Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 25 van de 50 EersteEerste ... 15232425262735 ... LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 250 van de 498

Onderwerp: Electronica kopen in Florida

  1. Top | #241
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: iPad kopen in Amerika

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1250 Bekijk Berichten
    Ik heb gisteravond als een echte fanboy mijn iPad WiFi + 3G 64GB Besteld, hij wordt verstuurd vanaf 'Late April'.
    Ik hoop dat ik hem dus begin Mei in mijn armen kan slaan :wink:.

    Ik ben totaal $955 kwijt voor de iPad 64GB WiFi + 3G, iPad Case en iPad Dock en tax.
    Maar als het goed is kom je over die $955 wel nog 19% BTW aan het betalen toch? Neem aan dat je hem bij Apple zelf besteld hebt dus die zullen er geen mp3/mp4/gift op vermelden en zal het zeer zeker door de douane bekeken worden lijkt me.
    Of zie ik het verkeerd?

  2. Top | #242
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pascalbrouwers Bekijk Berichten
    als je een ipad koopt bv 599 komt er nog tax bovenop, maar dan...
    als je in europa landt, wordt je dan bij de douane aangeslagen voor het bedrag inclusief btw (usa) of wordt dat er vanaf getrokken, en rekenenen ze hier het eigen btw tarief.
    De USA kent geen BTW. In sommige staten wel een salestax, maar die is niet vergelijkbaar (en dus ook niet verrekenbaar) met de BTW zoals wij zie hier kennen.

    Je gaat bij aankomst in Nederland dan ook BTW en invoerrechten betalen over de totale prijs van het artikel, inclusief de betaalde salestax.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattrob Bekijk Berichten
    Die laatste zin geldt volgens mij wel voor Florida; tenminste, volgens mij staat er dat sommige staten geen tax berekenen als je het naar het buitenland laat versturen.
    Dat staat er inderdaad, maar Florida is m.i. niet zo'n staat. Ik kan er in ieder geval helemaal niets over terugvinden, geen "exempts" voor verkopen buiten de staat of het land.
    Wij hebben wel eens iets vanuit WDW naar Nederland laten versturen, en dan komt er geen tax bij.
    Weet je zeker dat de transactie in Florida heeft plaatsgevonden? Het kan natuurlijk dat WDW de transactie bij buitenlandse bestellingen e.d. in een andere staat laat vallen waar daarvoor geen salestax-verplichting is. Ze zijn best wel slim bij Disney
    Het is wel zo dat er enkele staten zijn (volgens mij 2 of 3), waar je de betaalde tax wel terug kunt krijgen, maar weet even niet zo snel welke. Florida in ieder geval niet !
    Laten we het op dit forum evn bij Florida houden, dat is al ingewikkeld genoeg. En leuk genoeg 8-)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-06-10 om 18:19.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #243
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Misschien verkeerd gedacht maar je hebt toch een vrijstelling per persoon voor de invoer?

    Als je dan met 2 of 3 personen bent heb je dan toch een hogere vrijstelling voor hetgeen je mee mag nemen, dan heb je hem samen gekocht of werkt het niet zo ?

    Het bedrag is toch immers per persoon, helaas heb ik al even gekeken en praten ze alleen in enkelvoudige persoon op de douane site. ](*,)

    Ach afgelopen december werd ik voor de eerste keer gevraagd of ik wat had aan te geven toen ik vanuit Amerika kwam, ik zei nee, vervolgens vraagt die man of ik geen computer oid had gekocht daar en ik zei ook nee, alleen wat kleding en ik mocht verder lopen.

    Echter stond boven op het karretje waar ik mee liep dus mijn laptop tas, lol, dat zag ik pas na de douane. :-D

    Maar helaas, toch het antwoord gevonden op de site van de douane.

    Totale waarde van de andere goederen mag maximaal zijn: € 430
    De waarde van 1 artikel mag niet worden gesplitst over meer personen. Als u dus 1 artikel meeneemt met een waarde van meer dan € 430, dan moet u over het hele bedrag belasting betalen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-06-10 om 18:19.


  4. Top | #244
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: iPad kopen in Amerika

    En betalen zul je, verdulleme.



    Bron; http://www.telegraaf.nl/digitaal/mob...chiphol__.html

    @ Dutchcruisers; you lucky bastards ;-) Welke is het geworden ?
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #245
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: iPad kopen in Amerika

    Kon het niet laten en ben nog even in de salestax-issue gedoken.

    Lang leve internet en de staat Florida die hun wetten en uitvoeringsregels daarop publiceert. Zo vond ik dus http://dor.myflorida.com/dor/taxes/s...r_external.pdf zijnde de "Retailer and wholesaler standard industry guide".
    Daar kom ik op bladzijde 13/14 het volgende over de salestax in tegen:
    Let niet op de rommelige markeringen

    Vrij vertaald: Alle verkopen aan klanten vallen onder de salestax , behalve ("Exempt") artikelen die die specifiek benoemd zijn, naar buiten de staat Florida worden vertsuurd (door de verkoper!) of als de koper een geldig certificaat kan tonen dat hem/haar vrijstelt van salestax.

    Bij de verzending is het van belang dat de koper de artikelen in ontvangst neemt buiten Florida.

    Wat nog eens bevestigd wordt op bladzijde 20 e.v.:



    De regelgeving over sales- en usetax gaat geheel uit van volledige afhandeling tijdens de transactie tussen koper en verkoper. Tijdens die transactie wordt door de verkoper vastgesteld of er salestax is verschuldigd.

    Nergens in dit stuk of of enig ander artikel kan ik ook maar iets vinden over het achteraf terug kunnen krijgen van betaalde salestax. Alleen maar over het niet terug kunnen krijgen ervan, zoals op de website van Orlando International Airport (MCO) dat ik eerder citeerde.

    Kortom: Als je iets in Florida koopt dat onder de regels van de salestax valt, dan betaal je die tax. Uitzonderingen hierop zijn verkopen waarbij de koper het artikel buiten Florida in ontvangst neemt of als de koper een door de staat Florida afgegeven certificaat van vrijstelling kan tonen tijdens de transactie.

    Ik weet niet wat het aan tijd en geld kost om eventueel zo'n vrijstellingscertificaat te bemachtigen, maar ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat het voor enkel de aankoop van een iPAD niet loont. Dus bij aankoop van die iPAD is salestax verschuldigd, evenals de bijbehorende surtax die per county wordt vastgesteld. De tax is nog te omzeilen door het apparaat op te laten sturen, maar daar moet de verkoper dan wel aan mee willen werken en over de niet al te geringe verzendkosten betaal je vervolgens in Nederland - zoals kompaan Ta2 Gerrit eerder al zo mooi en geheel naar waarheid aangaf - de BTW en invoerrechten over.

    Zo, nu is het wel weer genoeg. Veel plezier ermee.

    Verdere vragen en discussie over salestax kan in het daarover reeds bestaande onderwerp, te vinden met de zoekfunctie.

    :!:
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-04-10 om 23:11.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #246
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: iPad kopen in Amerika

    Nou nog even dan:

    De importvrijstelling van € 430 geldt per persoon en per artikel.

    Voorbeeld 1:
    Je koopt 25 spijkerbroeken (ja, je hebt er Floridagangers bij .... :lol van omgerekend exact € 20 per stuk (voor het gemak: inclusief salestax). Totale waarde: € 500. De vrijstelling is € 430 maar geldt per héél artikel, dus voor 21 spijkerbroeken á € 20 = € 420. Voor de vier overige spijkerbroeken met een waarde van € 80 krijg je een aanslag.

    Voorbeeld 2:
    Je koopt twee laptops in de uitverkoop bij Walmart voor omgerekend exact € 250 per stuk. Wederom: inclusief salestax. Totale waarde is gelijk aan de spijkerbroeken van voorbeeld 1: € 500. De vrijstelling is ook hier weer € 430 en per héél artikel. De eerste laptop van € 250 is vrijgesteld. Voor de volledige waarde van de tweede laptop á € 250 krijg je een aanslag.

    De waarde van de aankopen is dan wel in beide voorbeelden gelijk, de uiteindelijke kosten zijn dat niet.

    Ergo:
    Het is goedkoper om vrouwen los te laten in een kledingzaak, dan mannen in een electronica-winkel.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #247
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Het is goedkoper om vrouwen los te laten in een kledingzaak, dan mannen in een electronica-winkel.
    Of om je vrouw mee te nemen als je 2 laptops zoals boven omschreven koopt, dan heb jij er een met vrijstelling en zij ook

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dutchcruisers Bekijk Berichten
    Wij hebben er een gekocht hoor! Wij zijn zaterdagavond teruggevlogen naar Nederland, maar 's ochtends eerst nog even naar de Apple-store in de Florida Mall geweest!
    Als het de 32 of 64GB-versie was, hoe is het met de invoer gegaan?

    Zou het misschien een optie zijn om aan de verkoper in de Apple-store te vragen om een factuur te maken met een bedrag van bijv. $550 ?
    Denk dat dat hier in Nederland mogelijk wel te regelen valt, maar Amerika.....:-k
    <<Moderator Michael66: Dat is illegaal, en dus wordt het niet besproken hier op het forum. Zie de huisregels >>
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-04-10 om 00:39. Reden: 3* samengevoegd

  8. Top | #248
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: iPad kopen in Amerika

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Het is goedkoper om vrouwen los te laten in een kledingzaak, dan mannen in een electronica-winkel.
    Doet me inderdaad een beetje denken aan de reclame waarin de man de tassen die de vrouw koopt op marktplaats zet - met zijn laptop en dongeltje van KPN.
    Nou, voor diegenen die nog overwegen een iPad te kopen, dit gratis koopadvies.


    Sorry - kon 't niet laten:evil:

  9. Top | #249
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: iPad kopen in Amerika

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chicco68 Bekijk Berichten
    Zou het misschien een optie zijn om aan de verkoper in de Apple-store te vragen om een factuur te maken met een bedrag van bijv. $550 ?
    Denk dat dat hier in Nederland mogelijk wel te regelen valt, maar Amerika.....:-k
    <<Moderator Michael66: Dat is illegaal, en dus wordt het niet besproken hier op het forum. Zie de huisregels >>
    Buiten dat het in een wazig wettig gebied valt, zullen ze dat zeker niet doen.
    Ik liet in het verleden nog wel eens een (pro-forma) factuurtje maken met de inkoopsprijzen er op om zo de invoerrechten (in geval van controle ;-)) te drukken, maar ook dat wil mijn vaste leverancier van motorparts al niet meer doen, dus zal Apple zich zeker niet vergrijpen aan zulke praktijken.

    Afgezien van dat; ik weet dat onze douaniers ambtenaren zijn, maar helemaal ingedut zijn ze echter niet. De retailprijzen van de Ipad zijn met één druk op de knop voor iedereen te vinden, dus ook voor de jongens en meisjes in de groene uniformen.
    En die prijs is het bewijs, wat voor bonnetje je ook bij je hebt.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #250
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: iPad kopen in Amerika

    De €430 is inderdaad per persoon.

    Je hebt bij het verlaten van de luchthaven de keuze uit twee poortjes, rood en groen.
    Waar je door loopt mag je zelf weten. Bij de rode wil je graag vertellen dat je veel te veel gekocht hebt in het buitenland en daar graag invoerechten en BTW voor betalen wil.

    Bij de groene geef je aan dat je denkt dat het wel meevalt. Is de groene officier het niet met jou eens en wil hij in je bagage kijken, waarna blijkt dat je toch iets meer dan toegestaan bij je hebt, betaal je alsnog invoerrechten en BTW, met als bonus een fijne boete.

    De keus maak je dus zelf, en bij het rode poortje is nooit wat te doen :lol:

    <<Maar we dwalen af. Over deze materie is al een half boek geschreven op het forum>>
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 09-04-10 om 09:14. Reden: afdwaling
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •