PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Wesdegroot

Wesdegroot
14-05-11, 13:14
Hallo allemaal,

Na veel overleg thuis over vakantieplannen hebben wij dit jaar voor Florida gekozen.

Ik (28) zal gaan reizen met mijn gezin:
vrouw (29), en zoon (1) en dochter (4).
Daarnaast gaan schoonmoeder en een andere vriendin ook nog mee.

Wij hebben de Chevrolet Tahoe gehuurd, en aan de foto's te zien moet dit wel gaan passen.

Uiteraard staan er allerlei leuke dingen op de planning, begrijp dat het niet slim is om naar Florida te gaan zonder reisplan.

Als ik zo op het forum lees zullen wij waarschijnlijk de pretparken aandoen en uiteraard de outlet shopping malls.
Wij hebben een villa voor 16 dagen gehuurd in Kissimmee via Arke (vrouw werkt daar, makkelijk!:razz:).

Het forum is tot nu toe al zeker nuttig geweest, zeker wat betreft de verkeersregels. "Keep your own lane" zal zeker wennen worden aangezien ik een keurige rechtsrijder ben.

Als jullie nog tips hebben voor dit reisgezelschap hoor ik dat graag, wij gaan voor de eerste keer naar Florida. We zullen sowieso het volgende aandoen:
- Disneyparken
- Seaworld
- Space Center (is dit leuk?)
- Stranden aan de west en oostkust (zijn die aan te rijden?)
- ?
- ?
- ?

Tips zijn welkom!
Mvg,
Wesley

Teleton
14-05-11, 16:22
(is dit leuk?)
- Hallo Wesley & Company en welkom hier op het Floridaforum voor de verwende vakantieliefhebber. Ik denk dat jullie een goede keuze hebben gemaakt want Florida is een fijn vakantieland.

Voor wat betreft de planning en je vragen: Of iets 'leuk' is hangt natuurlijk erg van je persoonlijke smaak af en je belangstelling. Daarnaast speelt leeftijd een rol. Voor een vierjarige stelt een bezoek aan Kennedy Space Center niet zo veel voor, daar zijn themaparken meer geschikt voor.

Of een tochtje met de kleintjes naar het strand vanuit Orlando een goed idee is, is ook altijd de vraag. Reken op een uur rijden. Wat stel je je eigenlijk voor van het strandleven daar? Er is zoveel waterpret veel dichter bij huis en dan ook nog eens met schaduwrijke plekjes, dat je daar echt eens over na zou moeten denken. Lees het onderwerp over de waterparken van Disney er maar eens op na.

Ook de reisverslagen en het topic over reizen met kleine kinderen wordt van harte aanbevolen. Misschien krijg je daar ook wel ideeen van. Het forum staat vol tips en vanuit de Disney Area zijn tal van uitstapjes te maken; boottochtjes, midgetgolf, alligatorfarm etc.etc.

Je schrijft dat er allerelei leuke dingen op de planning staan en noemt Disney, Seaworld en Shopping naast de andere twee voorbeelden. Misschien is het goed om de andere plannen ook te noemen, dan is het gemakkelijker tips te geven.

Ga er van uit dat je met jullie gezelschap gerust twee of soms drie dagen over een themapark zult doen. Kies dus voor een ticket met veel dagen, dat lijkt misschien vreemd, maar hoe hoger het aantal dagen op het ticket, hoe lager de prijs per bezoek.

Hoe dan ook, jullie gaan een fantastische vakantie tegemoet!

Tans4USA
15-05-11, 09:22
- Stranden aan de west en oostkust (zijn die aan te rijden?)
Tips zijn welkom!
Mvg,
Wesley

Hallo Wesley, hartelijk welkom op het Florida forum. Heerlijk vooruitzicht 16 dagen naar Florida.
Wij vinden de stranden aan de westkust het allermooist, prachtige witte stranden en het zeewater is er rustiger dan aan de oostkust.
Anna Maria island is bijvoorbeeld heel erg leuk. De stranden liggen op ongeveer 1 1/2 a 2 uur rijden.
Als je geluk hebt kun je zelfs nog dolfijnen spotten.

De stranden aan de oostkust liggen op ongeveer een uur rijden.
Veel plezier met de voorpret.

Wesdegroot
15-05-11, 16:30
Hallo allemaal,

Bedankt voor de tips.
Zal nog verder op het forum gaan zoeken om onze vakantie zo leuk mogelijk in te delen.

Wat ik van de stranden verwacht?
Aan de plaatjes te zien op internet moeten er zeker mooie stranden zijn toch?
Wat ik idd begrijp is dat aan de westkust de stranden toch wat mooier zijn, en volgens google maps is het ongeveer 2 uur rijden.

Lijkt mij wel haalbaar, is het slim om bijvoorbeeld 0700/0800 weg te gaan rijden uit Orlando, of sta je dan midden in de file?

Nou.... ik ga even verder kijken op het forum. :)

Mvg,
Wesley

Ta2 Gerrit
16-05-11, 23:09
Files zijn natuurlijk nooit te voorspellen, maar als je sochtends vanuit Kissimmee/Davenport richting westen gaat, ga je wel de goeie kant uit.
De file gaat dan Orlando in, dus tegenovergesteld de richting die jullie nemen.

hrjhaan
17-05-11, 10:17
Ondanks dat je al een villa hebt, kun je natuurlijk ook nog kiezen voor een overnachting aan de westkust. De 1e dag lekker aan het strand en de 2e dag op de terugweg naar Orlando naar Bush Gardens in Tampa.