Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Van New York -> Miami, 3 weken, auto, gezin 2 kids, zomer 2017 (of andersom)

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2016
    Berichten
    12

    Standaard Van New York -> Miami, 3 weken, auto, gezin 2 kids, zomer 2017 (of andersom)

    Hallo

    Ik ben nieuw op het florida forum. Ben wel een fervente raadpleger en ‘poster’ van/op het AllesAmerika forum. Ik heb met mijn gezin (Vrouw, man (beide 48 jr) en 2 jongens. Nu 16 en 15 jr) de afgelopen jaren enkele rondreizen in het westen gemaakt. Nationale Parken zoals Yosemite, Zion hebben we al meerdere reizen bezocht en Yellowstone en Sequoia 1 keer.
    Het op eigen houtje rondreizen en een mix van natuurparken en steden bezoeken, bevalt ons erg goed.

    Aan de oost kant zijn we ook wel eens geweest maar nog nooit als gezin en dit is allemaal meer dan 15 jr geleden.

    Ik ben dus ook absoluut niet zo bekend met de oostkant en ook niet met florida.
    Inmiddels al behoorlijk wat gelezen want we willen in de zomer van 2017 een trip gaan maken aan de oostkant van de VS. (vanaf 15-7)

    De bedoeling is om in New York te beginnen en af te dalen tot Miami. We hebben max 3 weken (22 dagen) de tijd.
    We staan overigens nu op het punt om onderstaande trip andersom te reizen vanwege het grote verschil in autohuur kosten. Het huren in New York is vele malen duurder dan vanaf Miami.

    We denken nu aan het volgende:
    1 ams - new york
    2 new york
    3 new york
    4 new york
    5 new york - washington (vanaf hier auto huren en langs de amish / trein)
    6 washington
    7 washington
    8 washington Shenandoah (ranoake?)
    9 Shenandoah - smokey mountains (Asheville of gatlinburg)
    10 smokey mountains (Asheville of gatlinburg)
    11 smokey mountains (Asheville of gatlinburg)
    12 smokey mountains - charleston
    13 charleston - savannah
    14 savannah - Daytona Beach
    15 Afdalen via een mooie route naar Miami
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22 miami ams

    Vraag
    Afdalen naar Miami. (vanaf dag 15) De Everglades zouden we graag bezoeken. Mijn kids en wij houden niet zo pretparken dus de pretparken bij Orlando zouden we kunnen overslaan. Welke natuurparken en plekken zouden we volgens de florida kenners moeten bezoeken tijdens de afdaling? Wat zou de ideale route zijn?

    Ik heb inmiddels het volgende advies van iemand gekregen:

    14 Best Western Daytona Beach
    15 Via Ocala Forest (natuur, Kayakken en zwemmen in Juniper Spring Recreational Park) naar Ocala
    16 Van Ocala naar de mooie stranden van Clearwater Beach
    17 Clearwater Beach
    18 Rijden naar Myjakka River State Park Overnachten in Sarasota/Bradenton.
    19 Van Sarasota/Bradenton naar Ft Myers Beach.
    20 Vroeg op en van Ft Myers Beach naar Everglades City voor Airboat en Shark Valley om door de Everglades te fietsen. Eindigen in Miami Beach.
    21 Miami Beach.
    22 miami ams

    Ik heb me samen met mijn vrouw hierin verdiept en hiervan worden we al erg enthousiast.
    Ik wil toch nog een keer op dit forum vragen wat jullie ervan zeggen en mogelijk nog extra tips hebben.

    Alvast bedankt voor alle hulp.

  2. Top | #2
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Van New York -> Miami, 3 weken, auto, gezin 2 kids, zomer 2017 (of andersom)

    Je zou ook na de GSMNP via Nashville en Memphis naar de panhandle kunnen reizen en zo Florida in. Wij hebben deze route vanaf NY gereden naar Orlando.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  3. Top | #3
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2016
    Berichten
    12

    Standaard Re: Van New York -> Miami, 3 weken, auto, gezin 2 kids, zomer 2017 (of andersom)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pumi1000 Bekijk Berichten
    Je zou ook na de GSMNP via Nashville en Memphis naar de panhandle kunnen reizen en zo Florida in. Wij hebben deze route vanaf NY gereden naar Orlando.
    Dank voor je reactie.
    heb ik ook wel aan zitten denken maar Charleston en Savannah langs de kust lijken me ook erg mooi. En we zitten ook aan de limiet van 3 weken vast.
    Wat hebben jullie gedaan in de GSMNP?
    ik heb bij dit NP nog niet de WOW factor. (In tegenstelling tot bv. bij Yosemite en Zion wel.)

  4. Top | #4
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Van New York -> Miami, 3 weken, auto, gezin 2 kids, zomer 2017 (of andersom)

    Wij hebben dit jaar in Gatlinburg overnacht, Gatlinburg is bij GSMNP. Ashville is toch wel een stukje verder rijden. Wij vonden de Smoky's echt wel de moeite waard. Niet te vergelijken met het Westen maar zeker een bezoekje waard. Wij hebben er drie dagen doorgebracht. Wij zijn toen via Ashville naar Savannah gereden, dit is een mooie historische stad waar je ook makkelijk twee dagen kunt doorbrengen. Wij zijn in Florida geëindigd omdat dit voor ons het ultimiene relaxen is. Wij gaan in 2017 van NY via Nashville, Memphis, panhandle naar Miami rijden. Wij hebben het liefst de steden in het begin en het strand om uit te rusten
    Veel plan plezier!

  5. Top | #5
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2016
    Berichten
    12

    Standaard Re: Van New York -> Miami, 3 weken, auto, gezin 2 kids, zomer 2017 (of andersom)

    bedankt voor je reactie.
    ook jullie blog ga ik nog eens bekijken.

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2016
    Berichten
    12

    Standaard Re: Van New York -> Miami, 3 weken, auto, gezin 2 kids, zomer 2017 (of andersom)

    Ik heb eerlijk gezegd ook nog de volgende vraag:

    Stel het startpunt is Miami en het eindpunt is Daytona Beach.
    En we hebben 7 dagen de tijd om voor het eerst kennis te maken met Florida. (is beperkt dat weten we maar op vakantie naar de VS is altijd keuzes maken. )
    Wat zou dan een mooie route zijn?
    Zoals ik al schreef houden we meer van natuur- dan van pretparken. (ik ben enthousiast aan het worden van een route lang de golf van Mexico)

    Welke route zouden jullie dan rijden?

  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Van New York -> Miami, 3 weken, auto, gezin 2 kids, zomer 2017 (of andersom)

    Persoonlijk zou ik niet voor deze vakantie kiezen. Ik zou een keer 3 weken naar het noord oosten gaan en nu 3 weken het zuid oosten gaan doen. Je kan veel meer zien dan alleen meer kilometers maken elke dag. Neem de tijd. Er is overal zo veel moois te zien.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  8. Top | #8
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2016
    Berichten
    12

    Standaard Re: Van New York -> Miami, 3 weken, auto, gezin 2 kids, zomer 2017 (of andersom)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix Bekijk Berichten
    Persoonlijk zou ik niet voor deze vakantie kiezen. Ik zou een keer 3 weken naar het noord oosten gaan en nu 3 weken het zuid oosten gaan doen. Je kan veel meer zien dan alleen meer kilometers maken elke dag. Neem de tijd. Er is overal zo veel moois te zien.
    Dank voor je reactie.
    We moeten Florida nog ervaren. Wellicht kiezen we er in een ander jaar wel voor.

    De 'standaard' rondjes of one-way trips in het westen zijn normaal gesproken langer dan het stuk van Miami naar NY.
    Ik had eerst een rondje in het Noord Oosten uitgewerkt maar ook dit is al snel 3000 km.
    Maar ja in de VS reis je meestal met een grote comfortabele auto.

    ik ben even goed erg benieuwd welke route je in Florida zou rijden in 7 dagen? (Van Miami naar Daytona).



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •