Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Reisschema Anouk: Orlando - Miami 21 dagen 2018

  1. Top | #1

    Standaard Reisschema Anouk: Orlando - Miami 21 dagen 2018

    Beste forumleden,

    In mei 2018 vertrekken we (voor onze lang verwachte) reis naar Florida. Eindelijk! Afgelopen weken al veel informatie gelezen op de forums/ internet/ blogs en ik heb deze route bedacht:

    Dag 1 (dinsdag): Aankomst Orlando, hotel in Orlando.
    Dag 2 (woensdag): Orlando - Seaworld en evt Gatorland.
    Dag 3 (donderdag): Orlando- Aquatica Seaworld en evt wat shoppen in Orlando etc.
    Dag 4 (vrijdag): Rijden naar Kelly Park en Blue Spring State park. Overnachten nabij Orange City/ Deltona.
    Dag 5 (zaterdag): Ocala national forest (alexander springs, juniper springs) - Silver Spring State park - Rainbow Springs State Park/ Rainbow River (is dit uberhaupt mogelijk in 1 'lange' dag?) Overnachten bij Crystal River/ Homossassa.
    Dag 6 (zondag): Thee Sister spring - Zwemmen met Manatees (heb hier al meerdere tips gevonden) evt nog Homossasa Spring Park. Overnachten rondom Weeki Wachi Springs
    Dag 7 (maandag) : Weeki Wachi Spring- doorrijden naar Clearwater beach,
    Dag 8 (dinsdag): Clearwater Beach / Honeymoon Island State Park. Doorrijden naar Tampa
    Dag 9 (woensdag): Busch Gardens. Overnachten bij Sarasota/ Siesta Key.
    Dag 10 (donderdag): Siesta Key/ Sarasota (nog geen concrete plannen) daarna overnachten in een Cabin op Myakka River State Park.
    Dag 11 (vrijdag): Myakka River State Park doorrijden naar Fort Meyers.
    Dag 12 (zaterdag): Fort Meyers. Daarna doorrijden naar Napels
    Dag 13 (zondag): Napels- Everglades - Homestead.
    Dag 14 (maandag): Homestead - Everglades (vanuit andere kant) - Key West NB: Bedoeling is dat om einde van de middag/ begin vd avond aan te komen daar.
    Dag 15 (dinsdag): Key West
    Dag 16 (woensdag): Evt nog Key West- Big Pine Key/ Bahia Honda State Park -Turtle Hospital - John Pennekamp Coral Reef State Park- Overnachten in Key Largo
    Dag 17 (donderdag): Key Biscayne National Park - Overnachten in Fort Lauderdale
    Dag 18 (vrijdag): Fort Lauderdale - Miami (overnachten in Miami)
    Dag 19 (zaterdag): Miami
    Dag 20 (zondag): Miami
    Dag 21 (maandag): Miami/ einde vd middag naar huis

    NB: de Disneyparken/ Universal studio's vermijden we bewust.

    Ik twijfel een beetje om 1 dag lager te blijven in Key West en dan niet te overnachten in Fort Lauderdale, maar wel naar Key Biscayne te gaan.

    Graag ontvang ik opmerkingen/ tips etc om onze reis nog beter te maken! Alvast bedankt

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker Renger-Linda's Avatar
    Ingeschreven
    May 2017
    Berichten
    39

    Standaard Re: Reisschema Anouk- Orlando - Miami 21 dagen

    leuke route! erg benieuwd hoe je hem definitief gaat maken....
    ik zelf zou inderdaad zeggen iets meer tijd nemen voor je bezoek aan key west, als je dag 14 daar aan eind van de middag aan komt en je dag 16 al weer helemaal terug moet naar key largo vind ik zelf te kort maar he gelukkig zijn we niet allemaal weg van dezelfde dingen

  3. Top | #3

    Standaard Re: Reisschema Anouk- Orlando - Miami 21 dagen

    Hi Linda,bedankt voor je feedback. Key west is inderdaad nog een twijfelpunt, mogelijk daar 1 extra dag en dan dag 18 Fort Lauderdale/ Key Biscayne. Of is ergens anders nog een mogelijkheid om een dag af te halen?

    Wat vinden jullie mbt de tijd in Miami? Enerzijds vind ik het te kort, maar de overnachtingen zijn nogal duur (viel te verwachten in het weekend natuurlijk :P ) waardoor we nu maar drie nachten hebben geboekt.

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker Renger-Linda's Avatar
    Ingeschreven
    May 2017
    Berichten
    39

    Standaard Re: Reisschema Anouk- Orlando - Miami 21 dagen

    zelf ben ik niet heel erg fan van Miami als ik het vergelijk met de rest van Florida. Natuurlijk heeft het strand en alles maar vind de stranden aan de golf kust gewoon fijner schoner etc. maar gelukkig zijn we niet allemaal fan van hetzelfde dan zouden de prijzen nog veder de pan uit rijzen.

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Reisschema Anouk- Orlando - Miami 21 dagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renger-Linda Bekijk Berichten
    zelf ben ik niet heel erg fan van Miami als ik het vergelijk met de rest van Florida. Natuurlijk heeft het strand en alles maar vind de stranden aan de golf kust gewoon fijner schoner etc. maar gelukkig zijn we niet allemaal fan van hetzelfde dan zouden de prijzen nog veder de pan uit rijzen.
    Heb het hier op het forum vaker gelezen dat mensen geen echte fan van Miami zijn. Ik behoor ook tot die club. Leuk om er geweest te zijn en een dag is genoeg. Maar er zijn ook mensen die zich er een hele week vermaken. Ben ook geen echte Key West fan. Niet onder de indruk van (Amerikaanse) losbandigheid, nachtleven en ga ook niet voor bar-bezoek naar Florida (of welk buitenland dan ook). Zou meer voor de natuur-dingen gaan en natuurlijk voor WDW (dat is dan weer mijn afwijking ).
    Misschien is het een optie om niet in Miami te overnachten maar ergens in de buurt. Volgens mij zijn er best leuke (stand) plaatsen in de buurt en dan kan je altijd een dag Miami doen of alleen de laatste nacht overnachten in Miami zodat je ook dichterbij het vliegveld bent voor de volgende dag als je naar huis gaat?

  6. Top | #6

    Standaard Re: Reisschema Anouk- Orlando - Miami 21 dagen

    Bedankt voor jullie reacties! Ik ben wel benieuwd naar de 'standaard' dingen van Miami zoals Little Havana, het art-deco district etc, maar denk dat twee volle dagen daarvoor wel voldoende zijn. En anders kunnen we altijd nog naar plaatsen daar omheen.

    Ik heb nu wel een hotel geboekt in Key West voor 3 nachten, dus daar zijn we in principe ook twee volle dagen. Iets meer tijd gereserveerd voor de keys dus
    verder denk ik dat de reis wel aardig in elkaar zit. Mocht ik echt nog iets geweldigs missen, hoor ik het natuurlijk graag! We houden wel van iets 'actiefs en natuur'.

  7. Top | #7

    Standaard Re: Reisschema Anouk: Orlando - Miami 21 dagen 2018

    Inmiddels zijn alle hotels geboekt, op 1 overnachting na! We slapen 21 t/m 23 mei in Key West, en 25 mei t/m 27 mei in Miami. Ik zoek dus nog 1 overnachting daartussen. Op de heen weg naar Key West slapen we al in Homestead voor de Everglades, dus die kunnen we 'overslaan'.


    Zelf dacht ik aan:
    - Islamorada
    - Key Largo
    - Key Biscayne (die het liefst, maar hotels zijn nogal duur/ beperkt)
    - Fort Lauderdale (maar voelt omslachtig om dan weer langs Miami te rijden).


    Hebben jullie hier nog tips/ aanraders voor waar leuk is om te verblijven?

  8. Top | #8
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard Re: Reisschema Anouk: Orlando - Miami 21 dagen 2018

    Vorig jaar hebben wij 3 dagen overnacht in Holiday Inn Key Largo. Prima Hotel.
    https://www.ihg.com/holidayinn/hotel...fl/hoteldetail

  9. Top | #9

    Standaard Re: Reisschema Anouk: Orlando - Miami 21 dagen 2018

    We hebben inderdaad Holiday Inn Key largo geboekt. Nu aftellen en nog een specifieke dagindeling maken

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Berichten
    31

    Standaard Re: Reisschema Anouk: Orlando - Miami 21 dagen 2018

    Voor hoeveel personen? Voor 2 personen heb ik nog hele leuke airbnbs voor key West, islamorada, miami beach (met gratis parkeerplaats) en Siësta Key. Allemaal met hele leuke verhuurders en genoeg privacy.
    Daarnaast nog goed betaalbaar.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •