Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 13 EersteEerste ... 210111213 LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 128

Onderwerp: Reis- en annuleringsverzekering

  1. Top | #111
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

    Bij de ING annuleringszekering (maar is volgens mij bij alle annuleringsverzekeringen zo) is het dat je deze binnen 14 dagen na boeking moet afsluiten. De dekking geldt daar ook voor los geboekte onderdelen maar als je over het verzekerde bedrag komt moet je wel weer je verzekering verhogen. Dus let op het afsluiten moet wanneer je boekt en is niet afhankelijk van wanneer je gaat of betaald!

  2. Top | #112

    Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

    Bij Unive zijn de regels soepeler: Is de reis langer dan 7 dagen vóór de ingangsdatum van de verzekering geboekt? Dan geldt de verzekering alleen als: - de vertrekdatum van de reis langer dan 1 maand na de ingangsdatum van de verzekering ligt.

    Maar terug naar de hoofdvraag: alles wat ik al aanbetaald/betaald heb krijg ik dus vergoed ?

  3. Top | #113
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

    Dat is heel soepel van Unive! Alles wat je (aan)betaald hebt, bij de reis hoort en aan de voorwaarden voldoet zou dan vergoed moeten worden. Maar soms zijn er ook andere regels voor zelf samengestelde reizen dus voor alle zekerheid: bel Unive.

  4. Top | #114
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

    Ik vraag me af hoe kaartjes voor de pretparken gezien worden.
    Als je meerdaagse kaartjes hebt gekocht en je gebruikt ze totaal niet, dan kan je ze wellicht teruggeven, misschien onder aftrek van kosten en wordt dat de schade..
    Ook kans dat er geredeneerd wordt, dat je ze gewoon later kunt gebruiken en niets vergoed krijgt.

  5. Top | #115

    Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

    Die van die pretpark kaartjes vind ik ook een moeilijke en kunnen een belangrijk deel van de kosten zijn.
    Misschien dat een ervaringsdeskundige op dit forum er iets over kan zeggen.
    Gewoon bellen naar Unive is natuurlijk ook handig.

  6. Top | #116
    Vaste Bezoeker Esther43's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Locatie
    NL, Noord- Brabant
    Berichten
    118

    Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

    Misschien een tip. Let goed op werelddekking voor je reisverzekering. Dit jaar is de werelddekking uit de basisverzekering gegaan. Voorheen was het ook al belangrijk om die werelddekking te hebben, maar vanaf dit jaar helemaal. Amerika is een heel duur land wat betreft gezondheidszorg. Je moet er niet aan denken om dit zelf te moeten betalen.
    Laatst gewijzigd door Esther43; 19-01-14 om 21:35.

  7. Top | #117

    Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

    Ik neem aan dat je de basisverzekering voor ziektekosten bedoeld. Om enige verwarring hieromtrent te voorkomen.

    zover ik weet vergoed een annuleringsverzekering enkel de totale reis en de accomodatie. De losse dingen als entreekaartjes etc worden, zover mijn kennis strekt, niet vergoed. Deze zijn waarschijnlijk ook later nog inwisselbaar of vrij overdraagbaar.

    opvallend trouwens de soepele regels van Unive, de meeste verzekeringen hanteren inderdaad de 14 dagen regel.
    is een doorlopende reisverzekering met voldoende annuleringsdekking niet handiger ipv een en ander los af te sluiten?
    vaak als je 1x per jaar op vakantie gaat heb je dat er al uit.



  8. Top | #118
    Florida Groupie nicolea's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Etten-Leur
    Berichten
    408

    Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

    Dat van die entreekaartjes is ook per verzekering verschillend, Unigarant bijvoorbeeld, verzekerd wel vantevoren gereserveerde entreebewijzen....ook als ze in je pakket zitten via touroperator zijn ze volgems mij bij iedere verzekeraar gedekt.

  9. Top | #119
    Vaste Bezoeker Esther43's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Locatie
    NL, Noord- Brabant
    Berichten
    118

    Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

    Ja sorry, ik bedoel de basisverzekering van de zorgverzekering.

  10. Top | #120
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

    Waar baseer jij op dat dit uit het basispakket van de zorgverzekering is gehaald ? Er is over gesproken maar zover ik na kan zoeken is de wereld dekking NIET uit het basis pakket gehaald. Mocht jij ergens iets hebben waaruit dit wel blijkt zou ik daar graag een linkje van ontvangen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •