Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 43

Onderwerp: Geld overmaken

  1. Top | #21
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Nbr.
    Berichten
    307

    Standaard Re: geld overmaken (buitenland)

    hallO

    Nah, t heeft even geduurd maar de aanbetaling is vanmorgen de deur uit gegaan, via
    Rabo Telebankieren naar de SunTrust Bank in Amerika. Het bedrag is bij reeds afgeschreven en de kosten voor deze transactie waren 5 Euro. Valt me reuze mee.
    Nu in spanning wachten op een seintje van de villa-eigenaar dat hij t geld ook op zijn rekening heeft staan.

  2. Top | #22
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Nbr.
    Berichten
    307

    Standaard Re: geld overmaken (buitenland)

    Weet iemand trouwens hoe lang t duurt voordat de Rabobank t geld over heeft geschreven? Tis er bij mij nl. wel af maar bij de villa-eigenaar nog niet bij.
    Hoe lang blijft t bedrag "zweven" tussen Europa en USA? Iemand ervaring mee?

  3. Top | #23
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: geld overmaken (buitenland)

    Van de Rabobank site:

    4. Termijn
    Na aanvaarding van de opdracht door de Rabobank, geldt een maximale termijn van 5 (werk)dagen voor het crediteren van de rekening bij de bank van begunstigde. Deze bank is verplicht de rekening van de begunstigde uiterlijk 1 (werk)dag na ontvangst van het bedrag te crediteren.
    http://www.rabobank.nl/images/wettel...09_2981891.pdf
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #24
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Nbr.
    Berichten
    307

    Standaard Re: geld overmaken (buitenland)

    Met andere woorden: het kan 5 werkdagen duren voordat de Rabo het geld aan de US-bank 'geeft' en die US-bank moet dan binnen 1 werkdag het geld op de rekening vd villa-eigenaar storten????

  5. Top | #25
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: geld overmaken (buitenland)

    dat staat er wel ja
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #26
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Nbr.
    Berichten
    307

    Standaard Re: geld overmaken (buitenland)

    Jahoor, t is gelukt. Het bedrag is bij geschreven, de eigenaar vd villa moest wel 15 Dollar "wire acceptance" betalen wat ik dan weer lullig vind omdat ik bij t telebankieren aan heb gegeven dat alle kosten voor mij zouden zijn.
    Mailtje naar de Rabo voor tekst en uitleg en ja, dat blijkt dus normaal te zijn ...

  7. Top | #27
    Florida Groupie mrloes's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Locatie
    Nbr.
    Berichten
    307

    Standaard Re: geld overmaken (buitenland)

    Trouwens, mijn eigen kosten voor deze transactie zijn 15 Euro: eerst 5 Euro en een aantal dagen later nog eens 10 Euro.
    Vreemd allemaal maargoed, t zal wel.
    Ik weet nu in ieder geval dat t voor de laatste betaling (10 weken voor vertrek) ook zo zal gaan: 15 Dollar voor hun, 15 Euro voor mij ondanks t feit dat ik netjes aanvink dat alle kosten voor mij zijn ...

  8. Top | #28
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    19

    Standaard Re: geld overmaken (buitenland)

    Ik weet niet of ik hier de vraag op de juiste plek zet, zo niet hoor ik het wel...
    Wij willen een condo huren bij Sea Club Rentals, Indian Shores. Op de vraag of ik met cc kon betalen, vertelde hij mij dat dit niet kon omdat zij Engels waren?? We kunnen alleen per bank of traveler checques betalen. Is dit niet een beetje raar, ik dacht dat Amerika leefde van de cc's.

    Heeft iemand van jullie daar wel eens van gehoord?

  9. Top | #29
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: geld overmaken (buitenland)

    Er is hier ergens een topic over , met een bankoverschrijving met bic en iban nummer gaat het zonder probleem .

  10. Top | #30
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: geld overmaken (buitenland)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrloes Bekijk Berichten
    Ik weet nu in ieder geval dat t voor de laatste betaling (10 weken voor vertrek) ook zo zal gaan: 15 Dollar voor hun, 15 Euro voor mij ondanks t feit dat ik netjes aanvink dat alle kosten voor mij zijn ...
    Tip: gewoon SHA gebruiken, dan kost het jou minder en de ontvanger hetzelfde als wanneer jij OUR aanvinkt. Het is schandalig dat ze mensen laten betalen voor OUR en vervolgens de ontvanger nog steeds kosten heeft.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •