Inloggen

Bekijk Volledige Versie : Navigatiesysteem: Meenemen, gebruiken, kopen, POI's, etc

Pagina's : 1 2 [3] 4 5

karinn
27-03-09, 12:12
Hallo,

Ik wil graag hier in Nederland een navigatiesysteem aanschaffen waarmee ik ook in Florida terecht kan. Ik heb me laten "voorlichten" en de verkoper kwam aan met een Tom Tom (typenr weet ik niet meer) van 499 euro, inclusief Amerikakaartje. Is er misschien een iets goedkopere oplossing en welk merk/typenummer navigatie raden jullie me dan aan?

Karinn

disney-golf
27-03-09, 12:21
Hallo Karinn,

Ik heb een Garmin nuvi 270 gekocht à 225 euro.
Perfect toestel voor gans Europa + V.S. en Canada.
Heb hem reeds 3x gebruikt in Florida en tich keren hier, gewoonweg fantastisch toestel.\\:D/

Zie net dat 270 is vervangen geworden door de 275T en kost nu 253 euro...

In de doos:

Autohouder met zuignap
Autolader met TMC-ontvanger
Schijf voor montage op het dashboard
USB-kabel
Gebruiksaanwijzing
<<Moderator Michael66: niet werkende hotlink eruit>>
Nuvi 275T Europe & VS features:

Lichtgewicht en zakformaat
Kaarten van Europa, VS en Canada geïnstalleerd
Verkeersinformatie via TMC
Stereo bluetooth om handsfree te bellen
Kraakhelder 3,5 inch TFT-aanraakscherm
Voorgeïnstalleerde flitslocaties
Automatische instelling tijdzone
Garmin Lock anti-diefstalsysteem
Keuze uit 2D- of 3D-kaartbeeld
Stevige autohouder

karinn
27-03-09, 12:26
Moet je daar dan nog een Amerika kaartje bijkopen of zit dat dan bij de aankoop van 225 euro?

Bedankt voor de snelle info, ik weet genoeg,

disney-golf
27-03-09, 12:30
Zit er allemaal inbegrepen!

Frans_Natasja
27-03-09, 15:37
........de verkoper kwam aan met een Tom Tom (typenr weet ik niet meer) van 499 euro, inclusief Amerikakaartje. Is er misschien een iets goedkopere oplossing ......
Karinn

Wij hebben 2 weken geleden de TomTom go 930 gekocht. Deze is inclusief de Noord Amerika kaart. Deze TomTom staat op dit moment nog te koop bij Dixons voor 299 euro (voordeel van deze TomTom is dat er ook nog een slot voor een SD-kaart in zit).

Bij de TomTom zit:
- Raam houder
- auto lader (is tevens de HD-traffic receiver)
- garantie op meest recente kaart (heel europa, Verenigde Staten + Canada)
- Bluetooth carkit
- Bluetooth afstandsbediening
- Dockingstation (aan te sluiten op pc, is tevens lader)
- geavanceerde rijstrookaanwijzingen (op "lastige" verkeerspunten geeft de tomtom precies aan welke rijbaan je moet hebben)

Ik heb hem nu een paar keer gebruikt en het werkt erg goed

corrus
27-03-09, 16:09
Ik heb een Garmin nuvi 270 gekocht à 225 euro.
Perfect toestel voor gans Europa + V.S. en Canada.Waar gekocht?? Zeker in België...
En daar kom ik écht nooit... :D

disney-golf
27-03-09, 19:52
Ah ja natuurlijk Corrus.
Wanneer zou ik eens naar Nederland gaan... LOL
ff serieus, kost ie dan in Nederland meer?

Frans_Natasja
27-03-09, 20:14
Volgens mij is de Garmin Nuvi 275 in Nederland niet (meer) te koop. Kan hem tenminste nergens vinden.

disney-golf
27-03-09, 21:47
Het is wel Garmin 275 T, ff google-en en je zal het wel vinden!:-D

cloggie68
28-03-09, 10:22
Ik zag een TomTom op de Target site voor $119,95 (hier (http://www.target.com/Tom-TomTom-ONE-125/dp/B001H9NR2Q/sr=1-3/qid=1238231992/ref=sr_1_3/190-8611653-2879045?ie=UTF8&frombrowse=0&index=target&rh=k%3Atomtom&page=1)) en bij Walmart voor $99,98 (hier (http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=7767501)).... is het niet voordeliger om er daar één te kopen (en dan evt. voor Europa hier een losse kaart aanschaffen). Is maar een ideetje.

disney-golf
28-03-09, 13:06
Je kan een auto huren, in de auto slapen, een BBQ meenemen om te koken en een jerrycan water om je te wassen OF een camper huren waar alles inzit. Zo zie ik het ook met een GPS, alles in 1 toestel is mijn voorkeur.
Maar ieder z'n ding natuurlijk...;)

JKG
28-03-09, 15:54
Even los van Florida, ik heb van de week een GPS-houder gekocht bij de Walmart, om bijv m'n telefoon of m'n PDA in te stoppen (kunnen beiden navigeren), maar in de beschrijving van de houder stond dat je in California niets op je raam mag plakken zoals dat soort dingen... wat is dat nou weer voor rare wet!! Mag de passagier de hele dag de navigatie zeker vasthouden...

Die TomTom V3 bij de walmart is ook een leuke optie inderdaad, het is alleen dat ik dus al én een GSM heb die het kan én een PDA... dan kan ik ze beiden weggooien en een simepel Nokia 1600 ofzo aanschaffen om te bellen. :mrgreen:

peer
28-03-09, 22:22
Ik heb net een tom tom one bij Walmart gekocht voor 99 dollar
Deze werkt perfect en is Nederlands instelbaar

groetjes Peer

JKG
29-03-09, 01:36
Peer, kan je 'm ook nog instellen in kilometers ipv mijlen? Vind ik nog wel eens makkelijk om een schatting te maken voor de laatste paar honderd meters ;)

disney-golf
29-03-09, 17:08
Even los van Florida, ik heb van de week een GPS-houder gekocht bij de Walmart, om bijv m'n telefoon of m'n PDA in te stoppen (kunnen beiden navigeren), maar in de beschrijving van de houder stond dat je in California niets op je raam mag plakken zoals dat soort dingen... wat is dat nou weer voor rare wet!! Mag de passagier de hele dag de navigatie zeker vasthouden...

Dit klopt volledig JKG en is volgens mij ook van toepassing in Florida.
De éérste keer dat ik een GPS gehuurd had was deze uitgerust met een beanpad. Dit is een platform dat met anti slip op het dashboard geplaatst word en dus niet met een zuignap tegen de ruit.
Bij navraag zeiden ze mij dat het de wet was en zou te maken hebben met de airco die tegen de voorruit blaast.
Warm buiten en koud binnen zorgt voor spanningen in de voorruit en door de zuignap zou deze kunnen springen.
De meeste auto's die in Florida met GPS rijden hebben die trouwens niet tegen de voorruit maar gebruiken hem met een beanpad.
Je moet er maar eens op letten...

corrus
29-03-09, 17:12
Is trouwens ook veel beter...

Frans_Natasja
29-03-09, 20:25
De meeste auto's die in Florida met GPS rijden hebben die trouwens niet tegen de voorruit maar gebruiken hem met een beanpad.
Je moet er maar eens op letten...

Je mag in florida dus je tomtom niet aan de voorruit hangen?
Hoeveel kost zo'n beanpad en waar kan je die kopen?

disney-golf
29-03-09, 20:44
Ik heb er eentje gekocht à 15 euro.
Handig ding trouwens, zeker als je je GPS uit het zicht wil leggen wanneer je ergens parkeert.
Trouwens, waar laat je je GPS als je je auto verlaat? Juist in de auto, uit het zicht. Dat weten dieven ook als er diverse rondjes van de zuignap je voorruit sieren...:-\"
Diverse GPS shops verkopen dit, ff google-en en je zal wel een winkel vinden.
Garmin heeft het als accesoire, weet het niet van Tom Tom.

JKG
30-03-09, 15:09
Jammer, heb ik bijna voor niets die houder gekocht, anders kocht ik een beanpad. In NL gebruik ik TomTom nauwelijks en wilde 'm o.a. voor Florida gebruiken.

Nouja, hij komt hier vast nog in NL nog wel eens van pas als ik naar een of ander gehucht moet. :mrgreen:

Wel grappig dat ze in Florida die zuignaphouders dan wel verkopen bij de Wal-Mart...

Frans_Natasja
30-03-09, 19:37
Het viel mij inderdaad ook al op dat ze de zuignappen gewoon verkopen. Je zou toch denken dat ze die niet zouden verkopen als ze niet gebruikt mogen worden.

Wij hebben ook een TomTom (de Go 930) gekocht voor gebruik in Florida.

peer
02-04-09, 21:01
hallo

Je kunt hem instellen op km.
Je kunt hem volledig in de Nederlandse taal instellen
Alleen er is geen Nederlands sprekende stem beschikbaar op de standaard instelling.
Deze kun je wel via de tom-ton site downloden en invoeren.
Ik persoonlijk vind het Engels spreken niet stoorend.

groetjes Peer

kris65
22-04-09, 21:57
we hebben een tomtom one europe...de sd kaart usa/canada kost hier 72 €...ik stel mij de vraag dat ik niet beter een nieuwe koop in orlando walmart voor 99$ us card/canada inbegrepen. Nu mijn vraag is: kan ik deze nadien hier in europa gebruiken als ik de europeese kaarten erop zet ?

thx

Michael66
23-04-09, 04:08
Ja, dat kan.

cloggie68
23-04-09, 10:31
Ik heb van de week de download kaart gekocht voor 39 euro, geïnstalleerd en het lijkt te werken (is trouwens alleen USA Southeast, maar daar zit Florida bij).

Nadine De Neef
25-04-09, 19:53
Wij hebben ook een tom tom navigatiesysteem en zijn reeds in het bezit van het kaartje met de gegevens van Florida. Hier kan je vooraf al de routes bekijken. Kan dit dan ook in Florida ? Ik hoor en lees allerlei dingen. Aangezien ik hier die kaarten al perfect kan gebruiken om de routes te plannen ga ik ervan uit dat het in Florida ook zal lukken ? Of ben ik fout en is er toch een aanpassing nodig aan het gps toestel om dit gingder te kunnen gebruiken ?

marcelis10
25-04-09, 20:04
Nee hoor, gaat perfect. Ik heb vorig jaar ook alvast alle adressen van de hotels en zo er in gezet. Vanaf de luchthaven reden we er zo naar toe. Ik vind het ideaal.

Groetjes Monique

bluedolph1n
26-04-09, 08:58
Nee hoor, je hoeft verder niets aan te passen in Florida.

6foot6
26-04-09, 09:29
Alleen heel lang wachten (tot 5 min.) totdat er satelieten gevonden zijn.
Terug in België ook weer.

Njit
27-04-09, 17:16
Aantal berichten verwijderd. AUB de discussie beperken tot legale zaken.

Valckske
27-04-09, 19:32
Ik heb zonet de kaart van US SouthEast gekocht op de site van TomTom. Deze heb ik geinstalleerd op een sd kaart. Hoe kan ik deze gegevens nu gebruiken/overzetten naar mijn GPS?

Njit
27-04-09, 19:35
Heb je een TomTom waar een SD kaart in kan?
Op de site van TomTom staat ook een handleiding. Zie hier (http://nl.support.tomtom.com/cgi-bin/tomtom_nl.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=5255&p_created=1150209083&p_sid=8QeeJowj&prod_lvl1=&prod_lvl2=&cat_lvl1=&p_accessibility=&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfc m93X2NudD0yMjYsMjI2JnBfcHJvZHM9JnBfY2F0cz0mcF9wdj0 mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9mb mwmcF9wYWdlPTE*&p_li=&p_topview=1).

Valckske
27-04-09, 19:41
Heb je een TomTom waar een SD kaart in kan?
Op de site van TomTom staat ook een handleiding. Zie hier (http://nl.support.tomtom.com/cgi-bin/tomtom_nl.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=5255&p_created=1150209083&p_sid=8QeeJowj&prod_lvl1=&prod_lvl2=&cat_lvl1=&p_accessibility=&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfc m93X2NudD0yMjYsMjI2JnBfcHJvZHM9JnBfY2F0cz0mcF9wdj0 mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9mb mwmcF9wYWdlPTE*&p_li=&p_topview=1).

Ja. Maar als ik de SD kaart er in steek komt er op>>geen kaart gevonden.

Njit
27-04-09, 20:53
Behalve de kaart moet je er meestal ook de laatste software opzetten.
Staat ook op die site.

Valckske
28-04-09, 17:02
Behalve de kaart moet je er meestal ook de laatste software opzetten.
Staat ook op die site.

Thanks. Problem solved.
Ik heb het al uitgetest, en het is echt een fantastisch hulpstuk voor onderweg en ter plaatse.

yalika
10-05-09, 15:23
Hi allen,

Ik heb reeds de POI gedownloaded die hier op deze site aangeboden werden. Super, die zullen ons zeker verder helpen.

Helaas zijn de Algemene POI van florida en de states van mijn tom tom verdwenen.

Nu wil ik graag ook weer de Points of interest hebben op mijn tom tom, weet iemand waar ik deze kan vinden?

Groet en bedankt

Yalika

calypso
10-05-09, 19:19
hier misschien http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4672

yalika
11-05-09, 11:30
Hi Heel erg bedankt voor je antwoord, deze poi heb ik inderdaad al op de TOM TOM gezet, en zij vormen een uitstekende aanvulling op de POI die een TOM TOM normaliter al bevat (Parkings, hotels, treinstations, benzinestations,…) en deze algemene van Tom Tom heb ik helaas niet op mijn tom tom, ik weet ook niet waar het is misgegaan, dus ik vroeg me af of iemand eventueel de General POI van Florida heeft…

Bedankt

Yalika

Njit
11-05-09, 11:45
Die zitten normaal gesproken bij de kaart. Het bestand heet POI.DAT.
Heb je de kaart gedownload bij TomTom?

yalika
11-05-09, 12:57
Ja,

Ik heb de meest recente versie van de kaart gekocht. Maar ik heb een Tom Tom XL, waar zo een grote kaart van Europa opstaat, en 1.2 Giga van het interne geheugen opslorpte. Ik heb dus de kaart van USA& Canada erop willen zetten, maar die was dan weer te groot om er ook op te passen.
Omdat ik niet wist of het me zou lukken om de west europa kaart er na het afhalen weer op te zetten, had ik ergens een tip gelezen op een forum dat ik de POI er even kon afhalen, en dan er een beperkte versie kon opzetten.
Nu heb ik dus op mijn tom tom netjes mijn beide kaarten, West EU en USA en Canada, maar ik heb die POI.dat gedeleted, en ik kan het niet meer terugvinden, dus die ben ik kwijt. En op mijn Tom Tom is nog maar 11 mb beschikbaar, vandaar dat ik nu op zoek was naar de POI van enkel Florida.

Ik dacht dat het niet zo een moeilijke opgave zou zijn, maar ik heb het verkeerd ingeschat, vandaar mijn vraag hier…

Dankjewel.

Yalika

Njit
11-05-09, 13:03
Die POI van TomTom zelf horen bij de kaart van USA en Canada. Ik denk niet dat je de POI.DAT van een deelkaart er zomaar bij kunt kunt kopieren.
Wel zonde dat je de boel zomaar gedelete hebt zonder backup..

Kan je One XL niet overweg met SD kaarten?

yalika
11-05-09, 13:48
Nee, dat is dus nu net het vervelende. Ze zorgen dat de kaart makkelijk op een SD kaartje van 1 Gig past, en er zelfs nog wat ruimte over is.
Maar de nieuwe tom tom beschikt enkel over een intern geheugen van 2 gig, waarvan initieel al 1.4 wordt ingenomen door Central & Western Europe, en verder door stemmen en allerhande.
Ik heb eerst een aantal stemmen verwijderd, en netjes een back up van gemaakt, maar dan verliest een mens zijn zorgvuldigheid (geheugen van mijn laptop was ook bijna vol) dus ben ik gaan deleten. Met het reeds vermelde gevolg…

Nuja, ik blijf zoeken, en anders doe ik het maar met de gedeelde poi die ik overal een beetje bij elkaar zoek.

Dus voor zij die een TOM TOM XL kopen, let op, intern geheugen is niet altijd beter dan een SD Kaartje…

Yalika

Njit
11-05-09, 14:06
Ik weet niet of je bij TomTom de software nog een keer opnieuw kunt downloaden?
Misschien even een telefoontje aan wagen?

Ebelix
11-05-09, 16:09
Om de reden van een SD kaartje heb ik ook gekozen voor de GO 720 ipv de XL toen ik anderhalf jaar geleden een nieuwe TomTom gekocht heb.

Njit
11-05-09, 16:40
De One XL van mijn schoonouders ondersteund gewoon SD kaartjes. Maar het is wel OF SD OF intern geheugen. Als je er een SD kaartje instopt dan moet daar ook de TomTom software op staan..

yalika
11-05-09, 16:46
Hi,

Goed idee, ik heb een mailtje naar de tom tom klantenservice verzonden, eens kijken wat ervan terechtkomt.

Groet
Yalika

Ebelix
12-05-09, 11:58
De One XL van mijn schoonouders ondersteund gewoon SD kaartjes. Maar het is wel OF SD OF intern geheugen. Als je er een SD kaartje instopt dan moet daar ook de TomTom software op staan..

Ik weet dat TOMTOM op een gegeven moment gestopt is met het leveren de ONE in alle soorten met een sd slot. Ik weet niet of dat nu zo is maar ten tijde, 1,5 jaar geleden, dat ik de GO 720 kocht was dat wel het geval.

De oude modellen van de one en one XL hebben inderdaad een sd slot ipv een intern geheugen.

Njit
12-05-09, 13:04
De oude modellen van de one en one XL hebben inderdaad een sd slot ipv een intern geheugen.

De One XL heeft intern geheugen EN een SD-slot. Maar hij kan maar van 1 tegelijk gebruik maken.

yalika
12-05-09, 20:09
Hi,

Ik heb een Tom Tom kaartje van USA/Canada aangeschaft. Het is me gelukt om mijn Tom Tom eindelijk aan de praat te krijgen, maar als ik de nuttige plaatsen/points of interest open, dan zie ik enkel Car Repair Centre en Petrol Stations. Hebben jullie dit ook, of krijgen jullie andere nuttige plaatsen te zien zoals parkings enzo?

Bedankt
Yalika

cvr
12-05-09, 23:32
Heb je al geprobeerd om in het scherm met de POI-iconen op de pijl rechtsonder te drukken? Als het goed is kom je dan in een overzicht met alle beschikbare POI's terecht...

Connie
17-05-09, 18:27
Weet iemand waar ik een goedkope tomtomkaart kan kopen voor amerika en Canada?

knaapje
17-05-09, 19:10
Je kunt hem legaal aanschaffen op de site van Tomtom.

pascal s
22-05-09, 00:41
Zo, na veel gelezen (en geleerd) te hebben op dit forum, nu maar eens geregistreerd. We gaan nl in oktober voor het eerst op vakantie naar Amerika, de keus is gevallen op Florida (1 week Fort Lauderdale/Miami, 1 week Orlando).

En nu zit ik met een vraag: is het mogelijk een navigatie-systeem te kopen op het vliegveld van Fort Lauderdale?

We willen nl een auto huren, maar vinden het wat zonde voor de navigatie te betalen; liever kopen we een GPS met de kaarten van de USA erop.
Nu zijn die in Nederland moeilijk te vinden (of erg duur), en via Amazon of Walmart online shop worden ze niet naar Europa verstuurd.

Iemand die toevallig weet of je op de luchthaven van Fort Lauderdale GPS-systemen kunt kopen? Ik zit te denken aan een Navigon 2000S ($85 op Amazon) of iets soortgelijks.

Bij voorbaat dank!

Teleton
22-05-09, 01:02
We willen nl een auto huren, maar vinden het wat zonde voor de navigatie te betalen; liever kopen we een GPS met de kaarten van de USA erop.

Over de faciliteiten op het vliegveld lees je hier (http://www.worldairportguide.com/airport/322/airport_guide/North-America/Fort-Lauderdale-Hollywood-International-Airport.html) meer. Ik denk niet dat ja daar zult slagen. Waarom rij je niet naar de eerste de beste Walmart? 100 SE 6th St, Fort Lauderdale lijkt de dichtsbijzijnde.

pascal s
22-05-09, 01:14
Bedankt voor je snelle reactie Teleton! Ik had al gevonden dat er 2 tax free shops op het vliegveld van Fort Lauderdale; wat ze allemaal verkopen kon ik helaas niet terugvinden.

Ik had ook al gezien dat er 3 Walmarts in Ft Lauderdale zijn, maar ben wat huiverig dat ik op die 6-baans wegen daar er niet zo gemakkelijk heenrij... :oops:

Teleton
22-05-09, 01:42
Ik had al gevonden dat er 2 tax free shops op het vliegveld van Fort Lauderdale; wat ze allemaal verkopen kon ik helaas niet terugvinden.

Maar hoe wil je in de taxfree shop komen als je aankomt? Over het verkeer zou ik me maar niet zo'n zorgen maken. Bovendien wordt een zesbaansweg met een GPS echt niet smaller.....;). In de meeste gevallen heeft de huurauto een boordcomputer die niet alleen het verbruik aangeeft, maar ook de windstreken. Draai thuis de route via Google Earth uit. Zet je koers op Noord en....go with the flow!

Tinkerbell
22-05-09, 09:22
Zo maar even een idee. Kijk eens op Ebay of Marktplaats of er niet toevallig een Tom Tom 910 aangeboden wordt. Amerika kaart zit er al in en je kunt alvast thuis op je gemakkie alle adressen invoeren.:-\"

knaapje
22-05-09, 13:21
Ik wil niet zeggen, dat het goedkoop is, maar momenteel wordt het topmodel van TT met Europa/USA kaarten (de nieuwste!) voor zo'n EUR 425 aangeboden en dan krijg je van TT EUR 100 retour en 2 jaar gratis updates voor alle kaarten.
Je kunt daarvoor haast het risico van een gebruikte met wellicht wat oudere kaarten niet lopen.

Tinkerbell
22-05-09, 14:04
Onze Tom Tom is gelijk gekocht toen deze versie uitkwam. Daarnaast hadden we een auto met een Neverlost van Hertz deze reis. We hebben alle twee de systemen gelijktijdig gebruikt wat natuurlijk wel als nadelig gevolg hadden dat de"dames navigatie" regelmatig :"shut up" tegen elkaar riepen.:)

We hebben geen enkel probleem gehad met de kaarten die de eerste versie Tom Tom gebruikt.
Aanvankelijk waren we ook bang dat we met een verouderde versie zaten maar dat was gewoon niet waar.

disney-golf
22-05-09, 20:16
Ik wil niet zeggen, dat het goedkoop is, maar momenteel wordt het topmodel van TT met Europa/USA kaarten (de nieuwste!) voor zo'n EUR 425 aangeboden en dan krijg je van TT EUR 100 retour en 2 jaar gratis updates voor alle kaarten.
Je kunt daarvoor haast het risico van een gebruikte met wellicht wat oudere kaarten niet lopen.

Garmin Nuvi 275T Europe & VS (http://www.gpsshop.be/product/66810/garmin-nuvi-275t-europe-vs.html)

€ 253,-

De Garmin Nuvi 275T is een compleet navigatiesysteem in zakformaat. De Nuvi 275T brengt u waar u zijn moet, iets meer en niets minder. Met dit systeem vindt u moeiteloos de weg in Europa, de VS en Canada. Plaats hem in uw auto en u kunt direct op weg. Bovendien past hij gemakkelijk in uw zak.

Een zeer goed toestel en garantie hier bij ons...:idea:

pascal s
22-05-09, 20:38
Zo, je kijkt een halve dag niet en het topic staat al vol nuttige reacties :p

Heb intussen al zitten googlen, en gezien dat in Nederland de TomTom 930/940 en Garmin 275T de VS-kaarten bevatten. De 910 op marktplaats is ook een prima optie.

Toch overweeg ik ook de Navigon 2100 met VS-mappen te halen via E-Bay; hier heb ik een account en kan middels Paypal deze kopen voor $145 incl. verzendkosten. Daarvoor moet je wel goed zoeken, maar het is hier en daar mogelijk.

Ik hou jullie op de hoogte van wat ik doe en/of ik meer interessante opties tegenkom - misschien ook handig voor mensen die ook zo'n aanschaf overwegen :)

Ta2 Gerrit
22-05-09, 21:39
Als die uit de US komt en opgestuurd wordt, komt er nog wel een beetje bij aan invoerrechten, BTW en douanekosten. Ik vermoed zo'n 40, 50 euro.

Of je moet geluk hebben dat jouw pakketje er door flipt. Dat kan bij USPS, bij Fedex, UPS of DHL kun je dat vergeten.

pascal s
22-05-09, 21:41
?? Ik meen dat de grens voor het betalen van invoerrechten toch verhoogd was naar 300 of 400 euro? Of haal ik nu dingen door elkaar?

Ta2 Gerrit
22-05-09, 21:45
Dat geldt als je hem zelf meeneemt (€430,, was €175,-).
Op laten sturen heeft een belastingvrije voet van €22,-.
Dus betalen maar, ook over de verzendkosten, wat ik persoonlijk belachelijk vindt.

Condors55
25-05-09, 10:22
Hallo allen,

Ik heb zojuist een serieuze poging gedaan om me door 51 8-[ pagina's info heen te werken maar dat komt niet goed in relatie tot mijn vraag. Dus op het risico af dat ik iets vraag dat ergens in die 51 pagina's al beantwoord is toch maar even de vraag:

Ik heb een Nederlandse TomTom One.

Als ik het goed begrepen heb werkt die gewoon in Florida als 'ie na 5 minuten de satelieten gevonden heeft. Kan iemand dat bevestigen?

Dan ga ik er vanuit dat ik dan de bijbehorende officiele software (zuid-oost USA, inclusief FLA dus) aanschaf via TomTom. Dat spul werkt ook op TomTom One voor zover jullie bekend?

Alvast bedankt voor de moeite!

Njit
25-05-09, 10:42
Vraag 1: ja, zou gewoon moeten werken. Kan wel wat langer duren dan normaal.

Vraag 2: ja, zou gewoon moeten werken. Weet niet wat voor een TomTom One je hebt (V2, V3 ?). Sommige One's hebben een slot voor een SD-kaart. Hier kun je dan de kaart van Florida opzetten. Andere hebben enkel intern geheugen. Je zult dan moeten kijken of er nog voldoende ruimte is voor de kaart van Florida.

Condors55
25-05-09, 10:50
Vraag 1: ja, zou gewoon moeten werken. Kan wel wat langer duren dan normaal.

Vraag 2: ja, zou gewoon moeten werken. Weet niet wat voor een TomTom One je hebt (V2, V3 ?). Sommige One's hebben een slot voor een SD-kaart. Hier kun je dan de kaart van Florida opzetten. Andere hebben enkel intern geheugen. Je zult dan moeten kijken of er nog voldoende ruimte is voor de kaart van Florida.

Dat was snel! Thanx!

cvr
25-05-09, 13:59
Maak je geen zorgen, wij nemen altijd de Tomtom mee naar Amerika. Goede Amerika-kaart op je SD-kaart, POI's erin (staan hier op het forum) en alles werkt! Zoals Njit al aangaf duurt het de eerste keer bij aankomst wel wat langer voordat de sattelieten gevonden worden. Duurde bij ons zo'n 15 minuten in de laatste vakantie dus niet meteen denken dat het niet werkt...

cloggie68
25-05-09, 14:44
Wij hebben de TomTom V1 (eerste en oudste versie van de One). In april hebben we daar via internet de kaart van Zuid Oost (VS) op de SD kaart bij gedownload en het werkte perfect!

Veronique maastricht
11-06-09, 14:21
Ik heb een Tom Tom en wil de kaart van Florida hebben omdat we in oktober naar Orlando gaan en een dagje Daytona en Sarrasota willen doen.
Hoe werkt dit? Kan ik die kaart via de site van tom tom misschien downloaden.
Sorry, ben hier niet in thuis....
Of heeft iemand al zo'n kaartje wat er niks meer mee doet.... :-\"

Alvast bedankt voor de reacties!

Ta2 Gerrit
11-06-09, 14:47
Je kunt hem downloaden op de site van TomTom (http://www.tomtom.com/products/maps/select.php?D=23&M=211). Deelkaart van zuidoosten kost €39,95 en heel USA + Canada €59,95.
Delen of overnemen gaat helaas niet (legaal) want je moet hem per Tomtom activeren.

Of je koopt daar (bij de Walmart bijv.) een nieuwe Tom met de hele USA kaart voor $90,-

suskenl
14-06-09, 22:47
Hallo , ik heb hem thuis in NL gewoon on-line overgezet en betaald. eerst je Europa eraf en daarna de USA versie erop. Daarna naar thuiskomst weer de USA versie eraf en de Europa weer erop. handig en ik denk het goedkoopst. prijs €39.90

Veronique maastricht
15-06-09, 14:39
Even een blonde vraag...
Je bedoelt de NL versie van het SD kaartje eraf halen, even op de PC stallen en dan als je terug bent visa versa? :roll: Sorry ben er niet zo geweldig in, maar als je nooit probeerd leer je nooit iets natuurlijk!
Thanks!

FloridaVerslaafde
15-06-09, 14:43
Waarom een Tom Tom ? Ouderwets kaartlezen kan toch ook ? Zo moeilijk is het niet om zonder navigatie je weg te vinden in Florida. Dat scheelt je weer geld.

:cool:

Njit
15-06-09, 14:52
Waarom een Tom Tom ? Ouderwets kaartlezen kan toch ook ? Zo moeilijk is het niet om zonder navigatie je weg te vinden in Florida. Dat scheelt je weer geld.:cool:

Waarom een auto huren? Ouderwets met de bus kan toch ook?
Waarom met het vliegtuig? Ouderwets met de stoomboot kan toch ook?
Waarom een weblog bijhouden? Ouderwets een kaartje met de 'Groeten uit...' kan toch ook?
Waarom een mobiele telefoon mee? Ouderwets een telefooncel opzoeken kan toch ook?

Volgens mij kiezen de meeste mensen ervoor 'omdat het KAN'. Waarom moeilijk doen met een kaart als je gewoon het adres in kan tikken en je daarna gewoon van de omgeving kan genieten. Ik weet dat het bij ons iig een hoop stress scheelt.

cloggie68
15-06-09, 15:14
En de laptop gaat ook mee omdat opa en oma dan zo lekker de kids kunnen zien zwemmen via Skype :) .... Ik vind de Tomtom in NL al een heerlijke uitvinding (ja, ik ben een vrouw) en in Florida hebben we er helemaal van genoten... we maken het onszelf makkelijk en het draagt bij aan een ontspannen vakantie..

Tinkerbell
15-06-09, 15:39
Waarom een Tom Tom ? Ouderwets kaartlezen kan toch ook ? Zo moeilijk is het niet om zonder navigatie je weg te vinden in Florida. Dat scheelt je weer geld.

:cool:

Omdat we in Miami in "klein Havanna" verzeild raakten door eigen schuld en ik god nog op mijn blote knieën dank dat ik niet uit hoefde te stappen om de weg te vragen.:razz:

Veronique maastricht
15-06-09, 17:19
hahaha, juist!! Dit is tegenwoordig de makkelijkste manier... dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. [-o<
En dan, dan moet ik ook een kaart aanschaffen van Florida. Heb ik namelijk niet in de kast staan....
Maar kaartlezen is zeker een optie... maar ik verkies toch liever de TT... Hihihihihi.

Stoomboot?? Zo lang krijg ik helaas geen vrij.... [-X

Lea
23-06-09, 18:29
ik heb een navigatie systeem van Navigon.

iemand ervaring mee met rijden in florida

en wat lees ik mag je em niet op de ruit plakken. en kan ik dan zo'n zuignap hier al aanschaffen?

en een kaart is natuurlijk wel handig want stel dat dat ding zegt vandaag doe ik het niet waar kan je van te voren al een goede wegenkaart van Florida kopen.

Teleton
24-06-09, 08:21
en wat lees ik mag je em niet op de ruit plakken...
Ik heb alleen niet de indruk dat veel mensen zich er iets van aan trekken....

Waar kan je van te voren al een goede wegenkaart van Florida kopen.
Bij de betere boekhandel en natuurlijk bij onze vrienden van de ANWB kan je vast wel een kaart van Florida kopen. Maar waarom zou je het doen?Gebruik de routeplanner van Google Earth om je route naar hotel, villa of sleuteladres uit te printen. Mocht je navigatiesysteem er iets langer over doen om de satelieten te vinden, dan heb je toch "iets". Verder is er ook nog een Engelse site met foto's van ieder kruispunt op je route. Helaas ben ik mijn waardevolle archief kwijtgeraakt, dus kan ik hem op dit moment zo snel niet vinden. Moderator Gerrit; heb jij hem nog?

Als je navigatiesysteem hier goed werkt, dan zou ik niet weten waarom hij het in de USA niet zou doen. Snoertje mee? Batterij opgeladen zodat je, als je van de zenuwen de aansluiting niet kunt vinden toch vooruit kunt? Kaart van Noord Amerika geinstalleerd? Thuis zoveel mogelijk vast instellen en de benodigde adressen invoeren....en tuffen maar.

Ta2 Gerrit
24-06-09, 08:40
Verder is er ook nog een Engelse site met foto's van ieder kruispunt op je route. Helaas ben ik mijn waardevolle archief kwijtgeraakt, dus kan ik hem op dit moment zo snel niet vinden.
Moderator Gerrit; heb jij hem nog?

Ik denk dat je Google Maps bedoelt, en dan "streetview" (klik op het poppetje)

http://img195.imageshack.us/img195/1424/streetviewz.jpg (http://img195.imageshack.us/i/streetviewz.jpg/)

Njit
24-06-09, 09:12
en wat lees ik mag je em niet op de ruit plakken. en kan ik dan zo'n zuignap hier al aanschaffen?

Je mag je zicht niet belemmeren. Maar die regel is enkel in California en Minnesota van kracht.
Zie http://www.gpsreview.net/windshield-gps-installations-illegal-in-some-states/

Teleton
24-06-09, 09:53
Ik denk dat je Google Maps bedoelt, en dan "streetview" (klik op het poppetje)

Daar kom je natuurlijk ook een eind mee, maar er is een UK site met routebeschrijvingen naar veel bekende communities met foto's van de parkeergarage op MCO, de verkeersborden bij de uitrit van de garage, de tolbooths en alle afslagen tot en met bijvoorbeeld de afslag op de 192, bijwijze van spreken! Perfect for beginners:-#.

In een ver verleden heb je er ook wel eens naar verwezen op dit fraaie Forum, vandaar dat ik een beroep op je geheugen deed. Het is al meer dan 500 berichten geleden, ik kan het bericht niet meer vinden......

JKG
24-06-09, 10:23
Streetview is echt super. Van te voren zien wat je ongeveer moet verwachten van een hotel, wat er omheen zit etc. etc. jammer dat je er nog niet virtueel door heen kan rijden. Komt vast nog wel.

Gerrit, blij ook om te lezen dat het maar in 2 staten verboden is en dat het dus wél in Florida mag. Heb ik toch niet voor niets m'n houder gekocht voor m'n PDA. :)
Zal 'm dan ook weer meenemen de volgende trip.

Lea
24-06-09, 13:24
past de stekker daar ook gewoon in de sigarettenaansteker of moet je weer iets aparts aanschaffen ( ben lastig maar wil zo goed mogelijk voorbereid zijn als het zover is)

Njit
24-06-09, 13:29
Is dezelfde stekker als in Nederland.

Lea
28-06-09, 19:52
Nou als ik echt pech heb kan ik mijn eigen navigatie systeem niet eens gebruiken
hier staat regelmatig kaart van usa ff op geheugenkaart zetten en rijden maar maar volgens mij is mijn navigatie systeem daar niet geschikt voor dien ik dan in amerika er nog een te huren met de auto.
is natuurlijk wel niet zo heel erg maar je eigen navigatie ken je het best moet je dat ander ding weer leren kennen plus het praat niet nederlands

vondutchga
28-06-09, 21:33
lea: wanneer kom je naar FL? ik kan mischien wel wat voor je regelen

Lea
29-06-09, 08:13
weet nog niet exact wanneer ik naar florida kom hoor
ligt een beetje aan de datum wanneer de eind examens volgend jaar zijn en de eventuele her examens. bedoeling is om te gaan als de examens klaar zijn maar ja heb daar nu nog geen duidelijkheid over(helaas)
maar wel vast bedankt voor het aandbod

alexmb78
29-06-09, 16:17
Ik vroeg me af of iemand reeds ervaring heeft met het gebruik van Igo 8 navigatiesoftware in Florida???

Ik hoor van iedereen dat Tomtom prima schijnt te werken..ben dus benieuwd naar Igo 8 ervaringen...:grin:

Bobbie
30-06-09, 10:02
Ik sluit me hierbij aan, ben ook zeer benieuwd naar I-Go ervaringen. Toevallig 't weekend op m'n Mio gezet, kaart van Florida erin geladen. Hij heeft (zoals verwacht) wat problemen met het vinden van m'n huidige locatie 8-[, maar het zoeken naar verschillende hotels of als test achterafsteegjes ging op zich goed.

alexmb78
30-06-09, 21:28
Inderdaad, ook de POI staan er juist op, adres ed kloppen... :) maar hoe zit het met vinden van satellieten??

derrobbie
01-07-09, 09:00
:) maar hoe zit het met vinden van satellieten??

????
Heb zelf geen I-go maar als ie hier satellieten vindt zal ie dat ook zeker in florida doen hoor.

suikertuintje
01-07-09, 19:41
Gezien op speurders.nl Provincie Gelderland Land Nederland Conditie Niet van toepassing Omschrijvinghttp://images3.speurders.nl/images/49/4911/49111673_1.jpg
Te huur Tomtom

U kiest uw kaart

De nieuwste kaarten van oa West en Centraal Europa, USA, Turkye, Griekenland,Australie, Zuid Afrika

3 euro per dag
12.50 euro per week
20 per 2 weken
30 per 3 weken

borg is 100 euro

nbh
06-07-09, 20:33
Heeft iemand ervaring met het nav. systeem in florida met een nederlandse iphone?

pascalbrouwers
06-07-09, 20:34
Heeft iemand ervaring met het nav. systeem in florida met een nederlandse iphone?

Welk systeem..

nbh
06-07-09, 20:45
Het navigatiesysteem dat je kunt aanschaffen bij de iphone. Ik vraag me af of iemand deze al gebruikt heeft in florida ( hoop dat deze vraag iets duidelijker is;))

pascalbrouwers
06-07-09, 20:53
Het navigatiesysteem dat je kunt aanschaffen bij de iphone. Ik vraag me af of iemand deze al gebruikt heeft in florida ( hoop dat deze vraag iets duidelijker is;))

Er zijn verschillen de systemen te koop, waaronder o.a. navigon.
Deze gebruik ik zelf.
http://www.navigon.com/site/nl/nl
Heeft bij mijn weten nog geen usa kaarten

Een concurent Sygic heeft op dit ogenblik noordamerica te koop
http://www.sygic.com/

Ik denk dat binnen korte tijd ook tomtom zal komen.

Groet,
Pascal

nbh
06-07-09, 21:14
Dank je voor je snelle reactie. Ik geloof dat we de sygic maar gaan aanschaffen!

pascalbrouwers
06-07-09, 21:27
Dank je voor je snelle reactie. Ik geloof dat we de sygic maar gaan aanschaffen!

Voor wat recensies kijk eens op bv het http://www.iphoneclub.nl/forum/

Gebruik wel effe de zoekfunctie.

Pascal

Lea
11-07-09, 16:02
Blijkbaar moet ik toch aan een ander navigatie systeem dus dan maar een nieuwe aanschaffen met de VS kaart erbij

van der Steen
14-07-09, 10:31
BELANGRIJK!!!! (we vertrekken maandag)

ik heb de tomtom kaarten gedownload (alleen niet via de tomtom site)
die heb ik op een kaartje gezet...
probleem is dat hij hem nu niet pakt :(
verder heb ik alles geupgraded wat nodig is...

hij leest het kaartje wel, maar kan geen kaarten vinden

wie kan mij/ons helpen??????????

Njit
14-07-09, 10:48
Waar heb je de kaarten dan wel gedownload? Indien het antwoord is 'via een illegale download site' dan gaan we je niet helpen.

van der Steen
14-07-09, 11:12
njit, bedankt voor je antwoord....
en ik snap dat jullie niet helpen als het via de illegale weg is...

ik heb hem van een vriend gekregen, die wist dat ik een tomtom kaartje wilde...
maar zal het even aan hem vragen, of hij er illegaal aan is gekomen

zo ja, dan mijn excuses voor de vraag, want ik wil zelf ook op een legale manier eraan gekomen zijn (Y)

Njit
14-07-09, 11:19
De TomTom kaarten gebruiken een activatiecode. Deze is gekoppeld aan het apparaat-id van je TomTom.
Daarom herkent je apparaat de kaarten niet. Het kan dus best zijn dat je vriend hem gewoon legaal heeft aangeschaft.

De enige manier om legaal TomTom kaarten te downloaden is via de TomTom site.

AstridV
23-07-09, 13:31
Hoi,

Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen.

Weet iemand of er veel vernieuwd/veranderd is betreft de wegen in Florida?

Ik heb namelijk m'n TomTom voor het laatst in 2007 gebruikt en zit te twijfelen of ik deze zou gaan updaten. De kaart voor Florida is nu in de aanbieding (eur 25,--) bij TomTom. Of gewoon dat geld gebruiken in Florida.

Groetjes,
Astrid

vondutchga
23-07-09, 14:05
Ik zou (vooral voor 25 euro) die nieuwe kaart meenemen.

Als je hem voor het laatst in 2007 gebruikt hebt zal je tomtom waarschijnlijk geen "mapshare" hebben waarmee je updates van andere gebruikers kunt krijgen.

Ik woonde eind 2007 in Davenport, Park Poshner was toen in aanbouw (het eerste gedeelte) ik stond er versteld van wat ze de laatste paar jaar uit de grond gestampt hebben hier (ik ben 8 Juni hier weer naar toegekomen).

Tevens zijn er nogal wat nieuwe subdivisies. Als je toevallig een huis hebt in 1 van die subdivisies kon het dus wel eens moeilijk worden met je oude kaart (de subdivisie waar ik woon staat pas sinds kort op de TOMTOM kaarten)

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je gaat doen, the magic kingdom staat nog steeds op dezelfde plek, en voor zover ik weet Universal ook dus als dat de dingen zijn die je gaat doen zal je kaart wel goed genoeg zijn.

AstridV
23-07-09, 15:13
In Orlando zitten we in Quality Inn op de I-drive.
Maar we gaan een half rondje Florida doen.
Miami - Naples - Ft. Myers - St. Peterburg en Orlando.
Maar bij de plaatsen die we aan doen gaan we vaak zomaar een stuk rijden en dan willen we toch wel weer met de tomtom terug naar het hotel.
En dan dat je niet steeds hebt dat TOM opnieuw moet gaan berekenen, omdat er nieuwe wegen of opbrekingen zijn.
Vandaar.

harryhonda
23-07-09, 15:48
Ik heb de kaart ook besteld, het is tenslotte maar 25 euro, wat maakt dat nog uit op een reissom van ..... En je bent verzekerd van de meest actuele kaart. Er kan natuurlijk altijd nog een straatje openliggen. Ik zou er in ieder geval niet over twijfelen.

escalade
23-07-09, 18:11
Natuurlijk moet je die vraag hier stellen, het gaat immers over Florida, als ik zo vrij mag zijn. :razz:
Geloof het of niet, ik heb vanmiddag ook zitten kijken, heb zelf een TomTom 910 en het ding is ook van 2007. Ga morgen op de zaak het ding upgraden, had me creditcart niet bij me, anders had ik het direct gedaan.
Wij gaan zondag a.s. voor vier weken naar FL (Fort Laurendale) een gaan zó'n beetje zeker het zuiden van de staat doorkruizen, dus vandaar...........
We zijn twee keer eerder in Florida geweest en het lijkt me bijzonder makkelijk, in het verleden met zo'n kaart is toch ook niet alles.
Dus gewoon doen, aan die € 24,50 zal het ook niet liggen.......
Neem wat goedkope boodschappen mee terug en je hebt deze centen weer dubbel en dwars terugverdient, de dollar is vandaag weer wat goedkoper geworden.
($ 1,43) =D>

Michael66
24-07-09, 01:21
Ook rond het vliegveld van Orlando (MCO) is hard gewerkt aan verbetering en verandering van de wegen. Tom meldde dat ik rechts aan moest houden, maar dat was dus een nieuw aangelegde afrit.

Ook ik zeg: aanschaffen voor dat miniprijsje!!

rreedijk
24-07-09, 19:59
Ik had in mei 2009 een oudere Florida map versie van TomTom bij me (op me PDA).
Op zich weinig problemen gehad, hij stuurde me 1 keer verkeerd bij een knooppunt in de buurt van Fort LAuderdale, maar gelukkig was ik zo slim om ook op de borden te letten. MAar ach, als je een keertje verkeerd rijdt is er vaak snel genoeg weer een afritje of zijstraat om te keren! :) Zo kom je nog eens ergens!

AstridV
27-07-09, 16:39
Ik heb de nieuwe kaart van het weekend besteld voor m'n Tom910.
Ik wacht nu af hoe het verder gaat. Ik krijg een mailtje van Tomtom en kan 'm dan installeren.

Dank je jullie wel voor de tips.

knaapje
27-07-09, 18:29
TomTom kennend zullen er, als ze een aanbieding hebben, binnenkort wel nieuwe kaarten komen. Hebben ze al meer gedaan.
Zou me niets verwonderen als de gegevens van deze kaarten uit +- 2007 stammen.

suskenl
27-07-09, 19:41
Zeker voor die prijs, ik betaalde in december nog €39,90 . in het zuiden bij de key`s is er veel opengebroken .
Nee niet over nadenken je kan haast niet zonder
Gr

FrankS
28-07-09, 13:10
Gemiddeld komt er elke 3 maanden een nieuwe kaart uit. Als ik me niet vergis is de volgende op 1 augustus te verwachten.

alexmb78
16-08-09, 21:54
Terug uit Florida... I go 8 werkte perfect!!!! even wachten eerste keer op satellieten, daarna perfect!!!
Helaas weer terug in het koude,kleine, chagerijnige Nederland....iemand werk voor me in Usa?? ;)

Flufjuh
17-08-09, 09:37
Dat koud valt nu toch wel mee? :-s

alexmb78
19-08-09, 17:20
hahaaha..komt idd nu een beetje in de buurt....morgen zal wel beter in de buurt komen ;)

Simone en Ton
06-09-09, 13:27
Ik heb enige tijd geleden alweer dit topic doorgenomen.
Nu heb ik toch een vraag, maar weet niet meer op welke pagina, het antwoord zou kunnen staan...:oops:

Wij lenen van mijn moeder een Tomtom (europe xl 31). Nu heb ik zojuist een kaart voor Florida (usa southeast) gekocht. Ja, legaal natuurlijk !
Morgenavond gaan we naar haar toe, ook ivm de navigatie. (Maar vooral om lekker te gaan eten..:D )
Wat we dus niet gevonden krijgen; Past de usa kaart op de huidige europa kaart erbij, of kunnen we dat op een losse SD kaart zetten ?
Dan kan ik nl morgen meteen op het werk een kaart kopen en alles afhandelen. Hoe groot moet die kaart trouwens zijn?

Alvast bedankt !

oja, misschien wel een hele domme vraag... Zij heeft tot onze vakantie natuurlijk de TT in gebruik. Kunnen wij de kaart (als het dus een losse is..)wel bijvoorbeeld in de laptop zetten en dan de adressen alvast invoeren ?

Ta2 Gerrit
06-09-09, 14:34
Het ligt er maar net aan wat voor SD kaart het is, natuurlijk.
Normaal zijn het 1GB kaarten, en de West-Europakaart neemt 882MB in beslag.
Volgens opgave va TomTom is de US southeast 260MB, dus dat gaat niet passen, helaas.

Maar je hebt dus genoeg aan een 1GB SD kaart om je download op weg te schrijven.
Of de TomTom software inmiddels zo ver is dat je op de PC je adressen al in kunt voeren, weet ik eigenlijk niet. Wij doen dat op de TT zelf. Europa kaart eruit, US er in, adressen invoeren, en dan weer terug wisselen.
Dus als je moeder hem even kan missen, ben je al klaar.

Er is ook een programma waar je hele routes kunt plannen en dan rechtstreeks in de TT kunt invoeren. Ben de (korte naam, iets als Skype, dacht ik) naam even kwijt en hij staat op de PC in de studio, en daar kom ik vandaag echt niet ;-)
Misschien dat iemand anders het zo weet.

Simone en Ton
06-09-09, 17:56
Ta2 Gerrit,

al heel erg bedankt..
We hebben nog even voordat we gaan (iets minder dan 4 weken) dus daar hebben we nog wat tijd voor.
Het is ook niet zo, dat we geen of weinig tijd hebben, dat als we daar zijn, om de adressen in te voeren.. Maar ik begrijp van vele al dat het makkelijker is om dat thuis te doen. En natuurlijk leuker..;)

6foot6
06-09-09, 19:33
http://www.tyre.tk/

Ta2 Gerrit
06-09-09, 19:41
Yep, that's the one !

Mini
10-09-09, 01:02
Net een week terug uit Florida. Tomtom meegenomen, werkte perfect, ook oplaarbaar in de huurauto. In Nederland de kaart van West Europa verwijderd (naar de computer gekopieerd natuurlijk) en de kaart van Florida erop gezet, helemaal TOP! Als ik dit kan dan kan iedereen dit, succes

FloridaFrankie
16-09-09, 21:09
Wie helpt? ga voorjaar 2010 naar Florida en wil graag een autonavigatie gebruiken (TomTom o.i.d.). Ben het nu zat om in het donder na de afslag tot de conclusie te komen dat ik weer 15 miles door moet rijden of mijn huwelijk op het spel moet zetten bij de combinatie kaart lezen/ autorijden :-$ ;). Vorig jaar is deze door de autoverhuurder aangeboden voor $ 6/dag (en natuurlijk niet gedaan!).
Kan me voorstellen dat je er dan beter een in de USA kan kopen, maar ... ik wil deze daarna ook in NL gebruiken en die kaart zal er vast niet bijzitten. Kun je deze daarna los kopen/ downloaden/ o.i.d.
Kan er ook een hier kopen en dan een USA kaart op de kop tikken. Kan dat? Zo ja, hoe werkt dat? Downloaden/ kopen/ ...?
Je ziet: ik heb er echt nul-komma-nul ervaring mee. Alvast dank!

FloridaFrankie

knaapje
16-09-09, 21:23
Heb je al eens goed op dit forum gekeken met zoekterm navigatie bijv.?
Er is zowat een half forum over navigatie en TT/Garmin/kaarten e.d. volgeschreven.

Knaapje

parrot
16-09-09, 21:28
Gaat heel simpel & paar opties:

Koop een nieuwe Navi naar wens hier. Kijk of er een USA kaart bij zit; zo ja je hoeft niets te doen (o.a. Tom Tom) Zo nee koop een losse kaart. Ik werk alleen met TomTom dus weet hoe het daarmee werkt. Simpel een kaar bestellen bij TomTom.Afrekenen, installeren klaar. TomTom Home regelt alles voor je, kind kan de was doen.

Hoe luxe je wilt navigeren en welk apparrat het beste voor je is moet je zelf bepalen.

Ik kocht een TOMTOM One XL in de aanbieding bij Saturn voor 150 euro. Florida kaart 25 euro en voor 175 klaar. Navigatie in heel westeuropa + florida.

Koop je een veel durdere Tom dan kan hij meer en zit er soms ook een Amerika kaart bij. Voor mij wat dit van de zomer de beste prijs/kwaliteitsverhouding.

Ideaal:

Je kunt vooraf routes plannen als je wilt op PC om Tomtom en vanaf de eerste minuut in je huurauto werkt alles "at no extra cost"

Succes met uitzoeken & prettige reis.

6foot6
17-09-09, 08:04
Tomtom en vanaf de eerste minuut in je huurauto werkt alles

Dat valt nogal tegen, het kan(na keuze van een nieuwe kaart) wel tot 10 minuten duren voordat de juiste satelieten gevonden worden.

parrot
17-09-09, 08:26
Ja dat had ik dus ook gelezen op het forum. Wat is nu het gekke. In Florida was het systeem binnen 1 a 2 minuten parraat. Ik had het apparaat wel eerst 1x aangezet thuis om te checkken of de kaart erop zat. Terug in NL doet het appaaraat er wel heel lang over om de satellieten weer te vinden. Blijkbaar goede ontvangst gehad in Florida!

Wat van zeer grote invloed kan zijn is of je een warmte werende folie in de voorruit hebt. Hebben we nl. in NL wel en ik ben er niet zeker van dat onze RAV daar er ook een had. In het geval van zo'n voorruit: even raampje open en apparaat buiten houden of appaaraat opstarten voor je in stapt (je staat toch lang te wachten bij Alamo dus voordat je een auto hebt is Tom al klaar!)

Njit
17-09-09, 08:33
Dit is inherent aan de werking van het navigatiesysteem. De chip in je TomTom moet weten waar alle satellieten zich bevinden. Als dit eenmaal bepaald is worden deze posities opgeslagen. Maar als je je systeem naar de andere kant van de wereld brengt dan kloppen die opgeslagen posities niet meer (de data is maar geldig voor een bepaald gedeelte van de horizon en voor een beperkt aantal uren).

Hetzelfde heb je als je je systeem een paar dagen niet gebruikt hebt - dan duurt het ook langer om een fix te krijgen.

6foot6
17-09-09, 08:45
of appaaraat opstarten voor je in stapt (je staat toch lang te wachten bij Alamo dus voordat je een auto hebt is Tom al klaar!)
Dan ben je dus binnen, dat werkt niet

parrot
17-09-09, 09:00
Oplossing:

Zet iemand in de rij bij Alamo, loop even naar buiten doe je ding kom terug ga in de rij s taan en zie daar probleem opgelost. = "Manuele" multitasking en ja het werkt niet als je alleen bent........8-)

Lea
17-09-09, 10:07
Ja, kan ik mijn zoon dan wel alvast naar buiten sturen met dat ding.

2lingmams
17-09-09, 10:39
Of het kan gaan zoals bij ons.:mrgreen:

Eerste keer naar Florida dus vlak voor de vakantie een zeer uitgebreide TT met USA erop gekocht.
Helaas dus voor de vakantie niet gebruikt en al helemaal niet de beschrijving gelezen.

Komen we aan na tig uur reizen, volledig in shock van vermoeidheid en alle nieuwe indrukken en niet te vergeten 2 verschrikkelijk moeie 5 jarige jongetjes.
Eindelijk in de huurauto en nu de TT aan en naar ons bedje in het Disney Movies All Star hotel.
Maar wat is dat...... TT weigerd :roll: met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.
Zou hij per ongelijk aan gestaan hebben en nu leeg zijn????
In het hotel aangekomen, na de hele goede en duidelijk Disney borden te hebben gevolgd, TT opladen maar.
Helaas nog steeds geen contact.
Wat bleek, na al die schokken van de reis moest hij, met een paperclip aan de achterkant, gereset worden:twisted:

Moraal van het verhaal??????

TT mee naar Florida is héél handig, we hebben er uiteindelijk heel veel plezier aan gehad.
Maar zorg dat hij
1) opgeladen is en
2) neem een paperclip mee zodat je hem eventueel ter plekke kan resetten als hij totaal dienst weigerd:-\"

Veel plezier en groetjes Patries

parrot
17-09-09, 18:57
Ja, Ja,

Die Tommers hebben geleerd, maar helaas niet genoeg. De paperclip mag thuis blijven gelukkig. Tegenwoordig reset je door het ding aan de stroom te hangen (auto of stopcontact) en de aan/uit knop lang in te drukken.

mrloes
03-10-09, 17:55
hallO

Ik kan binnenkort een nieuwe GSM kopen want mijn contract loopt af. Nu wil ik er sowieso eentje met quadband voor t geval ik (bv) naar Amerika ga, wat 'toevallig' ook nog t geval is in 2010.
Tegenwoordig zijn er veel GSM's met een navigatiesysteem er op/in/aan.

Heeft iemand daar ervaring mee in Amerika?
Tuurlijk kan ik een Vodafonewinkel binnen lopen en t idee lanceren maar het is nu helaas zadagavond dus de winkels zijn gesloten.

dankjewel, mrloes

JKG
03-10-09, 21:27
Je hebt inderdaad nu veel telefoons met daarop een GPS antenne. En de navigatiesoftware die er vaak op zit is ook in Amerika te gebruiken, mits je de kaart hebt. De satellieten die je gebruikt zijn namelijk dezelfde.

Ik heb zelf een smartphone (PDA-GSM) met een losse GPS ontvanger en dan TomTom 6 erop, maar in Miami zijn ze toch wel veel aan het verbouwen en merk ik dat er snel veranderingen zijn. Ik overweeg om volgende keer toch echt een TomTom bij de Walmart te halen met daarop de nieuwste kaart van Amerika.

Maargoed, ik weet niet wat jij voor een telefoon wilt betalen (ook incl. abonnement). Ik koop liever los een TomTom voor bijv. 120 dollar en neem een sim only abonnement met een goedkope simlockvrije telefoon die kan bellen, smsen, een foto maken en een mp3 kan afspelen. Dan betaal je per maand misschien 8 euro abonnementskosten. Die telefoon die je namelijk 'gratis' krijgt, betaal je toch altijd wel terug + een beetje extra geld.

mrloes
05-10-09, 11:29
hi

Ik heb nu een abonn van 22,50 E p/mnd en da's voldoende. Ben altijd klant geweest bij Vodafone en heb de laatste jaren altijd een Samsung gehad, liefst een slider, altijd een 2-jarig abonn.

Als een soort van principe wil ik 0,00 E betalen voor een nieuw toestel omdat ik een vaste/trouwe klant ben van Vodafone maar ik weet dat die redenatie voor de providers niet altijd logisch is :( ...

Guido
07-10-09, 18:49
Vorig jaar met mijn htc cruise rondgereden in florida en dat ging prima!
Zorg natuurlijk wel dat je de laatste kaart erop hebt staan!

Gr.

JKG
07-10-09, 19:26
Vaak krijg je wel een toestel voor 0,00, zo lang je maar een 2 jarig abonnement neemt en misschien moet je dan eerder rond de 27,50 zitten. Ik ben niet zo heel erg thuis in de GSM wereld, maar ik vraag me af hoeveel slidephones een GPS antenne onboard hebben. Het zijn meestal de iets grotere toestellen.. denk aan de Nokia N-serie, Sony-Ericsson Experia X1, HTC telefoons enz. maar volgens mij heb je op de TforTelecom en Phonehouse websites wel 'configurators' waarop je kan kiezen wat een telefoon moet hebben... dan vink je 'GPS' alvast aan. Moet je wel opletten dat het geen A-GPS (assisted GPS) is, want dan moet je ook een data-abonnement hebben en ik denk niet dat jij in Amerika een Nederlands data abonnement wilt gebruiken vanwege de hoge kosten.

Geef mij maar een eenvoudige simlockvrije telefoon die ik ergens koop, simonly abonnementje en ik koop in Amerika wel een losse TomTom of Garmin met de kaart van de hele VS erop. Maarja, dat ben ik en de meesten denken toch wel anders. :mrgreen:

brutus
07-10-09, 19:40
met onze mio telefoon ging het heel goed in florida. nu heb ik een n95 maar ben nog aan het stoeien om er goede navigatie op te krijgen.
anders neem ik gewoon de mio of de tomtom mee. ;)

Njit
07-10-09, 22:46
Nokia N95 kan TomTom 6 op. Is ook aan de gang te krijgen met de interne GPS.
Maar is idd wel wat geklooi.

mrloes
07-10-09, 23:12
Na wat surfen kan ik momenteel niet eens kiezen tussen diverse 'gewone' toestellen, laatstaan dat ik er eentje "moet" kiezen met GPS. Het is ook geen must, een telefoon is om te bellen en een TomTom (oid) om te navigeren. Zo simpel is t gewoon.
Evengoed bedankt.

JKG
07-10-09, 23:49
Je kan ook een losse GPS 'muis' (ontvanger) gebruiken. Zo gebruik ik het ook... heb je alleen blue tooth nodig. Dat hebben ze allemaal tegenwoordig wel... en natuurlijk de mogelijkheid om navigatiesoftware te draaien. Ik heb een Nokia N73 met TomTom 6 en een PDA / Smartphone met daarop Windows Mobile 5 en TomTom 6. Die laatste gebruik ik voor Florida, die N73 heb ik alleen NL kaart op staan.

Nadeel van TomTom6 is dat je volgens mij niet de allernieuwste kaarten erop kan zetten. De kaart van Florida die werkt met TT6 is bijv. in Miami al enigzins gedateerd. Maar over de grote lijnen werkt het wel, verder gewoon borden volgen als het niet klopt.

knaapje
08-10-09, 03:11
Vorig jaar had ik een TT op PDA en mijn zoon een telefoon met GPS.
Ik weet niet meer welke.
Ervaring is, dat de GSM er erg lang over deed een fix te krijgen, werkelijk iedere keer minuten. Ik had ,vermoedelijk door de hitte, problemen met mijn PDA.
Ik heb nu een Garmin en een van de voordelen t.o.v. een telefoon vind ik al het grotere scherm.
Fixen en navigatie verlopen goed.
Wel moet ik zeggen dat de uitspraak van de Garmin verschrikkelijk slecht is.
South wordt als Soet uitgesproken en SR(State Road) geloof het of niet als....senior... waar halen ze het vandaan.

Knaapje

JKG
08-10-09, 09:51
Tijdens het rijden doe ik altijd een doekje of wat anders iets over de bovenkant van de unit heen ivm anders te heet worden door de zon. De HTC Tytn2 van mn broer wilde vorig jaar niet meer bijladen of werken via 12v vanwege de hitte. Dus dan werk je op je accu tot ie ineens aan geeft dat ie bijna leeg is. Even uit de zon hielp, anders wordt het snel terug naar de kaarten.

De GPS muis die ik heb, gooi ik nadat ik een fix heb, altijd direct in het dashboardkastje, ook ivm hitte (en ivm warmtewerende -voor zover dat lukt in Florida- ruit die signalen tegenhoud).

JKG
08-10-09, 15:29
Jawel, misschien zei ik het wat vreemd. In het dashboardkastje heb je kans dat ie eerder onder de motorkap ligt dan onder de ruit. Om een fix te pakken ben je langer bezig dan een fix te houden. Raak je tussentijds even je fix kwijt, dan blijft de navigatiesoftware wel doorgaan op wat je ongeveer al in een bepaalde richting deed (voor heel kort).

De allereerste keer had ik een Chrysler PT Cruiser en daarin kon ik nooit een fix krijgen onder de voorruit, wel in het dashboardkastje omdat ie dan eigenlijk onder de motorkap zou liggen. Maar alle andere auto's geen probleem met de voorruit.

Lea
25-11-09, 07:45
Er was al een topic over POI maar is gesloten vandaar dat ik er weer een open over POI voor de tomtom.

Er zijn zoveel sites te vinden maar welke is een goede en betrouwbare zodat ik op een makkelijke manier de meest recente POI op mijn tommie kan zetten.

Maarten-Annique
25-11-09, 10:24
Goed topic!
Ik ben benieuwd naar de reacties!

baluga
02-02-10, 22:30
Hi,
Wij waren eigenlijk van plan om een TomTom te kopen voor usa.
Ik heb een i-phone dus de app is zo gedownload. Maar..... ik heb er weinig kennis van: als ik de navi op de i-phone wil gebruiken is dat dan ook gesproken? Engels of nederlands?

Kun je het me uitleggen aub?

Groeten, Baluga

mrloes
24-03-10, 10:25
hallO

Weet niet zo goed waar ik deze vraag zal stellen dus vandaar hier.
We willen eenmaal in Orlando waarschijnlijk een simpele TomTom (of ander merk) kopen zodat we er tijdens de vakantie plezier van hebben maar t mooiste zou zijn als we 'm later ook in Nedl/Europa kunnen gebruiken.
Heeft iemand daar ervaring mee en welk merk/model komt in aanmerking?

Alvast bedankt,

mrloes

JKG
24-03-10, 14:44
Kan je dan niet beter hier een TomTom kopen en dan US maps kopen? Heb je tenminste Nederlandse garantie.

Je kan ook navigatie kopen en bij thuiskomst meteen verkopen, de aanschafprijs krijg je er dan wel voor terug.

mrloes
24-03-10, 22:34
hi

Ik stel de vraag meer namens mijn broer die dit eventueel in gedachten had.
Volgens mij is een Nederlandse TomTom met USA-maps best prijzig, niet?
Hij heeft nu nog geen navigatie en vindt t ook niet zo dringend. T was meer 'n
idee van "daar 1 goedkoop kopen, handig voor de vakantie en als we 'm dan toch
hebben dan kunnen we er thuis misschien nog wat mee."
Maar wellicht zijn de Amerikaanse TomToms-met-Europe-maps ook wel een stuk
duurder dan 'n gewone versie, dus voor alleen in de USA.
Ach, we zien t ginds wel - en anders wordt t een USA versie die we idd hier weer
kunnen verkopen.

silvia37
25-03-10, 07:21
Hallo,
Wij hadden 3 jaar terug ook zoiets, hadden op het vliegveld een garmin gehuurd koste toen 100 euro voor 15 dagen maar mijn man wilde graag iets voor thuis.
Hebben er toen 1 gekocht op de 192 bij een wat wij toen dachten betrouwbare shop
De man had ook familie in amsterdam zei hij nadat we 5 keer hadden gevraagd of je deze ook in NL kon gebruiken.
Uiteindelijk kon dit dus niet en weg 300 euro.
Hebben hier de tomtom maar gekocht en vorige week via internet een kaartje usa besteld
Deze was 40 eruo maar alles staat erop.
Dus ik zou hier in Nl een tomtom kopen en apart een kaartje bestellen.
Ja of gewoon huren op het vliegveld.

mrloes
25-03-10, 09:30
hi

Was de betrouwbare shop iets ala Walmart of CompUSA?
Bedankt iig voor de tip(s). Denk dat ik t voornamelijk aan mijn broer overlaat
en anders wordt t een goedkoop/refurbished 'ding' alleen voor onze vakantie.

r.teeuwsen
25-03-10, 10:07
Hi,

Gewoon ff naar de walmart, dat komt helemaal goed.... iets van 99 dollar, rond de 75 euro.... Op de duizenden euro's die je vakantie gaat kosten....

Greetz Remco

mrloes
25-03-10, 10:13
Zo rond die prijs dacht ik ook.
Stel dat je dan voor 100 Dollar meer ee model hebt wat je in Europa kunt gebruiken ... maargoed, we zien t ginds wel. De Walmart is zo'n beetje onze
over buurman dus dat komt goed.

aggie
25-03-10, 11:56
Hallo, toevallig heeft mijn man op zakenreis een Magellan SE4 gekocht voor $80 bij de Best Buy. Dit is een goedkopere optie dan iedere keer een huren, wij hebben gekozen voor alleen eentje voor de USA. Ik vind het wel handig, kan ik mooi alvast alle te bezoeken adressen al fijn invoeren....:-$

mrloes
25-03-10, 12:24
Das helemaal mooi natuurlijk.
Er is vast niemand die toevallig nog op zakenreis moet en voor laten we zeggen 25 april terug is ... :(

r.teeuwsen
25-03-10, 12:28
Hoi Marloes,

Wanneer vlieg je ook alweer precies, vertrek??
Anders neem je die van mij even mee voor de eerste dag!!

Remco

mrloes
25-03-10, 12:31
hi

We gaan 30 april maar, nee joh - das niet nodig. Wel super aangeboden!!!
We redden ons wel met doodvermoeide ogen naar de huurvilla, ik ken de route al bijna uit mijn hoofd dankzij Google Earth :)
Onze 1e dag bestaat sowieso uit boodschappen doen dus dan zullen we meteen ff neuzen bij de GPS-afdeling. Vroeger (...) ging t ook zonder GPS dus nu ook wel.
Nogmaals, erg aardig aangeboden!

r.teeuwsen
25-03-10, 12:47
Hi,

Okay, was geen probleem geweest hoor, wij vliegen ook de 30ste (13h00) dus we hadden elkaar misschien wel tegengekomen :-)
En dan had ik hem lopende die week wel weer een keer opgehaald bij je, het meeste weten we wel te vinden ;-)

Greetz, Remco

Niels82
26-03-10, 09:45
Ik kom het onderwerp wel eens tegen op dit forum maar nooit echt concreet. Ook via de zoekfunctie niet echt wat ik zoek.

Weet iemand een goede plek waar je een navigatiesysteem kunt kopen in miami?
Wij gaan nu voor het eerst maar willen zeker vaker gaan, zo gaan vrienden van ons over 2 maanden naar Las Vegas en mijn ouders gaan over 3 maanden naar Canada.
HEt is denk ik voordeliger om gewoon de goedkoopste TomTom te kopen met US kaart in amerika.
Wat wij ons wel afvroegen is wat een goede plek is om dit te kopen rondom miami beach en of amerika kaarten ook canada bevatten?

Ik zie overigens dat je bij Walmart een site-to-store optie hebt. Werkt dit ook vanuit het buitenland?

Alvast bedankt,

moonlight91
26-03-10, 10:09
ik heb er 1 via ebay gekocht
voor een heel leuk prijsje

aggie
26-03-10, 10:36
Mijn man heeft er pas een gekocht toen hij op zakenreis was, een Margellan SE4. Wel alleen engels en gekocht voor $80 bij Best Buy, deze zullen vast ook in Miami te vinden zijn. Gewoon effe op de site van Best Buy snuffelen en de locatie opzoeken in Miami. Wij hebben hem ook echt gekocht voor alle vakanties in de USA \\:D/

JKG
26-03-10, 10:39
Gewoon bij de Wal-Mart of Best Buy. Site to store is niet nodig, er liggen er genoeg op voorraad en afhankelijk van het model heb je soms wel eens Canada erbij zitten.
Op walmart.com zie je per apparaat welke staten meegeleverd worden. Soms zit daar ook nog wel een Puerto Rico bij. Voor 80 dollar heb je de TomTom One 125. Geen kaarten van Canada denk ik standaard erop, maar ik verwacht toch wel de meeste staten. Leuk prijsje.. en als je terug bent kan je 'm hier zo weer verkopen.

Marco Stern
26-03-10, 13:18
Of CompUSA: http://www.compusa.com/retailstores/compusaStores/index.asp

JKG
26-03-10, 15:21
CompUSA is duur, waar Wal-Mart ze nieuw voor verkoopt, krijg je bij CompUSA refurbished navigatie. No thanks. Goedkoper dan Wal-Mart vind je bijna niet, denk ik. Alhoewel, die TT325 is leuk geprijsd!

Niels82
26-03-10, 17:10
CompUsa heeft de TT130 voor 60 dollar met canada mappen.
Wallmart alleen de 125 (zonder canada) voor 70 dollar.

Ta2 Gerrit
26-03-10, 22:01
Alleen is die van de Wal*Mart nieuw, en die van Compusa een "opknappertje" Dat is het verschil.

Marco Stern
26-03-10, 22:11
CompUSA is duur, waar Wal-Mart ze nieuw voor verkoopt, krijg je bij CompUSA refurbished navigatie. No thanks. Goedkoper dan Wal-Mart vind je bijna niet, denk ik. Alhoewel, die TT325 is leuk geprijsd!

Eerst zeg je dat CompUSA duur is en vervolgens geef je een voorbeeld van een navigatiesysteem die goedkoper is bij CompUSA. That makes sense [-( haha. Mijn ervaring is dat Wal Mart met electronica vaak helemaal niet zo voordelig is (zie netbooks) en dat CompUSA meestal beter is geprijsd tenzij Best Buy een aanbieding heeft. Daarnaast is refurbished prima en ook met garantie. Tenzij niet voor vakantie en incidenteel gebruik zie ik geen reden om niet refurbished te kopen. Bij CompUSA kan je overigens nog $10 korting krijgen indien je $100 of meer uitgeeft. Hier de link:

$10 korting bij CompUSA (http://images.revtrax.com/RevTrax/couponPrePrint.jsp?viewType=full&programId=10001425&merchantId=10001405&affiliateId=10003407&subId=0&memberId=Bg2dzWWdOdv2OdWLWdvOzaOL2vOaaL2Ov&afsrc=1)

Niels82
26-03-10, 23:10
Die aanbieding verloopt op 26 april en laat ik nu net op 27 april in het vliegtuig zitten :)

Ik heb over het algemeen ook geen probleem met refurbished. Ik wil perse de kaart van canada erbij hebben en die heb ik bij walmart niet (tenzij ik 40 dollar meer wil uitgeven).

JKG
27-03-10, 00:24
Marco, bepaalde navigatiesystemen zijn nieuw gewoon duurder bij CompUSA, maar pas als je specifiek naar een bepaald model zoekt is dat pas zichtbaar. Zoek je gewoon navigatie, dan zie je dat minder snel.

Ik koop liever geen refurbished electronica. Sommige storingen kunnen in de fabriek (of bij een 3rd party repair shop) niet worden gevonden en dan gaan ze zo weer het circuit in en dan treed alsnog de storing op. Nieuw kan natuurlijk ook kapot, maar je krijgt gewoon soms (deels) defecten weer in omloop als een storing 'intermittent' is.

Wat betreft die aanbieding, gewoon als nog vragen of je daar gebruik van kunt maken, omdat je nog die kant op moest vanuit Europa. :)

Michael
27-03-10, 11:55
http://www.bestbuy.com/site/TomTom+-+ONE+130S+Portable+GPS/8774427.p?id=1204331807929&skuId=8774427
USD met de kaart van Canada.

Als je dan ook nog de weekly ad bekijkt vlak voor je weggaat, kun je wellicht nog meer voordeel behalen.

Niels82
27-03-10, 12:47
Hoi Michael,

Het verschil tussen de versie van best buy en compusa is dat bij compusa de tomtom refurbished is en bijna 50 dollar goedkoper :S

Michael
27-03-10, 13:01
Ja, wat is wijsheid. we hebben het over een Eurootje of 35.
Refurbished heb ik persoonlijk geen moeite mee, maar persoonlijk zou ik voor dat kleine verschil denk ik naar de Best buy oid gaan.

Marco Stern
27-03-10, 22:02
Die aanbieding verloopt op 26 april en laat ik nu net op 27 april in het vliegtuig zitten :)

Die bon heeft een datum die steeds vernieuwd wordt. Ik weet niet of de link ook automatisch vernieuwd maar anders kan je mij even een PM sturen, dan actualiseer ik de bon even. Ik heb hem via mijn Amerikaanse bankaccount waarbij ik eerst moet inloggen.

Vike32
29-03-10, 09:47
Ik heb de Florida Map van de Nav4D navigatie app op m'n iPhone geinstalleerd maar kan er hier in NL weinig mee beginnen. Kan best zijn dat dit komt omdat het alleen de Florida Map is en die dus alleen in Florida werkt maar nu kan ik niet eens zien hoe een route gepland wordt.

Vandaar de vraag: zijn er mensen met ervaringen met deze navigatietool voor de iPhone of wellicht met alternatieven (voor iPhone)?
Zo ja, graag je gebruikerservaringen, ik kan er verder niets over vinden op Internet (behalve de reclame-uitingen van Nav4D zelf)

ejb
31-03-10, 22:33
Ik zie overigens dat je bij Walmart een site-to-store optie hebt. Werkt dit ook vanuit het buitenland?

Alvast bedankt,
Ja, dit werkt, wij hebben hier vorig jaar gebruik van gemaakt voor een navigatiesysteem voor mijn schoonouders.

Michael66
31-03-10, 23:26
De goedkoopste optie? Koop een mooi, duur systeempje met alles erop en eraan bij Walmart, gebruik het je hele vakantie en breng het op de laatste dag terug en je krijgt bij de klantenservice zo je geld terug. \\:D/

Trucje geleerd van forumlid Jos, maar die deed dat met een ander artikel (stoeltjes geloof ik).

Marco Stern
01-04-10, 09:16
gebruik het je hele vakantie en breng het op de laatste dag terug en je krijgt bij de klantenservice zo je geld terug. \\:D/

Hahaha en ik dacht dat ik slecht was omdat ik daar uberhaubt weleens over zou nadenken, zijn er mensen die het ook daadwerkelijk doen :) Maar klopt wel, in de US is men heel makkelijk met returns.

Wij hadden deze vakantie een netbook gekocht bij Best Buy en waren niet helemaal blij met de stevigheid van het toetsenbord. Teruggegaan naar Best Buy en mocht een nieuwe doos meenemen. Weer hetzelfde euvel. Volgende dag weer de geopende doos teruggebracht en een nieuwe doos meegenomen. Ze zijn echt eel makkelijk, zonder enig gemor of wat dan ook krijg je gewoon een nieuwe mee. Ik heb niet gevraagd om geld terug, maar denk dat ze dat net zo makkelijk hadden gedaan.

JKG
02-04-10, 08:54
Hollandser kan volgens mij niet, om het zo terug te brengen na de vakantie. Vind ik echt onbeschoft, tenzij een artikel je gewoon serieus niet bevalt zoals die netbook uit Marco z'n voorbeeld. Als je toch op de centen zou zitten, neem dan lekker een refurbished van CompUSA en verkoop 'm dan gewoon voor de nieuwprijs die Wal-Mart bijv. hanteerd op Marktplaats als je terug in NL bent. Dan heet het 'handelen'. :)

dejo
02-04-10, 15:16
wat betekend de site-to-store optie.

Ta2 Gerrit
02-04-10, 15:31
wat betekend de site-to-store optie.

Dat je het op de website besteld en dan naar een winkel bij jou "in de buurt" laat sturen, waar je het dan zelf kunt afhalen.

dejo
02-04-10, 16:12
Thanks,
moet ff uitzoeken waar er een Wal mart is in New york dat is mijn eerste stop.
Na een paar dagen ga ik de auto ophalen en dan afreizen naar Orlando. Zal wel handig zijn als ik dan in NYC een een tom tom kan kopen. Ik weet dat er in new york bijna geen wal mart te vinden is.

Marco Stern
02-04-10, 16:34
Zal wel handig zijn als ik dan in NYC een een tom tom kan kopen. Ik weet dat er in new york bijna geen wal mart te vinden is.

Je kan dan ook terecht bij J&R, daar hebben wij indertijd dus een refurbished Magellan gekocht. J&R zit in hartje New York www.jr.com (http://www.jr.com)

erik13
03-04-10, 16:33
Weet iemand waar ik actuele POIs voor de Tomtom kan downloaden.
Voorals omgeving Ft myers en Orlando

Erik:mrgreen:

Maarten-Annique
03-04-10, 20:15
Da's inderdaad een goede vraag.
Ik heb ook grote moeite om een beetje actuele POI's te vinden!
De geijkte programma's en sites leveren geen resultaten op.

Kitty
12-04-10, 17:45
Ons is verteld dat een navigatie systeem huren ong EUR 140 kost. Maar als ik op wal mart en best buy etc. kijk, kan ik veel beter een navigatie kopen dan huren.
Het lijkt me alleen nogal omslachtig als we in Miami aan komen, om zonder tom tom op zoek te moeten gaan naar een winkel waar ze een tom tom kopen.
Of kan je zorgen dat die tom tom ergens klaar ligt, of in Nederland laten bezorgen? Heeft iemand daar ervaring mee?

Marco Stern
12-04-10, 18:26
Het is inderdaad zonde van het geld om er eentje te huren omdat je een hele luxe Tom Tom of iets soortgelijks kan kopen voor 140 euo. De dichtstbijzijnde CompUSA ligt zowat op het vliegveld van Miami, dus die vind je echt wel :-)

<<te groot plaatje verwijderd>>

Niels82
12-04-10, 19:02
Bij deze compUsa heb ik ook opgevraagd of ze de refurbished TomTom op voorraad hebben en die hebben ze altijd voldoende liet de medewerker via de mail weten.
Je kunt ze niet reserveren, wel vooruit kopen via CC kennelijk.

FloridaFrankie
29-05-10, 20:20
Heb een paar weken geleden een Tom Tom XL gekocht via Site-to-store van Wal*Mart. Model was alleen via de site te koop, kostte een kleine $ 85, in NL ongeveer het dubbele. Site-to-store werkt prima, alles (had nog wat andere electronica gekocht) lag keurig klaar. Thuis in NL de Tom Tom geupdate met de nieuwste kaart (gratis binnen 30 dagen). Site-to-store betekent wel direct betalen (bij aankoop via web).

JKG
30-05-10, 09:14
Site to store is wel interessant, je hoeft geen US-adres op te geven?
Ze hebben nu bij Walmart namelijk TomTom en Garmin te koop vanaf 68 dollar. Met de huidige koers is dat dus 55 euro excl. tax.

Hoeveel dagen duurt het verschepen ongeveer van het grote magazijn van Walmart (hoe groot zal dat wel niet zijn?!) naar de winkel?

edit; 7-10 werkdagen... dat ga ik niet meer redden. Dan maar op de bonnefooi wat rondzoeken bij de 3 Walmarts in het 192-hoekje in Kissimmee. Want die van 68 dollar hebben ze niet 50 mile rondom de villa waar ik zit.

Phillostar
30-05-10, 11:36
Ik ga het voor als nog proberen met de navigatie op mn mobiel en anders haal ik zo een refurbished geval bij CompUS (zit er 1 om de hoek van mn hotel in Altamonte Springs).

dennismaus
30-05-10, 11:57
Ik heb gister mijn TomTom op mijn HTC helemaal up to date gekregen.

Zag dat je overigens voor ongeveer 50 euro ook de amerika kaarten op je europese tom tom kan zetten dat is ook niet de hoofdprijs dacht ik zo.

Marco Stern
30-05-10, 12:37
edit; 7-10 werkdagen... dat ga ik niet meer redden. Dan maar op de bonnefooi wat rondzoeken bij de 3 Walmarts in het 192-hoekje in Kissimmee.

Meestal is de werkelijke levertijd wel korter hoor - je zou het kunnen proberen als het maar een paar dagen verschil is tussen levertijd en jouw aankomst. Mocht het toch te laat zijn, dan kan je het item weigeren en krijg je je geld teruggestort. Wij hebben dit een paar keer gedaan voor een gedeelte van een bestelling en werkte prima - ze deden nergens moeilijk over.

arie van urk
30-05-10, 13:00
Hoeveel dagen duurt het verschepen ongeveer van het grote magazijn van Walmart (hoe groot zal dat wel niet zijn?!) naar de winkel?
.

Even totaal off topic..:-\"

Als je via de I-95 rijd dan zie je bij de kruising met de Turnpike ( ter hoogte van Fort Pierce) een centraal magazijn liggen.

De laatste keer dat ik daar was stonden er meer dan 1000 opleggers met goederen...

Even voor de duidelijkheid een foto van Google Earth gepikt....

http://img522.imageshack.us/img522/4125/naamloosnk.jpg

8-)

metendiana
22-07-10, 22:54
wij gaan zondag naar florida even een vraagje,hoorde dat je je navigatie systeem in amerika niet achter het raan mag plakken dat je hiervoor een boete kan krijgen,is dat zo:smile:
gr mettin

JKG
22-07-10, 22:56
Nee, is niet zo. In bepaalde staten wel, maar in Florida mag je 'm gewoon op je ruit plakken.

Zit trouwens wel een 'maar' aan vast; hij mag niet in het midden van je ruit worden geplakt. Je zou het dus in één oogopslag moeten zien, zonder je hoofd te draaien. Soms zie je wel eens mensen 'm in het midden van de ruit plakken en dan kan je dingen over het hoofd zien. In California moet ie dan ook op een bepaalde plek zitten.

metendiana
22-07-10, 23:17
bedankt voor de snelle reactie:smile:

weimar
23-07-10, 05:00
Deze zomer gebruik ik Tomtom op de iphone. En dat bevalt uitstekend! Bijna geen tijd nodig om positie te bepalen, helder beeld en ik had de iphone toch al bij me. Ook handig aangezien de USA bol staat van de open wifi's.

En nu maar hopen dat we morgen niet worden weggeblazen door Bonnie, de TS die er aan komt en vandaag een naam heeft gekregen...

seinfeld1982
26-07-10, 23:39
Ik heb een 2e hands TomTom One gekocht van een Florida Forum lid.
De TomTom is in perfecte staat. Ik ga hem zelf ook 3 weken gebruiken en daarna gaat hij weer in de verkoop. Hopelijk kan ik weer een andere Florida Forum lid er gelukkig mee maken!!

hrjhaan
27-07-10, 04:12
Wij hebben ook onze eigen Tomtom mee. Af en toe stuurt hij ons de verkeerde kant op. Meestal is onze bestemming dan al in zicht. Hij is wel irritant met rechtdoor. Hij blijft ons maar vertellen dat we op de rechterbaan moeten blijven, terwijl het gewoon rechtdoor is. Hierdoor zijn we in het begin weleens fout gegaan. Soms vertelt hij ons op de rechter baan te blijven en moeten we ineens binnen 100 meter linksaf slaan. Dat gaat dan natuurlijk niet meer lukken. Nu luisteren we niet meer alleen, maar kijken ook goed op het scherm welke baan dat de tomtom aangeeft. Al met al is het ons goed bevallen. Zonder onze Tomtom waren we hopeloos verdwaald.

pumi1000
27-07-10, 09:59
wij hadden ook een tomtom van iemand gekocht die hem uit de USA mee had gebracht. Werkt perfect! Deze heb ik ook weer doorverkocht aan iemand hier die in augustus gaat.

JKG
27-07-10, 12:08
hrjhaan; Je kan een map-update kopen, wellicht had je een oudere kaart.

hrjhaan
27-07-10, 13:38
Ik heb een nieuwe tomtom 950 go gekocht met daarin de kaart van Amerika en Canada. Een week voor vertrek heb ik de gratis update naar de nieuwste kaarten gedaan. Dus ik heb echt de nieuwste kaarten erop.

ietie
27-07-10, 14:16
Wij gebruiken zelf een garmin nuvi met amerika kaart, prima ding heeft ons nog nooit de verkeerde kant op gestuurd.

JKG
27-07-10, 16:49
hrjhaan, met die mapshare functie kan je fouten aangeven (al heeft dat op dat moment geen zin :) ). Op de rechterbaan blijven rijden in Amerika is sowieso 'riskant', vaak MOET je afslaan. Maar wat ook nog kan, is dat er wat banen naast elkaar lagen waardoor het systeem niet weet waar je precies zit bij slechtere ontvangst. Dit gebeurd ook nog wel eens op snelwegen/knooppunten waarbij parallel andere wegen dicht op elkaar liggen.
Met 4 satellieten heb je +/- 10m nauwkeurigheid voor civiele ontvangers.

Maargoed, hoe dan ook kom je er zonder stress en zonder lang op kaarten te turen.

weimar
27-07-10, 21:11
Dat is inderdaad een nare eigenschap. Deed TT bij mijn One en nu ook op de iphone (allerlaatste kaartmateriaal). Het komt door al die linksafsla mogelijkheden (niet de wegen, maar de afslagen naar strips en malls) in de USA. De laatste weken in Bradenton ook last van gehad. Maar gewoon vooruitkijken op het scherm, en niet op de rechterbaan rijden. De middelste (of gewoon lekker links blijven, het mag nou eenmaal in de USA) en je hebt tijd genoeg voor alle afslagen, zeker met de snelheden hier.
Overigens vind ik het niet erg af en toe fout te rijden, zie je ook eens wat achter die grote wegen ligt. Heel verhelderend hoe de Amerikaan woont en leeft!
Ik zal het heel erg gaan missen als we terug zijn....

hrjhaan
28-07-10, 03:04
We hebben inderdaad wat woonwijken gezien die we anders niet gezien zouden hebben. Dus dat is weer een voordeel van een tomtom die je af en toe de verkeerde kant opstuurt. Zonder tomtom zouden we nergens zijn, want van de bewegwijzering begrijp ik nog niet veel hier.

weimar
28-07-10, 14:50
Bewegwijzering? Is me dit jaar niet opgevallen :smile:

JKG
28-07-10, 16:24
De bewegwijzering is in Amerika in elk geval beter dan in Belgie!

Iris02
31-07-10, 08:10
@Weimar

Heb je geen enorme rekening gehad voor je i-phone gehad ivm het gebruik van je internet in het buitenland? Ik zet mijn internet gebruik altijd uit voor ik de grens over ga, aangezien de rekeningen anders niet mals zijn. (T-Mobile)

pyca
31-07-10, 12:48
Wij hebben ook een GPS mee (twee zelfs Medion (Aldi) en TomTom).
We gebruiken eigenlijk alleen maar de Medion, hebben we al jaren plezier van, TT is mee voor het geval Medion er mee stopt.

We hebben hem mee voor het handige, vroeger in het tijdperk zonder al deze apparatuur kwamen we ook overal. En ik zit trouwens ook met de Rand Mcnally op schoot, vind het namelijk ook leuk om te zien waar we rijden, en bijv. eens een scenic route op te zoeken.

nee
31-07-10, 22:58
Wij zijn net terug.... hadden TT mee...ideaal. Soms niet helemaal bij de tijd.... zoals de nieuwe autoverhuurlocatie in Miami. Wij nemen altijd een kaart mee, vinden het ook leuk om van te voren te zien waar je rijdt en welke plaatsen er onderweg zijn.

Njit
31-07-10, 23:36
Heb je geen enorme rekening gehad voor je i-phone gehad ivm het gebruik van je internet in het buitenland?

De TomTom kaarten staan op je iPhone geinstalleerd en dan heb je verder geen internetverkeer.
Zou wel je 3G uitzetten om te voorkomen dat TomTom het weer en de fileinfo gaat ophalen.

Lyn
09-08-10, 16:00
Misschien een hele stomme vraag, maar wij willen ook graag onze TomTom meenemen alleen moeten we nog de kaarten uitbreiden met Amerika, alleen staan er meerdere op de site van TomTom, welke moet ik hebben VS of noord-amerika ??

Bqtje
09-08-10, 16:20
Bij VS heb je alleen de Verenigde staten van Amerika . Bij noord-Amerika heb je Canada erbij .

Iris02
10-08-10, 07:19
@Njit,
Ik ben ook zo blond ;-)

Lyn
11-08-10, 13:10
@Bqtje, aha, ik snapte er al niks van :oops: Maare dan heb ik aan de VS dus genoeg \\:D/ Ga het zometeen maar even installeren.

Ik wil alvast een hoop addressen onder favorieten gaan plaatsen, maar nu kom ik steeds andere adressen tegen van de parken en resorts ( daar hebben we ook een restaurant gereserveerd ) Iemand een idee waar ik deze kan terug vinden ??

Njit
11-08-10, 13:19
De pretparken kun je niet echt missen. Maar het is altijd handig om het in je TomTom te hebben staan. Hier kun je een POI bestand vinden met alle Disneyworld adressen en de andere pretparken: http://www.mousesavers.com/gps.html

MouseSavers POI Categories and Contents

Airport: Separate (and accurate) points for both Terminal A and Terminal B at Orlando International Airport. If you don't know which you are supposed to use, just pick the closest one. It's really one big terminal building with a north (A) and south (B) entrance. You can enter on either end to get to any gate or ticket desk, but possibly with some extra walking. All the on-property car rental lots are on both sides, and they don't care if you pick up from terminal A and drop off at terminal B. New: added Sanford (http://www.mousesavers.com/airfare.html#whichairport) Airport.
Amusement Park: All the separate Walt Disney World main gates, major parks and water parks, plus Universal Orlando (http://www.mousesavers.com/universalorlando.html), SeaWorld (http://www.mousesavers.com/seaworldorlando.html), Discovery Cove (http://www.mousesavers.com/discoverycove.html), Busch Gardens Tampa Bay (http://www.mousesavers.com/buschgardens.html) and Wet 'N Wild (http://www.mousesavers.com/wetnwild.html). New: added Aquatica (http://www.mousesavers.com/aquatica.html) Water Park.
Car Rental: The airport drop-off locations for all the major rental car companies (http://www.mousesavers.com/rentalcar.html), plus the rental desks nearest Disney World and Universal. For rental at Sanford, all the rental car locations are in the airport, so just navigate to Sanford and follow the signs for rental car return.
Drugstore: The Walgreens locations (http://www.mousesavers.com/otherwdw.html#groceries) closest to Disney World and Universal. All are 24hr locations.
Entertainment: Off-property dinner shows like Medieval Times (http://www.mousesavers.com/dinnershows2.html#medieval) and Pirate's Dinner Adventure (http://www.mousesavers.com/dinnershows2.html#pirates); Cirque du Soleil (http://www.mousesavers.com/entertainment.html#cirque) and AMC Pleasure Island (http://www.mousesavers.com/entertainment.html#movies) at Downtown Disney; Disney dinner shows like Hoop-De-Doo (http://www.mousesavers.com/march2003trip3.html#hoop) and the Polynesian Luau (http://www.mousesavers.com/luaureviews.html#disney); and some miscellaneous locations like the Richard Petty Driving Experience (http://www.mousesavers.com/entertainment.html#petty). New: added Wantilan (http://www.mousesavers.com/luaureviews.html#universal) and Makahiki Luaus (http://www.mousesavers.com/luaureviews.html#seaworld).
Gas & Auto: All the Hess stations (http://www.mousesavers.com/otherwdw.html#gas) on Disney World property; a specific Hess station that is conveniently located where most people get on route 417 on the way to the airport; and the Disney World Car Care Center, where you can get gas or car repair.
Golf: The five major courses at Disney World.
Grocery: The nearest supermarkets (http://www.mousesavers.com/otherwdw.html#groceries) to Disney World and Universal, plus an Albertsons recommended for stops on the way from the airport.
Hotel: All hotels on Disney and Universal property, plus the MouseSavers Preferred Hotels (http://www.mousesavers.com/preferred.html).
Medical: Nearby walk-in urgent care facilities (http://www.mousesavers.com/otherwdw.html#urgentcare) and hospitals with 24hr emergency services.
Restaurant: All the Disney restaurants that take reservations, a handful of additional counter-service restaurants, all the restaurants at Downtown Disney, and a few recommended off-property restaurants.
Services: A miscellaneous group including the SunTrust bank at Disney World; health spas; the Disney Wedding Pavilion (http://www.mouseweddings.com/wedlocwp.html); the main Disney World kennel and lost-and-found; the nearest library; and shipping centers (http://www.mousesavers.com/otherwdw.html#shipping) like FedEx, UPS and the US Post Office.
Shopping: Stores in local outlet malls (http://www.mousesavers.com/otherwdw.html#outlets) offering Disney merchandise, the major stores at Downtown Disney, and the nearest Costco.

Lyn
11-08-10, 13:36
@ Njit, bedankt voor je snelle reactie, ik ben nu bezig met het downloaden en installeren van de VS-kaarten, ben benieuwd of het allemaal goed gaat :oops: Daarna ga ik eens naar de POI kijken, of me dat ook lukt hahaha. Heb al zoveel adressen opgeschreven ook van de malls e.d. maar is helemaal makkelijk als ik alles in de TomTom heb staan...

Het is inmiddels allemaal gelukt, ook in TomTom home stonden een hoop POI, dus helemaal happy \\:D/

knaapje
11-08-10, 15:09
.................Ik wil alvast een hoop addressen onder favorieten gaan plaatsen, maar nu kom ik steeds andere adressen tegen van de parken en resorts ( daar hebben we ook een restaurant gereserveerd ) Iemand een idee waar ik deze kan terug vinden ??...............

Google is je vriendje in deze.
Via Google een adres van hotel e.d. achterhalen. Goed opletten, dat het het goede hotel en plaats is, verschillende namen komen meerdere keren voor in de US.
Invoeren in de favorieten en ter plaatse je verstand gebruiken. Je bent altijd in de buurt, maar misschien moet je een parkeerplaats, paralelweg ofzo oprijden.

Knaapje

Gulfcoast
14-08-10, 06:46
Ik ben momenteel in Florida. Wel handig om een navigatiesysteem te hebben. Volgens mij kan je dat beter hier kopen. Ik heb zelf een kleine Garmin-Nuvi gekocht bij Wal-mart voor dollar 63 (incl.tax) met pre-loaded kaart van north-America. Lader via pc-usb of 12v car-outlet.

Taz
15-08-10, 12:39
Hoi,

Ik had al een TomTom met Europakaart erin. Nu heb ik via de TomTom site de kaart van Noord Amerika en Canada (kleine meerprijs) gekocht. Was een aanbieding die nu nog geldt.

http://www.tomtom.com/products/maps/select.php?D=27&M=660

Werkt prima!!

Arno

JKG
16-08-10, 13:30
Garmin voor 63 dollar? Zeker met verouderde kaart. Check even via 'Kaartinfo' bij de instellingen je kaartnummer. Nieuwste versie is 2011.20. (ja 2011, geen typfoutje, zo werkt Garmin). Ben wel benieuwd wat je voor 63 dollar krijgt want dat is écht een koopje!

Gulfcoast
18-08-10, 17:20
Jawel 63 dollar Garmin 1250 T (refurbish maar werkt goed). Non refurbish is ie 125 dollar. Kaart 2010.10... Gereden in Bradenton, Miami, Tampa, Clearwater en Orlando (alles kunnen vinden zonder problemen)
Magellan kan je al voor 45 dollar kopen. Dus allemaal goedkoper dan een kaart van Tom Tom of huren van een Never lost.

ralfbosz
19-08-10, 08:58
Dit jaar niet naar Florida (maar de westcoast), maar wel een oogje op een navigatie-systeem. Lekker via walmart.com bestellen en dan oppikken in de winkel:

http://www.walmart.com/ip/TomTom-XL-330-4.3-Refurbished-GPS-Navigator/14314011

Nog geen 65 euro voor een TomTom met de US maps erop ;), goedkoper dan 1,5 week er eentje te huren bij je auto.

Bij site-to-store alleen rekening houden dat het even duurt voor het 'klaar ligt' en dat men het maar 3 weken daarna vast houdt. Ga het gewoon 2-3 weken voor de tijd bestellen. Als je het niet oppikt krijg je je geld terug :) (zie ervaringen elders op dit forum).

JKG
19-08-10, 11:37
@Gulfcoast; Ah, refurbished. Wou net zeggen, de goedkoopste nieuwe Garmin begint vanaf +/- 100 dollar. :) Ook nog niet duur. Ben alleen benieuwd of de refurbished systemen ook worden geleverd met de nieuwste versie van de kaart.

liesje1967
19-08-10, 11:40
Wij hadden onze eigen navigon meegenomen, kaart van noord amerika hier thuis gekocht en gedownload, werkte geweldig.

chalesa
19-08-10, 13:15
wij hebben al een oudere navignon en kunnen hier geen noord amerika op krijgen.(jammer genoeg) Dus zitten we aan een nieuwe navigatie. Ik had gevraagd op het marktplaatstopic of iemand een te koop had maar werd toen door ralfbosz op zo'n refurbished gewezen die je dan thuis moet betalen en dan bij de winkel in Florida op moet halen. Zijn daar goede ervaringen mee of hoor je wel eens dat die dingen het niet goed doen? Want dan koop ik liever een nieuwe.

Ta2 Gerrit
19-08-10, 14:19
Als je dan toch een nieuwe wil kopen, en je weet de Wal*Mart zonder navi te vinden ;-), dan kun je daar heel goed terecht.
Tomtom met US + Canada voor onder de $100,- (http://www.walmart.com/search/search-ng.do?search_constraint=0&ic=48_0&Find.x=0&Find.y=0&Find=Find&ta=1&search_query=tomtom)

vettejus
22-08-10, 21:00
Een Garmin Nuvi (niet refurbished)pas gekocht met preloaded Europa én Noord-Amerika (200 bij pixmania) met 2011 kaart update gedaan. Was ook leuk onderweg in het vliegtuig om te volgen waar je was (Detroit-Orlando)

Essie72
06-12-10, 19:45
Heb net opgezocht dat op de Tom Tom een kaart van de VS te downloaden is voor 49.95. Is op zich wel de moeite waard, vooral als we 's avonds landen en de weg naar onze villa in het donker moeten gaan zien te vinden...

Maar het is mij niet helemaal duidelijk of de Tom Tom ook daadwerkelijk is aan te sluiten bij een huurauto via de kabel die wij in onze 'Nederlandse' auto's gebruiken (dwz in de 'sigaretten-aansteker-aansluiting of hoe zo'n ding ook heet;)

Kan iemand mij daar iets meer over vertellen? Hebben we anders eventueel een andere kabel nodig?

Njit
06-12-10, 19:46
Ja hoor. Die aansluiting is universeel. Je zult er geen aansteker meer in vinden maar zit standaard in elke auto. En de meeste hebben er meerdere.

PENPE
06-12-10, 22:42
Klopt, heb net even gekeken in onze huurauto ( Dodge Journey ) en zag 4 aansluitingen + 1 aansluiting voor Nintendo/spelcomputer

Groetjes vanuit The Sunshine State,
Pieter

Lea
07-12-10, 10:36
Wel altijd ff testen he of de tomtom het doet op de aansluiting(en) anders een andere huurauto uitzoeken.

FMB
09-12-10, 12:22
Sommige 12V voedingen in de auto zijn via het contact geschakeld, dus als je de test uitvoert wel het contact aanzetten....

pumi1000
09-12-10, 14:47
Zijn de tomtoms die je bij de Wallmart koopt ook met nederlands gesproken stem?

Ta2 Gerrit
09-12-10, 15:20
Als die er al niet inzitten, dan kun je die i.i.g. van de TT site downloaden.

FMB
09-12-10, 16:16
Ik heb wel een paar Garmins, daar zit zowel Nederlandse tekst als spraak gewoon in.
Van TomTom weet ik het niet, maar het zou me verbazen als dat anders zou zijn.

knaapje
09-12-10, 16:19
Mijn ervaring met een Garmin (760?) is, dat als je de US kaarten (op Sd-kaart) met Nederlandse tekst gebruikt, je een zeer kromme uitspraak krijgt. Bijv. SR (state road) werd "vertaald" naar Senior. Bovendien werkte de rijstrookaanduiding niet.
Toen ik op de Engelse (US) tekst overschakelde werkte alles prima.

Knaapje

FMB
09-12-10, 17:20
Klopt ook helemaal.
Je blijft lachen als je de Nederlandse spraak kiest, maar je zet hem snel op Engels, want je mist gewoon afslagen.

Marten Luther King Dr. = Maarten Luther King Dokter
HWY 17 = Ha Wee Iegrek 17.

Is eventjes grappig....

porschen
10-12-10, 20:27
Heb net opgezocht dat op de Tom Tom een kaart van de VS te downloaden is voor 49.95. Is op zich wel de moeite waard, vooral als we 's avonds landen en de weg naar onze villa in het donker moeten gaan zien te vinden...

Die 49,95 is inclusief Canada of Mexico. Alleen de VS kost 39,95. En tot 15 december € 29,95 met de kortingscode TTEU10.

JKG
10-12-10, 21:38
Ik meen zoiets ook met een Amerikaanse TomTom te hebben gehad, als je een Nederlands menu gebruikt en een Amerikaanse computerstem. Dan klopt er echt niets van en is het bijna onverstaanbaar, maar als je dan de Nederlandse TTS (text to speech) gebruikt was het een heel stuk duidelijker.

Maar hoe dan ook, het blijft een hulpmiddel dus je moet altijd zelf nog even denken met zo'n ding op je voorruit.

irmaatje123
11-12-10, 18:52
wij nemen onze eigen tom tom mee,werkt perfect.Thuis programmeren we een aantal adressen,zoals restaurants,winkels,enz.We hebben wel een kaartje gekocht,was ongeveer 50 euro,maar als je vaker naar florida gaat haal je het er wel uit.Succes

PENPE
12-12-10, 02:52
Thuis programmeren we een aantal adressen,zoals restaurants,winkels,enz.

Restaurants en winkels zitten er al standaard in als het goed is.
Onderweg ( of voor de deur ) gewoon de naam vd keten intikken en rijden maar.
Wij hebben al verschillende merken navigatiesystemen gehad en dit werkte altijd prima, ook vandaag weer toen we onderweg toch nog even naar een WalMart wilden :p

Groetjes,
Pieter & Petra

Lannie
12-12-10, 14:58
Die 49,95 is inclusief Canada of Mexico. Alleen de VS kost 39,95. En tot 15 december € 29,95 met de kortingscode TTEU10.

Hallo Porschen,

Wij willen wel gebruik maken van de kortingscode, zijn ingelogd bij Tom Tom Home, het lukt ons niet deze code ergens te kunnen invullen, vanuit het kiezen van de kaart gaan we naar het betalingsprogramma er is geen kueze ergens de kortingscode in te vullen. Waar vul je die kortingscode dan in?

Lannie

Hans uit Koekelare
12-12-10, 15:20
Ik heb ook een mail gekregen met die kortingscode,
zie hier op volgende link (http://uk.support.tomtom.com/cgi-bin/tomtom_uk.cfg/php/enduser/doc_view.php?1=AvU_~woNVP8SVuoTGhse~yL~Jvsq~zr~mJk b~Tr~)

Lannie
12-12-10, 16:41
Hoi Hans,

Dank je wel.... we zijn er inmiddels achter;

als je via Tomtom home inlogt, dan kun je de kortingscode niet invoeren, maar als je naar de site gaat van tomtom (zonder in te loggen) en naar kaarten downloaden, dan kun je wel gebruik maken van de kortingscode!!

In ieder geval altijd fijn als we weer ergens kunnen besparen!!

Lannie