Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 46

Onderwerp: Reisschema Louis: 7 dagen Florida

  1. Top | #31
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    17

    Standaard Re: Reisschema Louis: 7 dagen Route Florida

    Mooi werk, goed bezig ! Ik ga dit ff uitprinten en lijntjes trekken op een kaart ! Foto's en Video's zal ik zeker gaan maken en hier posten !

    Ik werd al bijna een een beetje ontmoedigd door wat andere reacties, geheel onterecht blijkbaar. Ik heb er zin in, Donderdag gaan we die kant al op.

    Dus no worries voor wat betreft "gevaarlijke" mensen die het hebben voorzien op toeristen ? Althans, je verwacht ze op "jouw" route niet tegen te komen ?

  2. Top | #32
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema Louis: 7 dagen Route Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Louis Bekijk Berichten
    Ik werd al bijna een een beetje ontmoedigd door wat andere reacties, geheel onterecht blijkbaar.
    Hmmmm, nog een even gekeken wie er ook al weer over begonnen is. Op 30 oktober schreef je zelf:
    Of moet ik zelfs helemaal niet Florida wezen ?
    In principe kent het FLorum een hoog halleluja-gehalte, maar als je op basis van de door jou zelf benoemde criteria (wij denken aan Florida vanwege de temperatuur) en bovenstaande vraagstelling, oprechte reacties krijgt, is dat niet ontmoedigend maar realistisch.

    Koen is zo vriendelijk om een complete route voor je te noteren, logisch dat je vindt dat hij goed bezig is. Maar zeker vier andere forumleden (vonduchtga, ceetje ta2gerrit en cindy74) gaven in mijn beleving zeer waardevolle tips, waar je ook best wat mee had gekund. Ook in mijn bericht en in dat van de Steijntjes kan je lezen dat er in Florida rust en ruimte genoeg is, maar dat de vergelijking met en/of verwachting m.b.t. Californie alleen maar tot teleurstelling kan leiden. Verder wil je in ieder bericht kennelijk graag bevestigd hebben dat Florida een veilig vakantieland is. Ik merk op dat velen geprobeerd hebben om je er van te overtuigen dat dit wel het geval is, maar dat veiligheid een relatief begrip is. Vraag het de mensen op Urk.

    Je bent terecht blij met de suggestie van Koen, maar het is absoluut onterecht en ook ondankbaar om de andere forumleden die de moete hebben genomen om je te informeren, af te doen met de kwalificatie "onterecht ontmoedigend". Door voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen kan je immers uitstekend tot een beslissing komen?

    Voor ik je oprecht een fijne trip door Florida wens, nog even een tip: Je zult op deze reis ook onverharde wegen tegenkomen. Voor iemand die de rust en de ruimte zoekt, zeer verleidelijk. Wellicht ben je op de hoogte, maar lees de voorwaarden van de verhuurder even na voor je de verleiding niet kunt weerstaan. Bij de meeste verhuurbedrijven is het rijden op onverharde wegen immers niet toegestaan.



  3. Top | #33
    Vaste Bezoeker desteijntjes's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Bollenstreek
    Berichten
    94

    Standaard Re: Reisschema Louis: 7 dagen Route Florida

    Ik had het niet beter kunnen verwoorden dan Teleton. Het is niet zo, dat we een negatief beeld van Florida willen schetsen.

    We probeerden inderdaad alleen voor jou een realistisch beeld te geven, waarom de meeste mensen naar florida gaan. Het zou voor jou en je vader jammer zijn als je een verkeerd beeld hebt van de reis die je wilt gaan maken.

    Vanzelfsprekend hoop ik dat je een supertrip zult maken. Iedereen beleefd zijn vakantie op zijn eigen manier. Natuur zul je overal kunnen vinden, maar zeker de beauty's in het Westen, ja dat zul je in Florida niet snel tegenkomen.
    Qua veiligheid heb ik zowel in Florida als in California absoluut niet een onveilig gevoel gehad. Vergelijk het met Nederland, daar kun je ook gezakkenrolt (of een 'd'??) worden. Ja, die 'gevaarlijke types' kun je ook op je eigen straathoek tegenkomen.

    Geniet van je vakantie en ik ben wel benieuwd hoe je Florida vindt. Laat je het hier nog even weten?
    Laatst gewijzigd door desteijntjes; 27-11-09 om 15:08. Reden: Toevoeging

  4. Top | #34
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Ede GLD
    Berichten
    117

    Standaard Re: Reisschema Louis: 7 dagen Route Florida

    Nice work koenkamphuis.

    Ben zelf de Loop Road over geweest in Oktober, maar niet met een 4x4, maar met een Intermediate Rental Car van Alamo.

    Na 2 Km dacht ik, waar ben ik aan begonnen. Na 6 Km dacht ik... ik ben gek... Na 15 Km dacht ik.. 1x nooit weer.... en eenmaal aangekomen in Miami heb ik eerst de auto eens een flinke wasbeurt laten geven.

    De lak was bijna niet meer zichtbaar. De auto was van boven tot onder, van voor tot achter helemaal bedekt met troep.

    De weg was niet zo best. Vol kuilen en gaten en door overstromingen lagen er flinke plassen op de weg. Je kon op sommige stukken de weg niet eens meer zien liggen en je moest maar op de gok door de plassen heen rijden.

    Maar wel weer een flinke ervaring rijker.

    Voor wat foto's van mijn reisdag door de Everglades: http://florida.sjmfotografie.nl/foto...um=2&gallery=8
    Volgend bezoekje Jun/Jul 2014
    Vorige keren: Nov. 2013, Nov. 2012, Jun. 2012, Sep. 2010, Apr. 2010, Okt 2009, Apr. 2009, Sep. 2008 en Apr. 2004

  5. Top | #35
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema Louis: 7 dagen Route Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjemmie Bekijk Berichten
    Maar wel weer een flinke ervaring rijker.
    Daarom verwijs ik toch graag nog even naar de voorwaarden van de verhuurder....Het rijden van deze route lijkt zo aantrekkelijk en avontuurlijk maar je neemt een behoorlijk risico. Controleer de voorwaarden op je overeenkomst voor je aan zo'n avontuur begint. Met een auto van Alamo mag je zelfs met een 4wd niet op deze wegen komen. Mocht er op zo'n weg schade ontstaan of je loopt er vast, dan heb je een dik probleem. Niemand zal overigens ontkennen dat het een schitterend plaatje is:



    Uit de chat met Alamo:
    Robert: Ton, it is not permitted to drive on gravel roads, unpaved roads, or sand roads even if it is a 4 wd.



  6. Top | #36
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Nou gelukkig voor Louis is het droge tijd dus de plassen zullen wel wat opgedroogd zijn. En als ik zelf ga kan ik met mijn eigen auto en heb ik dus alleen met mijn eigen algemene voorwaarden te maken. Bedankt Sjemmie voor de fotolink - nou weet ik zeker dat ik 'n keer ga.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desteijntjes Bekijk Berichten
    Natuur zul je overal kunnen vinden, maar zeker de beauty's in het Westen, ja dat zul je in Florida niet snel tegenkomen.
    Yosemeti Park is misschien wel heel spectaculair, maar 'onze eigen' Everglades vind ik in al zijn ingetogenheid zeker zo mooi. En dat meer 'bij mij om de hoek' met de adelaars boven de vissteiger heeft mijn hart meer gestolen dan de Grand Canyon. Maar op een floridaforum mag je wel eerlijk bekennen een beetje verliefd op Florida te zijn toch?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-11-09 om 03:55. Reden: samengevoegd

  7. Top | #37
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    17

    Standaard Re: Reisschema Louis: 7 dagen Route Florida

    Iedereen hartelijk dank hoor, voor het meedenken en andere informatie. En Teleton, je op merking dat je je afvroeg wat ik nou wil. en andere uitspraken, deed me vermoeden dat mijn idee vwb. de route praktisch onmogelijk zou zijn, kwam een beetje bot over. maar bedankt voor het waarschuwen dat de trip tov. California tegen zou kunnen vallen. Ik begrijp je punt. Dus wat mij betreft zand erover !

    Dat hele lange hobbelige offroad dat lijkt me niet super, misschien stukje wandelen daar.
    Staan de offroadwegen eigenlijk wel op de Tomtom ?

    Nogmaals, dikke Thanks iedereen !

  8. Top | #38
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema Louis: 7 dagen Route Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Louis Bekijk Berichten
    Nogmaals, dikke Thanks iedereen !
    Zulke reacties zien we graag! D'r gaat niks boven tevreden klanten, die komen terug. Liefst met een mooi reisverslag.......



  9. Top | #39
    Vaste Bezoeker desteijntjes's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Bollenstreek
    Berichten
    94

    Standaard Re: Reisschema Louis: 7 dagen Route Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    Yosemeti Park is misschien wel heel spectaculair, maar 'onze eigen' Everglades vind ik in al zijn ingetogenheid zeker zo mooi. En dat meer 'bij mij om de hoek' met de adelaars boven de vissteiger heeft mijn hart meer gestolen dan de Grand Canyon. Maar op een floridaforum mag je wel eerlijk bekennen een beetje verliefd op Florida te zijn toch?
    Absoluut!!! Daarom gaan wij ook komende meivakantie weer naar Florida:-D Wij zijn ook in love with Florida:sun:

    Wat je zegt, iedere streek heeft zijn eigen bijzonderheden en zijn weer mooi op hun eigen manier.

    Uiteindelijk is het belangrijk dat je een fijne vakantie hebt en lekker kunt genieten.

  10. Top | #40
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    17

    Standaard Re: Reisschema Louis: 7 dagen Route Florida

    Zijn er nu een paar dagen en is totaal anders als California inderdaad.
    Van Orlando naar Okeechobeemeer, tot onderaan het meer bij Clewiston. Veel regen gehad en dat geeft natuurlijk een ander sfeertje als een warme zon.

    We zijn vandaag naar Key Biscane gegaan, heb wat kitespul gehuurd en heerlijk zonder surfpak in het warme water kunnen kitesurfen. Zit nu in een Hotel in Miami ergens vlakbij de kust.

    Morgenvroeg misschien even kitesurfen, en dan naar Key West. En dan vanaf key west naar de Everglades weer omhoog. Het meer zelf was niet zo bijzonder er staat een hoge dijk rondom en gezien het regende was het niet interessant om met een airboat mee te gaan.

    Post morgen wel weer even wat



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •