Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 20 van de 86 EersteEerste ... 1018192021223070 ... LaatsteLaatste
Resultaten 191 tot 200 van de 851

Onderwerp: Auto huren (2008-2009)

  1. Top | #191
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Berichten
    70

    Standaard Re: Auto huren

    nah ik ben verder niet op een zuipbak uit ofzo de benzine is duur genoeg dat spendeer ik liever aan andere dingen eerlijk gezegd.
    Ik heb nu de intermediate vandaar dat ik eerder vroeg in dit topic wat voor auto je dan ongeveer mee kan krijgen.....

  2. Top | #192
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    529

    Standaard Re: Auto huren

    Bij mij gaat hem niet over "een zuipbak" of niet. Veeleer zit ik liever veilig in iets grotere wagen waarbij je (in ons geval een jeep) ook beter zicht hebt op het verkeer. Ook hier thuis worden de wagens aangekocht met in de eerste plaats het aspect veiligheid. Hoewel amerikaanse wagens niet uitblinken qua veiligheid verkies ik dan toch liever een "tank" boven een "koekenblik".

    Ten slotte: in de US is het pas compleet als je met een "amerikaander" op weg bent? Niet?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 26-11-08 om 15:28. Reden: full quote eruit

  3. Top | #193
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Berichten
    70

    Standaard Re: Auto huren

    Vind ik niet direct, het is belangrijker dat tie een beetje zuinig rijdt een Jeep is vaak gelijk een slurper dan heb ik liever een normale auto in de middenklasse die overigens net zo veilig zijn. Bovendien kennen ze in Amerika niet eens koekblikken weet ook niet welke auto je daar onder verstaat want ook die auto's zijn veilig.
    Zeker als je veel binnen de bebouwde kom moet rijden hoef ik niet zo'n auto die dan 1 op 6 rijdt ofzo......
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 11-08-08 om 16:14. Reden: quote verwijderd

  4. Top | #194
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: Auto huren

    Zo zie je maar weer dat iedereen andere dingen belangrijk vindt. Ikzelf ben wat dat betreft een beetje een "autogek" dus een US-car rijden in de USA is voor mij zowieso een "must"
    Verder maak ik me om het benzineverbruik niet echt druk aangezien mijn auto hier in Nederland ook al 1 op 6,5 rijdt.... Het verbruik van de wagen in de USA kan alleen maar beter worden toch?
    Maar ja, nog even terugkomende op mijn reservering bij Alamo..... ik heb vandaag nog even contact opgenomen met Thomas Cook om te vragen hoe het nu precies zit mbt wel/geen volle tank bij vertrek - wel/niet betalen voor de 1e volle tank - wel/niet auto terugbrengen met een volle/lege tank in verband met het feit dat ik het "premium-pakket" heb genomen.
    De medewerkster kon me echter niet vertellen hoe het nu precies in elkaar zat en gaf aan dat Alamo zo veel verschillende pakketten heet dat dit aan hun lag.
    Aangezien ik dus bij Thomas Cook niet echt verder kom wil ik vragen of iemand van jullie misschien ooit eens een auto bij Alamo heeft gereserveerd via Thomas Cook en hoe e.e.a. nu zit met het "premium-pakket".

  5. Top | #195
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Auto huren

    Alamo.NL kent alleen een All Inclusive en een Gold pakket. Bij USAReisen heet het weer iets anders maar komt op hetzelfde neer.

    All Inclusive
    Unlimited kilometres/mileages, Collision Damage Waiver, Extended protection, third party insurance, state surcharge and state/provincial tax and airport fees. Excluding: Additional Drivers & Fuel.

    Gold
    unlimited kilometres/mileages, Collision Damage Waiver, Extended protection, third party insurance, state surcharge and state/provincial tax, airport fees, 3 additional driver charges, one tank of fuel.

    Premium pakket is geen term die Alamo zelf gebruikt. Vind het daarom ook raar dat ze bij Thomas Cook niet weten wat ze nu precies verkopen. Schept niet echt vertrouwen.. Overigens kan ik op ThomasCook.nl helemaal geen USA reis boeken. Hebben ze die alleen in het reisburo ?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #196
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Berichten
    70

    Standaard Re: Auto huren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chicco68 Bekijk Berichten
    Zo zie je maar weer dat iedereen andere dingen belangrijk vindt.
    Pfff 1 op 6.5 nee ik ga niet hard werken om dat vervolgens allemaal aan benzine uit te geven ik rij hier in nederland ongeveer 1 op 15 en dat is gewoon op benzine en dan nog vind ik het al duur zat.
    Ik heb ook de Gold optie puur omdat de volle tank anders ter plekke betaald dient te worden aan Alamo en hun dan 30 procent hogere prijzen berekenen. Beetje raar dat Alamo je daar niet vrij in laat maar goed. Eigenlijk heb ik aan die extra bijrijder verzekering dus niks want m'n vriendin heeft geen rijbewijs :razz:
    Laatst gewijzigd door Michael66; 26-11-08 om 15:29. Reden: full quote ingekort

  7. Top | #197
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Auto huren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    . Vind het daarom ook raar dat ze bij Thomas Cook niet weten wat ze nu precies verkopen. Schept niet echt vertrouwen.. ?
    Wanneer iemand niet uit kan leggen wat hij verkoopt zou ik inderdaad maar een deurtje verder gaan. Enne....Waarom Thomas Crook? Weer een schakel ertussen die er wat aan moet verdienen. Misschien toch nog eens even de prijzen vergelijken?????



  8. Top | #198
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Premium pakket is geen term die Alamo zelf gebruikt. Vind het daarom ook raar dat ze bij Thomas Cook niet weten wat ze nu precies verkopen. Schept niet echt vertrouwen.. Overigens kan ik op ThomasCook.nl helemaal geen USA reis boeken. Hebben ze die alleen in het reisburo ?
    Nou, ik denk dat ik er wel achter ben, in die zin dat we zelf onze vakantie hebben samengesteld. Als je dat namelijk doet bij een reisbureau is het reisbureau zelf aansprakelijk zouden er dingen verkeerd zijn qua boeking. Als je gewoon een kant-en-klare vakantie boekt bij het reisbureau is de Operator hiervoor aansprakelijk en dus niet het reisbureau.
    Dus ik heb het idee dat men denkt in de trend van: "hoe minder gespecificeerde info hoe minder klachten/aansprakelijkheidstellingen we achteraf kunnen krijgen".
    Verder hebben we geboekt uit een Duits boek van Thomas Cook. Mogelijk dat daarom hierover op thomascook.nl ook niks is te vinden.
    Echter ik ga morgen persoonlijk nog maar eens naar het reisbureau. Als men iets verkoopt moet men mij ook maar duidelijk maken WAT men verkoopt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Enne....Waarom Thomas Crook? Weer een schakel ertussen die er wat aan moet verdienen. Misschien toch nog eens even de prijzen vergelijken?????
    Nou, omdat dit het dichtsbijzijnde reisbureau is en we het regelen van de vlucht etc. toch aan het reisbureau wilden overlaten.

    Ik heb nog even gekeken op Thomascook.de en kom daar onder "Alamo Rental Terms" het volgende tegen:

    FUEL POLICY
    A full tank of gas is purchased at the time of rental. The Service is convenient because the renter does not have to worry about taking time to stop and refuel before returning the car (there is no credit for remaining fuel).

    Verder zie ik nog staan dat:
    Das benzin ist im Mietpreis nicht inklusive. Bei Buchung der Premium-Pakete ist die 1. Tankfüllung inklusive (Ausnahme Anmietung Manhattan)

    Dus zover ik het nu zie staan is de tank in ieder geval vol en ook inclusief. Verder is er inderdaad geen verplichting om de auto vol af te leveren. Nu nog de vraag of, als ik de tank leeg terug breng, ik dan alsnog moet betalen voor de tank of dat dit ook bij het "premium-pakket" hoort.
    Dus dat wordt mijn eerste vraag morgen bij Thomas Cook
    Laatst gewijzigd door Michael66; 26-11-08 om 15:31. Reden: samengevoegd

  9. Top | #199
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Auto huren

    Die vraag is dus simpel te beantwoorden.

    Je krijgt altijd een auto met een "volle" tank mee, vol betekent gewoon vol en niet afgetankt.
    Als je een normaal pakket hebt dan moet je je auto ook weer vol inleveren.
    Althans dit was vroeger zo, tegenwoordig zoals jij ook schrijft wordt je een tank benzine in de maag gesplitst als je een normaal pakket neemt, je btaalt dan bij afname van de auto je tank benzine vooruit aan hun en zij rekenen geen $4 per gallon zoals de benzinepomp dat doet, maar zomaar $7-$7 per gallon, dan betaal je dus altijd veel te veel.
    Dus bij dit premium pakket zit die tank benzine en mag je hem leeg inleveren, waarvoor je dan vooraf al betaald aan je reisburo (zeg maar) en je dus veel minder voor betaald omdat het verschil normaal pakket en premium pakket vaak kleiner is dan een volle tank ebtalen.

    Bij je premium pakket zit dus een tank benzine en die hoef je dus niet vol terug te brengen, je mag de auto dan gewoon inlevern met de benzine die er nog inzit (of zoals sommige en sport ervan maken zo leeg mogelijk).

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  10. Top | #200
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: Auto huren

    Yvet, hoe kom je erbij dat ik hem leeg mag inleveren? Althans dat ik, ondanks dat hij leeg is ingeleverd, ik er achteraf toch geen rekening van krijg als ik bij de balie sta van $7 per galon?
    Dat ik een volle tank krijg als ik de auto krijg en dat ik daarvoor niet hoef te betalen is nu inderdaad duidelijk, echter ik kan nergens vinden dat men bevestigd danwel ontkent dat, als ik de auto "leeg" aflever ik daar wel/niet voor hoef te betalen.
    Er staat alleen dat de 1e tankvulling inclusief is en dat je hem niet hoeft vol te tanken voordat je hem komt inleveren (en dat je uiteraard geen geld terug krijgt voor de benzine die er nog in zit).
    Dus ik ben echt benieuwd hoe je bij die conclusie komt.
    Zover ik alles kan nazien staat er gewoon NERGENS hoe er gehandeld wordt nadat ik de auto "leeg" heb ingeleverd...........



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •