Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Oke op die manier.
Bedankt voor je snelle antwoord.
Je kan ook met cash betalen.
Love to Travel
Even een vraag over betalen in Amerika.
Ik ben al een aantal keer naar Amerika geweest, en bij het betalen met credit card vragen ze wel eens of ik in euro's of dollars wil betalen.
Uiteraard is, omgerekend, in euro betalen goedkoper omdat je dan ook geen extra kosten betaald van de bank.
Mijn vraag: Wat is jullie ervaring hiermee? Kan je dit gewoon bij elk bedrijf aangeven waar je met je credit card betaald?? Is natuurlijk wel leuk als je zo je % kan besparen die je bank inpikt
Of je nu door de hond of de kat gebeten wordt....
Die bedrijven zullen dat ook niet gratis doen dus informeer eerst tegen welke koers zij omrekenen.
Ik vraag me of dat in Florida ook het geval. Ik weet dat in New York deze vraag met regelmaat gesteld wordt maar verder ben ik het nog nooit tegengekomen. Daarnaast is het inderdaad belangrijk om te weten welke koers men hanteerd. Alleen dan kan je er eventueel voordeel mee behalen. Je moet dus een euro bedrag afspreken waar iedereen mee tevreden is.
Laatst gewijzigd door Ebelix; 31-12-12 om 12:21.
1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.
Ik heb het in Florida een paar keer mee gemaakt. Maar op de bon die ik toen kreeg stonden zowel de dollar als euro prijs. Een van de twee werd dus in rekening gebracht bij je CC maatschappij.
Het ging in dit geval niet om grote bedragen dus weet ook niet wat het voordeligste was. Maar zoals hierboven al wordt aangegeven, niets is voor niets, en die winkels zijn geen sinterklazen. Met andere woorden, ik denk dat het niet heel veel uitmaakt.
Verschillende keren gezien in Florida (o.a. bij Tommy Hilfiger), ik heb echter ergens enkele maanden ergens gelezen dat dit wordt afgeraden. Mede omdat je de koers dan niet precies weet, deze kan altijd minder gunstig zijn dan de dagkoers die je bank hanteert. Als ik even google vind ik in ieder geval deze reacties op een forum. Let wel op hier gaat het om amerikanen die de omgekeerde keuze krijgen in Europa. Het verhaal is echter hetzelfde.
Nog even doorgezocht, ik vond dit (engelstalige) wikipedia artikel. Waarin het volgende staat:
Kort samengevat: Altijd betalen in het lokale valuta!The major drawback of DCC for the customer is the unfavorable exchange rates being applied by the merchant, resulting in a higher charge on their credit card.
Naast de wisselkoers heb je ook te maken met een wisselkoers opslag. Dit percentage is per bank verschillend. Zie http://www.creditcardvergelijking.nl...j-creditcards/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mijn vrouw koopt wel eens spullen voor anderen als we daar zijn en in het verleden liet ze het dan in euro's erop zetten, dat leek wel zo handig. Maar met de wisselkoers zijn we lelijk een oor aangenaaid dus doen we dat niet meer. Het uiteindelijke bedrag in euro's staat ook op je creditcardafschrift, dat tegenwoordig geheel bijgewerkt en online te bewonderen is op internet (althans bij visa en mastercard).