PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Nahnah9

nahnah9
09-02-07, 20:15
Ik moet mij nog steeds even voorstellen. Ik heb al wat berichtjes achtergelaten, waaronder ons reisschema.
Mijn echte naam is Hans (nah is het omgedraaide van hans zonder s, 9 = nine, klinkt wel leuk, vond ik).
Wij (mijn vrouw, mijn zoon van 17 en dochter van 15) gaan in juli naar Florida. Mijn vrouw en ik zijn hier in 1988 een paar dagen geweest. De kinderen mochten dit jaar kiezen waar ze heen wilden en het wordt dus Florida.

Groeten,
Hans

bono
10-02-07, 11:37
Hoi Hans,

Dat is een geweldige keus van je kinderen :-P
Weet je al wat waar je precies naar toe gaat??
Ene vragen en lezen en dan kom je een heel eind hier op het forum!!

nog veel voor pret,

gr. monique

Njit
10-02-07, 11:40
Creatieve nick. Zo is die van mij ook ongeveer tot stand gekomen :)
Wat heb je in 88 gedaan dat je een paar dagen in Florida bent geweest?

nahnah9
10-02-07, 13:22
Hoi Njit,
We hebben destijds een busreis gemaakt van NewYork naar Miami, vervolgens een weekje verlengd op de Bahama's.
In Florida hebben we (een btje op de Japannersmanier, dus bus uit, foto maken, bus in) DaytonaBeach, 2 dagen Orlando (Epcot+WDW) en 2 dagen Miami (Everglades+strand) gezien. Nu gaan we lekker met z'n 4tjes in een "eigen" auto. Bijna alles is al besproken. Reis, auto en hotels via reisbureau, parken doe ik zelf via internet en telefoon.
Ik moet alleen MGM+Typhoon Lagoon en IoA boeken, maar dat doe ik denk ik daar wel. Ik moet ook de Evergladesdag nog boeken, ik heb het telefoonnummer al.

Mickey99
10-02-07, 15:29
Welkom op dit leuke forum en leuk dat je je even voorstelt.

Jullie hebben een leuke reis gepland! Kan me voorstellen dat je kinderen hiervoor gekozen hebben ;)

Alleen even een vraagje. Je geeft aan dat je in 1988 in Epcot en WDW bent geweest. Wat bedoel je dan met WDW?? WDW is namelijk de afkorting van héél Walt Disneyworld (dus allevier de pretparken Magic Kingdom, Epcot, MGM-Studio's en Animal Kingdom maar ook de 2 waterparken, hotels, uitgaansgebied en winkels enz). Het hele Disney-gebeuren heet dus samen WDW.

In ieder geval veel lees- en postplezier op dit forum en succes met alle voorbereidingen van jullie reis!

Groetjes,
Sonja

Ta2 Gerrit
10-02-07, 15:42
Da's een makkelijke. WDW bestond toen namelijk uit MK en Epcot, thats it :-)

nahnah9
10-02-07, 15:57
OEPS:oops:
Ik bedoel dan ook Magic Kingdom en Epcot.
Volgens mij heette Magic Kingdom destijds WaltDisneyWorld. Toch??
Dit in tegenstelling tot WaltDisneyLand, wat aan de Westkust ligt.

Michael66
10-02-07, 16:29
Da's een makkelijke. WDW bestond toen namelijk uit MK en Epcot, thats it :-)
Dat waren de "grote" parken toen, klopt. En daar is inmiddels ook al weer zo ontzettend veel aan veranderd!!
In 1988 had je ook al (beter gezegd: nog) zwempark Blizzard Beach, het Marketplace-deel van Downtown Disney en een aantal resorts. Daarna is erbij gekomen:

1989 MGM Studio's, Typhoon Lagoon, Pleasure Island
1995 Blizzard Beach, Wedding Pavilion, World Speedway
1997 Wide World of Sports, DownTown West Side
1998 Animal Kingdon, Disney QuestEn dan laat ik de nieuw resorts nog buiten beschouwing.

Genoeg "nieuws" under the Disney-sun.

Michael66
10-02-07, 16:33
OEPS:oops:
Ik bedoel dan ook Magic Kingdom en Epcot.
Volgens mij heette Magic Kingdom destijds WaltDisneyWorld. Toch??
Dit in tegenstelling tot WaltDisneyLand, wat aan de Westkust ligt.
De trivia van Wikipedia zegt hierover:

"The Magic Kingdom" is also a nickname for the Disneyland theme park itself. This usage predates the Florida theme park, but Disneyland never officially bore this name. While Disneyland's official nickname is "The Happiest Place On Earth," the official nickname of the Magic Kingdom is "The Most Magical Place On Earth." This led to the common use in Disneyana literature of the term Magic Kingdom-style, to describe the classic Disney park - with the castle, Main Street, etc.
Up until the early 1990s, the Magic Kingdom was officially known as the Walt Disney World Magic Kingdom, and was never printed without the Walt Disney World prefix. This was to differentiate between the park and Disneyland in California, which was and is also commonly referred to as the Magic Kingdom. Between the opening of the Disney-MGM Studios and Disney's Animal Kingdom, Disney acknowledged the growing need for consistent theme park names - EPCOT Center was renamed in 1994 to Epcot, and gradually the Walt Disney World Magic Kingdom dropped the prefix and became the Magic Kingdom ParkKlik (http://en.wikipedia.org/wiki/Magic_Kingdom).

Ta2 Gerrit
10-02-07, 16:51
Dat waren de "grote" parken toen, klopt. En daar is inmiddels ook al weer zo ontzettend veel aan veranderd!!
In 1988 had je ook al (beter gezegd: nog) zwempark Blizzard Beach, het Marketplace-deel van Downtown Disney en een aantal resorts. Daarna is erbij gekomen:

1989 MGM Studio's, Typhoon Lagoon, Pleasure Island
1995 Blizzard Beach, Wedding Pavilion, World Speedway
1997 Wide World of Sports, DownTown West Side
1998 Animal Kingdon, Disney QuestEn dan laat ik de nieuw resorts nog buiten beschouwing.

Genoeg "nieuws" under the Disney-sun.

Blizzard Beach was toen wij er waren "under construction" , en het enige resort wat wij toen gezien hebben lag aan het grote meer van het Transportation Centre naar MK, volgens mij Polynesian Resort.
Wel was er veel in aanbouw, dat wel, en er was een soort van waterpark, ik dacht Fort Wilderness of zoiets (je wordt ouder hè, het is nu in ieder geval opgedoekt)
Marketplace was erg sumier, geen schijn van wat het nu is.

Maar als ik zin heb ga ik al deze herinneringen nog wel even verifieren en/of opzoeken bij Google.

nahnah9
10-02-07, 17:08
Dat je dat allemaal nog weet!! Mijn herinneringen komen niet verder dan de grote Donald die we veeeel te vroeg op de dag hebben gekocht en overal mee naar toe moesten nemen. Verder nog wat herinneringen van Epcot (de attractie in de bol en een 3D film van Michael Jackson). Maar wat er in aanbouw was??? Misschien kwam het door onze reisleider die ons weer veel te snel de bus injoeg.

Mickey99
10-02-07, 18:10
Wel was er veel in aanbouw, dat wel, en er was een soort van waterpark, ik dacht Fort Wilderness of zoiets (je wordt ouder hè, het is nu in ieder geval opgedoekt)

Ik denk dat je River Country bedoeld. Dit waterpark is inmiddels gesloten.

Eric
10-02-07, 21:06
Ik denk dat je River Country bedoeld. Dit waterpark is inmiddels gesloten.
Jammer genoeg wel. Was een heerlijke plek, met een glijbaan (iets van "The old hole") en een uitzicht op het grore meer.
Eric

marisca
11-02-07, 09:10
Volgends mij is dat waterpark al wel 10 jaar gesloten!
Wij zijn er in 1996 voor het laatst geweest!
en 97 ging het volgends mij al dicht als ik het goed heb hoor#-o

Nicole
11-02-07, 09:56
Inderdaad toen wij ook in 1996 was hij er ook nog daarna niet meer gezien. Weet iemand waarom deze weg is??

Michael66
11-02-07, 10:55
Goedemorgen.
River Country is eind 2001 "vanwege jaarlijks onderhoud" gesloten en nooit meer opengegaan:
River Country was a water park located at Walt Disney World Resort in Orlando, Florida. It opened on June 20, 1976 and last operated in November 2001. On January 20, 2005, The Walt Disney Company announced that River Country would remain closed permanently.De reden voor sluiting van River Country is m.i. nooit officieel verkondigd door Disney. Wikipedia geeft wel een aantal mogelijkheden:

Several possible reasons for the park's closing have been suggested by fans. One is that there wasn't a need for this park due to the other two larger water parks on Disney property (which had more slides) and increased competition from other water parks in the area. Another is that bacteria from Bay Lake was reportedly contaminating River Country's water. Yet another is that this water park's lake was unheated, and was very cold outside the summer months.
It was commented by a Disney employee that a contributing reason for the closing was new state rules concerning water parks. Pools and water activities must have their water originating from municipal water systems, not natural bodies of water. Water snakes were also said to have been a problem.Bron (http://en.wikipedia.org/wiki/River_Country).