Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: rudi en ria
rudi en ria
18-09-08, 17:06
Wij zijn van plan een vakantiehuis aan te kopen in Florida. Wij zijn nog in lichte twijfel of we dit gaan doen in Orlando dan wel in en ander gedeelte van Florida. Onze voorkeur gaat uit naar Orlando omwille van de goede verhuur mogelijkheden.
Heeft er iemand een andere kijk op of hebben we gelijk?
Hallo en welkom op het forum. Graag jezelf even voorstellen en niet direct een vraag stellen....
In deze tijd zijn er geen "goede" verhuurmogelijkheden...
Wel gewoon verhuurmogelijkheden...
Staar je niet blind, er staan "slechts" een kleine 40.000 villa's in Orlando.
Die allemaal destijds zijn verkocht vanwege de "goede" verhuurmogelijkheden.
Al die eigenaars hebben het nu moeilijk omdat het toch wel lastig bijkt te zijn om te verhuren.
Er zijn zelfs "gegarandeerde" verhuur programma's...
Die geven ook al geen soelaas...
Huis kopen in Florida? Prima.
Verhuurmogelijkheden? Op dit moment? Next to nothing!
Short Term Rental is niet meer winstgevend
Je kunt nog een beetje goedmaken als "investment home" en het Long Term te verhuren...
Maar ja, dan kun je er zelf niet in...
Vergeet niet, dat je een bezettingsgraad moet hebben om Break Even te draaien.
M.a.w. 65% van het jaar moet je huis dus verhuurd worden... daarna verdien je misschien nog een beetje...
Maar je mag al een gat in de lucht springen als je 30% haalt...
Vraag je eens af, waar je de hypotheek van wilt betalen in de tijd dat je het niet verhuurd...
Bovendien worden hypotheken steeds moeilijker te krijgen, zelfs met 30% aanbetaling...
Volgens de makelaars ter plaatse is heteen gouden kans...
Dat klopt! Voor de makelaar...
Het is geen rozegeur en maneschijn meer...
Heeft er iemand een andere kijk op of hebben we gelijk?
Geen idee, misschien ben je wel net uit de Staatsloterij gekomen en kan je het geld gemakkelijk missen......\\:D/ Uit je opmerking over de "verhuurmogelijkheden" maak ik voorzichtig op dat je nog niet goed voorbereid bent. Zie de opmerkingen van Corrus. Maar er is veel meer om te weten: je mag niet in alle wijken "zo maar" verhuren, heb je goed nagedacht over de maandelijks terugkerende kosten voor onderhoud van tuin, huis, pool, airco, pestcontrol, vuilnis ophalen, kabel, beveiliging, telefoon, schoonmaak, beheer..........:-k
Al eens rondgereden in de wijken waar verhuurd wordt en de For Sale bordjes geteld? Of de beschikbaarheid op de particuliere sites bekeken? Of je gelijk hebt, weten we pas over en aantal jaren. Een andere kijk? Dat kan je wel zeggen!
hallo
wij hebben ook pas een villa gekocht het is inderdaad niet makkelijk geweest zijn er 3 maanden mee bezig om hypotheek te krijgen .wij hebben het nog voor 25 procent aanbetaling gehad maar nu moet je 30 of zelfs 40 procent aanbetalen.sinds vandaag is het allemaal rond kun je nagaan.volgende week zaterdag de 27 e september gaan we erheen om te kijken hoe het eruit ziet erg spannend allemaal.als je van plan bent om te kopen kun je het beste naar de second home beurs in utrecht gaan op 10 ,11, en 12 oktober hebben wij ook gedaan en zijn er best goed ingelicht.ik heb ook een makelaar voor je zij is half amerikaans half nederlands zij doet echt zoveel voor je als je wilt kan ik je haar naam geven ik heb haar via theo van AV.nou succes verder maar het was voor ond de moeite waard ,en ja je neemt risicos maar het leven bestaat nou eenmaal uit risicos nemen en het kan ook goed uitpakken.afwachten maar.
rudi en ria
20-09-08, 11:52
dag Lucas,
Blij om ook even wat positiefs te horen. Graag wil ik wel de naam van die makelaar kennen.
Bedankt alvast en succes en misschien tot ziens in Florida!!!
rudi en ria
hallo rudi en ria
ik heb de gegevens gestuurd naar je prive bericht je moet anders maar even kijken .
ik weet niet of ik ze op het forum mag vermelden dus vandaar.
ik hoop dat je er iets aan hebt
groetjes karin lucas
Al klinkt het negatief voor sommigen, het is wel de realiteit.
Hebben een tweede woning in België en dat is al een last....
Dag Rudi en Ria,
Hier nog een positief bericht. Mijn man en ik hebben al een woning in Florida sinds 1993. Eerst een appartement en sinds 2001 een vrijstaand huis iets ten zuiden van West Palm Beach. Prachtige omgeving trouwens en we zijn er nog steeds heel blij mee. A.s. zaterdag gaan wij weer voor 2 maanden richting de Sunshine State en elke keer weer verheugen wij ons erop om in ons zalige huis te zitten. Wij verhuren ons huis trouwens 3 maanden per jaar (jan/feb/mrt; dat zijn de 'hoogseizoen' maanden) aan Amerikanen (steeds dezelfde) en dat gaat prima. Tussendoor verhuren we ook af en toe aan vrienden/kennissen. Vooralsnog geen problemen.
Ik wens jullie veel succes toe bij je evt. aankoop en kijk of je de goede keuze maakt v.w.b. de locatie.
Groet, Nicolette