Bekijk Volledige Versie : Navigatiesysteem: Meenemen, gebruiken, kopen, POI's, etc
Wij hebben op onze oude tomtom one de kaart van Amerika laten zetten. Kopen we een nieuwe tomtom voor hier in Nederland zijn we ook weer up to date hier. Kaart Amerika kostte 39,95.
Hans uit Koekelare
16-12-10, 19:25
@ Lannie
Ik ben blij dat je hier op heb kunnen besparen, ik zal nog wachten tot volgende zomer juist voor dat we vertrekken zodat we de recenste kaart er op hebben staan, hopelijk is er dan ook een actie dat we dan een beetje kunnen besparen, is toch altijd leuk hé :D
Hans.
Wij hebben op onze oude tomtom one de kaart van Amerika laten zetten. Kopen we een nieuwe tomtom voor hier in Nederland zijn we ook weer up to date hier. Kaart Amerika kostte 39,95.
Dinsdag dezelfde kaart gedownload! En net op dat moment stond er een leuke korting in mijn mail van Tom Tom: 10 euro korting. Kaart van Amerika dus binnen voor 29,95 :)
Ik heb de POI's gedownload die bij FAQ's staan. Uitgepakt en in de map 'United States' gezet. POI gezocht, o.a. bij nuttige plaatsen, nergens te vinden. Vervolgens ze als hoofdmap op de Tom Tom geplaatst (dus niet onder USA), opnieuw zoeken. Vindt weer niets.
Doe ik iets verkeerd?
Bij mijn weten horen ze in de map waarin de kaart staat, in dit geval dus 'United States'. Maar na het overzetten moet de TT wel even uit- en weer aangezet worden (en voor de zekerheid losgekoppeld van de PC, als daar nog sprake van is).
Hebben we het hier over een legale versie van de "United
States"???
Wij hebben de kaart (geheel USA) erop laten zetten (in winkel) maar wel via tomtom, daar staan al POI op..........hoefde ik dus niet meer te doen.
Hebben we het hier over een legale versie van de "United
States"???
Ja, afgelopen week via de TomTom-site gedownload. Met 10 euro korting zelfs:) ! Werkt naar behoren. Ook al aan en uit geschakeld, maar nog steeds geen POI's te vinden. Gelukkig staan de Disneyparken er allemaal wel in, maar had een Appelbee's bijvoorbeeld wel handig gevonden;)
Op de TomTom site kan je toch ook inloggen (of via TomTom Home dacht ik) om zo diverse POI's te downloaden? Zo had ik bijv. alle Wal-Marts er in staan en nog wat restaurants.
Tinkerbell
04-01-11, 22:14
Onze Tomtom heeft toch wel even nodig om de Amerikaanse kaart in te laden. Misschien dat andere merken dat niet hebben maar een half uurtje tot uurtje hebben wij elke keer wel nodig.
[verwijderd]
05-01-11, 13:13
Na het landen alvast aanzetten zal misschien al een hoop tijd schelen.
Overigens heb ik zelf met mijn Garmin weinig wachttijd voordat hij weet waar hij is.
Tinkerbell
05-01-11, 13:45
@ verwijderd.
Zodra we de koffers hebben en buiten de gebouwen van de luchthaven zijn gaat hij aan maar dan nog hebben we meestal al de auto in bezit en nog geen "contact".
Maar om dit probleem op te lossen nemen we een auto met navigatie en kunnen de twee navigatie-dames onderweg gezellig "ruzie"maken.:razz:
Tomtom heeft meestal de kortste route maar de Neverlost is een kei in het vinden van adressen.
angelique100
06-01-11, 10:51
Ik wil een tomtom 950 kopen via tomtom deze is refurbised is dit een verstandige keuze (ivm nieuwe kaarten) of moet ik er 75 euro bijleggen en een nieuw model kopen. Wat kunnen de nadelen zijn van een dergelijk exemplaar, graag jullie advies.
Tips over een ander model (incl usa kaart) zijn ook welkom, moet wel een mega duidelijke rijbaan optie op zitten :-\",.....
Alvast bedankt
De tomtom 950 werkt prima, maar af en toe is hij ook wel eens de weg kwijt. Is achteraf ook wel leuk, kom je nog eens in straatjes waar je anders niet komt.
Ik kijk vantevoren altijd even op de kaart waar de bestemming ongeveer is. Als de tomtom dan de weg kwijt is rijden we op goed geluk die kant op. De tomtom corrigeert dan vanzelf weer. Is bij ons iedere keer weer goed gekomen. De rijbanen worden op de 950 goed aangegeven als je op de snelweg zit. Op kleinere wegen werkt de rijbaanfunctie niet altijd. Ik persoonlijk zou het nieuwste type van dit moment nemen. Weet je zeker dat je de nieuwste kaart hebt. Als je een ouder type koopt en je wilt een nieuwe kaart dan moet je ook 60 euro bijleggen. Let wel op: een nieuwe kaart downloaden duurt ongeveer 3 tot 4 uur. Bij ons duurde het een paar minuten voordat we verbinding hadden met de sateliet. We nemen de tomtom dit jaar weer mee met de oude kaart erop. Als er dan ergens een nieuwe weg is vinden we de weg terug ook wel weer. We zijn op vakantie en hebben (meestal) geen haast om ergens te komen.
Zodra we de koffers hebben en buiten de gebouwen van de luchthaven zijn gaat hij aan maar dan nog hebben we meestal al de auto in bezit en nog geen "contact".
Maar om dit probleem op te lossen nemen we een auto met navigatie en kunnen de twee navigatie-dames onderweg gezellig "ruzie"maken.:razz:
Rondom de luchthaven met al die gebouwen krijg je heel lastig tot geen fix. Bovendien moet hij de andere satellieten vinden die een baan hebben boven Amerika ipv Europa. Vaak hadden we pas na een 10 minuten pas signaal. Beste om te doen is een korte routebeschrijving maken hoe je in elk geval weg komt van het vliegveld en dan pakt ie vanzelf halverwege wel op. Of zoals jullie doen, auto met navigatie. :-D
Voordeel van navigatie meenemen van huis is dat je al je favorites erin kan zetten thuis.
angelique100
10-01-11, 11:38
Heb via Tomtom toch de tomtom 950 world live refurbised gekocht.
na telefonisch overleg met laatste kaart garantie en 10 euro korting (aanmeld korting) dus in totaal 189.95 volgens mij een nette prijs.
TomTom kan je meestal gewoon in Nederlands instellen. En als de gesproken taal er niet standaard bij zit dan kun je die er achteraf bij downloaden met TomTom Home.
Als je een iphone of Android hebt kan je voor 20 euro Navigon downloaden. Scheelt ook weer een apart apperaat meenemen.
Hallo, je kunt ook even bij de Walmart (http://www.walmart.com/browse/GPS-Navigation/Auto-GPS-Units/TomTom/_/N-8y3nZ1z0h7ro?catNavId=538883&ic=64_0&path=0%3A3944&pref_store=5299&ref=417443+4293901716&refineresult=true&tab_value=All) kijken, kun je voor niet te veel geld een TomTom kopen.
P.S. ik heb nog even bij TomTom (http://www.tomtom.com/en_us/products/car-navigation/xl-335-series/#tab:specifications) op de USA site gekeken en daar staat dat Nederlands voorgeprogrammeerd is in de amerikaanse TomToms.
De TomTom die ik in 2010 gekocht heb had wel Nederlandse teksten, maar niet stemmen. Pas na installatie via TomTom Home sprak hij (sorry de zij gekozen) Nederlands. Alleen als de TomTom ook straatnamen 'moet' uitspreken wil je dat eigenlijk niet, hele rare uitspraken krijg je dan:
Neem afslag 38 ja
(38A dus).
Een TomTom is ideaal in Florida, maar print je eerste route ook uit op papier.
Onze TomTom had best wel even tijd nodig voor zijn eerste ritje.
Toen wij van het vliegveld Miami afreden, kon de Tomtom in eerste instantie geen GPS signaal vinden, dat is heel lastig als je verreist bent, geen idee hebt welke kant je op moet en het drukke Miami verkeer inmoet. Dus wees voorbereid.
groet Christa
Voordat je weg gaat de TomTom QuickGPSfix™ inladen met TomTom Home kan ook schelen..
Your TomTom device uses the signals of at least 4 satellites to find out where you are. To start navigating, it needs to know exactly where each satellite is. So start your journey faster with TomTom QuickGPSfix™. This clever service speeds up the time it takes to fix your GPS position, helping you to set off within 30 seconds - even when the GPS signal is weak or partially blocked.
http://www.tomtom.com/lib/img/services/cms/263d389a765ed402064e62328114aa5abd7356f45b463b49e6 81883158528bcd.gif
Ik ga in april een 16 dagen naar Florida en als ik een GPS wil huren bij mijn wagen vind ik persoonlijk dat ze daar overdreven veel geld voor vragen...dus nu zou ik liever eentje willen aanschaffen...
Graag jullie mening en eventueel tips van plaatsen of winkels waar je die dingen goedkoop kan aanschaffen (liefst in de buurt van Miami omdat we daar aankomen)
thanks!
Gewoon bij de Walmart. Daar koop je een TomTom voor rond de $80 (refurbished). Die kun je ook gewoon op Nederlands instellen. Mogelijk dat je de Nederlandse gesproken taal het apparaat even aan de computer moet hangen (TomTom Home).
http://www.walmart.com/search/search-ng.do?search_query=tomtom&ic=48_0&Find=Find&search_constraint=0
Wij hebben vorig jaar de volgende navigatie aangeschaft bij Pixmania....(op dit moment is deze nu in de opruiming voor een stuk goedkoper.) Hij heeft ons flink op weg geholpen en sprak nederlands...Hij heeft tevens rijbaanbegeleiding...Op dit moment gebruiken we hem nu gewoon hier in Nederland.
GARMIN NÜVI 275T GPS-ONTVANGER EUROPA + NOORD AMERIKA
moonlight91
26-02-11, 12:41
@ JEANNETJE
heb je die zo kant en klaar gekocht,compleet met kaarten voor europa en usa. ik heb namelijk verschillende gps gezien waar standaard europa op zit en waar je dan usa op kunt uitbreiden
dus als ik deze gps koop, ben ik gelijk klaar voor vertrek (want heb net even mijn gerefurbischte tomtom getjekt en die wil niet meer:evil:, die vond blijkbaar 1 vakantie florida meer dan genoeg) vind het eigenlijk wel prettig om er gelijk 1 bij te hebben anders word het op dag 1 ,maar even voor vertrek van ORL naar WPB shoppen
Ik heb zelf deze ook gehad, helaas in oktober bij Florida mall gestolen.
Nu heb ik de 1490.
Beide waren standaard met Europa kaarten (met gratis lifetime updates). Af en toe is er een aanbieding van Garmin voor bepaalde modellen met USA.
De Sd kaartje met de USA heb ik beide keren via Ebay.com gekocht bij een Canadese shop. Hij staat er regelmatig op je betaalt dan zo'n EUR 35 a 40 voor een originele kaart inclusief opsturen. Is goedkoper dan hier bij Garmin
Knaapje
angelique100
07-03-11, 11:51
Ik heb onlangs de tomtom 950 gekocht via tomtom(met usa en canada), ik heb wel een refurbised model genomen, normaal gesproken heb je dan geen recht op de nieuwste kaarten maar met wat mailverkeer heb ik dit er toch bijgekregen! volgens mij heb ik er 189 voor betaald want er ging nog 10 euro af (door aanmelden nieuwsbrief op de site).
Kijk op de walmart side.
Tom Tom XL voor $69.00 en bij Target $129.00
Dus gewoon kopen bij de walmart en laten afleveren op je villa addres
Ta2 Gerrit
10-03-11, 21:38
Of met Free Shipping via "Site to Store" naar de dichtstbijzijnde Wal*Mart laten sturen.
kan ik iets doen met een Tom-Tom die 6 jaar geleden is gekocht met kaart van Amerika erop?
@Illy misschien de kaart updaten of een nieuwe kaart erop.
Weet het verder ook niet en anders op de website van tomtom kijken misschien dat je daar nog iets vind waar je een losse kaart op sdkaart of zo er in kan zetten.
Ik zelf heb een tomtom 950 Live met heel europa en ook amerika erop kan wisselen van kaart werkte er goed vorig jaar in Orlando.
kan ik iets doen met een Tom-Tom die 6 jaar geleden is gekocht met kaart van Amerika erop?
Zolang je niet in nieuwbouw wijken terecht komt zal hij best nog goed te gebruiken zijn voorzover het de kaarten betreft.
Wat anders is de staat van de Tomtom zelf en met name de accu en het scherm.
Na 6 jaar hebben de meeste accu's niet veel capaciteit meer en zal je hem of voortdurend aangesloten moeten laten via de sigarettenaansteker of als je handig bent er een nieuwe accu in zetten.
Het hangt dus van de prijs af.
Vergeet niet dat je in de US vanaf zo'n $ 70 een spiksplinternieuwe hebt.
Knaapje
wil je hem toch al hebben voor je op vakantie gaat: op eBay staan er genoeg nieuwe TomTom's vanaf $100 incl shipping naar Nederland.
Kan je hem ook gewoon in Walmart kopen voor $69?
Kan je hem ook gewoon in Walmart kopen ..als 't ie gewoon op voorraad is wel. Vandaar de opmerking van Gerrit, (denk ik....) dan ligt er een op de afgesproken dag voor de afgesproken prijs voor je klaar.
Kan je hem ook gewoon in Walmart kopen voor $69?
Volgens de site wel : http://www.walmart.com/ip/TomTom-XL-335SE-4.3-GPS-Navigation-System/15173175
Maar de prijs kan per filiaal verschillen dus het loont altijd de moeite om ook nog ff te gaan vergelijken bij BestBuy
@ Teleton ; je was me net voor :wink:
Groetjes,
Pieter
beter gewoon via walmart bestellen via site to store en dan bij aankomst even ophalen als je toch boodschappen gaat doen ik heb er ook 1 besteld en die haal ik meteen op bij aankomst in orlando
Of bij Best Buy (http://www.bestbuy.com/site/olstemplatemapper.jsp?_dyncharset=ISO-8859-1&_dynSessConf=-3056503555944870829&id=abcat0301014&type=category&usc=abcat0300000&cp=1&sp=%2Bcurrentprice+skuid&nrp=15&qp=crootcategoryid%23%23-1%23%23-1%7E%7Eq70726f63657373696e6774696d653a3e313930302d 30312d3031%7E%7Ecabcat0300000%23%230%23%231bm%7E%7 Ecabcat0301000%23%230%23%234c%7E%7Ecabcat0301004%2 3%230%23%231x%7E%7Encabcat0301014%23%230%23%231q&add_to_pkg=false&pagetype=listing#storeInventoryLink) , al voor $29,99
Of bij Best Buy (http://www.bestbuy.com/site/olstemplatemapper.jsp?_dyncharset=ISO-8859-1&_dynSessConf=-3056503555944870829&id=abcat0301014&type=category&usc=abcat0300000&cp=1&sp=%2Bcurrentprice+skuid&nrp=15&qp=crootcategoryid%23%23-1%23%23-1%7E%7Eq70726f63657373696e6774696d653a3e313930302d 30312d3031%7E%7Ecabcat0300000%23%230%23%231bm%7E%7 Ecabcat0301000%23%230%23%234c%7E%7Ecabcat0301004%2 3%230%23%231x%7E%7Encabcat0301014%23%230%23%231q&add_to_pkg=false&pagetype=listing#storeInventoryLink), al voor $29,99
Da's geen TomTom maar een wat verouderd model van een Insignia...
Uitsluitend compatibel met zichzelf...
Maar ja, wél goedkoop...
http://images.bestbuy.com/BestBuy_US/images/products/9351/9351603_ra.jpg
Voor $30 kun je er geen buil aan vallen denk ik. POI database is klein vergeleken met TomTom/Garmin. Je kan er eventueel ook andere software op installeren (Miopocket/iGo 8).
tom tom XL 335 se kost nu $99 in Walmart. Ben hem net wezen kopen. 2 weken geleden was hij $69 in promotie.
die tomtom 335se heb ik besteld via de walmart site 69 $ en hij ligt van de week klaar om op te halen als ik aankom in Orlando :D
Voor de iphone bezitters is er ook een tomtom usa verkrijgbaar.
Deze heb ik ook onlangs gedownload euh.....gekocht... :) en werkt echt prima.
Gr Stefan
Die XL335SE heb ik vorig jaar bij Best Buy voor 99 dollar gekocht. Best fijn apparaatje, maar wel erg eenvoudig. Je kan geloof ik niet vooraf berekenen hoe lang een route duurt. Heb 'm alleen na de vakantie verkocht, kon USA kaartje kopen voor m'n Garmin Nuvi die ik toch ook thuis had liggen, maar even niet had gedacht om die ook te gebruiken... die gaat de komende keer wél mee. :)
Wij hebben afgelopen vakantie voor de Iphone van Navigion gebruikt en die heeft ons geen moment in de steek gelaten. Werkt erg fijn en goed.
Gewoon bestellen bij de walmart en ophalen bij aankomst is de goedkoopste oplossing
Ik heb een Tomtom Go 950 met USA map. Ik ben van plan om voor de Floridareis een jaartje LIVE services aan te schaffen. Werkt dit in Florida? Wat voor een voordeel naast filemeldingen en google search heb je nog meer? In Nederland kon ik, dacht ik, er ook mee bellen.
In Europa werkt het in sommige andere landen wel:
Tot nu toe konden x40-eigenaren de LIVE-services (waaronder HD Traffic) alleen gebruiken in het land waar de dienst werd afgenomen. Maar daar is nu, zoals TomTom in mei al aankondigde, verandering in gekomen: Nederlandse LIVE-abonnementen werken vanaf dit moment ook in de andere landen waar de dienst actief is. Het gaat daarbij nu om Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk en Zwitserland; binnenkort wordt ook België aan dit rijtje toegevoegd. En dat zonder enige extra kosten ten opzichte van de huidige LIVE-tarieven.
Maar in de USA werkt dit nog niet. Je hebt een SIM kaart die de data ophaalt. En die werkt daar dus niet..
Goh, ze hebben naar je geluisterd:
TomTom HD Traffic in VS gelanceerd
http://i.fokzine.net/fp/fp2009/i/rsssmall.png (http://rss.fok.nl/feeds/nieuws) - door Redactie (http://fotoboek.fok.nl/user/145227) op 12-05-2011 @ 14:44
TomTom maakt donderdag bekend dat zijn verkeersinformatiedienst HD Traffic per direct beschikbaar is op alle daarvoor geschikte navigatieapparaten in de Verenigde Staten. Het is samen met Europa de belangrijkste markt voor het bedrijf.
TomTom verzamelt voor de dienst anonieme reisgegevens van eigen gebruikers en Vodafone klanten om actuele verkeersinformatie aan te bieden. Een jaarabonnement kost in de VS 59,95 dollar.
TomTom mikt op groei van de omzet uit diensten omdat de verkoop van losse navigatiekastjes onder druk staat, onder andere door navigatie-applicaties op smartphones. De omzet uit diensten is bovendien interessant omdat het terugkerende omzet betreft en de marge hoger is dan op de verkoop van hardware.
In het eerste kwartaal van 2011 haalde het bedrijf 36 procent van zijn omzet uit content en services, een toename van 20 procent op jaarbasis.
TomTom verkoopt zijn data ook aan overheden. Onlangs kwam het bedrijf daardoor in opspraak. toen bekend werd dat gegevens van TomTom door de Nederlandse politie gebruikt worden om de locatie van snelheidscamera's te bepalen. TomTom zei toen maatregelen te treffen om dergelijk gebruik in de toekomst te voorkomen.
Goh, ze hebben naar je geluisterd:
Wij willen in NL een nieuwe Tomtom aanschaffen met de live functie en dan een usa kaart bijkomen. Klopt het nu dat je dan in USA ook gratis hiervan gebruik mag maken of moet je daar dan toch voor betalen???
Of het gratis is durf ik niet te zeggen.
angelique100
13-05-11, 10:16
Ik heb onlangs de tomtom 950 (met 1jaar gratis)live gekocht maar er werd mij verteld dat live helaas niet voor de usa was, zou mooi zijn als dit nu wel blijkt te zijn...
Klopt ik heb de live 950 ook maar die aparte functies doen het niet in de usa.
Vorig jaar althans.
Ben nu drie keer in Florida geweest, één keer zonder navigatie, twee keer met, een (oude) TomTom 910 waar ik dus de USA kaart apart aangeschaft heb.
Beviel me prima, als ik nog aan die ene keer zonder navigatie denk, we kwamen 's nachts aan in Orlando en moesten naar de International Drive.
Wát heb ik gezocht, de snelwegen zijn pikkedonker, alles donker, dikke stress, maar uiteindelijk natuurlijk gevonden, achteraf lach je er om.
We zijn wel verwend tegenwoordig met al die nav.systemen.
Op dit moment hebben we een TomTom 950 waar dus al een USA kaart in zit en gaan in augustus weer richting Florida, nu richting Key West.
Groet, Arie.
ik heb ook een oude tomtom 910 maar daar zit de amerika kaart standaard in. is wat ouder maar brengt me elk jaar waar ik heen wil. gr arno
Bij mediamarkt Mio Spirit 475 aangeschaft. Voordeel van dit systeem is dat je kaarten kunt huren. Wij 'huren nu een kaart voor een maand voor €20,-
ik heb ook een oude tomtom 910 maar daar zit de amerika kaart standaard in. is wat ouder maar brengt me elk jaar waar ik heen wil. gr arno
Ja, je hebt gelijk, wat ik destijds gedaan heb is een update gehaald van alleen Florida.
Het ding werkte perfect, maar gaf laatst de geest, toen een TT 950 aangeschaft , waar dus ook alles in zit wat met de USA te maken heeft. :p
Hier het zelfde nog een oude G910 met wel een update van de kaart maar werkt goed hoor, gene problemen mee.
http://www.jouwtomtom.nl/forum/index
Alles over TomTom, ook veel over Florida te lezen, als je de Googlezoek functie gebruikt en deze dus op Florida laat zoeken....:grin:
Navigon mobile navigator north america is in de aanbieding (€ 35,99) bij itunes. Heb deze app meteen op mijn iphone gezet is toch een stuk goedkoper dan een kaart update van Garmin \\:D/.
Van Navigon dus? Hmm, ik wil de kaart van Noord Amerika voor mijn Navigon 40 Easy, maar die kost maar liefst € 129 !!!
Ik wacht nog maar even geduldig op een aanbieding. En als die niet komt gaat de oude TomTom met kaart van 7 jaar geleden gewoon weer mee, of koop ik ter plaatse bij de eerste beste walmart een nieuwe.
Heb een Garmin nuvi en wilde alleen een update van de kaart ging me rond de € 100 ,- kosten eigenlijk belachelijk voor alleen een update en dan zit europa er niet eens bij , nee daar moet je weer apart voor betalen.
Vandaar dat ik blij ben dat de app van navigon in de aanbieding was.
Heb hem nu altijd bij op mijn mobiel echt makkelijk ook als ik weer eens aan het shoppen ben en de weg kwijt ben wat me wel eens gebeurd is :-k
Van Navigon dus? Hmm, ik wil de kaart van Noord Amerika voor mijn Navigon 40 Easy, maar die kost maar liefst € 129 !!!
Ik wacht nog maar even geduldig op een aanbieding. En als die niet komt gaat de oude TomTom met kaart van 7 jaar geleden gewoon weer mee, of koop ik ter plaatse bij de eerste beste walmart een nieuwe.
Ben bang dat het alleen maar duurder wordt aangezien Navigon overgenomen is door Garmin.
Nou, ik heb andere ervaringen.
Al 2 keer voor mijn Garmin (Europa) de USA en Canada (en laatste keer ook Mexico) op SD kaart via EBay besteld voor zo'n EUR 40 incl. verzenden.
De Garmin met lifetime update van de Europese kaarten kost zo'n EUR 200 to EUR 250.
Kan Tomtom niet aan tippen.
Knaapje
Heb ook via marktplaats een update van Usa gekocht voor € 25,- op sd kaart voor de Garmin.
(Had deze al gekocht voordat de aanbieding van Navigon er was )
Bij Garmin heb je wel lifetime updates alleen is dat naar mijn weten niet lifetime alleen maar tot zolang garmin updates verstrekt voor jouw model navigatie en dat is meestal maar zo'n jaar of 6,7.
Dit staat volgens mij op hun eigen site vermeld.
Klopt helemaal.
Dacht je dan dat het op jouw "lifetime" sloeg?
Wat heeft het nog voor zin om een navi van 7 jaar oud te updaten?
Knaapje
Ik persoonlijk vind het oplichterij om het dan lifetime te noemen.
Noem het dan " als we weer geld nodig hebben bij de firma en daarom vinden dat u weer een nieuw apparaat bij ons moet kopen garantie"
Lifetime is bij bv. zippo ook echt lifetime en niet 6,7 jaar.
Daarom staat er vaak ook niet alleen maar: "Lifetime Warranty", maar meestal ook ergens: "Limited Warranty". (of ergens:"Restrictions may apply")
Lifetime warranty zou technisch ook niet kunnen...
Daar zou je bedrijf helemaal aan ten onder gaan...
En dat Zippo dit ook geeft is ook een stuk gemakkelijker, die dingen zijn niet veranderd sinds de piramides...
Met electronica is dat natuurlijk een heel ander verhaal...
[verwijderd]
16-06-11, 05:45
....
Wat heeft het nog voor zin om een navi van 7 jaar oud te updaten?
Knaapje
Tuurlijk heeft dat zin, wat veranderd er nu wezenlijk aan die GPS ??
De GPS van mijn vrouw die helaas recentelijk de geest gaf was ongeveer 10 jaar oud. En als je lifetime zegt moet je dat vind ik ook waar maken voor zolang er iemand is die de kaarten voor die GPS download en anders een voorstel doen om met korting een nieuwe te kopen.
Noem het anders gewoon geen "lifetime"
Lifetime: slaat dat op het leven van de eigenaar of het "leven" van het apparaat? :?
Volgens mij staat het antwoord een paar postings terug.
Knaaje
[verwijderd]
16-06-11, 13:39
Lifetime: slaat dat op het leven van de eigenaar of het "leven" van het apparaat? :?
Als het apparaat stuk is, heeft de kaartupdate voor mij geen zin meer. ;-)
De kaartupdate die je bij Garmin koopt is nml. puur voor 1 toesteltype, dus als je toestel het niet meer doet dan heb je niets meer aan de lifetime update van Garmin.
Het is niet voor 1 toesteltype. maar zelfs maar voor 1 apparaat.
Overigens ik kreeg het allebei keren gratis bij aanschaf van het apparaat, dus geen klagen.
Hoelang de lifetime updates voor een bepaald apparaat beschikbaar blijven zal nog moeten blijken ze worden nog niet zo gek lang aangeboden. Ik dacht pas sinds een jaar of 2-3.
Knaapje
Ik wou een kaart van noord-Amerika aankopen en mijn eigen gps meenemen om te gebruiken in florida (huurwagen). Weet iemand van jullie of de aansluiting in de auto hetzelfde is als bij ons? Of moet hier een aparte aansluiting voor gekocht worden? Groetjes.
Is gewoon dezelfde aansluiting als bij ons.....
Oke, bedankt voor je antwoord, dan zal ik maar vlug beginnen zoeken om een kaart van Amerika aan te kopen! Groetjes. '-)
wij nemen altijd eigen navigatie mee...kaart hebben we van internet afgehaald...en werkt perfect...
de jantjes
25-06-11, 21:52
Wie nog een kaart voor Amerika zoekt
Nu met kortingcode bij tomtom.com 20% korting geldig t/m 29 juni
vouchercode :MAP20
Hans uit Koekelare
25-06-11, 22:49
Heb ik zojuist gebruik van gemaakt, zojuist ook e-mail gekregen van TomTom met de vouchercode en al gedownload en geinstalleerd. :D
de jantjes
25-06-11, 22:56
Prima, hier vandaag ook gedownload en geinstaleerd.
groetjes astrid
http://www.walmart.com/ip/TomTom-XL-350-4.3-Portable-GPS-Refurbished/15185477
Vraagje: Als ik deze in NL bestel en hem laat bezorgen bij de Walmart in Clermont, is dat dan mogelijk? Zag dat je met PAYPAL kunt betalen.... Iemand ervaring hiermee?
Ta2 Gerrit
27-06-11, 21:38
Wij hebben wel ervaring met on site bestellen en in de winkel afhalen bij Wal*Mart.
Werkt perfect, alleen je moet wel een beetje uitrekenen wanneer je het wilt ophalen. Het blijft namenlijk maar een bepaalde tijd op je liggen wachten. Maar dat is allemaal terug te vinden op de website van Wal*Mart.
1972Marjolein
19-10-11, 22:56
Ik wilde even laten weten dat wij de afgelopen week met de android app van Copilot Live hier rondkarren in Florida, en dat het een geweldige navigatie app is. Geen gedoe met een navigatiesysteem kopen of mee nemen, maar gewoon als je een smartphone hebt de app downloaden (kost € 17,50) en rijden maar, geen extra kosten want de kaarten staan op je telefoon.
koenkamphuys
20-10-11, 21:17
Serieus? Voor € 17,50 inclusief kaarten? Dan kan Tomtom wel definitief inpakken...
1972Marjolein
21-10-11, 02:32
serieus, is gewoon een app die je download met alle kaarten van de VS ! Wij hebben alleen die van Florida op het sd kaartje geknald en karren maar. Werkt echt perfect. Kost je geen data, want je GSM werkt alleen als gps ontvanger. Let er wel op dat je een auto aansluitsnoer mee hebt, want het vreet wel stroom :-)
zie:https://market.android.com/details?id=com.alk.copilot.marketplace.na.full&feature=search_result
Dank je wel voor deze supergoede tip!.
Heb zojuist in iTunes USA Premium gedownload voor 11,99, hebben tot het einde van deze dag een halloween aanbieding :-)
Kelly janssens
20-11-11, 16:23
misschien een vreemde vraag, maar ik wil niet voor verassingen staan,
een tomtom hier aangekocht, gaat die met de gewone oplader voor in de auto ,ook in een gehuurde amerikaanse auto?
Ik heb de kaart van Florida immers al op onze tomtomXL gezet vanmorgend.
groeten
Kelly
r.teeuwsen
20-11-11, 16:38
Ja, dat gaat lukken, geen probleem!
Hallo,
Wij gaan over 3 weken naar Miami en willen weten of het nuttig is om een navigatiesysteem mee te nemen. We hebben alleen voor de eerste nacht een hotel geboekt en willen gewoon lekker met de auto gaan toeren.
Wie heeft dit al eens gedaan met een Tom Tom navigatiesysteem en kan mij zijn ervaringen vertellen.
Je kunt als toerist in Florida eigenlijk niet zonder GPS. Wees er zeker van dat je Tom Tom kaarten van de US bevat. Huren met de rental car is ook mogelijk voor zon 8 dollar per dag. Verder is het aan te raden van te voren een lijstje te maken met dingen die je wilt zien...
Rijden in Florida is prima te doen. Kijk wel even op internet naar de afwijkende verkeersregels.
Veel plezier,
Groet Steven
misschien een vreemde vraag, maar ik wil niet voor verassingen staan,
een tomtom hier aangekocht, gaat die met de gewone oplader voor in de auto ,ook in een gehuurde amerikaanse auto?
Ik heb de kaart van Florida immers al op onze tomtomXL gezet vanmorgend.
groeten
Kelly
Dat is mogelijk de aansluiting is hetzelfde.
Je kunt als toerist in Florida eigenlijk niet zonder GPS. Wees er zeker van dat je Tom Tom kaarten van de US bevat. Huh??!!?? :shock:
Hoezo niet...
Je kunt als toerist prima zonder GPS... de wegbewijzering is uitstekend, zelfs beter dan in Nederland...
Niet zo'n lage dnk hebben van de toerist hebben hoor... :D :mrgreen:
Je kunt als toerist in Florida eigenlijk niet zonder GPS.
Pardon?????
Ik zou niet weten waarom niet.
Wij hebben geen GPS en willen ook geen GPS. Te veel fouten meegemaakt bij anderen door verkeerd gebruik of dat wegen in aanbouw al als klaar in GPS stonden.
We hebben altijd een goede kaart bij ons, waar we ook op vakantie gaan en verdwalen nooit!!!!! Als we in de auto zitten weten we precies waar we vandaan kwamen, waar we op dat moment zijn en waar we naar toe gaan.
En inderdaad... er staan overal borden langs de weg.
En na onze eerste rondreis door Florida reden we de 2e keer (was nog voor GPS tijdperk) al zonder de kaart zo door Miami.
Een goed gevoel voor richting en het gezonde verstand gebruiken. En... wij vertrouwen eerder op ons verstand dan op het "verstand" van zo'n apparaat.
Mensen vergeten dan wel eens zelf te denken en dat vind ik erg eng.
@1972Marjolein (http://www.floridaforum.nl/member.php?u=12417), Dank je wel voor je supergoede tip... CoPilot live werkt helemaal perfect!
angelique100
28-11-11, 16:32
Haha ik ben het wel met Steven eens hoor,.. Als ik ergens slecht in ben is het wel in de weg vinden soms heb ik met navigatie al moeite laat staan zonder:-$
Angelique, dat kan de beste overkomen :D en dat het dan handig is, oké. Maar het is wel heel erg kort door de bocht om te beweren dat je als toerist in Florida niet zonder GPS kan. #-o
Belangrijkste is een up-to-date GPS ;-) Wij hebben soms wel even zitten kijken op het eind waarom we niet goed zaten. Was StomStom weer in de war. Ook favorieten van vorige huurders van de Villa klopten bij ons geregeld niet, best irritant ;-)
Toch zou ik niet zonder TomTom willen rijden, al is het alleen maar omdat ik geen zin heb in gezoek.
al is het alleen maar omdat ik geen zin heb in gezoek.
Met een goede kaart hoef je niet te zoeken :D. Je snapt het al, een kaart heeft onze voorkeur ;-)
Maar zitten jullie dan ook 's avonds met een zaklampje op de kaart te schijnen? :)
Met een man zonder richtingsgevoel is bij ons een Tom Tom absoluut geen luxe :)
Ik kan op zich vrij goed een kaart lezen, maar heb geen zin dat Martijn de gehele vakantie moet rijden en ik ernaast... (en zie bovenstaand, heb ook geen zin om 's avonds met de zaklamp in de weer te gaan... weet uit eigen ervaring dat dit ook geen pretje is...)
Nee, want de kaart hebben we eigenlijk alleen voor de vorm in de auto liggen. We weten de weg en rijden overal zo naar toe.
Voor het overgrote deel hebben we ook de kaart niet eens nodig. Zo moeilijk is het tenslotte niet in de Orlando/Kissimmee regio.
En een goede voorbereiding helpt ook (onze hobby).
Klopt, maar voor een toerist die er nog nooit is geweest kan een Tom Tom best prettig zijn. Natuurlijk was het kort door de bocht om te zeggen dat je als toerist helemaal niet zonder Tom Tom kan, maar er zijn écht mensen die er niet zonder mee kunnen. Oók in Orlando/Kissimmee niet (inclusief voorbereiding, want het is toch knap lastig als het donker is om te zien welke straat het nu is hahaha.. Wij komen - helaas - te weinig in Orlando om de weg uit ons hoofd te weten...)
Dus voor ons is het nog steeds geen overbodige luxe...
We kennen genoeg mensen die inderdaad nergens heen kunnen rijden zonder een tomtom.
Natuurlijk kennen we niet alle wegen in Kissimmee, maar we gebruiken ook niet alle wegen. We zoeken veel dingen op met mapquest en dat helpt ook veel. En, 2 dames met een goed richtingsgevoel en geheugen, is ook wel makkelijk ;-). De man in het gezelschap zou waarschijnlijk ook niks zonder tomtom kunnen vinden :-P. Mét trouwens ook niet, haha, maar die mag toch niet rijden, dus dat scheelt weer.
De man in het gezelschap zou waarschijnlijk ook niks zonder tomtom kunnen vinden :-P.
Goh, bij ons is het ook 'de man' die hem nodig heeft. En tóch is er een vooroordeel over vrouwen en auto rijden/kaart lezen... hmz :-k :-\" ;)
Ja, van dat vooroordeel snap ik nou ook niks :):wink:
Ta2 Gerrit
29-11-11, 13:53
Same here :twisted:, mijn eega kan soms de weg in huis (daarginds) niet eens vinden :lol:
Gelukkig ben ikzelf voorzien van een ingebouwde GPS (inclusief de opties "common sense" & "gut feeling"), dus de kaart gebruiken we al lang niet meer, maar soms is de electronische uitvoering daarvan best handig.
Zeker als je ergens in de binnenlanden (of binnensteden) naar een specifiek adres moet. Al zoek ik dat altijd wel van tevoren op bij Google maps en pr(e/i)nt dan de weg even op mijn harde schijf, zodat ik weet hoe ik moet rijden.
Ik ben het dan ook lang niet altijd met de 2xTom eens, en meestal terecht ;-)
Nou, ik ben een vrouw, zonder ook maar enig richtingsgevoel, en ga voor de 1e keer naar Orlando.
Echt wel dat Tom meegaat :-)
Ben er alleen nog niet uit of dat ik er daar 1 koop, of hier via Marktplaats ofzo, hou het daar wel even in de gaten.
De auto haal ik pas de volgende dag op, vlakbij het hotel, dus ik hoef gelukkig niet meteen vanaf het vliegveld mijn hotel te zoeken ;-)
Kijk eens hier (http://www.compusa.com/applications/Category/category_tlc.asp?CatId=2372&name=GPS-Navigation&cm_sp=LN-_-EL-_-NA), ze zijn echt voordelig in Amerika.:D
Had idd al gezien dat ze in Amerika super goedkoop zijn :grin:
En kreeg net een verrassing: een PB van iemand van het forum die aanbiedt er 1 voor me daar te kopen, wat superlief !
Dan kan ik hem gewoon meenemen naar Orlando, en hoef dan niet met de huurauto op zoek te gaan naar een Walmart ofzo (zonder navigatie, 1e keer in een huurauto, brrr, spannend allemaal)
Wij hebben co-pilot voor op de i-phone gebruikt voor 6,99 en werkte perfect. Supersnel herberekenen en veel opties zoals POI etc. Qua stratenboek helemaal up-to-date.
Voor ongeveer 45,- kun je de kaart van Florida downloaden van www.tomtom.nl (http://www.tomtom.nl)
Heb een kaart usa map op mijn tomtom staan via een sd kaart. ( download via de tomtom site)
Werkt prima. Als je de gps inschakelt , vraagt hij onmiddellijk om over te schakelen naar de sd kaart.
Trouwens onmisbaar als je wil rondtrekken in Florida.
Ik heb net de kaart USA gekocht voor 29.95 euro via de tomtom website, toch een mooie prijs in vergelijking met de kosten voor het huren van een navigatie voor 2 weken bij alamo....
Hier te vinden voor de One XL: https://www.tomtom.com/nl_nl/shop/maps/#deviceSelected=ONE%20XL&mapSelected=USA (29.95)
Ik had in 2010 een usa map op een sd kaartje aangeschaft.
Toen ging mijn tomtom stuk na het kaartje 1 keer gebruikt te hebben.
Nieuwe tomtom en het kaartje weer kunnen gebruiken?
Nee zegt tomtom,dat werkt niet.
U zult ook weer een nieuwe map moeten kopen.
Jammer...
Even ter info: als je een Mio systeem hebt kun je ook kaarten huren, per week of maand bv. Een maandje Amerika kost 20 Euro! De maand gaat in op de dag dat je de kaart activeert.
Heb er zelf nog geen ervaring mee maar ga dit zeker overwegen voor maart as.
@jbdutch;
Dan moet je contact opnemen met TOMTOM. Waarschijnlijk moet er dan iets gereset worden. Ik heb dat in het verleden ook een keer aan de hand gehad.
Ik heb contact opgenomen met tomtom. Het antwoord was dat die map en sd kaart niet op de huidige apparaten werkt. Ik moest dus maar een nieuw kaartje en apparaat kopen. Dat heb ik gedaan,een Navigon premium 42!
Reden om een Garmin te nemen?
De officiele SD-kaartjes zijn via Ebay.com eenvoudig te bestellen en gemakkelijk over sturen en werken op alle geschikte apparaten. Geen enkel probleem met beveiligingen en downloaden. Het kaartje erin en het werkt.
Voor zo'n EUR 35 a EUR 45 (incl verzenden) heb je heel de USA en Mexico.
Knaapje
Heb nu weer een huurauto met navigatie erbij genomen (+E 50,0) maar ga zogauw ik daar ben bij de Super Walmart in de buurt langs om een Garmin met lifetime map updates te halen.
Had achteraf de vorige keer al zo'n ding moeten meenemen.
Ik heb ook gekeken naar een Garmin hier in Nederland, maar ik hoef er geen kaarten van Europa bij te hebben, ik wil juist primair dat er een Amerikaanse kaart op zit.
Bovendien, ze zijn daar ook nog eens aantrekkelijk(er) kwa prijs als hier in Nederland en met lifetime map updates kan ik er nog lang van genieten (Was van plan om vaker naar de US te gaan).
Ik heb gewoon in Tomtom in Nederland gekocht, en zet er dan regelmatig nieuwe USA kaarten op.
Wij hebben op onze oude tomtom de kaart van de USA laten zetten (rest moest eraf ivm geheugen) en zelf een nieuwe tomtom voor in Nederland gekocht.
Wij zijn van plan om gelijk bij aankomst op het vliegveld in Orlando een Tomtom aan te schaffen in de Walmart. Kun je deze tomtom dan gelijk gebruiken is deze dan al opgeladen?
In een nieuwe TomTom zit altijd wel wat stroom. Daarnaast laad je hem gewoon op via de sigaretten aansteker tijdens het rijden.
Ik had al zo een vermoeden maar dacht check het nog even bedankt voor je antwoord.
Wij hebben een tomtom met Amerika-Canada kaart van zo'n 4 jaar oud.
We gaan naar Orlando en Miami, zou het nodig zijn deze kaarten te vernieuwen?
Ik reis zelf rond met een TomTom met Florida kaart van een jaar of 8-9 geleden. Kan makkelijk, als je niet al te verbaast bent als de weg iets ander loopt dan je dacht. Dus 4 jaar lijkt me niet echt een probleem. Maar ik ben jij niet. ;)
Ik ga kijken of de navfree software op mn iphone daar goed werkt. Het is een gratis kaart van Florida die offline werkt. Oftewel er is geen dataverkeer tijdens het rijden nodig. Ik ben benieuwd hoe goed die werkt. Indien het niet werkt rij ik wel naar een Walmart toe om daar een TomTom of een Garmin te kopen.
Robbie1983
21-02-12, 17:17
Kan ik een USA map aanschaffen voor mijn TomTom One of werkt dit dan niet?
Als je echt de ONE eerste editie hebt dan kun je een SD kaart erin kwijt (aan de onderkant). Wij hebben online een kaart gekocht van Florida (USA kan ook, is een groter bestand en maar ietsje duurder) en vervolgens deze op de SD kaart opgeslagen. Als we op vakantie gaan wisselen we van SD kaart en gaat de Florida kaart erin. Werkt als een zonnetje. De latere versies van de TomTom One hebben niet meer zo'n SD sleuf.
Je kunt voor 40 euro een kaart kopen, die je dan op een SD kaart moet zetten: https://www.tomtom.com/nl_nl/shop/maps/#deviceSelected=ONE&mapSelected=USA Check wel even zelf goed of het allemaal kan, want een nieuwere TomTom (One XL HD Traffic) werd helaas niet meer ondersteund.
Robbie1983
24-02-12, 11:28
Heb helaas geen SD kaart in de TomTom. Kan de map wel kopen via de TomTom shop voor € 40.
Dan moet ik mijn west Europa map op de computer zetten en vervolgens de Amerika map op de TomTom plaatsen.
Iemand hier ervaring mee?
Maar ik ben jij niet. ;)
bedankt, wij houden het mooi bij onze oude versie.
als we er maar komen, met een omweggetje maakt niet
uit:mrgreen:
over het plaatsen van kaarten op een andere sd kaart is genoeg te vinden op het internet, als je een beetje handig bent met diverse sites is het een peuleschil.
Op sommige sites staan de kaarten ( is natuurlijk wel een beetje illegaal maar het werkt top)
Zover ik zie heeft de TomTom One geen SD kaart slot, dus dien je inderdaad eerst de Europa/Nederland kaart eraf te halen, voordat je de VS kaart erop kan zetten. Dit kan gemakkelijk via de TomTom Home software: http://uk.support.tomtom.com/app/answers/minor_detail/a_id/6953/ Volg de aanwijzingen goed, zodat je de oude kaart wel back-upped.
@Diver99 het is niet een beetje illegaal, maar helemaal illegaal. Persoonlijk vind ik de kaarten voorzien van een redelijke prijs, zeker voor het gemak dat je er van hebt.
de oude tomtom one heeft wel degelijk een sd slot, kijk eens op marktplaats, er worden daar regelmatig kaarten van usa aangeboden voor een schappelijke prijs.
Ik zie dat er verschillende TomTom One versies bestaan, sommigen met, sommigen zonder SD sleuf. Lekker duidelijk weer voor de gebruiker. Aan Robbie dus de taak om dit zelf uit te zoeken :)
Robbie1983
25-02-12, 19:33
Ik heb zojuist ook de kaart van Amerika + puerto Rico gekocht voor mijn TomTom One. Kaart kostte € 40,00. Enige nadeel is dat het interne geheugen te klein is om beiden maps op het geheugen te hebben.
Dit wordt dus wisselen op het moment dat wij vertrekken naar Amerika. Voordeel is om een aantal adressen en toeristische trekpleisters je op deze manier al in de TomTom kunnen zetten.
Een daarvan is de Chinese bistro PF Changs. Zooooo lekker.
Ik vind dit een aanzienlijke besparing ten opzichte van het huren van een gps in Amerika.
Van de week heb ik een TomTom Go live 1005 World pakket gekocht via de ING(rentepunten).
Voor 212 euro, inclusief een beanbag, travelcase en een mulitoplader.
Ik weet dat je goedkoper uit kunt zijn bij de walmart o.i.d, maar ik wilde graag nog een navigatie voor mijn eigen auto, vandaar dat ik dit wel een goede deal vond.
Heb helaas geen SD kaart in de TomTom. Kan de map wel kopen via de TomTom shop voor € 40.
Dan moet ik mijn west Europa map op de computer zetten en vervolgens de Amerika map op de TomTom plaatsen.
Iemand hier ervaring mee?
Heb dit vorig jaar precies zo gedaan, bij mijn TomTom One zonder SD kaart. Gewoon met behulp van het TomTom Home Programma. Na terugkomst weer met behulp van Home de West Europakaart teruggezet. Wijst zich vanzelf, gaat heel simpel.
Ok, misschien een vreselijk domme vraag, maar na lang twijfelen stel ik hem toch maar ;-) Als je je Iphone meeneemt als TomTom, kost je dat dan ook telefoonkosten? Dus dat ik niet na een ritje Tampa-Cape Coral failliet ben? Of heeft dat niets met je provider te maken...? Wilde het wel aan bekenden vragen maarreh... Toch maar hier! ;-)
(op voorhand: Ja, blond.....)
Zodra je het vliegtuig instapt zet je mobiele data uit: Settings -> Algemeen -> Netwerk -> Mobiele data
TomTom voor de iPhone heeft alles lokaal staan, en heeft geen internet verbinding nodig. Gebruik echter geen Google maps of iets dergelijks. Die heeft wel internet nodig. Als je in je hotel zit op WiFi kun je het natuurlijk wel gebruiken.
Ik heb destijds Co pilot app gebruikt voor op de iphone werkt perfect en kostte iets van 7 euro en werkt via GPS dus zonder internet.
Via Ebay.com worden regelmatig Sd-kaartjes met de USA-maps aangeboden.
Let wel op de verzendkosten.
Ik heb al 2 keer via Canadese aanbieder een gekocht. Hij stuurt ze goedkoop in een gewone enveloppe zonder verpakking op.
Aangezien deze aanbieder vaker dit soort artikelen aanbood, de opgestuurde sd-kaartjes er origineel uitzagen, hij gewoon Paypal accepteerde en zijn adres gaf, neem ik aan dat ze origineel waren.
Ze werkten in iedere geval prima en waren de laatste versie.
Ta2 Gerrit
14-03-12, 22:02
Ook voor Garmen is het te koop ;-) https://buy.garmin.com/shop/buymaps.do?null&ra=true wel wat duurder helaas.
Even één regel scrollen (https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=253&pID=28765), en hij is zelfs een euro goedkoper dan die van TomTom ;-)
Moet je wel een mini sd-slot of voldoende ruimte op het interne geheugen van de Garmin hebben.
wereldreiziger
20-03-12, 18:36
Wij hebben net een USA kaart op de Tom Tom gezet, kosten 40 euro, en al een aantal adressen zonder problemen ingevoerd. Super!
Over 5 weken gaan we hem uitproberen!
ook een kaart voor Garmin Zumo besteld Noord-Amerika en Canada voor 70 euro , een GPS huren ging me ongeveer 135 euro kosten via Alamo ( volgens het reisbureau ).
marcbroens
17-04-12, 18:54
Heeft iemand voor mij een navigatiesysteem te koop of te huur voor gebruik in Florida ?
Groetjes
Marc
zoals hierboven al enkele keren vermeld, heb ook ik via de site van Tomtom de USA-kaart + Puerto Rico gekocht voor €40. Maar ook bij mij is het interne geheugen te klein om zowel de Europa als USA kaart erop te zetten.
Dat wordt dus naar Düsseldorf Airport op de zon en de sterren oriënteren8-[
Ik heb een TTG940, kaart van West-Europa op het interne geheugen en USA op de geheugenkaart. Dan kun je ook nog gewoon swappen.
Heeft iemand voor mij een navigatiesysteem te huur voor gebruik in Florida ?
Mischien wat laat, maar voor welke periode?
Heeft iemand voor mij een navigatiesysteem te koop of te huur voor gebruik in Florida ?
Groetjes
Marc
Misschien een algemene tip:
Zelf gebruiken we al zo'n 5 jaar de Tom Tom 910 (een wat logge maar goede navigatie) Daar zitten de kaarten van Europa en Noord Amerika al op.
Deze worden nu best veel 2e hands aangeboden. Je hebt dan voor weinig een prima apparaat.
Ik gebruik nog steeds deze bijgeleverde kaart van Noord Amerika, gaat nog steeds goed (bij Tampa even opletten, daar is eea veranderd, maar dat wijst zich vanzelf).
Het scheelt aanzienlijk met een nieuwe navigatie, ook omdat de keuze van navigaties met kaarten van Amerika zeer beperkt is. Je moet dan (dure) kaarten bijkopen als je ook N. Amerika en/of Canada wilt:wink:
waarom geen navigatie kopen bij de wallmart, ben je voor ongeveer 60 dollar klaar, kijk maar op de website
Ook mogelijk, maar....hoe kom je dan bij de Walmart....;)
@ rdyksman,
heb je deze site ook al gevonden? Je zult merken dat je hier nog enorm veel zult ontdekken over florida ondanks je knowhow... :-k
Er zijn tal van gratis GPS-navigatie Apps te downloaden voor je mobiel die off-line te gebruiken zijn. Heb er gisteren al zeker 4 gevonden voor de I-pad maar ook voor m'n Android-GSM.
Wij kiezen er dit jaar voor om het zonder (waanzinnig geprijsde!) optionele huurautonavigatie te doen. Zo moeilijk zal het toch niet zijn, voor t geval t echt niet mocht lukken nemen we gewoon een klassieke papieren kaart mee. Zijn we vorig jaar mee naar Toscane gereden, het heeft ook wel iets en gaat prima!
Ik loop ook te zoeken voor navigatie die ook off line te gebruiken zijn maar kan ze niet niet vinden
wil je met mij jou 4 gevonden apps delen
thanks
Weet iemand hier of de tomtom 950 nog ergens te koop is?
Ik loop ook te zoeken voor navigatie die ook off line te gebruiken zijn maar kan ze niet niet vinden
wil je met mij jou 4 gevonden apps delen
thanks
Heb er een aantal geprobeerd en "Navfree" blijkt dan toch de beste. Zoals ik kan teruglezen vergt alleen het inladen van de kaarten EN de te berekenen routes een internetverbinding vereisen. Dit kun je thuis al doen of in Florida zelf. Begrijp dat er talloze wifi-verbindingen zijn, dus dat moet geen probleem zijn. Overigens onthoudt de App alle ingevoerde adressen, deze kun je vooraf al invoeren, voor het rijden heb je alleen GPS nodig.
Ik ben ook nog aan t zoeken voor de beste optie, er moet toch iets off-line mogelijk zijn met die hippe apparaatjes die we in huis hebben....
ik zelf vind sygic erg prettig, is ook online de kaarten binnenhalen (eenmalig) en daarna gewoon rijden op gps zonder internet
Weet iemand hier of de tomtom 950 nog ergens te koop is?
Met een beetje geluk nog wel te vinden denk ik maar...
Neem de 1005, prachtding. Nu met 50 euro retour op je bankrekening!:!::p
ik zelf vind sygic erg prettig, is ook online de kaarten binnenhalen (eenmalig) en daarna gewoon rijden op gps zonder internet
Copilot live USA, als app te koop, va 3.99 euro (de eenvoudigste) tot ca 15 euro.
krijgt aardige recensies. Gaat ook via gps.:)
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.alk.copilot.market.usa&hl=en
Copilot live USA, als app te koop, va 3.99 euro (de eenvoudigste) tot ca 15 euro.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.alk.copilot.market.usa&hl=en
Heb je m zelf al getest in Florida? We hebben alle apps, maps etc al op onze gsm staan, echter t werkt nog niet....
Zal eerst eens de Benelux-versie testen, mocht dat goed gaan dan verwacht ik geen problemen in Florida.
Heb nog een oude Nokia GSM (5800 XpressMusic) met GPS.
Met Nokia kaarten heb ik altijd kaarten die "up to date" zijn. (elk kwartaal nieuwe kaarten).
Het is volledig gratis en werkt offline.
Wat moet je nog meer hebben?
Ik gebruik dit altijd op vakantie in de huurauto's, omdat ik een vaste GPS heb in mijn wagen.
..Heb er een aantal geprobeerd en "Navfree" blijkt dan toch de beste. Zoals ik kan teruglezen vergt alleen het inladen van de kaarten EN de te berekenen routes een internetverbinding vereisen. Dit kun je thuis al doen of in Florida zelf. Begrijp dat er talloze wifi-verbindingen zijn, dus dat moet geen probleem zijn....Heb Navfree ook geprobeerd in Florida en was er niet erg van onder de indruk. Als je onderweg een andere route of een vervolgroute wil ingeven kan dat dus niet direct want er is een internetverbinding vereist. In de buurt van een mall danwel fastfood en coffee is wifi geen probleem, maar als je op een parkeerterrein staat van een natuurpark 'in the middle of nowwhere' en je wilt een route instellen dan ehhh....
Had gelukkig ook nog een GARMIN ( met 4-jaar oude USA kaart ) dus kon me uiteindelijk toch wel redden.
Zag dit te laat, had ik vorige week in Florida mooi even kunnen testen ;)
Ik heb iGO op mijn android device staan, met de laatste kaart van de USA, werkt echt super.
Ik heb iGO op mijn android device staan, met de laatste kaart van de USA, werkt echt super.
Je bent blijkbaar overgestapt :lol: :
http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=162640&postcount=874
Niet helemaal Pieter, Igo op mijn Android device, en heb natuurlijk mijn vertrouwde tomtom nog altijd.
Met een beetje geluk nog wel te vinden denk ik maar...
Neem de 1005, prachtding. Nu met 50 euro retour op je bankrekening!:!::p
Heb de 1005 World voor Amerika aangeschaft. Leuke meevaller is dat je via ING deze voor de helft van het geld aan kan schaffen.
Wijzelf gaan al voor de derde keer met onze eigen TOMTOM naar Amerika en die kaart is inmiddels bijna 4 jaar oud. Om te vermijden dat de GPS ter plaatse een adres niet vindt, zoek ik thuis vooraf alle adressen op via Google Earth en geef dan de coördinaten in plaats van het adres in, waarna ik de locatie de naam van de bestemming geef en opsla bij favorieten. Zo brengt onze GPS ons telkens feiloos tot bijna op de meter op de juiste bestemming.
Heb de 1005 World voor Amerika aangeschaft. Leuke meevaller is dat je via ING deze voor de helft van het geld aan kan schaffen.
Klopt, zag het net te laat, maar kost je wel rentepunten, en ik weet niet of je dan het voordeel van de 50 euro hebt! (ING is geen winkel, je krijgt geen bon!!):-k
maareh....mooi is ie he!
Klopt, zag het net te laat, maar kost je wel rentepunten, en ik weet niet of je dan het voordeel van de 50 euro hebt! (ING is geen winkel, je krijgt geen bon!!):-k
maareh....mooi is ie he!
Krijgt gewoon een factuur dus wellicht dat je het wel terug zou kunnen krijgen. Ga het natuurlijk wel proberen. Wat moet je anders met je rentepunten ;). Bovendien zitten er veel extra's bij. Ben er tot nu toe erg blij mee. Hopenlijk in Florida veel voordelen ermee.
Jammer dat de live services dan weer niet gelden voor Amerika.
Vorig jaar onze oude Tomtom meegenomen met een gedownloade kaart voor Amerika.
Wat een drama , heeft ons wel een paar keer de verkeerde kant opgestuurd.
@mj19
Natuurlijk, gewoon proberen, maar ik meen gelezen te hebben dat het een winkel moet zijn.
Ben benieuw of het lukt. Heb mijn 50 euri "benzinegeld" inmiddels al terug!=D>
Jammer dat de live services dan weer niet gelden voor Amerika.
Vorig jaar onze oude Tomtom meegenomen met een gedownloade kaart voor Amerika.
Wat een drama , heeft ons wel een paar keer de verkeerde kant opgestuurd.
Was dat in Florida? Misschien nuttig om even te melden waar.
We hebben het ook een paar maal gehad, maar dat was niet zo dramatisch. Rond Tampa was eea veranderd.
Rond Tampa was eea veranderd.En rond Miami/Ft Lauderdale zijn wat wegen aangelegd. En dan nog stuurt de TomTom 'ons' niet helemaal de verkeerde kant op, zeker niet als je zo af en toe ook gewoon eens op de borden kijkt. Verder wordt er m.i al jaren niets structureel veranderd aan het wegennet. Het drama ontgaat mij dus ook een beetje. Wij doen het iig nog lekker met onze oude TomTom kaart.....voor zover nodig...;).
motorgirl41
08-07-12, 21:59
Wij zijn in 2010 met een verouderde Tom Tom geweest en dat ging prima...
We gaan in 2013 weer en huren dan een Tom Tom via een bedrijf in Noordwijk, 10 euro pw...
Je kan daar gewoon niet zonder Tom Tom zonder te verdwalen vind ik hoor.
@motorgirl41;
Heb je dan voor een tientje per week een Navigatie met echt de laatste (meest recente) kaarten??? Das dan een koopje!!
Ik kan geen goedkope GPS'jes vinden bij de Walmart / Target / Best Buy / Sears.
Ik ben hier in Florida de afgelopen anderhalve week enkele winkels ingeweest op zoek naar een goedkoop navigatiesysteem, maar kan er geen vinden onder de 99 dollar.
Iemand nog een goede tip waar ik er eentje voor weinig dollars (<$90) kan aanschaffen?
Misschien ergens bij een garagesale ?
Ta2 Gerrit
27-07-12, 09:59
Iemand nog een goede tip waar ik er eentje voor weinig dollars (<$90) kan aanschaffen?
Wij hadden een "special" gevonden op de website van BestBuy, die in de winkel duurder was.
Gewapend met dit feit terug naar de BB winkel(US27/I4), en na een check van hun eigen website kregen we hem voor die prijs mee.
Was wel duurder dan jouw richtprijs, maar misschien staat er iets voor jou op de site.
Misschien ergens bij een garagesale ?Misschien was ik niet duidelijk met mijn vraag: Ik zoek echt een nieuwe (geen gebruikte of oude) GPS. Eventueel refurbished.
Ik heb trouwens wel leuke garage-sales langs de weg gezien, maar da's een heel ander verhaal ... LOL!
Misschien via Ebay.com of via de Duitse Ebay (ebay.de) proberen?? Heb er laatst een gekocht voor 72 dollar...(TomTom Via 1535 TM)...= in Nederland de Via 125.
Hmmm ... ook een mogelijkheid. Maar ik wil er het liest eentje hier in Florida (waar ik nu ben) kopen.
Oftewel: Wie weet er een (fysieke) winkel in Orlando e.o. waar ze leuke aanbiedingen hebben voor nieuwe/refurbished GPS'sen?
Radioshack heeft ze op hun website ook van $99 staan dus die zijn ook geen optie.
Bij Walmart op de website idem.
Wel een aantal refurbished voor $69-89. Maar site-to-store lukt waarschijnlijk niet meer in de week dat ik nog in FL ben.
Andere opties?
Anders toch maar eens kijken om de Garmin Nuvi 40 of 50 voor rond de $99 te kopen. Voordeel dat je bij die gratis onbeperkte tijd kaarten kunt verversen.
Volgens mij is dat apparaat gelijk aan de Navigon 40 Easy die ik thuis in NL gebruik.
r.teeuwsen
28-07-12, 05:22
Hmmm ... ook een mogelijkheid. Maar ik wil er het liest eentje hier in Florida (waar ik nu ben) kopen.
Oftewel: Wie weet er een (fysieke) winkel in Orlando e.o. waar ze leuke aanbiedingen hebben voor nieuwe/refurbished GPS'sen?
Je kunt ook ff een aanbieding van de Walmart afwachten, ik zit hier weer in oktober en kan hem dan zo meenemen. Heb je er nu meteen één nodig? Heb er drie bij me en twee daarvan geef ik aan de Gate (Air Lingus vlucht) aan de volgende Orlando-gangers...
http://www.walmart.com/ip/TomTom-XL-335SE-4.3-GPS/17474505
$79,98 ex tax.
Dit is ook wel een leuke aanbieding : http://www.walmart.com/ip/Garmin-nuvi-1100LM-3.5-GPS-w-Lifetime-Map-Updates/16401836
te duur :(Nu maak je me nieuwsgierig: waarom vind je deze te duur? Heb je deze ergens anders goedkoper gezien?
Ik vind het te duur. Mening he :)
Nu maak je me nieuwsgierig: waarom vind je deze te duur? Heb je deze ergens anders goedkoper gezien?
$ 69,99 omgerekend zo'n 55 euro is geen geld voor een complete (merk)navigatieset + ook nog lifetime updates :cool:
Met welke hebben jullie de beste ervaring. Ik zoek nog een navigatie voor 1 oktober. Mijn zus komt echter over in september en zij kan er dan mooi een voor me meenemen. Hoef ik niet de eerste dag me wezenloos te zoeken en ook geen gebruik te maken van de dure systemen van de autoverhuurmaatschappij.
Gewoon hier kopen, alles lekker in het Nederlands, en echt niet duurder dan in de USA. En USA kaarten kunnen er ook gewoon op ;)
Welke ??? dat is persoonlijk.
Ik zoek nog een navigatie voor 1 oktober.
Wij waren dit jaar vergeten om de Navi mee te nemen op vakantie en hebben een nieuwe gekocht :(
De Nuvi 1300 die we in juli 2010 hebben gekocht is nu te koop. (Twee systemen is een beetje overdreven). Hij is 7 weken gebruikt. Compleet in de doos. Mocht je interesse hebben hoor ik het graag.
Heb je geen smartphone? In dat geval kun je eens nadenken over navfree, dat is gratis, misschien goed genoeg voor een vakantie van 3 weken?
Ik heb geen smartphone en ook ( nog) geen tablet dus dat gaat het niet worden. Bovendien heb ik al jaren last van een VS virus en ga steeds vaker er zelf opuit in plaats van een georganiseerde rondreis dus het is ook voor de toekomst handig om een navigatie te hebben.
Monique L.
01-08-12, 00:21
Wij wilden geen navigatie in onze huurauto, maar toen we de auto haalden kregen we een "luxury", daar bleek al standaard navigatie in te zitten (+satelietradio), werkte perfect!!
Ik heb geen smartphone en ook ( nog) geen tablet dus dat gaat het niet worden. Bovendien heb ik al jaren last van een VS virus en ga steeds vaker er zelf opuit in plaats van een georganiseerde rondreis dus het is ook voor de toekomst handig om een navigatie te hebben.
In dat geval is de garmin met levenslange kaart update wel een mooie optie lijkt mij.
Ik wil eigenlijk de tomtom start25 van mijn ouders meenemen, maar daar staat uiteraard geen USA + Canada op. Nou kost dat kaartje 60 of 70 euro, dus dan kan ik bijna een nieuwe kopen.
Iemand een idee of ergens goedkoper gezien? Makkelijk om een eigen sd kaartje te maken?
Eventueel via pm
Thx.
Heb je geen smartphone? In dat geval kun je eens nadenken over navfree, dat is gratis, misschien goed genoeg voor een vakantie van 3 weken?
Heb navfree vorig jaar getest in Florida, app is zelfs niet goed genoeg voor een rit van 40 min, laat staan voor een vakantie van 3 weken....
Heb navfree vorig jaar getest in Florida, app is zelfs niet goed genoeg voor een rit van 40 min, laat staan voor een vakantie van 3 weken....
Het was een idee maar als het inderdaad niet zo best is dan toch maar wat kopen lijkt mij? Ik ga nav free komende vakantie gewoon eens proberen naast de tomtom.
Ben benieuwd. Hier in nederland werkt het best goed.
Nav free werkt overigens prima, heb deze ook op mijn smartphone staan, zonder problemen, gewoon proberen en dan kom je er zelf achter.
Kunt ook Igo proberen
Zoals ik 2 maanden geleden ook al heb gezegd Navfree is 'a piece of crap' , op stukken waar mn Garmin met zn 4 jaar oude kaart wel degelijk aangaf dat ik op een Highway reed, gaf Navfree stug aan dat ik door de weilanden aan het crossen was....
Heb ook de Benelux-versie getest, idem dito :confused:
Maar ja, als je dan ook nog op de site leest dat de update vd maps door 'vrijwilligers' wordt gedaan...
Heb Navfree ook geprobeerd in Florida en was er niet erg van onder de indruk. Als je onderweg een andere route of een vervolgroute wil ingeven kan dat dus niet direct want er is een internetverbinding vereist. In de buurt van een mall danwel fastfood en coffee is wifi geen probleem, maar als je op een parkeerterrein staat van een natuurpark 'in the middle of nowwhere' en je wilt een route instellen dan ehhh....
Had gelukkig ook nog een GARMIN ( met 4-jaar oude USA kaart ) dus kon me uiteindelijk toch wel redden...
Ik heb ook een smartphone. maar gewoon googlemaps gebruiken of gewoon kaarten op de iphone werkt dat niet gewoon ?
Mits je de kaarten op je telefoon hebt is dat inderdaad een mogelijkheid. Als de kaarten via je 3g verbinding opgehaald moeten worden gaat het een dure vakantie worden.
Hoi,
Misschien een domme vraag maar veranderen de wegen in Florida zo snel dat een oudere navigatie nutteloos is?
Ik ben naar navigaties aan het kijken op Marktplaats enzo en daar staan toch de al wat oudere.
Nou las ik hier op het forum dat je het ook in Florida zelf kan kopen maar kan ik de winkel wel meteen vinden dan zonder navigate? Of anders eerst bij onze villa komen?
We gaan voor het eerst dus kennen de weg echt niet.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes Angela
Valt wel mee. Tuurlijk veranderen er wegen, of komen er extra bij.
Ik heb een tijdje met oudere kaarten gereden. Nu durf ik ook nog wel met 2 jaar oude kaarten bijv. te rijden. Soms zie ik dan wel de wijzigingen... en dan rijd je een keer een stukje fout,
je komt vanzelf wel weer goed terecht. Overigens moet je bijv. met TomTom weer oppassen, die stuurt je bijv. specifiek door Sunpass poorten heen, leuk als je dat niet hebt en (waar het nog kan) met geld wilt betalen.
Je kan navigatie daar kopen, maar na een lange vlucht is navigatie wel lekker... in het donker rijden is ook niet alles.
Houd er wel rekening mee, dat als je zo'n ding in Nederland koopt, het wel een minuut of 10-15 kan duren voor je een satelliet-fix hebt en je ziet waar je bent.
Het printen van de route en deze meenemen is dan eigenlijk ook een must als backup.
Met een navigatie van een kleine 3 jaar oud kun je in Florida best nog wel redelijk uit de voeten, maar als je van plan bent om in de komende jaren ook weer naar Florida te gaan is het handiger om daar gewoon meteen een navigatie (bij voorkeur een met free lifetime updates) te kopen. Bij BestBuy of Walmart hebben ze altijd wel leuke aanbiedingen dus dat is het probleem niet.
Zelf heb ik er een op 2 dagen voor vertrek bij BestBuy via internet besteld en de dag na aankomst opgehaald in de winkel, helemaal toppie !
Deze dus : http://www.bestbuy.com/site/Garmin+-+n%26%23252%3Bvi+50LM+GPS/3054047.p?id=1218374931430&skuId=3054047
Dus ik zou gewoon de voor de aankomst ff de routes van tevoren plannen en printen via Google Maps, zoals JKG ook al zegt dus dat moet lukken :rolleyes:
Bedankt voor de (weer) snelle reacties. Wat een geweldig forum is toch.
Nou vroeg ik me nog af, als ik daar een navigatie koop kan ik er dan ook mee in europa rijden?
Als je er Europese kaarten op kan zetten dan wel. Goed checken of dat mogelijk is.
Inderdaad er even op letten of er ook een mogelijkheid is voor gebruik van een SD-kaartje, bij de GARMIN die ik heb gekocht kan dit in ieder geval wel. Mijn oude GARMIN (Europese versie) had ik in NL gekocht en via E-bay toen een USA-kaartje besteld. Oude GARMIN begon tijdens onze 2e trip dit jaar regelmatig te haperen en gaf terug in NL problemen met fixen van GPS signaal. Dus maar een aparte voor de USA aangeschaft en deze werkte prima.
Tegenwoordig kan je toch ook goed uit de voeten met een app die vaak ook kosteloos word geupdate.
En die heb je ook gewoon altijd bij je.
Tegenwoordig kan je toch ook goed uit de voeten met een app die vaak ook kosteloos word geupdate.
En die heb je ook gewoon altijd bij je. Zie mijn berichtjes van eerder dit jaar :
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?5458-Navigatiesysteem-Meenemen-gebruiken-kopen-POI-s-etc&p=173552&viewfull=1#post173552
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?5458-Navigatiesysteem-Meenemen-gebruiken-kopen-POI-s-etc&p=173567&viewfull=1#post173567
moniquekruiningen
30-01-13, 16:41
Ik kocht in februari 2012 de kaart van de VS voor mijn TomTom, nu anderhalf jaar later gaan we weer, maar gaan we pas echt rond rijden.. Alhoewel voor de die hards, zijn mijn geplande 1300 km nog een eitje.. Wat ik me afvraag is of er veel veranderd in Florida? Oftewel kan ik met mijn 2012 kaart in de zomer van 2013 nog uit de voeten?? Geplande trip is Tampa - Orlando- Daytona Beach - Orlando - Miami - Key Largo - Miami - Everglades - Miami -Clearwater en mss nog Chrystal Rivers
Ja hoor geen probleem. Alleen als je in nieuwe wijken komt dan kan de TOMTOM de weg kwijt zijn. De kans is klein dat in die wijken toeristische dingen zijn te vinden. Ik gebruik elk jaar een TOMTOM met 6 jaar oude kaarten. Ben tot nu toe overal gekomen.
Wij gebruiken een veel oudere kaart. Hebben nog nooit problemen gehad.
Dus voor jouw route zou het ook moeten lukken.
Ik gebruik op mijn Garmin USA kaarten uit 2009 of 2010.
Geen enkel probleem.
Hoewel ooit ergens een nieuw stukje highway gehad waar je aan de bermen kon zien dat het nieuw was en daar klopte het niet.
Ik denk ook niet dat je moet onderschatten hoe oud de informatie op de kaarten soms werkelijk is.
Ze vernieuwen op sommige plaatsen maar eens in de 3 of meer jaar.
Zelfs in NL zijn de kaarten op sommige plaatsen een paar jaar oud.
Bij mij in de buurt is al zo'n 5 a 7 jaar geleden een nieuwe straat aangelegd.
Heeft jaren geduurd voor hij op de navigatie stond..
Hans uit Koekelare
30-01-13, 18:47
Ik heb op mijn TomTom een kaart van 2011 en verleden jaar in het Zuidwesten geen enkel probleem gehad.
Ta2 Gerrit
30-01-13, 19:36
Zelfs in NL zijn de kaarten op sommige plaatsen een paar jaar oud.
Bij mij in de buurt is al zo'n 5 a 7 jaar geleden een nieuwe straat aangelegd.
Heeft jaren geduurd voor hij op de navigatie stond..
Dat ligt vaak niet aan de gps-jongens, maar meer aan de gemeente of rijkswaterstaat, die moeten de coordinaten vrijgeven/aanmelden, is mij verteld.
Zo ligt er al een paar jaar een nieuwe rondweg rond Ommen, N36, die pas sinds kort aangemeld is en dus nog (net) niet op onze nieuwe Navi stond. Dat vond ik vreemd, en ben dus rond gaan vragen, met het bovenstaande als conclusie. Gelukkig krijgen we nog een gratis update.
moniquekruiningen
30-01-13, 23:58
Zo dat is dan ook weer een geruststelling, het enige waar ik me nu nog van moet verzekeren is wat entree tickets en een berg geld...
Wij hebben ook de afgelopen 3 weken de Navigon navigatie gebruikt op de Iphone idd erg lachwekkend bijv. Seaworld werd uitgesproken op zijn Nederlands als Zeeaaworld maar desondanks heeft de navigatie ons alle keren keurig naar de bestemming gebracht dus als dat het enige is.
Ik had hetzelfde probleem... :( en kreeg de volgende wijze raad aangedragen...
"De enige en overigens juiste oplossing is TomTom. :cool:"
Deze wijze raad heb ik dan ook maar opgevolgd.
Draai nu met TomTom USA, werkt als een speer en geen spraakverwarringen.
Bij mijn Garmin doet zich iets soortgelijks voor.
Als de stem op Nederlands staat wordt bijv. SR (state road) uit gesproken als senior.
Zet ik de stem op Amerikaans Engels dan is er geen enkel probleem.
Et Voilá!
Garmin kan het ook... :cool:
Alleen Navigon kan geen knap Engels...
dennis-oostveen
24-05-13, 14:17
Dit zelfde probleem ook met mijn Garmin gehad. Na te zoeken bij de instellingen had ik een
Nederlandse stem (dame) die zei: over ....meter links/rechts.
Geen voluit gesproken straatnamen.
Volgens mij moet dit via de instellingen op je I-Phone ook kunnen (neem ik aan).
dennis-oostveen
06-06-13, 08:56
Dan moet je Amerikaanse stem instellen, in het Nederlands klopt het niet i.d.d.
dennis-oostveen
07-06-13, 09:59
Als het goed is moet je die kunnen downloaden. Zoek op google met merk en type van je navi.
Beste allemaal,
Ik kwam deze aanbieding tegen en het lijkt me wel interesant voor de mensen die (vaak) naar florida gaan en telkens een losse GPS kopen. Voor Android en IOS kan je sygic kopen. Deze app maakt gebruik van OFFLINE kaarten dus dit kost geen dataverkeer!
Op dit moment loopt er een sale waardoor op veel kaarten 30% korting gegeven wordt. En met de discount code "1458554694429" krijg je nog eens 25% EXTRA korting.
De kaart "World" heb je dan al voor zo'n 42 euro en USA los al voor zo'n 17 euro.
http://www.sygic.com/en/android:buy-now
Ik zou zeggen doe er je voordeel mee!
edit:
Voor android kan je op de website de kortingscode invullen voor de extra korting, of dit mogelijk is voor Apple kan ik helaas niet controleren, de "gewone" 30% korting sale geld wel voor iOS
Die Sale is volgens mij enkel voor de Android versie? Voor IOS kun je nergens een kortingscode invoeren..
De sale zelf is ook geldig voor iOS, of je in de appstore een kortingscode (dus extra korting, dit behoord niet tot de sale) in kan voeren durf ik niet te zeggen.
Voor iOS zie hier: http://itunes.com/app/sygic
Voor degenen die Google maps gebruiken op hun GSM: het is nogal veranderd met de recente release.
De belangrijkste veranderingen en waar je de functies nu kunt vinden lees je hier op Cnet: http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57593005-285/five-tips-for-the-new-google-maps-on-android/
http://asset2.cbsistatic.com/cnwk.1d/i/tim2/2013/07/10/gmaps3_610x536.png
Nederlands verhaal:
http://www.androidworld.nl/apps/volledig-nieuwe-google-maps-voor-android-interface-navigatiemogelijkheden/
http://www.androidworld.nl/apps/nieuwe-google-maps-voor-android-waar-zijn-latitude-en-offline-kaarten/
http://www.androidworld.nl/apps/nieuwe-google-maps-voor-android-offline-kaarten-weer-makkelijker-te-vinden/
Mocht het tweede hands niet lukken, voor ca $75 dollar heb je al een nieuwe (Garmin) bij de Walmart.
Kun je na de vakantie weer verkopen.
Je hebt dan ook gelijk een recente kaart.
Ik heb zelf nog altijd een reserve Garmin mee naar de States, prima ding heeft me nog nooit in de steek gelaten.(In tegenstelling tot mijn TOMTOM....)
Mocht het niet lukken kan je ook kiezen voor een app voor je telefoon.
Bijvoorbeeld: http://www.sygic.com/en de kaarten download je van te voren in NL en ze zijn daarna "offline" (dus zonder internet) te gebruiken. Deze methode ga ik gebruiken als ik in september naar Florida ga!
Bedankt voor de tips.
We wilden inderdaad als we geen navigatie kunnen kopen in NL van iemand er eentje aanschaffen bij Walmart of Best Buy. Vind het wel prettig om er gelijk één te hebben als we aankomen en er gelijk gebruik van kunnen maken.
Maar dan is een app misschien wel handig. Is dat sygic een gratis app? Je hoeft dus helemaal geen 3g of iets aan te hebben?
Snap niet helemaal hoe dat dan werkt want je apparaat moet toch als je je route in voert verbinding zoeken?
Zie http://www.sygic.com/en/gps-navigation . Niet gratis dus maar ook niet heel duur.
En wat snap je niet aan het principe van "offline navigatie" ? De complete kaart staat op je telefoon, net zoals bij een TomTom/Garmin. Om de route te kunnen berekenen heeft hij dus geen internet nodig.
Je kunt hem op Android 7 dagen gratis uitproberen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sygic.aura
Nav tips op dit forum heb ik ook Sygic aangeschaft, en dat is een erg goede tip gebleken. Ergens waar je wifi hebt haal je de app en de kaart van de staat die je bezoekt op. Die kaart kost geld, maar de prijs vond ik, in vergelijking met de prijs van een TOmTom of Garmin, nogal meevallen. Daarna gebruikt hij (getest en zelf geconstateerd op de telefoonrekening;-)) gegarandeerd geen data om de route te bepalen.
Duidelijke instructies, instelbaar op mijlen en kilometer, ze weet altijd de dichtsbijzijnde steakhouse te vinden en is makkelijker te hanteren in een onbekende stad dan een los TomTom apparaat. "tante sytske" is hier prima bevallen;-)
Kaarten kun je toch niet per staat kiezen? Enkel USA of North America (USA+Canada)
De toelichting van Meh1965 klopt: je koopt bij Sygic (in ons geval) heel Noord-Amerka. Maar omdat de (niet altijd zo)smart-phone een beperkt geheugen heeft download je alleen die staatkaarten die je nodig hebt. Ga je op een ander moment naar een andere staat, dan kun je die alsnog downloaden. Ook al heb je inmiddels een nieuwe telefoon.
Bij Sygic koop je één malig ene "lifetime" abonnement op de kaarten. Ik heb zelf meteen "WORLD" gekocht omdat het toch niet duur is. Je kan dan thuis via wifi de kaarten naar keuze downloaden. Voor de USA geld: 1 kaart per staat dus mooi om ruimte te besparen. Als je de kaart gedownload hebt kan je je internet uitzetten en toch kan je prima navigatie gebruiken. Het zijn (als ik het goed begrijp) exacte dezelfde kaarten die TomTom gebruikt en je hebt ook meteen lifetime updates. Zeker als je toch al een 'goede' telefoon hebt is het helemaal niet duur! Een mooie houder (paar euro bij de Action) en een auto-usb-lader (wederom paar euro bij de Action) er bij en je bent helemaal klaar!
Ik heb zelfs het geluk gehad nog extra korting te krijgen bovenop de nu al geldende korting. Ik heb geen idee of de code nog geldig is maar niet geschoten is altijd mis.
Code voor extra korting:
1458554694429
Zo heb je bijvoorbeeld de "WORLD" kaart voor €47.24 (origineel 89.99, zomerkorting 62.99)
edit2:
En inderdaad, je KOOPT heel de US en je kan dan per staat aangeven of je de kaart wel of niet wil downloaden.
edit 3:
de code
6298910740762
is geldig voor "real time traffic" en geeft 30% korting daar op!
Navfree is helemaal gratis.
Je hebt wel een Europese en een US editie.
Bij de US editie dien je per staat de kaart te downloaden.
Gebruikt daarna ook geen enkele bit meer van je dataverbinding.
Excuseer
Probeer het eens met deze
1458554694429
Zo heb je bijvoorbeeld de "WORLD" kaart voor €47.24 (origineel 89.99, zomerkorting 62.99)
edit:
de code
6298910740762
is geldig voor "real time traffic" en geeft 30% korting daar op!
edit 2:
LET OP voor dat real-time traffic heb je natuurlijk WEL een internet verbinding nodig!
Voor 67 euro (http://slickdeals.net/permadeal/100960)($80 of $85 aanbiedingen komen regelmatig langs) kun je de Lumia 520 AT&T versie kopen (geen abonnement) hierop zit turn by turn navigatie (offline) gratis in, de kaarten die je wilt even downloaden via wifi.
Dit is 1 van de goedkoopste en veelzijdige navigatie oplossingen aangezien je alle kaarten van de wereld gratis kan downloaden en deze zonder dataverkeer kan gebruiken.
Los van bovenstaande voordelen kun je er ook nog mee bellen/mailen/whatsappen etc.
Brandsmaatje2
22-08-13, 06:42
Ik heb Sygic alle regionen nu op mijn Ipad gezet en de kaart van Nederland en Florida gedownload. Marr ik heb niet hoeven te betalen. Waar zou ik kunnen vinden dat je dit tijdens een proefperiode gratis mag gebruiken? Bij het installeren van de app heb ik dit niet gelezen maar ja ik ben blond!
Nav tips op dit forum heb ik ook Sygic aangeschaft, en dat is een erg goede tip gebleken. Ergens waar je wifi hebt haal je de app en de kaart van de staat die je bezoekt op. Die kaart kost geld, maar de prijs vond ik, in vergelijking met de prijs van een TOmTom of Garmin, nogal meevallen. Daarna gebruikt hij (getest en zelf geconstateerd op de telefoonrekening;-)) gegarandeerd geen data om de route te bepalen.
Duidelijke instructies, instelbaar op mijlen en kilometer, ze weet altijd de dichtsbijzijnde steakhouse te vinden en is makkelijker te hanteren in een onbekende stad dan een los TomTom apparaat. "tante sytske" is hier prima bevallen;-)
Helaas heb ik minder goede ervaringen met Sygic. Ik wilde dit ook gaan proberen omdat ik voor de aanschaf van een nieuwe navigatie stond.
Programma gedownload, kaarten erbij, installatie etc. ging allemaal probleemloos.
Echter:
Het viel me gelijk al op dat de plaatsbepaling erg onnauwkeurig was terwijl ik echt genoeg satelieten had (8 van de 12). Ook vond ik het programma traag terwijl ik toch een snelle smartphone heb(1.2 dual).
Diverse instellingen geprobeerd maar dit leidde niet tot verbetering. Ik heb dan ook de gok maar niet gewaagd en toch maar een TT aangeschaft.
Later ook nog eens in California gestest maar ook hier dezelfde problemen.
In reviews over Sygic ben dit ook wel tegengekomen maar darentegen zijn er ook hele goede ervaringen.
Tja wat is wijsheid....
Ik houd het bij de TT
Vraagje over Sygic: wat gebeurt er als ik een andere telefoon krijg ? Waar is mijn lifetime abonnement aan gekoppeld? Sygic heeft ons in Florida dit jaar ook goed geholpen. 7 dagen free trial op mijn mobiel en 7 dagen free trial op mobiel jongste zoon.
Vraagje over Sygic: wat gebeurt er als ik een andere telefoon krijg ? Waar is mijn lifetime abonnement aan gekoppeld? Sygic heeft ons in Florida dit jaar ook goed geholpen. 7 dagen free trial op mijn mobiel en 7 dagen free trial op mobiel jongste zoon.
Gewoon inloggen op je sygic account en het werkt weer :)
Het is eenGarmin Nuvi 50 LM Ik heb hem zelf ook vorig jaar aangeschaft, en als je regelmatig de gratis lifetime mapupdates binnenhaalt heb je er een prima navigatiesysteem aan.
( Dus wel even zorgen dat je ook de GARMIN-accountgegevens erbij krijgt ;) )