Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 50

Onderwerp: Disney's Magical Express

  1. Top | #1
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Disney's Magical Express

    Over Disney's Magical Express gaan veel misverstanden de ronde, zelfs bij de kenners en travel agents. Ik heb er nu 2x gebruik van gemaakt (in mei en in juni) en de situatie is als volgt:

    Als je je verblijf in 1 van de Disney resorts hebt geboekt, kun je je vluchtgegevens doorgeven. Je ontvangt vervolgens 21 dagen tevoren een set kofferlabels, op naam, met barcode-info. Tijdens de aanloopperiode (deze service wordt sinds 5 mei 2005 verleend) was er erg veel vertraging in de uitlevering van de kofferlabels. Deze kofferlabels dien je aan je koffers te bevestigen. Op Orlando airport wordt vervolgens vóórdat de koffer op de band wordt geplaatst de koffer met Disney-label apart genomen. Via de label-info worden de koffers naar het juiste resort gebracht, overigens NIET met de bus waarmee je zelf vervoerd wordt. Op het resort wordt de koffer naar de juiste kamer gebracht. Je kunt dus NIET je koffer van de band nemen, voorzien van de labels en tergplaatsen op de band, want dan wordt je koffer niet (of als je geluk hebt slechts met grote vertraging) door DME naar je resort gestuurd. Je moet je labels dus aanbrengen voordat je je koffers afgeeft bij de incheck van je vlucht naar Orlando airport.

    Je moet je zelf melden (met je handbagage) bij de desk van DME op de transportation floor van Orlando airport (als je uit de lift komt linksaf). Je ontvangt bij de desk een voucher en wordt naar de juiste wachtrij van de resort-shuttle gestuurd. Na maximaal ca. 20 minuten wachten kun je in de (luxe) bus plaatsnemen en als de bus vol (genoeg) is vertrekt deze. Met maximaal 3 stops gaat deze een serie resorts af. De voucher dien je te bewaren, want die is ook geldig voor je terugreis.

    Dan de misverstanden rondom de "participating airlines": voor een 6-tal Amerikaanse airlines (waaronder United) en enkel voor binnenlandse vluchten kun je gebruik maken van de "Advanced Resort Checkin". Dit heeft ALLEEN betrekking op je terugreis en houdt in dat je al op je resort kunt inchecken voor je terugvlucht, alwaar je bagage wordt voorzien van de bagagelabels voor de terugreis en je je boardingpass ontvangt. Het is dus NIET zo dat als je bijvoorbeeld gebruik maakt van Martinair, je geen gebruik kunt maken van DME of de bagage-service. Je kunt dat dus wel! Je ontvangt normaal je labels, je bagage wordt naar je kamer gebracht en je krijgt 24 uur voor je geplande terugreis een brief aan je kamerdeur hangen waarin staat vermeld hoe laat je je bij de vertrekkende DME-bus moet melden om naar Orlando airport gebracht te worden. Meestal is dit 4 uur voor het geplande vertrek van je vliegtuig. Vervolgens kun je regelen dat je bagage op de vertrekdag zelf van je kamer wordt gehaald (hoef je zelf niet bij aanwezig te zijn) en naar het bagagedepot van het resort gebracht (gratis). Als je dan bijvoorbeeld pas om 15.00 uur je DME-bus moet nemen, dan kun je nog een groot deel van de dag in de parken doorbrengen.

    Het kan voorkomen dat je je bagage-labels niet op tijd ontvangen hebt. Dat is ons in mei ook overkomen. Dat is geen ramp, maar dan moet je bij de DME-desk aangeven dat je bagage niet voorzien is van deze labels. Vervolgens vraagt Disney je om je bagagelabels zoals die bij incheck van je vlucht zijn afgegeven en op basis van deze gegevens (en een beschrijving van vorm en kleur van je bagage, neem in dat geval thuis een foto van je bagage en druk deze af) wordt je bagage opgespoord en alsnog (met mogelijk wat vertraging) afgeleverd op je hotelkamer. In ons geval was bovendien 1 koffer "spoorloos" op Washington airport (waar wij een overstap hadden omdat we met United vlogen), maar zelfs die koffer werd door Disney opgespoord en (weliswaar pas de volgende ochtend) op onze kamer afgeleverd!

    Het mooiste is dat gedurende de viering van de "Happiest Celebration on Earth" de Disney's Magical Express service gratis wordt aangeboden aan resort-gasten. Wat de prijs daarna zal worden is nog niet duidelijk. Het bespaart je in ieder geval shuttle-kosten of een huurauto die je 2 dagen korter nodig hebt.

    Tips: neem thuis een foto van je bagage als je de labels niet op tijd ontvangen hebt. Zorg ook dat je in je handbagage wat kleding en toiletartikelen hebt om de eerste avond en eventueel zelfs de volgende ochtend door te komen.

    Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    114

    Standaard

    Hoi Frank,
    Ik zie jouw stukje zo staan en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niks van snap.
    Wij gaan in oktober voor 14 dagen naar disneyworld, en logeren eerst in het Animal Kingdomlodge en daarna in de Yachtclub.
    We hebben nog geen vervoer van vliegveld naar het hotel. Volgens het reisbureau was het slimmer om er pas vlakvoor te boeken.
    Jij had het over vervoer naar je hotel, zit dit automatisch bij je disneyresort-boeking of moet je dit apart boeken?
    Zou je mij wat meer uitleg kunnen geven? Om te zien of het voor ons ook van toepassing is?
    Alvast bedankt voor je antwoord,
    Groetjes
    Angelina

    Ps wij zijn afgelopen september (ja met de hurricane Jeanne) geweest maar toen logeerden we buiten disney dus hadden we daar niet mee te maken. Maar ik vond het nogal een gedoe op het vliegveld om uit te zoeken waar nou precies jouw bus is. Heb je bovendien nog goeie tips? We zijn overigens met twee kleine kinderen (3 en 5 jaar)

  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    Afgelopen september was Disney's Magical Express nog niet operationeel, dus toen was je wel aangewezen op andere vormen van vervoer (Mears Shuttles, taxis of limo-service).

    Je reisbureau weet er blijkbaar niet veel van; ELKE gast van een Disney-resort (en Animal Kingdom Lodge en Yachtclub dus ook) mag gratis gebruik maken van Disney's Magical Express. Je moet echter wél aangemeld zijn hiervoor. Je reisbureau moet daarvoor je vluchtgegevens en hotelreserveringen doorgeven aan DME. Dat kan via het telefoonnummer +1 (866) 599-0951 (USA nummer). Als het reisbureau dat niet kan of niet wil, dan kun je zelf ook dat nummer bellen en je gegevens doorgeven.

    Vervolgens krijg je hopelijk op tijd je bagage-labels thuis toegestuurd. Die bevestig je aan de koffers, waardoor je koffers door de bagageafhandeling (op Orlando Airport) herkend worden en direct doorgegeven aan DME. Disney zorgt er dan voor dat jullie koffers vervoerd worden naar je hotelkamer, je hoeft ze dus zelf niet van de band af te halen.

    Krijg je de labels niet op tijd (ik ben zowel in mei als juni geweest en in beide gevallen had ik geen labels), dan moet je bij het inchecken aan de DME-balie (zie hierboven) je bagage-tickets (die je hebt gekregen bij inchecken op Schiphol) afgeven en de koffers omschrijven (aan de hand van voorbeeldfoto's). Vervolgens spoort DME je koffers op en stuurt deze alsnog naar je hotelkamer.

    Mocht je de bagageafhandeling door DME niet vertrouwen, dan mag je ook je koffers zelf van de band halen (zoals normaal) en je met koffers en al melden bij de DME-balie. Je koffers worden dan met dezelfde bus meegestuurd als waar jij en je familie in zitten. Als je je koffers niet zelf ophaalt, maar door DME laat afhandelen, dan worden je koffers met een aparte (vracht)auto naar je hotel gestuurd.

    Zelfs als je boekingsgegevens niet op tijd zijn doorgegeven aan DME (ik heb dat in juni gehad, toen ik pas 5 dagen voor vertrek geboekt heb en de gegevens konden niet meer op tijd doorgegeven worden), dan nog kun je je melden bij de DME-balie, waar je op vertoon van je hotelreservering (voucher, reserveringsbevestiging per email, etc.) alsnog een (gratis) transportation-voucher krijgt en je wordt doorgestuurd naar de juiste wachtrij om in de bus naar Animal Kingdom Lodge te stappen. Datzelfde voucher gebruik je overigens ook voor de terugreis. Mocht DME beschikken over jouw vluchtgegevens, dan ontvang je 1 dag voor vertrek een brief in je hotelkamer, waarin de vertrektijd van je bus terug naar Orlando Airport staat. Krijg je die brief niet, dan moet je even met de front-desk van Yachtclub bellen (gratis vanaf je kamer) en dan is het zo geregeld.

    Het lijkt een heel gedoe, maar ik moet zeggen dat Disney dit erg efficient geregeld heeft. Zelfs in mei (toen was het systeem pas net 5 dagen operationeel) heeft het ons probleemloos naar ons hotel gebracht, al duurde het toen 12 uur voordat de bagage kwam (er was toen niemand die een bagagelabel had, dus er moest veel handmatig uitgezocht worden).

    Laat je niet afschepen door je reisbureau: je hebt hier recht op en het is gratis!!! (Tenminste, de eerste 18 maanden vanaf mei 2005.)

    Tip: het kan gebeuren dat je koffers pas na enkele uren in je hotel arriveren, zorg dus dat je wat toiletspullen in je handbagage hebt zitten, alsmede nachtkleding en eventueel zelfs kleding voor de eerstvolgende dag.

    Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel. Succes en veel plezier in Florida / WDW!!! (Wij zitten er ook weer van 24 september tot 13 oktober)

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    114

    Standaard

    Super dat ik dit nu weet Frank.
    Heb nog es met mijn reisbureau gebeld en ze wisten er inderdaad niks van af. Ze gaan er nu mee aan de slag.
    Heb ze ook maar deze site doorgegeven.......leren ze misschien nog wat :P
    Alhoewel ik wel moet toegeven dat ze onze vorige reis prima geregeld hadden en ook daarna nog service hebben verleend.
    Wij zaten toen in orkaan Jeanne en toen we terug kwamen lag er al een kaartje in de bus. En twee dagen erna belde ze zelf op om te vragen wat voor last we er van hadden gehad zodat ze dit gingen claimen bij de verzekering.
    Wij kregen uiteindelijk 500 euro terug voor 1 dag verlies, dus dat vond ik uitermate goed geregeld
    Dus op zich zijn we nog erg tevreden met dit reisbureau.

    Heb je verder nog meer tips voor de disney hotels? Jij kent ze kennelijk.
    Vorig jaar zijn we in het marriot geweest.
    Goed hotel maar waardeloos ontbijt.
    Is het in de disneyresorts ook zo magertjes? (brinta, verschillende soorten cruesli, geroosterd brood en wat jammetjes en oja, droge donuts en cakejes lollllll)
    Dat was in de disneyland parijs hotels toch stukken beter!
    Maargoed, de kamer was erg groot en erg mooi.

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    In de Disney resorts is het ontbijt niet inbegrepen (in tegenstelling tot Disneyland Resort Paris). Je moet daar dus apart voor betalen, maar je zit ook niet vast aan je hotel om te ontbijten.

    Als je in Animal Kingdom Lodge (prima keuze trouwens!!!) zit dan moet je een keer het Boma-ontbijt proberen. Dat is erg uitgebreid, inclusief Disney-figuren. Verder kun je in het buffet-restaurant erg uitgebreid ontbijten. Echter, als je vroeg in een park bent, dan zijn daar ook een aantal mogelijkheden om goed en uitgebreid te ontbijten. Bijvoorbeeld in Animal Kingdom, waar je tot 11.00 uur in Donald's Restaurantosaurus ook een ontbijt met Disney-figuren hebt, waar je uitgebreide (warm, koud, fruit, etc.) keuze hebt. Wel even minstens een dag tevoren reserveren ("touch "55" in your room or call WDW-DINE").

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    114

    Standaard

    Oja das waar ook, even vergeten.
    Maargoed, als je dus een ontbijt reserveert krijg je er wel waar voor?
    Over Animal Kingdom lodge........mijn man wilde natuurlijk wel perse de kamer met safari uitzicht..........is dat echt zo spectaculair als word gezegd?

  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    De vooraf gereserveerde ontbijten met Disney-figuren zijn all-you-can-eat. De keuze is erg uitgebreid en de kwaliteit zeer goed. Wij slaan dit in geen enkele WDW-vakantie over (en gaan nu voor de 12e keer).

    Wij hebben een paar jaar geleden in Animal Kingdom Lodge gezeten en hadden toen ook Savannah-view. De kamer waar we in terecht kwamen had uitzicht op een "feeding-area". Dat lijkt leuk, maar was in de praktijk niet meer dan een zandvlakte, waar slechts sporadisch een dier te zien was. We hebben vervolgens na 1 dag een room-change gevraagd en gekregen. Dat was een aanzienlijke verbetering en het uitzicht was fantastisch! We brachten dagelijks minstens 1.5 uur op ons balkon door. Je kunt dan ook bijvoorbeeld een heerlijk diner laten bezorgen (eventueel met Champagne) en op je balkon van de ondergaande zon genieten, met uitzicht op giraffen, gazellen en zebra's...

    Probeer een kamer te krijgen aan de Zebra-trail, inner view. Daarmee heb je meeste kans op een geweldig uitzicht!

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    114

    Standaard

    Dat van die zandvlakte daar had ik me inderdaad wel een beetje op ingesteld.
    Kan ik gewoon ter plaatse vragen om een kamer in de zebra-trail?
    We hebben trouwens wel een 4pers kamer nodig ivm onze twee kids van 3 en 5 jaar.

  9. Top | #9
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard

    4 personen is standaard (2 double beds). Alleen op verzoek kun je een kamer krijgen met 1 King-bed.

    Het beste kun je je voorkeur al bij reservering doorgeven, of nu alsnog laten aanbrengen door je reisbureau. (Voorheen (tot december 2003) kon je nog per fax 5 dagen tevoren een voorkeur doorgeven aan de "room assigner" van het hotel, maar die faxen worden inmiddels niet meer geaccepteerd.) Als je een kamer krijgt die je niet bevalt, dan kun je een room-change vragen, bij voorkeur al bij incheck. Als er ruimte is dan werken ze daar altijd aan mee. In een extreem geval moet je 1 of 2 dagen in de oorspronkelijke kamer doorbrengen, alvorens ze je kunnen "verhuizen".

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Berichten
    114

    Standaard

    Ha,
    Gelijk reisbureau gebeld Frank, en gevraagd of ze er als voorkeur die Zebra-trail inner view bij wilden zetten.
    Geregeld!
    Lekker gevoel zo, zo heb je het idee dat je het maximale uit je vakantie haalt.
    Want wij zijn eigenlijk geen types die snel van kamer zullen wisselen (zijn niet zo assertief daarin denk)
    Nu toch grotere kans op een hele mooie kamer Lolllll
    Ben er erg blij mee
    Nog 1 vraagje trouwens, dat innerview klinkt alsof je niet aan de buitenkant zit, als je snapt wat ik bedoel......



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •