Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: [Reisverslag] Esther-disney: Honeymoon Florida 2008

  1. Top | #21
    Vaste Bezoeker esther-disney's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    de Meern
    Berichten
    90

    Standaard Re: Reisverslag Esther: Honeymoon Florida-een droom die uitkomt...

    27 januari

    Goedemorgen allen!

    Gisterenavond nog ineens bedacht waar we vandaag nou eens wilden eten, aangezien we de 2e dag naar Epcot zouden gaan. Noorwegen leek mij wel een leuk restaurant. Dat doen we.

    Dus ik heb de telefoonkaart er weer bijgepakt van Ekit, omdat we toch nog genoeg belminuten hebben, en maak een reservering. Jeetje wat willen ze veel van je weten zeg, zelfs een factuuradres. Maarrr, het lukt dus we zijn verzekerd van een plaatsje, helaas pas om 20:00 uur, dus dat wordt snel eten als we het vuurwerk willen halen die om 21:00 uur begint, maar we zien wel hoe het loopt.

    Het is zondag vandaag en dat is te merken op de televisie, we zetten de t.v. iedere ochtend aan om het weer te bekijken maar nu spatteren de “halleluja-diensten” van het beeldscherm af. Echt leuk om te zien!

    Ik merk dat nu we in de villa zitten dat we tijd om vliegt. De hele dag loop je in een pretpark en voor je het weet is de dag alweer om en rol je je bedje in. Jammer zeg! Maar we genieten echt van iedere seconde en ik heb er vandaag weer helemaal zin in, weer een dagje Epcot.




    We worden om 8 uur wakker en horen gerommel bij het zwembad. Dat blijkt Trevor te zijn, iemand die een oogje houd op ons zwembad. Het was vannacht 49 fahrenheit dus best frisjes en dus komt hij even kijken of alles in orde is.

    De afstandsbediening doet het nauwelijks en we hebben al nieuwe batterijen gekocht maar niks werkt. Trevor zegt dat hij wel een nieuwe zal halen.

    Aan het einde van de dag blijkt dat er niks geregeld is. Beetje slordig als je het beloofd.

    Als we weg willen rijden heeft Trevor even zin in een praatje. Hij praat over de Disneyparken en over zijn gezin en nog veel meer, terwijl ik op mijn klokje kijk en weg wil. Ik wil niet praten over Disney, ik wil er naar toe, hahaaha!

    Na een tijdje nemen we afscheid en zijn we er om 10:00 uur. We staan op Amaze 32. We lopen zulke moeilijke foefjes te verzinnen om dit te onthouden dat het onmogelijk is om het op te schrijven.

    Het zou vandaag maar 68 fahrenheit worden, hoogstens 70 maar ik gok het er toch op en doe een driekwartsbroek aan en een truitje met lange mouwen. Natuurlijk gaat de fleecetrui ook mee de tas in voor vanavond.

    We lopen allereerst naar Soarin en trekken daar een fastpass, die wilden we zeker nog een keertje zien. Dan naar Fiment, die hadden we de andere dag nog niet gedaan.

    Het is een grappig blauw/paars draakje die alleen maar wil spelen en ons van alles wil laten zien. Hij leert ons dat als je luisterd of kijkt via je verbeelding (Imangination) dat alles veel leuker wordt.

    Dus dat doen we, we worden geleid door zijn stem en een vrolijk melodietje en rijden onder zijn huis die op zijn kop staat/ligt/hangt.

    Grappig gedaan en leuke effecten!

    Daarna kunnen we na deze attractie een kaartje versturen naar je familie. Er wordt een foto gemaakt en dan kan je jezelf aankleden met gekke brillen en kapsels. We zijn bang dat niemand thuis ons herkent in deze bizarre creatie dus we halen toch maar alles weg en versturen hem. Kunnen ze onze bruine koppies eens zien.

    We lopen langs Honey, I shrunk the audience en besluiten het toch maar te doen ookal hebben we deze attractie in Parijs al vrij vaak gedaan. Het is maar een 10 minuten wachtrij. Hij blijft gewoon harstikke leuk en we genieten weer vollop van de humor.

    Een paar special effects zijn hier niet aanwezig zoals de wind die je voelt als hij dichtbij komt en de niesende hond aan het einde.

    Toen moesten we nog een half uur wachten voordat we naar Soarin mochten dus ik wil heeeel graag Nemo nog een keer beleven en filmen, want de eerste keer heb ik echt alles over me heen laten komen. Al dat water en water en……nee, grapje J



    We stappen in een grote roze schelp en zien dat iedereen Nemo zoekt. De attractie is echt mooi gemaakt vooral als je de golf induikt en mee zwemt met Crush. Dat is een grote tunnel met allemaal bubbels en alles beweegt om je heen. Echt een gaaf effect!

    Aan het einde wordt het nummer Big Blue World gezongen waar Dori tot de magistrale ontdekking komt: “Hey, I’m Blue!”

    Eindelijk is het dan tijd voor Soarin, tenminste dat denk je als je een fastpass hebt. Maar het is een beetje vreemd geregeld en we denken dat ze iets achter lopen ofzo want we moeten nog 20 minuten wachten voordat we in de rij staan voor de deur waar je echt naar binnen mag. Het is al behoorlijk druk in het park, dat merk je zo.

    Ik hoop nog wat te kunnen filmen al komen we uit op de 3e rij. Toch heeft iedere rij een goed uizicht en we genieten met volle teugen. Wat een heerlijke vlucht. Vooral als je op het puntje van je stoel zit heb je helemaal het idee dat je de enige bent die vliegt. Super!

    Het tentje met de lekkere koffiebroodjes roept ons dus we kopen er eentje en lopen nu rustig naar World Showcase. Helaas staat er namenlijk bij Test Track een te lange rij om hem nog een keer te doen.

    Vorige keer zijn we via Canada binnengekomen en we doen het nu eens anders en gaan via Mexico.




    De piramide ziet er prachtig uit en we lopen in het zonnetje (toch wel!) het gebied rond. Mijn oog valt op Donald en daar wil ik al eerste naar toe want de rij is erg kort.




    Na een snelle tijd is het mijn beurt en ik wordt meteen ten dans gevraagd. Iedereen zit ons glimlachend aan te kijken. Ten slotte krijg ik een kus en ik bedank hem voor de dans.




    Hij zwaait me heel lief uit, zucht! Heerlijk dat disney gevoel.

    We gaan de piramide binnen en we zien een mevrouw die mooie poppetjes maakt met de fleurigste kleurencombinaties. Echt Mexiaans is het. Daarna lopen we verder en onze monden vallen open! Wat is het hier mooi zeg! Een echt plein in het schemerlicht met allemaal lampjes en een soort van marktkraampjes, de sfeer is hier superleuk.




    We kijken wat rond en zien heel wat leuke spulletjes. Wat hebben ze dit goed gedaan. Dan zien we de attractie: de 3 caballeros. Ik vind de film niks aan maar de figuren zijn wel gewoon leuk en zo is ook de attractie. Donald is kwijt en heeft heel wat plezier maar zijn vrienden zijn hem telkens aan het zoeken. Donald merkt hier helemaal niks van en is rustig de stad aan het verkennen.We varen met een bootje langs alle steegjes en straatjes waar Donald ook is.



    We lopen via het marktplein weer naar buiten.





    Daarna stappen we in de volle zon en genieten van de warmte.

    Dan komen we langs Noorwegen en zien “ons”restaurant al liggen en een prachtig vikinsschip! Echt heel gaaf!




    Net als serge naar de wc gaat komt er een groepje van 6 mensen aan die wat aparte muziekinstrumenten vasthouden en die beginnen ineens muziek te maken. En noorweegse muziek nog wel! Heel erg leuk voor de sfeer, ik sta de genieten in het zonnetje van alles hier. Wauw, Epcot is toch wel erg gaaf zo! Serge komt terug van het toilet en we staan het nog even aan te kijken maar lopen daarna weer door. Er is nog zo veel te zien!

    Op naar Maelstrom, de favoriete en populairste attractie in World Showcase. We stappen in een bootje en raken met iemand aan de praat, die hier een groep pubers begeleid, maar waar die pubers zijn op dat moment?? Hij verteld dat hij ook tijd voor zichzelf wil vrijmaken en zijn favoriete dingen wil doen. Maar de boot begint te bewegen en we varen rustig, nu nog wel, op naar de stam.

    We zien fragmenten van het oude Noorwegen en hoe de mensen toen leefden. Dan komen we in een donker soort van bos met overal rare wezens en heel veel trollen. Die worden boos op ons en roepen: “You don’t belong here! Go away!” We voelen de boot draaien en we varen in een snelle vaart achterstevoren naar achteren. We zien van alles voorbij flitsen en komen langs de ijsberen en pinguins en als laatste langs een booreiland met erg veel lampjes. Een prachtig gezicht.

    Dan zijn we alweer aan het einde gekomen en als we uit het bootje stappen zien we dat we in een klein soort van dorpje staan. Ze hebben het hartstikke leuk nagemaakt! Daarna kan je nog een film kijken over Noorwegen en is het uitstapje helemaal compleet.

    En ook doen we het vikingen museumpje die ze hier hebben.




    Dan is het tijd voor China,




    waar we al eens zijn langsgelopen. Ik zie dat het suiker/snoep vrouwtje bijna weer komt dus ik ga samen met nog wat mensen staan. En daar is ze weer! Ik blijf bij 4 soorten dieren kijken, wat is dat toch knap! Vooral de kolibrie vogel is supermooi!




    Ook horen we meer geluiden aan de zijkant en daar zijn Chinese acrobaten. Weer een hele leuke show met hele knappe taferelen! Ze maken een grote menselijke toren en er staat een vrouw met heel veel glaasjes met wijn bovenop. Ongelofelijk knap en lenig zijn die mensen!

    De 360 graden film hebben we hier al gezien dus we lopen nu naar binnen naar een soort museum met het Terracota leger.




    Nu ziet het er al indrukwekkend uit terwijl het echte leger nog vele malen groter is dan dit. Toch staan we met verbazing te kijken naar al die soorten uitdrukkingen. Maar wat pas echt een aparte uitdrukking geweest moest zijn is mijn gezicht toen ik besefte dat Mulan en Mushu langs liepen. Ineens was alles iets minder interessant en moest ik even op de foto.




    Mushu begon meteen aan me te plukken en kusjes te geven. Mulan moest lachen en we maakten een foto saampjes. Beide waren ze erg lief en aardig.




    Bom, bom, bom, Afrika nadert met haar trommels. Helaas zijn het gewoon mensen die gewoon wat spelen en is er geen optreden. Dat had ik wel graag willen zien. Ik ben daar dol op!

    Maar er zit wel iemand druk hout te snijden in allerlei mooie vormen en we maken ook met hem een praatje. Verder is er alleen weinig te beleven, dus hier zouden ze nog wel wat extra’s kunnen neerzetten.

    Gutentag! Duitsland komt naar voren.




    We zijn hier laatst natuurlijk al geweest met het eten maar toch lopen we nog wat rond in de winkeltjes en zien we veel bekende dingen omdat we best vaak naar Duitsland op vakantie zijn geweest. Omdat we toch ook wel trek krijgen en het al tegen 14:30 uur aanloopt nemen we meteen een lekkere bratwurst! Dat smaakt goed.

    Dan lopen we verder via een tuin met een soort van miniatuurstadje.

    Bon Giorno! Italië zit vol sieraden en tassen en mmmmm, wat ruikt dat lekker, PARFUM!




    Er zitten echt veel leuke dingen bij maar we lopen toch nog even door omdat we nog niet alles gezien hebben. Het plein en de fontein zijn mooi nagemaakt maar toch raakt het ons iets minder dan de andere landen.




    America heeft toiletten en dus maken we daar gebruik van. Verder is de American Adventure gesloten dus weinig te zien hier helaas.




    Ik hoor weer trommels en raar verward, we zitten al best een tijdje verwijderd van Afrika. “Nee, zegt Serge, dit komt voor ons vandaan!” Ja, ik zie het! Japan heeft een gigantische trommel staan en er staan 3 meisjes voor op 3 trommels muziek te maken. Wat een lekker ritme zeg, ik vind het hier nu al geweldig.




    Dan begint 1 meisje ook op de grote trommel te slaan en dan nog een meisje aan de andere kant. En 1 meisje blijft vooraan staan bij de andere trommels. Het is een leuk gehoor.

    Japan heeft een museum met oud tinnen speelgoed waar ook heel leuk Disney speelgoed bij zit. Er zit ook gewoon leuke info bij, niet te veel tekst maar net genoeg om je aandacht erbij te houden, dus helemaal toppie!
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 04-04-08 om 11:34. Reden: lettertype standaard gemaakt
    Walt Disney World en Florida zijn helemaal geweldig!

  2. Top | #22
    Vaste Bezoeker esther-disney's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    de Meern
    Berichten
    90

    Standaard Re: Reisverslag Esther: Honeymoon Florida-een droom die uitkomt...

    Marocco, tja, daar hebben we nog nooit iets van gezien. Ja, adventureland, maar ja, dat kan je niet echt meerekenen he? :lol:




    Het is een prachtig opgezet stadje en je hoort overal Marokkaanse muziek en we zien een leuk nisje waar een boek ligt met een mooie achtergrond, daar ga ik eens even zitten lezen.


    Ook zijn er hier een aantal mooie voorwerpen om te bekijken en we staan al gauw een tijd te kijken. Dan komen we ook echte Marokkanen tegen en die vragen ons om een foto van hun te maken. Nou vooruit, maarre, willen jullie dan ook een foto van ons maken??



    Helemaal goed! Staan we er ook eens saampjes op. Lijkt het toch nog op een huwelijksreis voor de thuisblijvers, hahaha.

    Ah oui, la France! Nu komen we echt thuis! Altijd als we iets van Frankrijk is doet dat ons denken aan alle heerlijke verblijven dichtbij Parijs en Disneyland natuurlijk. Het voelt gewoon als een 2e huis hier.


    De zon staat al wat lager en dat levert mooie plaatjes op.




    Er is hier ook een film te zien dus dat doen we zeker. Tijdens de film vrees ik dat heel wat mensen onze kreten hebben gehoord zoals: “ow, kasteel Chambord!” of: “Prachtig, Mont st. Michel!” enz. enz.

    We vonden de film het mooiste van alle films omdat alles zo heerlijk herkenbaar was. Wij gingen vroeger als kind altijd naar Frankrijk dus heb wel zo’n beetje alle mooie stukjes gezien van dit land.

    Dus ik kan alleen maar zeggen dat we hebben genoten en we het erg jammer vonden dat de film was afgelopen.

    Als we naar buiten zeggen 2 mensen ons gedag…..”HEEEE! Hij werkt in Disneyland Parijs” zeg ik tegen Serge. We kijken nog eens naar achteren en weten het nu zeker.

    We lopen maar even naar hem toe. Ik ga het gewoon vragen. Ja hoor, we hebben het goed. Hij werkt inderdaad in Parijs, maar is hier nu voor 5 maanden.

    De wat verlegen vollere jongen vraagt aan ons waar wij hem van kennen?

    Tja, hoe gaan we dat eens uitleggen….Je kan moeilijk zeggen dat….ehm….ik zou het uitleggen.

    Altijd tijdens de parade zoekt Esther een mooi plekje uit en staat dan helemaal paraat om alles zo mooi mogelijk vast te leggen. Netjes worden er tijdens een parade mensen ingezet om te surveilleren zodat niemand op de rijbaan staat. Helaas maken sommige castmembers er een wereldbaan van dat ze continue heen en weer lopen, voor de camera langs. Wat hebben we thuis, met een klein beetje ergernis, gelachen toen we het jochie iedere keer langs de camera zagen lopen…..heen en weer, heen en weer… Tja, wat zeg je dan als datzelfde jochie voor je trots staat te glimmen dat je hem herkent?

    “We know you from the parade”, zeg ik kort en bondig. Hij staat de glunderen: “Yes, I do that a lot!”.

    Agossie, wat een schatje. Hij verteld trots wat hij allemaal wel heel goed kan en doet. We staan een tijdje met hem te praten en zeggen elkaar tot ziens in Parijs. Daar zullen we elkaar zeker wel weer tegenkomen.

    United Kingdom, Engeland dus is aan de beurt en we zien wat leuke echte rode telefooncellen staan. Die zijn cool! Serge moet ineens heel dringend een telefoontje plegen.



    Engeland heeft heel wat leuke winkeltjes en ik schaf een Mickeyhoofdje aan die ik aan mijn antenne kan vastzetten. Mijn auto wordt echt helemaal wauw!

    We kijken buiten nog even naar een soort comedy spelers en lopen daarna naar….

    ….Canada


    is alweer de laatste van het rijtje maar het begint ook al een beetje te schemeren. Mooi tijd weer voor een film: Ow, Canada! We worden ontvangen door een Canadees meisje die iedereen probeert te overtuigen hoe leuk Canada wel is. We gaan het zien, het is een prachtig theater met weer heel wat grote schermen om ons heen. De hoofdrolspeler die in deze film alles verteld is dezelfde speler als Cinemagique in Disneyland Parijs, en we moeten meteen weer om hem lachen.

    Verder zien we wel wat moois maar lang niet zoveel bijzondere dingen als de andere filmpjes te bieden hadden. Maar zo ieder zijn favoriet natuurlijk. Het filmpje zelf was wel briljant en erg grappig.


    Het is inmiddels bijna tijd, we hebben nog een uurtje maar we moeten ook nog eindje teruglopen dus we gaan rustig weer terug naar Noorwegen. Onderweg genieten we van het mooie meer met alle lampjes en de fakkels die branden bij ieder land zijn echt heel gaaf!



    Buiten het restaurant staan echt veel mensen te wachten en we vangen telkens iets op maar weten niet wat ze schreeuwen. Ineens begrijpen we het: party of three, ow, ze roepen de gezelschappen om die gereserveerd hebben! Oke, goed luisteren dus.



    We mogen iets eerder naar binnen en er wordt gevraagd of we met Doornroosje op de foto willen. Normaliter ben ik iets minder enthousiast voor face-caracters dus wij zeggen nee.

    We krijgen een leuk tafeltje toegewezen en het meisje wat ons bediend zegt dat er nog veel meer prinsessen komen. Serge begint te lachen:”dat heb je weer mooi uitgezocht he?”Je kiest precies een restaurant met caracters!” hahaha, ik begin ook te lachen en uit te leggen dat ik het echt niet wist! Echt niet! Maar Serge vindt het prachtig en vindt me schattig, dus waarom zou je daar tegenin gaan?

    Het begint met een lekker buffet met allerlei soorten salades en kaasjes en kleine hapjes. Een soort voorgerechtenbuffet dus.

    Ineens komt Jasmine aan ons tafeltje. Ik zeg tegen haar:”You travelled a lot to come here!”.



    Zij zegt dan: “Yes, but I have my flying carpet, so I am really fast!” We praten nog even wat en ze gaat echt goed op in haar rol. Even een fotootje erbij en ze reist naar het volgende tafeltje.

    We nemen nog een beetje van het buffet en dan mogen we kiezen van de kaart voor als voorgerecht. Ik neem de zalm en Serge kip. Beiden smaken ze heerlijk! Dan komt Ariel binnen. Dat is echt mijn meisje! Zij is mijn favoriete personage van alle films. Dus ik kijk haar aan maar ze lijkt niet erg maar ze overtreft onze verwachtingen, zij zit echt in haar rol zeg!

    Ik zeg:”I must say, you are my favorite princess!”

    Ariel:”Owwww, and you are my favorite human!”

    Wij lachen natuurlijk! Wat een schatje. Ze kijkt ineens heel verbaasd naar Serge zijn bord en zegt:”You have a thingamabob as well”, en ze wijst naar zijn vork. “I don’t need it now, I’ve done my hair this morning already”.

    Dus ik maak een compliment over haar haar hoe mooi het zit en dan zegt ze:”We have a bit the same hair and colour, we could be sisters!” Esther straalt vanaf dat moment alleen nog maar!

    Maarja, ik heb die mooie ster die in jouw haar zit niet, zeg ik. Ow, ik mag hem altijd wel lenen van haar, daar zijn we zusjes voor.

    Ik vraag hoe het met Erik is en zij zegt dat hij nu thuis is met Max. Ik vertel haar dat we ook een hond hebben die Max heet. Ja, die heb ik ook vernoemd naar die Max uit de film.

    Dat vindt ze helemaal superleuk nieuws. We maken een speciale siters/princess foto met de handen in elkaar. Helemaal geweldig.


    Daarna komen ze in raptempo achter elkaar en we zien Pocahontas die er heel mooi uit ziet maar er niet zoveel zin in heeft. Het enige wat er uit kwam was:”Wingapo! Do you wish to take a picture?”.


    Dus dat deden we nog wel, en als ik vraag naar John zegt ze alleen maar:”He’s fine.”

    Dat was dus niet de meest overtuigende performance.

    Dan komt Assepoester langs en ze vraagt waarom we hier zijn. Dus ik vertel dat het onze honeymoon is. En ze vraagt:”Is he as nice as my prince charming?”



    Serge houd het bescheiden en zegt:”I think we are a bit the same”.

    We praten nog even over haar mooie jurk en ze vertelt hoe fairy goodmother het voor haar heeft gemaakt.

    De prinsessen lopen weer door en het is tijd voor ons toetje. Heerlijk zeg! We hebben een lang bord met 3 soorten specialiteiten. Een gebakje va Tiramishu, eentje met een soort rijstenpap maar dan dikker en een wit chocoladetaartje.

    Serge vindt het allemaal te zoet, maar ik vind het heerlijk. We worden aangesproken door 2 mensen achter ons en die vragen waar we vandaan komen. Ze denken uit Duitsland maar konden het accent niet helemaal plaatsen. Ze gaan namelijk vaak naar Duitsland. Ik merk dat het bijna 21 uur is dus ik probeer zo snel mogelijk het toetje weg te werken om naar het vuurwerk te gaan kijken. Maar de mensen willen nog wat van ons weten en als ik echt niet meer op kan lopen we naar buiten en zien dat het al wel begonnen is maar nog niet zo ver is. Gelukkig kunnen we nog 1x genieten van al het moois wat op ons afkomt.

    Als we uit het park lopen besef ik ineens dat dit de laatste dag alweer was hier. Een diepe zucht ontsnapt en ik kijk nog 1 keer om naar World Showcase. We worden begeleid door de mooie glinsterende steentjes aan het einde van het park en gaan dan toch echt naar de parkeerplaats.

    We kijken thuis nog even het weer en zien dat het dinsdag mooi weer wordt, dus echt goed voor een dagje aan het zwembad. We beslissen dus dat we morgen naar Sea World gaan.


    Nog een 2 foto's omdat ik er zoveel heb:


    Laatst gewijzigd door Mickey99; 04-04-08 om 11:36. Reden: lettertype standaard gemaakt
    Walt Disney World en Florida zijn helemaal geweldig!

  3. Top | #23
    Vaste Bezoeker esther-disney's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    de Meern
    Berichten
    90

    Standaard Re: Reisverslag Esther: Honeymoon Florida-een droom die uitkomt...

    Maandag 28 januari
    07:30 uur gaat de wekker. We worden toch wel een beetje brak wakker. Nu beginnen we te voelen dat dit eigenlijk een hele vroege tijd is om wakker te worden. We beginnen te wennen aan de tijd. Nu al??!! Het brood is helaas op en we hadden gisteren geen tijd meer om te halen maar gelukkig hebben we nog crackers met Hollandse muisjes, smaakt ook goed.

    Helaas hebben we nog steeds niemand gezien voor de afstandsbediening, maar we laten het maar zo. Zo vaak kijken we geen tv, dus het is jammer maar geen noodzaak.Sea World blijkt heel makkelijk te vinden te zijn en dus komen we netjes op tijd, iets voor 9 uur, aan.


    Het park is helaas maar tot 18:00 uur open dus we moeten er het maximale uithalen. We krijgen een gigantische plattegrond mee, die niet erg makkelijk is qua gebruik en je ook nog erg afschilderd als op en top toerist. Maar alles, echt alles, staat erop. We kunnen met onze E-tickets zo doorlopen en dat is toch wel erg handig want er staat een behoorlijke rij voor de kassa.


    We lopen allereerst langs de Nursery. Dit is een zwembadje met dolfijnen die net moeder zijn geworden. Wat is het leuk om al die omhoog springende dolfijntjes te zien. We lachen heel wat af om die rare kapriolen die ze uithalen. Je kan goed zien dat ze alles nog willen uitproberen. Bij dit bad staat ook iemand die allerlei informatie verschaft over dolfijnen. Erg netjes!
    We zien dat om 10:00 uur de “Clyde and Seamore Take Pirate Island” begint. We gaan lekker in het zonnetje zitten en wat is het heerlijk warm zeg! Zeg maar heel warm.


    Bij deze show is het zeker belangrijk dat je op tijd bent. Er komt een mime speler vooraf iedereen vermaken waar je geen genoeg van krijgt. Ik vond het gewoon bijna jammer dat de show begon.


    Op een gegeven moment zoekt hij mee voor 3 gasten voor een mooi plekje in de zaal. De gasten volgen hem trouw als een hond, langs alle mensen, nog verder door….zo naar de uitgang! Daarnaast zocht hij weer voor wat mensen een plekje en toen hij het plekje gevonden had bleek dat er al mensen zaten. Hij telde de plekken en stuurde die mensen weg en wilde de andere mensen laten zitten. Echt prachtig spel! We hebben krom gelegen van het lachen.
    De show zelf was ook echt super. De zeeleeuwen deden de leukste truckjes. Vooral als ze voorzichtig aan het lopen zijn achter elkaar. De zeeleeuw beweegt precies hetzelfde als de piraat voor hem. Ook kijken ze samen door een rond raampje. Ook zit er een otter in het spel die telkens de kaart steelt. “That’s a Pi-RAT”. We genieten vollop!

    Als ze gaan eten met 1 piraat en 2 zeeleeuwen gaat dat niet helemaal zoals de piraat in gedachten had. Iedere keer als hij net alle vis netjes heeft verdeeld en hij zich even omdraait is de vis alweer verdwenen…
    Dan komt de spanning, ze worden achtervolgt. De piraat ziet niks, een heel leeg theater, alleen een witte vogel die lekker aan het schuffelen is.
    Dan roept hij toch de vraag die hem al zo lang bezig houd: Who’s there? Except for the white bird… J
    Aansluitend begint om 10:45 uur de Pet’s Ahoy Show. Dit is een echte beestenboel met dieren die uit het asiel zijn meegenomen en allemaal hun eigen rol hebben in het stuk. Honden, katten, vogels, ratten, eenden en nog veel meer. De ene hond loopt naar een ATM en haalt geld uit de muur. Met dat geld loopt hij naar de bloemist en koopt een bosje bloemen die hij dan weer doorgeeft aan zijn liefje. Een kat zet een bordje neer No dogs allowed, maar helaas komt er dan toch een hond binnen die snel het bordje veranderd. Prachtig hoe je kan zien wat je beesten allemaal kan leren! En dan dat dat allemaal goed gaat samen. De Shark Encounter staat hoog aangeschreven dus daar lopen we als eerste naar toe. Het is een prachtige attractie waar je deels lopend, deels op een loopband doorheen gaat.

    Het eerste stuk is een mooi aquarium waar we leuke vissen zien en een supermooi zeepaardje.


    Ook is hier een lange glazen tunnel waar we van alles boven ons zien zwemmen. Daarna komen we op een loopband waar we de grotere jongens zien die in een glazen tunnel zijn waar wij onderdoor gaan.


    Odyssea is de volgende show die we doen, maar helaas maken we hiermee een fout. Het is wel een mooie show maar hierdoor komen we er aan het einde van de dag achter dat we bepaalde dingen niet hebben kunnen doen. Deze show begint met een man met een grote koffer die op reis gaat. De show bied vee acrobatiek en zang en muziek. Het duurt alleen vrij lang, dus ik zou hem overslaan als je 1 dag naar Sea World gaat.

    De Pinguïn Ecounter is een beetje hetzelfde principe als de Shark encounter, maar dan, je raad het al, met pinguïns! Heel erg leuk om te zien hoeveel verschillende soorten er zijn. Vooral de koningspinguïns zijn erg mooi.
    Er zijn vandaag maar 2 shows van Believe met Shamu, en dat is iets wat we niet willen missen dus we gokken op de eerste show om 14:00 uur. Er staat op de plattegrond dat we er 45 minuten van tevoren moeten zijn dus dat doen we dan ook braaf. Maar helaas, als we daar aankomen laten ze al geen mensen meer naar binnen! Het stadion zit nu al vol, ongelofelijk. Dan maar de late show en dan nog vroeger aanwezig zijn.

    We gaan naar de dolfijnen. Hier kan je de dolfijnen voeren. Maar verderop heb je ook een stuk waar je dichtbij ze kan komen zonder voor de visjes te hoeven betalen. Alleen is het wel het geval dat de dolfijnen meer op de mensen afkomen MET vis dan zonder vis natuurlijk. Wel een hele tijd lekker in het zonnetje liggen kijken naar deze prachtige beesten. Aan de andere kant kan je naar beneden en kan je ze bekijken onder water via een prachtige glazen wand.


    Ik kan daar wel de hele dag rondkijken, wat mooi om ze daar zo lekker te zien zwemmen!


    Ik denk met veel plezier terug aan het zwemmen met de dolfijnen, zo heb ik ze ook gezien. Toen die keer dat ik met ze onderwater mocht zwemmen zag het er ook zo uit.


    Nu begint de show Blue Horizons, een dolfijnen show met ook een soort walvissen, denken wij. De show gaat over een meisje die via haar slaapkamer wordt meegevoerd in een prachtige kleurrijke wereld met dolfijnen.




    De dolfijnen voeren prachtige acts op maar helaas gaat er ook een groot deel van de show op aan acrobatiek in de lucht. Dat maakt de show wel iets te lang voor ons, maar zeker wel een aanrader.


    We krijgen trek en zoeken op de kaart een restaurant waar we een normaal broodje kunnen nuttigen. We vinden een leuk stukje aan het begin van het park en eten een heerlijke grote sandwich, zo, wij zitten wel even vol voor de komende dag…Het smaakt heerlijk.

    Nu gaan we de rest van het park eens bekijken, het weer wordt al iets warmer dus het is nu genieten. We lopen langs de gigantische schildpadden en we zien Atlantis. We gaan hier niet in aangezien het niet zo warm is en we zien de mensen er aardig nat uitkomen. Ik baal er wel van, ik had gehoord dat deze erg mooi zou zijn.


    Kraken doemt voor ons op! Wat een gevaar; dat is iets voor ons. We hebben wel zin in een wilde rit en er staat een rij voor 15 minuten dus daar gokken we op. We gaan in de rij staan voor de front row. Die zijn niet zo populair want die is het kortste. Helaas duurt de rij nog steeds erg lang ookal rijden er 2 karretjes. We staan minstens 30 minuten te wachten.


    Maar de rit is geweldig. Een super afdaling, 2 loops en 3 rare bochten/kurkentrekkers. Ondanks dat we langer hebben moeten wachten was het het zeker waard. Je kan bij deze attractie je spullen in een kluisje doen aangezien je met je voeten los hangt wordt het een uitdaging om je waardevolle spullen vast te houden.

    Ik koop nog een lekker softijsje want daar heb ik zin in en smikkelend lopen we verder. We komen langs de zeeleeuwen die je ook kan voeren, maar de vogels zijn ze vaak te slim af. We zien een vrouw ze voeren maar de vogel vangt hem. Ik heb nog nooit een zeeleeuw zo boos zien kijken. Hij was het echt zat, leuk om te zien hoe beesten zich uitdrukken. Daarna bleef de vogel en de zeeleeuw naar mij kijken, ik had namenlijk ook zo’n kartonnen bakje! Daar kon ook best vis inzitten natuurlijk! Ze bleven maar staren….hahaha.
    Ik wilde nog wel wat langer staan maar het was nog ene half uur voordat we bij Believe moesten zijn. Toen we daar aankwamen zagen we de attractie Wild Artic maar die duurde toch ook nog 20 minuten en de rij was ook 10 minuten. We durfden het niet op te gokken om de Shamu weer te missen, dus we blijven toch wachten. Zonde, want het blijkt dat het stadion helemaal niet vol zit, maaja, je moet keuzes maken dus dit weten we weer voor de volgende keer.
    De show begint met een ere stukje aan de soldaten, kort maar wel netjes en de meeste mensen staan op. Daarna begint er op het grote scherm een mooi filmpje te draaien over een jongen die stopt met afvragen en begint met geloven: believe! Hij ontmoet een orca en zijn leven veranderd.


    Het is een mooie show met goede muziek en leuke kunstjes. Maar het mooiste is dat we orca’s zien! We verbazen ons over de grootte en de splashes die Shamu kan maken. Wat een geweldige beleving. Wij geloven er ook in!






    Op de weg terug horen we overal leuke muziek en zijn er fonteinen die bewegen op het grote water naast de show. Wel een hele mooie manier om afscheid van het park te nemen. Helaas sluit het park nu al dus we gaan naar huis.
    We rijden meteen door naar de Publix voor het avondeten. Ineens zien we een verpakking liggen met wraps, dat is lekker en makkelijk! We zoeken sla, gehakt, paprika en kaas en kopen ook nog wat spullen voor het ontbijt voor morgen.
    Heerlijk om zo de kokkerellen in je huisje, helaas kunnen we dat niet vaker doen omdat we zo vaak van huis zijn. Daarom kunnen we er nu zo van genieten. We maken de wijn open die we hadden gekregen in Naples van die overboeking, het smaakt ons allemaal goed.
    Daarna heerlijk neergeploft op de bank en weer 3 afleveringen van Family Guy gekeken. Om 23:00 uur gaan we lekker slapen. Morgen wordt het mooi weer dus hebben we een rustdag.
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 22-04-08 om 18:31. Reden: lettertype standaard gemaakt
    Walt Disney World en Florida zijn helemaal geweldig!

  4. Top | #24
    Vaste Bezoeker esther-disney's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    de Meern
    Berichten
    90

    Standaard Re: Reisverslag Esther: Honeymoon Florida-een droom die uitkomt...

    29 januari
    Lekker uitgeslapen zeg! Het zonnetje schijnt al lekker en het wordt, volgens de nieuwslezer 78 fahrenheit. Het zwembad is nog frisjes vanwege de afgelopen dagen en de pomp werkt niet onder de 50 fahrenheit. Aangezien het dat best nog eens is geweest s’nachts levert dat dus een probleem op.
    Maarrrr vandaag komt het helemaal goed. We besluiten eerst maar eens inkopen te gaan doen, op naar de giftshops die langs de weg zitten! De buitenkant van de shops zien er al geweldig uit. We doen eerst diegene met orca’s aan de buitenkant, dan die met een alligator, giraffe en een slangenkop.
    Als laatste doen we de zeemeermin shop. Allemaal lijken ze op elkaar en hebben vrijwel dezelfde artikelen maar de zeemeermin shop heeft toch een iets groter assortiment. Hier kopen we aardig wat. Uiteindelijk gaan we met een heleboel leuke dingen weg. Een strandstoeltje als fotolijstje, een tinkerbell trui, een nummerplaat met het logo wat hier op alle nummerplaten te zien is en met de letters Orlando erop, nachthemd van Grumpy (een hele grappige), sticker voor mijn broertje met de tekst: everybody believe’s in something, I believe I have another beer, een leuke sleutelhanger en een trui voor mijn vader, shirt voor Serge met florida erop en ik koop nog een leuke tas voor mijn moeder.
    Een aardige aanwinst zo. Als ik erop terugkijk had ik nog wel meer willen meenemen, maar op dat moment leek het al aardig wat, dus hebben we het erbij gelaten.
    Rest van de dag was het heerlijk weer en lag ik, met een heerlijke zak met kersen, bij het zwembad. Ook lees ik mijn boek van Juliet Marillier uit die ik had meegenomen, mijn favoriete schrijfster stelt me weer niet teleur! Heerlijk zo’n dagje, al mis ik disney wel meteen. :sad:Maar mijn voeten spreken mij tegen en zijn heel blij dat ze kunnen rusten.
    We zwemmen een hele tijd en verzinnen spelletjes om te doen met de duikbril die in de schuur ligt. We gooien muntjes in het water en kijken wie er het snelste is om op te duiken, de winnaar wil graag bekend gemaakt worden, Serge dus…..:-x
    We willen vanavond eens lekker uit eten en we staan te twijfelen tussen Outback en Thank God it’s Friday (T.G.I. Friday), en we kiezen voor de laatste.
    De jongen die ons serveert is onwijs grappig en we krijgen een leuk tafeltje toegewezen. Het restaurant draait een soort van softe rock muziek en heeft veel felle kleuren en gezellige foto’s en attributen aan de muren, echt een leuke sfeer hangt hier. Je hebt keuze voor a la carte of een menu. Ik vind dat het 3-gangen menu er erg lekker uitziet en het kost maar $17, dus daar laat ik het niet voor staan.
    Zoals we al gemerkt hebben gooien de amerikanen overal ijsblokjes doorheen maar helaas vergeet ik het te melden en zitten ze ineens ook in mijn jus d’orange, de tweede keer dat ik het bestel zeg ik het er wel weer bij. Als voorgerecht heb ik de gefrituurde mozzerella, mmmmm.
    Ik krijg het niet eens allemaal op want het zijn er behoorlijk veel. Als hoofdgerecht kies ik voor de miniribs en shrimps met french fries. Serge kiest voor de Jack Daniels Ribs, echt iets voor Serge omdat hij onwijs veel van whisky houd. Is dus helemaal iets voor hem. We zitten heerlijk te bunkeren als er een fotograaf langs komt die een foto van ons maakt. Later komt hij het brengen en we nemen hem toch maar, hij is leuk en we krijgen er 2 sleutelhangers bij, die gaan naar oma, vindt ze vast leuk.
    Wat een bruine gezichtjes hebben we zeg! Wat is het toch een superland zeg! De ober maakt nog een leuke opmerking als hij de foto ziet: “nice picture, it’s a shame that he is on it!”
    Mijn toetje is ook lekker en het zijn 3 glaasjes met verschillende soorten mousse. Het smaakt me allemaal erg goed.
    Als de rekening komt zegt hij: “Here to bring you the bad news guys”. We geven Garett een goede fooi en bedanken hem voor de leuke avond.
    We vinden het jammer dat we niet meer een avond vrij hebben om nog eens langs te gaan, zeker een aanrader dit restaurant!!
    Morgen gaan we Animal Kingdom doen, ik heb nu al kriebels in mijn buik voor een nieuw park!
    Slaap lekker!
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 22-04-08 om 18:32. Reden: lettertype standaard gemaakt
    Walt Disney World en Florida zijn helemaal geweldig!

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker esther-disney's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    de Meern
    Berichten
    90

    Standaard Re: Reisverslag Esther: Honeymoon Florida-een droom die uitkomt...

    30 januari
    Oei wat gaat de tijd hard nu! Nog maar een paar daagjes!
    We hebben afgelopen nacht voor het eerst belabberd geslapen. We worden brak wakker om 07:15 uur. We hebben maar 1 dag in Animal Kingdom dus we gaan er toch maar uit. We parkeren de auto vrij vooraan maar nemen toch het shuttlebusje want we moeten nog genoeg lopen vandaag.
    Ow wat een mooie entree! Voor de entree gaan we nog even naar de toilet, de thee eruit gooien van vanochtend en ik pin nog wat geld voor het tanken voor vanmiddag en het eten voor vanavond.
    Om 9 uur stipt komen we het park inlopen, wat een sfeer hangt hier zeg! We pakken een plattegrond en kijken en zien alle attracties die we allemaal gaan doen vandaag; jeeee, ik heb er zoveel zin in!\\/
    Maarrr, eerst naar de Kilimanjaro Safari want nu is het nog vroeg en de beesten zijn nu nog wakker. Oke…. Hoe komen we daar? We kijken goed op de plattegrond en beginnen rustig de goede richting in te lopen. Wat is het prachtig opgezet zeg! We merken algauw dat het na Magic Kingdom, voor ons de meeste sfeer heeft van de Disneyparken. De versieringen overal zijn erg mooi en je waant je echt in die werelden.
    De wachtrij is nu maar 10 minuten dus we gaan rustig staan. Als we in de rij staan zien we filmpjes over safari’s van andere ontdekkingsreizigers. Ik ben heel benieuwd wat we allemaal tegen zullen komen. We komen dichterbij en zien de trucks al aan komen rijden. Wat een gave dingen, ze zitten helemaal onder de modder en er ligt van alles bovenop het dak. We mogen instappen aan de voorkant dus we zitten achter de bestuurder. We rijden eerst langs de herten en antilopen. Daarna zien we ook de zwijnen, nijlpaarden



    en de luie leeuwen.


    Alle beesten staan lekker te slobberen in het water of lopen met elkaar te spelen. en ook de giraffen:


    Ondanks dat we toch wel ergens beschermd moeten zitten lijkt het helemaal niet zo, het lijkt alsof we zo Afrika inrijden en van alles mogen bewonderen. Af en toe is er alleen een drempel dat de dieren niet bij elkaar kunnen komen. Dan rijden we over een houten bruggetje……kkkrrrggggg, oh jee, wat gebeurd er?? De bestuurder van de auto roept dat we allemaal rustig moeten zijn, dit is gewoon een oude brug, we komen er wel overheen. Maar het ding begint steeds meer te kraken en overal stroomt er water overheen. Al hobbelend komen we aan de overkant. Gaaf effect!
    Dan horen we via de radio dat er een klein olifantje in nood is, we moeten er naar toe! We rijden in een aardige vaart door naar de olifanten drinkplaats en daar zien we de moeder


    en uiteindelijk ook het kleintje.


    Wat een prachtige beesten om zo van dichtbij te bewonderen.
    Helaas, we zijn al aan het einde gekomen van de rit. We hebben enorm genoten en vinden het een super attractie! Zeker de moeite waard!


    We lopen naar It’s Tough to be a bug, maar er staat iemand voor de ingang die ons er niet langs wil laten. Er blijkt een technische storing te zijn. Oww, ik hoop maar dat het straks is opgelost! Ik ben zo benieuwd ernaar.
    Dinosaur ligt er het dichtste bij dus kiezen we meteen die. Ik ben best wel een beetje bang hiervoor want ik vind dino’s verschrikkelijk eng –schaam-schaam…
    eng he?:-D


    Als we in de rij gaan staan wordt er een pasje in mijn hand geduwd. Oke…wat moet ik hiermee?
    Hij zegt dat we het moeten afgeven, tja, maar aan wie? Ik snap echt niet wat ik hiermee moet doen dus loop met het pasje door. Als ik wat castmembers tegenkom onderweg en hun het pasje aanbied snappen zij mij nog minder. Als we de karretjes dichterbij komen wordt het kaartje ineens uit mijn handen gegrist, beetje rare situatie zo. Later bedenken we ons dat het wel zou zijn om te kijken hoe lang de rij is, zodat ze het bord aan kunnen passen maar voordat we het er over hebben start ons karretje al en rijden we door. De tassen en camera’s moeten in de netjes voor ons. En we snappen na een paar minuten al waarom, we worden aardig door elkaar gehusseld…leuk heftige ritje!
    We zijn kennelijk op zoek naar een arme dino, die ik als enige dino wel leuk vind, namelijk Aladar.
    Rijdend komen we in de tijdmachine en voor we het weten zijn al de lunch van aardig wat andere dino’s die ons welkom willen heten…ahum ahum… Kijk DAAROM heb ik het niet zo op die beesten…
    Pfff, gelukkig weten we te ontsnappen en rijden we weer rustig, ehm, hobbelend verder via een weggetje die er niet heel gezellig en rustgevend uitziet. WHAAAAA, eenhelegrote-eenhelegrote-eenhelegrote-eenhelegrote” komt er alleen maar uit mijn mond. Ik bind me via mijn armen vast aan Serge en hoop zo te kunnen overleven. Een paar tellen later is het afgelopen. Gelukkig zijn we weer in 2008! Een dino-vrij jaar, is het niet geweldig? Maar even zonder dollen; het is een prachtige attractie met veel special effects en een heel leuke hobbelige rit.
    Beiden stappen we ook een beetje wiebelig uit, even weer de oriëntatie zoeken zeg..
    Nu ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar de Expedition Everest dus we lopen die kant op. Overal zien we de mooiste creaties op het gebied van aankleding, alle winkeltjes zijn super en Afrika is zo leuk gemaakt met al die winkeltjes.


    Dan zien we Pluto en Goofy, die zijn tof en er staat gewoon geen rij dus we sluiten meteen achteraan! serge wil nu ook wel op de foto. er worden 3 foto's gemaakt door de castmember.


    Bij de nieuwste achtbaan trekken we een fast pass, ook al is maar 20 minuten wachten, beter helemaal niet wachten natuurlijk!
    Kali River Rapids zien we voor ons! Dat ziet er gaaf uit, die willen we zeker wel doen, maaja, weer is het weer niet heel erg warm, en je kan behoorlijk nat van worden. Toch wil ik dit niet missen dus ik overtuig Serge met de woorden “iemand wordt er altijd heel erg nat, maar dat zijn wij vast niet joh, we gaan wel aan de droge kant zitten”. Ik weet niet of hij het geloofde maar hij ging wel mee. ZONDER poncho! Want die verkochten ze daar errug goed voor de ingang. Toch altijd spannend zo’n nieuwe attractie en we kijken onze ogen uit naar alle mooie versieringen en beelden onderweg.
    We stappen in en aan de overkant zitten 2 kids die helemaal doorweekt zijn. Serge kijkt me aan, en ik zeg:”zie je nou, die zitten op de natte plek, wij zitten dus aan de droge kant”…. J
    Het meisje naar de 2 kids zegt: I am scared… Haar vriendinntje zegt meteen: “It’s not scary, it’s cool!” Ik biecht op dat ik het ook wel eng vind, vooral om nat te worden, en de kinderen vertellen me dat ik echt niet bang hoef te zijn, het is echt heel gaaf!
    Ik wordt aangestoken door hun enthousiastme en we gillen en heel erg op los in ons bootje en krijgen de slappe lag als 1 van de kids weer de volle laag krijgt. Helaas worden iets daarna Serge en ik overvallen door een golf. Maar bij de laatste afdaling, die heel erg gaaf is, komen we er goed vanaf en uiteindelijk blijken we niet zo heel erg nat te zijn. De kids stappen super vrolijk en stappen klappertandend uit, toch wel een beetje fris zo. Eigenlijk is het jammer dat je overal zo snel langs vliegt, nou ja vaart, want het zijn super mooie effects en veel vuur enzo. Wat een gave attractie!! Echt weer een aanrader, zoals alles in dit park.
    Nog een half uurtje en dan gaat onze fast pass pas in, dus we lopen weer terug naar de Tree of Life, kijken of It´s Though to be a bug open is. Ja hoor, de mensen lopen naar binnen en ik spring in de lucht! Hij doet het, hij doet het!
    Helemaal blij lopen we langs de Tree of Life en zien we alle beesten die in de boom gesneden zijn.


    Werkelijk prachtig gedaan, je ziet er steeds meer en meer. Jammer genoeg hebben de mensen achter ons het al vaker gezien en willen dus doorlopen dus wij laten wat mensen voor want ik wil rustig alles bekijken. Dit is geweldig zeg.
    We kruipen in de boom en zien overal om ons heen de boomwortels groeien en we voelen ons inderdaad net insecten.. De aanplakbiljetten zijn leuk bedacht zoals Beauty and the Bees.
    We gaan zitten en het intro begint… Hé daar hebben we Flik! Maar dan niet op een scherm, maar echt Flik! Heel gaaf gemaakt en hij zit boven ons in een gat. Tja, er zijn veel insecten op de wereld maar ze worden niet echt opgemerkt, dus bij deze willen ze via deze show even zich showen.
    Allereerst komt er een grote spin op die laat zien wat voor soort vergif hij spuwt tegen zijn vijanden. Omdat het doelwit voor onze neus hangt worden wij ook geraakt met water, eh vergif natuurlijk….
    Ook komt er een groot stinkbeest die niet 1 van de slimmere insecten is en weer worden wij het doelwit van een vieze stankbom. Iedereen om je heen hoorde je lachen en vieze geluiden maken.
    Dan ineens verstoort Hopper alles! Hij komt ook tevoorschijn als pop en vertelt ons dat hij ons zat is. Wij willen hun alleen maar dood maken, maar nu zal alles veranderen! Hij zal ons eens te grazen nemen.

    Pak die vliegenmepper en sla er maar hard mee! Dan gaan ze wel dood! Boven ons woed een wind en we zien de vliegenmepper op ons af komen… Bijen-wespen zoemen rond ons en ineens schrik ik me helemaal lam en schiet naar voren! Er stak me iets van achteren! Serge begint keihard te lachen maar ik zit verschrikt naar achteren te kijken. Ik durf niet meer achteren te gaan zitten…:?
    `still not dead?` vraagt Hopper. Than we have another way…. Een grote spuitbus doemt boven ons op…Iemand drukt op het knopje en het wordt ineens helemaal mistig….we zien niks meer en horen alleen de stem van Hopper. En dat is nou niet een stem die erg geruststellend overkomt. Zeker niet na alles wat hij ons nu aandoet!
    `Get them boys!`, eerst zien we niks maar dan komen door de mist gigantische spinnen uit het plafon naar beneden gebungeld. Mensen reageren geschrokken en gillen. Wat super gemaakt zeg!! Deze show is het beste van alle 3D shows, maar volgens mij is het ook 4D.
    Hopper wordt weggejaagd door alle andere insecten en wij worden verlost van zijn aanwezigheid. En daar is Flik weer!
    De show is aan een einde gekomen en Flik vraagt of de termieten en andere kleine insecten de zaal eerst willen verlaten. Bah, wat voelen we??! Onder onze billen voelen we de termieten wegkruipen, in onze stoel! Werkelijk super bedacht!!
    De zaal ligt krom en wij ook! Helemaal door dolle heen lopen we rustig naar Expedition Everest.


    Tijd voor een nieuwe belevenis. De achtbaan waar we zo lang op hebben gewacht. Op zoek naar de Yeti!
    We stappen in een van de middelste karretjes en gaan lekker zitten. We verbazen ons erover dat het eerste stuk helemaal niet hard gaat, maar we gaan wel aardig klimmen. Op in de bergen.
    Dan gaan we ineens heel snel en stuiten we op een kapotte baan! Ow ow, wie zou dat nou hebben gedaan?
    We voelen dat de karretjes zich achteruit gaan bewegen en zien de schaduw Yeti nog net een stuk van de baan kapot maken. We vliegen met een grote vaart achteruit en weten echt niet meer waar we zijn. We rijden door het donker en zien van alles langsvliegen.
    Dan stopt de baan en rijden we weer vooruit, we horen woest gegrom in de verte. Het karretje begint weer te rijden en ineens zien we hem boven ons brullen! Weer zo mooi gemaakt!
    Een beetje duizelig stap ik uit, ik kan nooit zo heel goed tegen achtbanen die achteruit gaan maar dit wilde ik niet missen. Ik heb er geen spijt van! Na een tijdje zakt het gevoel toch weer.
    We gaan eens een hapje doen in Afrika. Er is een tentje wat broodjes verkoopt, daar hebben we zin in en de rij valt mee. Bij het broodje zitten worteltjes bij, en kan je ook weer kiezen voor iets uitermate ongezonds en iets gezonds… wij kiezen voor de appelpartjes en laten de chips over aan de Amerikanen achter ons.
    Het broodje smaakt ons super en is best groot zodat we de worteltjes en de appel bewaren voor later.
    Hierna gaan we eens wat rustigs doen. We lopen langs het theater van Nemo en er staat 2 dames te wachten terwijl de show pas over 1,5 uur begint. Hier hebben ze zeker weten GEEN personeelstekort. We doen liever eerst de trails en kijken wel of we tijd over hebben voor de show.
    Eerst gaan we naar Rafiki´s Outpost en stappen we in een treintje waar je zijwaarts in gaat zitten.


    Ben benieuwd waar we naar toe gaan. We komen uit in een soort van stukje bos.
    Aan zijkanten staan telkens bordjes met informatie over de planten of dieren.


    We komen langs de tijgers en nog veel meer mooie beesten.


    Dan is er een observatiepost en daar zijn cabines, Lyrics of the wind, waar je in kan zitten en alleen een hoofdtelefoon op hebt. Verder is alles donker en je hoort alle beesten en geluiden van de natuur om je heen. Net zoals grootmoeder Wilg uit Pocahontas.
    Leuke ervaring. Ook ligt er een python en Serge wil toch ook wel even voelen. Het beest ligt gewoon te slapen op een tafeltje en vindt het helemaal niet vreemd dat er af en toe mensen hem komen aaien. Heel netjes staat er iemand aan het einde van de rij met een reinigende gel voor je handen.
    Ook kom je nog wat ruimtes tegen met kleine insecten en reptielen maar wij vonden de natuur route toch wel mooier. Als we uit dit gebouw stappen zien we mensen praten tegen een prullenbak. Nou is dat niet zo vreemd, want er zijn zo veel vreemde mensen op de wereld natuurlijk..sommige knuffelen koeien, andere bomen, andere praten tegen prullenbakken. Maar dat de prullenbak terug praat, ja daar hadden wij niet van terug! Ik sta met verbazing te kijken hoe het gele ding staat te praten met de mensen. Ineens tikt Serge me aan, hij heeft de magie al ontrafelt. Iets verderop staat een meneer met een hoge trui gewoon wat rond te lopen…maar dan zie ik het ook! Hij praat in een soort van microfoontje en dat vervormt zijn stem. Ongelofelijk maar hij valt echt niet op! Ik had het zelf niet ontdekt, zo goed speelt hij, hij kijkt telkens wat rond naar van alles en loopt niet dichtbij de mensen. Daarna is het extra leuk als je die mensen gefixeerd kijkend naar de prullenbak zien praten…en die man een heel eind verderop! Wat hebben we een schik, hahaaha.
    Daarna komen we ook nog langs de gorilla´s en hier hebben ze zeker het verhaal van onze Bongito niet gehoord want de gorilla zit hartstikke dichtbij en we kunnen prachtige foto´s nemen. Achter en naast mij horen we de rasechte Amerikanen schreeuwen alsof ze nog nooit in hun leven een gorilla hebben gezien, terwijl ze toch al aardig op leeftijd waren….


    `Oh my GOD!!!` riepen er steeds meer, look at him!!
    Prachtig, ik stond grinnekend te filmen en hield de gedachte vast hoe dit zou klinken als ik weer thuis ben. Leuk dus!
    We lopen nog aardig lang rond en nemen dan de trein weer terug naar waar we gestart waren.
    Ik krijg weer trek in dat heerlijke Mickey ijsje, het doet gewoon veel aan de smaak dat het een Mickey hoofd is! Toch?
    Dan zien we dat de musical over een half uur gaat beginnen en zo vroeg moet je er ook zeker bij zijn. De meisjes die er net stonden hebben nu eindelijk wat te doen en leiden iedereen netjes naar binnen. Een redelijk wanhopig stel die aanspraak miste bleef ons ondervragen in de rij. Op zich wel even gezellig maar de vrouw vertelde echt haar hebben en houden… Maarja, serge en ik hadden toen we een plekje hadden gevonden, hartstikke schik toen ze nog steeds bleven zwaaien vanuit de andere kant van de zaal. Zo slim waren we wel geweest, een heel andere kant van de zaal te kiezen als hun. Lieve mensen hoor, maar na een half uur over haarzelf gepraat te hebben was het leuke er een beetje vanaf :?en moet ik alleen maar lachen.
    De show duurt 40 minuten volgens de plattegrond, dat zou beteken dat we dan net op tijd de parade kunnen halen, maar dat zijn zorgen voor later.
    De show begint en wat voor een show!


    Ik kan iedereen deze show heel erg aanbevelen! Ik ben dol op musical en deze heeft een heel warm plekje veroverd zo mooi vond ik hem! De spelers waren geweldig en werd mooi gezongen. De acteurs hadden allemaal een pop voor zich en daar speelden ze dan mee. De grote zeemeeuw, Nigel, was toch echt het hoogtepunt! Een gigantische bewegende snavel komt ineens aan de zijkant van het toneel. Ook het stukje met allemaal verschillende vissen die over Nemo hebben zitten overal in het publiek en zo werden we iedere keer verrast. Zonde dat je hier niet mocht filmen.
    Ik geniet met volle teugen en bedenk me dat dit toch wel een droombaan is….zucht…
    De show eindigt helaas en we haasten ons naar buiten. Daar staan alleen een standje met de cd´s van de musical en die kan ik niet laten liggen!
    Dan rennen we naar de goede kant van het park waar de parade begint.




    We hebben niet de beste plekken meer maar kunnen makkelijk over de mensen uitkijken. Ook zijn alle praalwagens erg groot dus konden we alles heel goed zien. De muziek is aanstekelijk en de kostuums zijn heel mooi gemaakt. Alles is een beetje in de stijl van de musical van de Lion King.


    We bekijken na de parade de laatste trail aan het begin van het park en zien dat we dan helaas al alles hebben gehad. Het park is nog 1,5 uur open dus we gaan langzaam naar de uitgang.
    We zijn helemaal nog niet in Disney Village geweest dus rijden daar nu naar toe in de hoop dat we een leuk character restaurant aantreffen. Helaas is die niet te vinden dus het wordt gewoon lekker de Mac. Ook goed, we hebben toch wel weer trek gekregen.
    Dan gaan we nog heerlijk shoppen. Ik heb bedeltjes gezien die ze verkopen en die wil ik graag hebben. Ik kies een neutraal armbandje en kiest schakels van Stitch, een mickeyhandje, goofy, de kleine zeemeermin natuurlijk, Marie van de aristokatten en nog een paar. Prachtig was ie, en zo was het bedrag…Oeps, het liep toch wel hard op. Maar zoveel had ik nog niet gekocht, dus ik had het verdiend vond ik. Al dat fooiengeld wat ik had opgespaard, dat komt nu mooi terecht.
    Ook koop ik heel veel scrapbook spullen en stickers en een mickeyhoofdje voor op mijn antenne en en een zilveren mickey omtrek die je ook ergens op kan plakken. Dat wordt dus ook voor mijn autootjes! Ik ga helemaal de blitz maken!
    Toen we thuis aankwamen was het zwembadwater heel warm dus hebben we nog heel lang lekker kunnen zwemmen. Hier moeten we echt van genieten. Daarna lekker op de bank onderuit gezeten en tv gekeken. Ow, nog maar 1,5 dag te gaan! Nu gaat het veels te hard….snik…

    Wat een fantastische dag gehad! Een van de mooie disneyparken! Absozekerwetenluut man!
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 23-04-08 om 22:12. Reden: lettertype standaard gemaakt
    Walt Disney World en Florida zijn helemaal geweldig!

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker esther-disney's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    de Meern
    Berichten
    90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marjol Bekijk Berichten
    Gaaf he, de Nemo musical! Ik vond het zelfs het hoogtepunt van heel Disneyworld!

    Over Kraken, het is wel logisch dat je langer moest wachten als je in de rij voor front row ging staan. Die zijn namelijk juist wél populair. Maar het zijn maar twee stoeltjes, en er zijn wel 30 (?) andere stoeltjes, dus die rij gaat natuurlijk dan ook veeeeel sneller
    Nee, dat was juist niet zo, die van ons ging wel sneller want er stond niemand in die rij waar wij instonden, en de rest was echt heel veel mensen. dat was juist het vreemde, maar ik vond em gewoon gaaf! dus maakt achteraf niet uit!
    Nemo was echt super, jammer dat ik die nooit meer kan zien...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Hi Esther,
    Erg leuke verslagen waar het enthousiasme van af spat. In je verslag van AK mis ik Festival of the Lion King. Ik hoop niet dat je deze show hebt gemist, want alleen daarom moet je al een keertje terug.\\/

    Fetsival van de Lion King hebben we overgeslagen ja. Ik weet dat ie mooi is, veel gehoord van mensen, maar we hebben de musical gezien in Nederland en de shows van Disneyland Parijs, dus we hadden wel genoeg Lion King stuff, hahaha.
    Maar tuurlijk is het wel jammer dat je dingen moet gaan schrappen omdat je tijd tekort hebt.
    Maar dat is dan wel voor de volgende keer.

    Esther
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 25-04-08 om 20:04. Reden: samengevoegd
    Walt Disney World en Florida zijn helemaal geweldig!

  7. Top | #27
    Vaste Bezoeker esther-disney's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    de Meern
    Berichten
    90

    Standaard Re: Reisverslag Esther: Honeymoon Florida-een droom die uitkomt...

    31 januari
    Gaaap….heerlijk uitgeslapen en om 8:30 uur op. We doen rustig een ontbijtje want vandaag is het weer een rustdagje.
    Trrring…. De deurbel gaat…vreemd, wie kan dat nou zijn?
    Een heuse sheriff staat er aan de deur die vraagt of wij een alarm hebben?
    “are you sure your fine madam?”wordt mij gevraagd. Ja hoor, met mij wel! Wat zou er moeten zijn?
    Hij vraagt of hij toch even binnen mag kijken en we laten hem erin. Het blijkt dat de batterij op is van het alarm kastje aan de deur en op dat moment gaat het alarm bij hun af. Volgens de sheriff moeten we het meteen melden want als hun nog een keer voor niks verschijnen dan staat er een boete genoteerd. Dus wij nemen meteen contact op met de verhuurcentrale van onze villa.
    Volgens vele van het forum is Pirate Cove het leukste om te gaan minigolfen, en omdat we er laatst langsreden en zagen dat het er super uitzag, doen we dat vandaag!
    Het is al de 2e keer dat we gaan midgetgolfen maar het is ook zo leuk. We doen de 18 holes en alles ziet er superleuk uit. Per hole wordt het verhaal van Blackbeard verteld met zeer grappige facts waar we zeer smakelijk om moeten lachen.
    Bij de toiletten is het allemaal zeer mooi versierd en hangen overal Piraten op de loer. Als we halverwege zijn zien we het schip wat in het water ligt pas echt goed. Ineens valt ons op dat er een piraat in het water ligt met een mes tussen zijn tanden, hahaha.
    Daarna sluipen we in een grot om de gevreesde piraat Blackbeard te ontvluchten en komen we een 3tal piraten tegen die tegen ons praten. Ze waarschuwen ons. Maarrr wij zijn niet bang!
    Toch in een ietsje snellere looppas gaan we naar de laatste hole en slaan we het balletje in 1x erin. Goh, wat zijn we toch goed hierin. We rijden langs een subway dus halen we weer zon overheerlijk Italiaans broodje met kaas en bacon en lekker veel sla en groente. Weer worden we vreemd aangekeken dat we niet meer vleeswaar erop willen, en op z’n minst een sausje??
    Het weer wordt steeds mooier en dus gaan we naar ons zwembad terug en daar duiken we de hele dag in. Het is zo’n 29 graden, heerlijk! Ook lees ik mijn boek uit van Juliet Marillier.
    We hebben Spectromagic gemist dus daar gaan we vanavond nog voor terug aangezien hij alleen nu op dinsdag en donderdag speelt.
    Rond 17:00 uur staan we bij het kruispunt om te kiezen of we de metro of de ferry nemen. Ach, we hebben nu de tijd dus we pakken de ferry.


    We varen heerlijk rustig en zien van alles onderweg. Als we vooruit kijken zien we het kasteel met vuurwerk. De show van Mickey is vast aan de gang.


    We zoeken een plekje uit maar dat valt niet mee want het is al behoorlijk druk. Toch is er ergens een plekje waar we achter 2 kids kunnen gaan staan. Daar zien we toch niks van en kunnen we mooi overheen kijken en filmen.

    Het muziekje begint: on this magic night…a million stars……Ik neurie mee en herken de muziek die ik zo vaak thuis heb afgespeeld.
    Het is een prachtige parade die geopend wordt door Mickey.


    Verder komen de klassiekers langs en de slechteriken. Toch blijf ik de Fantillusion in Parijs het mooist vinden qua dans en verandering van de wagens.


    Maar we genieten van de sfeer en alle lampjes. Een half uurtje daarna begint Wishes dus ach…waarom zouden we naar huis gaan. Kunnen we nu deze eens helemaal rustig bekijken zonder te filmen of foto’s te maken.
    Op de terugweg valt het ons op hoe goed alles geregeld is. We zijn binnen mum van tijd weer op de parkeerplaats terwijl het toch behoorlijk veel mensen zijn die allemaal dezelfde richting in gaan. Heel snel gedaan!
    Thuis pakken we de koffers en zorgen we dat alles al goed staat voor morgen, de terugreis. Als we bedenken dat we weer gaan vliegen, bleg!! Hopelijk gaat nu alles goed met Martinair.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 19-05-08 om 03:10.
    Walt Disney World en Florida zijn helemaal geweldig!

  8. Top | #28
    Vaste Bezoeker esther-disney's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    de Meern
    Berichten
    90

    Standaard Re: Reisverslag Esther: Honeymoon Florida-een droom die uitkomt...

    1 februari
    Ach nee, het regent! Bah! Er klinken overal spetters als we in de keuken staan. He, dat is nou jammer voor ons laatste dagje Magic Kingdom.
    Als we de deur opendoen om weg te gaan schieten we in de lach! Het zijn gewoon de sproeiers in de tuin, hahaaha. Verder is het dus heerlijk weer vandaag.
    Het probleem is alleen, hoe zetten we ze uit? Geen flauw idee. Ze beginnen alleen wel meteen na de deur dus op 1 of andere manier moeten we er snel doorheen zien te komen. Een andere methode is er niet. Dus onze tweede douche wacht, dus rennen maar!!!! Start!!!
    We liggen krom van het lachen als we de eindstreep, de auto, hebben gehaald en leggen de koffers in de achterbak. We zijn vanochtend om 7:15 uur opgestaan en rijden om 8:15 uur naat Magic Kingdom. Nu pakken we wel de tram naar het park.
    We doen allereerst de dingen die we nog niet hebben gedaan. We hebben namelijk niet de hele dag in het park.
    Space Mountain is aan de beurt. Er is haast geen rij en we sluiten meteen aan. Onderweg zien we gave special effects en zien we de karretjes. Goh, die zien er leuk uit zeg!
    Tja, de rit was helaas iets minder leuk. Het gaat enorm schokkerig en je wordt alle kanten op gegooid. We waren beiden draaierig toen we eruit kwamen. Dit is zeker de minst leuke attractie die we hebben gedaan.
    We geven elkaar de keuze. Ieder mag nog een attractie uitkiezen die je graag wil doen. Ik kies voor Monsters & Inc. Die vond ik zo leuk de vorige keer. We merken dat de grapjes heel anders zijn en er maar een paar dingen gelijk blijven. We zijn dus erg blij dat we deze attractie nog een keer hebben gedaan. Het neefje van Mike zegt op een gegeven moment: “What car drives Mickey in?”
    “a MINIEvan!” hahahaha
    Ook is er monster met 2 hoofden die alle plaatsen op de wereld kent, volgens hemzelf.
    Als er iemand zegt dat ze uit Madrid komt zegt het monster: “ I know, it’s a big city, and a Eiffeltower and lot’s of rivers”. Heel trots en zelfverzekerd kijkt hij haar aan.”Is that correct?”
    “ehm, not exactly”.
    Het monster gelooft haar niet en schiet in de verdediging:”well, since when have you seen it?”
    “Since yesterday”.
    De koppen van het monster kijken elkaar aan en hij zegt weer heel zelfverzekerd:”Oh, well everything changed after then.” Hahahaha, briljant bedacht!
    Er is ook een monster wat je gedachten kan raden. Iemand uit het publiek moet een getal raden. Als ze een getal heeft bedacht vraagt hij haar het te vertellen aan het publiek. Hahaha.
    Daarna raad hij het een paar keer verkeerd en tenslotte toch goed. Ach, we geven hem maar een applausje. J
    Serge wil nog wel even winnen, dus kiezen we Buzz lightyear. Hij heeft altijd een gigabedrag en ik kan waarschijnlijk net zo goed slapen tijdens de rit want ik heb een score wat een baby nog zou halen. Deze keer gaat het wel ineens goed, tot iedereen zijn verbazing. Ik voel me toch een beetje trots.
    Dan gaan we naar Mickey’s Toontown, dit gedeelte hadden we nog niet gezien de vorige keer.
    Mickey’s huis is superleuk,


    vooral zijn slaapkamer met die schattige pantoffels. Donald en Goofy hebben zijn keuken verbouwd en alles ziet er verschrikkelijk vies en slordig uit. Mickey schrijft dan ook op een briefje:”It’sure look different.”




    Je kan Mickey ook ontmoeten maar helaas staat daar 40 minuten voor, dus dat vinden we wat zonde.
    In Minnie’s huis zijn allerlei apparaten wat je aan kan zetten.


    Vooral haar antwoordapparaat is erg grappig. Je hoort Goofy:”Hello Minnie, I forgot my message! Please let me know if you may find out what it is.” hahahaha.


    Ook zit er popcorn in de magnetron en is er een typisch Esther-achtig thee plekje. Ik ben namenlijk een ongelofelijke theeleut, en ik lees graag dus dit is een plekje voor mij!


    Donald heeft een boot uit zijn eerste film, the whise little hen.


    Verder is het gewoon een leuk stukje om heerlijk rond te lopen en we genieten extra van onze laatste uurtjes. Dan willen we net in de trein stappen als Serge mij roept:”es, dit moet je zien!!”
    Ik kijk om het hoekje en zie overal caracters staan!! En heel weinig mensen zien het omdat het aardig verscholen is. Helemaal perfect voor zo de laatste dag!
    Marie (aristokatten), pinguin (mary poppins)


    , Baloe en koning Loui (Jungle Book), Kapitein Haak en vetje (Peter Pan), Jantje Fatsoen (pinokkio), de 2 muisjes uit Assepoester en Terk (tarzan).
    Dit is werkelijk de hemel voor mij! Ik sta te springen en zo beland ik uiteindelijk dansend met de 2 muisjes om me heen.


    Serge wilde een slechterikken foto met Kapitein Haak


    en ook met Jantje Fatsoen.


    Ik zeg, als ik wegloop tegen hun:”keep up the bad work!” ze moeten erg lachen en zwaaien ons uit.
    Baloe is ook heel vrolijk samen met koning Loui en ik begin the Bare Necessities te zingen en ze beginnen ook te dansen


    en we maken er een feestje van. Mensen om ons heen staan ook te lachen en te klappen.


    Ik geef ze beiden een knuffel en daarna ga ik naar Marie die gewoonweg heel lief en knuffelig is.


    Ik film nog wat rond en Terk


    doet heel stoer in de camera en Jantje Fatsoen kijkt heel evil-achtig.
    Ik ben blij dat we dit nog even mochten meemaken vandaag. Daarna pakken we echt de trein. Omdat deze trein niet overal stopt gaan we eruit bij frontierland.


    De boom van de familie Robinson gaan we beklimmen. Helaas hebben meer mensen dat in hun hoofd dus we staan aardig in de file. Daar had de familie Robinson vast geen last van J.


    Lopen naar Adventureland horen we een bekende stem en zien we Jack Sparrow! Gaaf, ik hoopte al dat we die nog tegen zouden komen. Hij geeft een soort van uitleg hoe je een goede piraat kan zijn.


    Helaas hebben we geen tijd om alles af te luisteren dus we gaan nog 1x de attractie doen. Dan trekken we een fastpass voor Peter Pan en kijken of we Winnie de Pooh nog een keer kunnen doen maar helaas staat er een giga rij. Gelukkig hebben we die al 4x gedaan.



    Onze magen knorren gelukkig weer na het Space Mountain verhaal, en we denken beiden aan de hamburger bij Pecos Bill. Hier kan je een hamburger bestellen en daarna langs een buffet gaan waar je uitjes, sla, tomaat en nog meer erop kan doen. Echt superlekker!
    Peter Pan is de laatste attractie om 14:00 uur en we genieten echt weer van de rit. Dit gaat nooit vervelen.
    We willen nog wat shoppen want we hebben nog $80 over. We zien een hele lieve Mickey en Minnie met een hobbelend hoofd staan in bruidskleding! Die nemen we mee als souvenir van onze huwelijksreis.
    De verpakking is iets groter dan we hadden verwacht dus we doen de helft van het piepschuim weg en doen het beeld zo in de handbagage met een deken eroverheen.
    Bij de rest van de bagage past het al niet meer. De vlucht gaat om 20:00 uur, maar we willen bijtijds zijn omdat we niet weten hoe we de huurauto weg moeten brengen en we geen idee hebben hoe lang we daarover doen. We vertrekken dus om 14:30 uur naar het vliegveld.
    Het auto wegbrengen stelt niks voor, je geeft de auto af en ze scant hem en je bent klaar. Heel apart.
    Als ik wil parkeren zitten er van die spijkers in het wegdek maar hier kan je er wel overheen rijden vanaf een bepaalde kant. Hele gekke gewaarwording.
    Een grote neger spreekt ons aan en vraagt of hij onze bagage mag dragen. Heel graag! We zijn het zeulen nu al zat en er is geen karretje te vinden. Hij laad alles op zijn karretje in en we lopen achter hem aan. Als we vertellen dat we uit Holland komen zegt hij: “wauw, I always wanna go to Amsterdam!” we kijken elkaar aan en denken hetzelfde, die wil alleen maar voor 2 dingen naar Amsterdam; vrouwen en drugs! Hahahaha. Zo’n figuur is het wel.
    We krijgen een “speciale handdruk” zoals je vaak in de films ziet. We komen aan bij de balie en zien op het bord 23:55 uur staan. Goh, die vlucht is laat zeg. SHIT! Dat is onze vlucht! We zien onze originele tijd erbij staan. Het is toch niet te geloven!!!
    Ik sta een partij te schelden en heb het helemaal gehad met deze maatschappij. Mensen kijken me eerst vreemd aan totdat iemand achter ons ook zo’n zelfde verhaal verteld als wat wij hebben.
    Ook heenreis en terugvlucht vertraging, en niet zo’n klein beetje! Steeds meer mensen om ons heen beginnen te spuwen en vertellen hun verhalen. Laten we zeggen dat Martinair er niet zo goed vanaf kwam.
    We mogen in elk geval wel onze bagage afzetten en de koffers zijn gelukkig niet te zwaar. Maar oh ow. De weekendtas scheurt aan de zijkant! De mevrouw aan de balie plakt hem, en we hopen maar dat het niet nog verder gaat scheuren.
    Pffff, daar staan we dan, alleen 1 voucher van € 12 voor het diner en zoveel uur verwijderd van onze vlucht. Minstens 8 uur!
    We lopen wat rond met onze loodzware handbagage en besluiten maar iets leuks voor onszelf te kopen. Mijn boek is al uit dus ik koop een Disney boek in de winkel en serge iets lekkers. We gaan maar ergens zitten en lopen om het uur even rond. Gelukkig is er een klein soort pleintje met eettentjes eromheen en daar hebben ze thee en een donut. We gaan rustig even zitten en zien een behoorlijk geschminkte balletvereniging langslopen. Al die meisjes met knotjes in hun haar. Wel een schattig gezicht.
    We proberen zo laat mogelijk te eten zodat het daarna niet zo lang meer duurt.
    We komen toch uit bij de Macdonalds en kunnen een grote maaltijdsalade, drinken en fruit ervan kopen. Ik koop nogmaals een kop thee aan de overkant.
    Het wordt donkerder en de meeste tentjes gaan dicht. We voelen ons behoorlijk eenzaam en moe zo en willen nu gewoon naar huis.
    Het is nog 1,5 uur en we kijken of we alvast kunnen doorlopen. Dat kan. De mensen bij de security zijn erg vriendelijk en we staan in de wachtruimte die er NIET uitziet. Allemaal buizen boven ons en veel draden.
    Ook zit er een chagie groep naast ons die 5 uur vertraging heeft. Nog meer vrienden van Martinair…..
    Er schijnt een probleem geweest te zijn met een toilet die overstroomt was en daarom moest alles opgeruimd worden, maar of dat nou 4 uur moet duren??
    In elk geval verloopt de terugreis beter, minder turbulentie en voor ons gevoel gaat het sneller. Maar dat zou ongetwijfeld komen doordat we nu Comfort class zitten. Nog nooit zijn we zo blij geweest met het advies om dat te boeken op de terugreis. Het scheelt echt beenruimte en de dvd speler is gewoon heerlijk. Ik grinnik weg met de afleveringen van Friends en kijk Harry Potter. Wat is het toch een mooie film. Als je zo film aan het kijken bent vergeet je toch even de wereld om je heen en gaat de reis een stukje sneller.
    We proberen iets te slapen om en om want het slaapt gewoon beter als je tegen het raampje aan kan leunen. Helaas slaapt Serge maar 1,5 uur en ik 2 uurtjes. We zijn doodop maar we kunnen onze draai niet vinden. Als we nog maar 1,5 uur moeten vliegen krijgen we nog een uitgebreid ontbijtje en dat gaat er wel in.
    We landen heel rustig en lopen daarna naar de bagageband. De verkeerde blijkt na een tijdje. Nu snappen we het systeem dus we lopen nog een stuk verder J
    Het duurt behoorlijk lang. We moeten allemaal een half uur wachten. Maar we zien mijn ouders al achter de ramen naar ons zwaaien dus we zijn bijna thuis!
    De gescheurde tas is veel erger gescheurd dan we hadden gedacht dus hij is behoorlijk dichtgetaped. We slaan een diepe zucht als we de laatste zien! Gelukkig alle bagage terecht en niks eruit gevallen.
    We rijden naar huis en vertellen honderduit naar mijn ouders. Met de hondjes is ook alles goed gegaan gelukkig. Als we bij hun thuis zijn zijn we totaal over de slaap heen en eten we een hapje mee met hun.
    Daarna zitten we thuis nog aan een borrel en pas rond 23:30 uur worden we slaperig. We worden de volgende dag pas om 12:30 uur wakker! Hahaha. Wat een gek gevoel zeg!
    De eerste gedachte die ons te binnen schiet als we wakker worden is: dit was echt een: dream come true honeymoon!!!

    Laatst gewijzigd door Michael66; 19-05-08 om 03:09. Reden: imageshack-reclame euit gehaald
    Walt Disney World en Florida zijn helemaal geweldig!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •