08:20 http://www.expedia.nl/eta/tip_icon.gif +1 dag do 11-jun
Duur: 12uur 55min http://www.expedia.nl/pubspec/images/airlines/smCO.gif Continental 1872 / 58Overstappen in Houston (IAH)
Maar, ga je alleen naar Orlando of ga je ook nog naar andere plaatsen in Florida? In dat geval zou je ervoor kunnen kiezen om via een andere luchthaven (Key West of Miami) weer naar Nederland te vliegen.
petrajessy
11-04-09, 16:32
Je hebt gelijk. Terug van een andere luchthaven kan wel. dat hebbenw ij daar geboekt. ik dacht dat je ook multi city kon boeken. Je kunt wel een mail sturen en dan doen ze een offerte. Heb ik een keer gedaan. Drie dagen New York en dan verder vliegen.
En welk vliegveld in Florida moet ik kiezen, dicht bij Walt Disney World?
En welk vliegveld in Florida moet ik kiezen,
Orlando International Airport, code MCO
Bij Expedia kan dit wel. Wij gaan in mei AMS-NYC-TPA-AMS doen met 5 dagen in New York. Via Expedia was dit 460 per persoon. (niet met Continental overigens, maar met BA aangezien zij in feb nog de goedkoopste waren)
Gek, gisteren gaven ze telefonisch bij expedia aan dat je geen kosteloze stop overs kon maken, met een paar dagen ertussen en zo!
hallo allemaal ik heb een klein vraagje waar in het antwoord zo snel niet kon vinden we willen eind mei 2010 naar orlando op dat seaword enz te bezoeken wat is de drukte rond deze tijd? en het weer?
mvg bas
wat is de drukte rond deze tijd? en het weer?
Even in de glazen bol gekeken. Eind mei, tweede zondag in mei is het moederdag, de laatste maandag is het Memorial Day dan trekken velen er op uit. Hoe druk het is wordt toch lastig te voorspellen, in principe is het vrij rustig in deze periode maar je kunt bij parkbezoek ook veel bussen met schoolreisjes treffen. Er kunnen ook grote conferenties zijn, zodat de hotels vol zijn.
Het weer is warm en zonnig met veel korte buien, harde windvlagen en knetterend onweer.
Aha goed dat ik dit lees over Memorial day want de kans is groot dat we dan ook richting Orlando gaan/zijn.
En in die tijd schoolreisjes kennen ze daar ook net zoals hier dat je in de Efteling je nek breekt over de schooljeugd.
Ik heb maar een naam WALMART!!!! 24 hr store, daar kan je terecht voor alles.
Ik zweef hier al een tijdje mee en ben vorig jaar al in Florida geweest (rondreis met bus) maar volgend jaar ( is de bedoeling) om zelf naar Orlando te gaan. Villa of een Condo huren, en een huur auto allemaal al spannend genoeg. Ben de enigste volwassen persoon dan samen met mijn zoon van dan 16 jaar.
Nu zit ik een beetje te dubben wat het vliegen betreft.
Vorig jaar met Martinair gevlogen. was onze eerste keer en gewoon goed bevallen.
Zoonlief ook die vind het lekker zo'n rechtstreekse vlucht maar ik hoor zoveel negatieve dingen over Martinair dat ik zelf toch zit te denken om met Delta te gaan vliegen eventueel als alternatief.
Kan iemand me tips geven op dit gebied.
Als MartinAir je bevalt dan zou ik er gewoon bij blijven. Delta hoor je ook soms ook slechte verhalen over dus dat maakt niks uit :)
Wij gaan het in mei 2010 gewoon proberen met Martinair... pas dan kunnen we er echt over meepraten.
Dan hou ik Martinair gewoon als eerste keus en mocht die vol zitten of dan Delta als alternatief . Ook mooie aankomst tijd(als er op tijd gevlogen wordt natuurlijk)
Kijk eens naar United Airlines, Exit Reizen heeft vaak voordelige tickets in de aanbieding. Overstap in Washington, heel goed te doen.
In zover de vakantie al staan(optie) en we vliegen dan inderdaad met United via Washington.
Plak het even hier neer weet anders niet precies waar anders, maar lees dat 31 mei 2010 memorial day is , kennen ze daar dan ook een winkelsluiting of zoiets.
Wel handig om te weten omdat we als alles door gaat we zaterdag ervoor aankomen dit met de nodige boodschappen in huis te kunnen hebben of is daar echt alles 24/7 open.
Dan hou ik Martinair gewoon als eerste keus en mocht die vol zitten of dan Delta als alternatief . Ook mooie aankomst tijd(als er op tijd gevlogen wordt natuurlijk)Vluchttijden (vluchtschema's) zijn ALTIJD onder voorbehoudt, de airline kan altijd veranderen.
Wel handig om te weten omdat we als alles door gaat we zaterdag ervoor aankomen dit met de nodige boodschappen in huis te kunnen hebben of is daar echt alles 24/7 open.Niet 24/7... da's alleen de WalMart...Maar verder zijn er normale openingstijden op Memorial Day...
Joehoe!! we hebben besloten om in 2011 weer de oceaan over te steken, dit keer niet naar het Zuidwesten, maar naar Orlando.
Ondanks alle informatie op deze site heb ik toch nog wat vraagjes (wat ik niet kon terugvinden)
1) Wanneer zijn de vliegtickets en villa's te koop voor 2011? (zie tot nu toe tot augustus 2010)
2) Is het verstandig om een avond/nacht vlucht te boeken of gewoon een vlucht overdag? ivm het slapen van de kleine (hij is dan 2,5 jaar) en het tijdsverschil.
3) Welke (Disney)parken zijn geschikt voor een 2,5-jarige?
Alvast bij voorbaat dank voor het beantwoorden.
[verwijderd]
18-09-09, 13:05
De tickets zijn te boeken 330 dagen voor de datum dat je terugkeert, dus je moet nog ff wachten voor de tickets van 2011. Elke dag schuift ook de mogelijkheid van de tickets boeken dus 1 dag op naar de toekomst.
Het vliegen maakt voor de kleine niet zoveel uit, die vallen vaak toch in slaap tijdens de vlucht en pakken over het algemeen het andere ritme snel op, tenminste wel onze zoon die ook 3,5 was toen hij voor het eerst meeging naar Florida.
De Disney parken zijn allemaal geschikt voor de kleine, echter niet alle attracties zal hij/zij in mogen, hiervoor kan je het beste even bij disney world zelf op de site kijken naar de park plattegronden, volgens mij staan daar ook de vereisten bij als die er zijn voor de attracties.
Veel attracties zijn gelukkig geschikt en toegankelijk voor jong en oud.
Ta2 Gerrit
18-09-09, 13:07
Vliegtickets zijn 330 dagen voor je terugreisdatum beschikbaar.
Villa's afhankelijk van de verhuurder. Sommige hebben al een availability kalender voor 2011, anderen wachten er wat langer ermee.
Van al dat andere heb ik geen verstand.
Avond/nacht vlucht?? Meestal is de heenreis overdag (en dan blijft het ook de hele tijd licht ivm tijdverschil) en de terugreis zou ik wel zo laat mogelijk plannen want ik vind persoonlijk dat als je vroeg vliegt en vroeg terug in NL aankomt niet zo prettig. Je hebt dan een hele kort nacht in het vliegtuig maar een hééle lange dag om te overbruggen als je zo snel mogelijk over je jetlag heen wilt komen. Is persoonlijk hoor maar ik vlieg dus liever zo laat mogelijk terug vanuit MCO.
Als je een leuk huis ziet (van een particulier) kun je alvast gewoon contact opnemen om te vragen of ze het voor je willen reserveren. Ervaringen met reisorganisaties heb ik niet maar ik neem aan dat die huizen pas korter van te voren beschikbaar komen.
Wij hebben 3 parken gedaan met onze jongens (5 en 6 afgelopen meivakantie), Animal Kingdom, Hollywood Studios en Magic Kingdom. Alledrie leuk... maar vergeet ook Seaworld niet op je lijstje te zetten!
De tickets zijn te boeken 330 dagen voor de datum dat je terugkeert, dus je moet nog ff wachten voor de tickets van 2011. Elke dag schuift ook de mogelijkheid van de tickets boeken dus 1 dag op naar de toekomst.
En hier kun je eenvoudig uitrekenen wanneer dat is:
http://www.timeanddate.com/date/dateadd.html
- Vul de gewenste retourdatum in
- Kies voor Substract en vul 330 dagen in
- Klik op Calculate New Date
Avond/nacht vlucht?? Meestal is de heenreis overdag (en dan blijft het ook de hele tijd licht ivm tijdverschil) en de terugreis zou ik wel zo laat mogelijk plannen want ik vind persoonlijk dat als je vroeg vliegt en vroeg terug in NL aankomt niet zo prettig. Je hebt dan een hele kort nacht in het vliegtuig maar een hééle lange dag om te overbruggen als je zo snel mogelijk over je jetlag heen wilt komen. Is persoonlijk hoor maar ik vlieg dus liever zo laat mogelijk terug vanuit MCO.
Okay dan zal het wel een dagvlucht worden ;)
De terugreis zal inderdaad zo laat mogelijk worden, weet nog van de vorige keer dat vroeg vliegen niet handig was, veel te lang om te overbruggen :)
maar vergeet ook Seaworld niet op je lijstje te zetten!
Nee die staat ook bovenaan het lijstje, was 1 van mijn favoriete parken in California, dus die slaan we zeker niet over :)
Is het verstandig om een avond/nacht vlucht te boeken of gewoon een vlucht overdag? ivm het slapen van de kleine (hij is dan 2,5 jaar) en het tijdsverschil.
Er bestaan geen nachtvluchten naar de USA. :D
Er is wel een tijd geweest dat de KLM een avondvlucht had naar New York en wellicht is die vlucht er nog steeds. Vertrek was rond 20.00 uur en aankomst op JFK was rond 22.00 uur. Ik ben zelf een keer met deze vlucht meegeweest. Vanaf Heathrow en Parijs zijn er volgens mij wel meer avondvluchten naar de States. Het probleem is dat je bij aankomst niet verder kan vliegen naar Florida.
reneefrankrijk
18-09-09, 18:01
Villa's zijn zelfs al voor 2012 te boeken. Wij zijn ook al aan het informeren en er zelden een eigenaar die zegt dat ie nog geen boeking voor 2012 aanneemt. Heel belangrijk in deze tijd is echter dat je niet te vroeg moet boeken nu, het kan nl. zo maar gebeuren dat je villa dan verkocht is. Zelfs villa-eigenaren waarschuwen om in deze economische tijd niet te vroeg te boeken.
Maar het kan dus wel.
Als je nu informeert en je krijgt een prijs voor 2011 dan heb je dat in elk geval wel vast liggen.
In 2004 vlogen we met Martinair om 17.30. Heb begrepen dat martinair weer rechtstreeks op orlando vliegt, maar ik weet geen vluchttijden.
wij vliegen 19 november 2009 met Martinair naar Orlando, vertrekken om 13.30
vanaf Schiphol en zijn dan om 17.45 in Orlando, en we vertrekken 5 december 2009 vanaf Orlando weer naar Schiphol om 19.45 en komen dan om 10.05 op Schiphol aan.
weet natuurlijk niet of ze in 2011 nog rechtstreeks om Orlando zullen vliegen.
Bedankt voor alle antwoorden.
Hopelijk vliegen ze in 2011 nog rechtstreeks, zou wel prettig zijn :)
Mineke, zou je je ervaringen met Martinair naderhand op dit forum willen vermelden? Ik denk dat veel mensen (waaronder ik ;)) daar nieuwsgierig naar zijn.
Bedankt alvast!
Wij vliegen ook met Martinair,
Heen: 14.30 - 18.30 aan in Orlando (lokale tijd)
terug : 20.30 - 11.35 aan in A'dam (lokale tijd).
Ik vind dat persoonlijk lekker gunstige tijden.
wij hebben in 2005, 2006 en 2007 ook al met Martinair gevlogen, omdat wij graag rechtstreeks op Orlando wilden vliegen(ik moet zeggen dat wij die keren een goede vlucht hebben gehad op tijd vertrokken en zo en de verzorging aan boord was ook goed), maar in 2008 vloog Martinair niet meer op Orlando en zijn wij zowel in 2008 als in 2009 met Delta Airlines gevlogen via Atlanta naar Orlando
Omdat het met Delta Airlines in de periode dat wij willen gaan toch een stuk duurder was en ik zag dat Martinair weer op Orlando vloog hebben we besloten om weer met Martinair te vliegen.
Ik zal zeker mijn bevindingen, als we weer terug zijn op het forum plaatsen
Wij vliegen ook met Martinair,
Heen: 14.30 - 18.30 aan in Orlando (lokale tijd)
terug : 20.30 - 11.35 aan in A'dam (lokale tijd).
Ik vind dat persoonlijk lekker gunstige tijden.
Zijn inderdaad wel goede tijden, het is dan weer bedtijd voor de kleine als we daar aankomen, dat is wel handig :)
Zou kunnen dat het dan bedtijd is ... het is dan hier natuurlijk al 6 uurtjes later én je moet nog door de douane heen (wat je met een overstap al gedaan zou hebben). Ook moet je nog je auto ophalen. Dus het is toch te hopen dat ze onderweg wat uurtjes meepakken qua slaap, peuters bedoel ik!
Gewoon al je riem losdoen in het vliegtuig terwijl je nog aan het landen bent, snel je handbagage pakken en iedereen wegbeukend naar de douane rennen. Als eerste in de rij, daarna rennen naar de autoverhuur (ondertussen natuurlijk wederom mensen wegbeukend), daar ook als eerste in de rij. Met gierende banden wegrijden, vooral niet minder dan 20 mijl per uur boven de maximale snelheid rijden en binnen een uurtje ben je 'thuis'. Hoezo lang wachten? ;)
Lea,
Wij hebben vorig jaar enkele negatieve ervaringen gehad met Martinair tijdens onze heenreis naar Florida. Onze vlucht werd op het laatste moment geannuleerd, we hebben uren moeten wachten op informatie, erg slecht georganiseerd. Voorheen altijd gevlogen met United Airlines en nooit iets te klagen gehad.
Met Delta heb ik geen ervaring, als de prijzen dicht bij elkaar liggen zou ik United aanraden. Uitstekende service en comfort. Verder is het verstandig om niet direct je tickets te boeken maar eerst de prijzen even in de gaten te houden aangezien deze erg vaak gewijzigd worden. Dit kan je aardig wat geld schelen.
Succes met de voorbereidingen!!
Nou dat probleem met Martinair is weg want we vliegen met United dus zal hopelijk wel beter gaan.
maar toch bedankt voor de tip hoor.