Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 89 van de 100 EersteEerste ... 3979878889909199 ... LaatsteLaatste
Resultaten 881 tot 890 van de 999

Onderwerp: Autohuur: Alamo (1)

  1. Top | #881
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk Berichten
    Het was fraude, het is fraude en het blijft fraude. En dan heb ik het nog niet eens over het aanzetten van fraude. Stuk voor stuk strafbaar.
    Het is geen fraude, jij vindt het fraude. En als je je er niet prettig bij voelt, moet je het vooral niet doen. Er wordt ook niemand aangezet tot fraude. Op het forum wordt gemeld dat er een code is en hoe je die kunt gebruiken om voor een bepaald tarief in aanmerking te komen. Net zoals hier de laagste prijs wordt vermeld voor een SeaWorld ticket. Al dan niet met gebruik van een Pepsi code. Terwijl er helemaal geen blikje Pepsi is gekocht...... En soms heeft iemand daar een vraag over. En die wordt beantwoord. Daarmee zet je toch niemand aan om een overtreding te begaan?

    Maar de discussie op dit forum gaat niet over fraude. Hierover heeft de forumleiding zelfs een uitspraak gedaan. VAS, de code en de methode mogen gewoon op het forum worden besproken. De code voor de korting is namelijk openbaar, je kunt 'm overal zo vinden en gebruiken. Ook de boekingssites die de code accepteren zijn gewoon door iedereen te linken. Als je met de code direct een boeking bij Alamo doet, staat er nergens in de overeenkomst dat je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen als je die code gebruikt.

    De criteria voor dit tarief zijn gewoon niet duidelijk bepaald. Je moet werkzaam zijn in de branche, zegt VAS. Of zijn geweest......Er is echt geen wereldwijd uniform en herkenbaar pasje voor alle reisbranche....En wat als je kantinejuffrouw bij D-reizen bent? Of boekhouder.....Maar goed, het staat er en daarom is er ook verschilende keren gewaarschuwd om niet via VAS te boeken als je je niet kwalificeert.

    In de VS barst het van de couponnen, kortingscodes etc. en allemaal voor 'speciale' doelgroepen. Het gaat een bedrijf maar om een ding: omzet genereren. Wanneer een bepaalde target is gehaald, wijzigt men de code.

    En dan nog even het argument "politie erbij"........Schei nou toch uit, alsjeblieft. Wat zou de aanklacht dan moeten zijn? Je hebt immers, als het goed is, een schriftelijke overeenkomst dat Alamo je onder bepaalde voorwaarden een bepaalde dienst levert en dat jij daar een bepaalde vergoeding voor betaald. In die overeenkomst staat helemaal niets over de voorwaarde dat je in de reisbranche werkzaam zou moeten zijn, terwijl ze toch gewoon de code tijdens de reservering hebben geaccepteerd.

    Alamo kan hooguit eenzijdig beslissen dat ze vinden dat je je bij nader inzien niet kwalificeert voor dit bepaalde tarief. Zonder schriftelijke voorwaarden lijkt me dat juridisch nogal lastig te bewijzen, maar goed ze kunnen de overeenkomst ontbinden. In dat geval neemt men best zijn verlies, dan wordt de overeenkomst met wederzijds goedvinden ontbonden. That's it.

    De overeenkomst met Alamo staat vol kleine lettertjes waaraan je allemaal moet voldoen. Ik heb vergeefs gezocht naar de restrictie die zou maken dat er wordt gefraudeerd als je voor dit tarief opteert. Maar misschien heb ik niet goed gezocht en vindt iemand anders hem wel. Dan horen we dat graag hier op het forum. Tot die tijd houden we het er maar op dat de term fraude niet van toepassing is als je bij Alamo boekt en voor een aantrekkelijk tarief opteert.



  2. Top | #882

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Voor de Alamo Insiders: De korting op de reguliere tarieven is helemaal niet verkeerd, zeker als je zonder tank benzine en 2e chauffeur huurt. Zoals altijd geldt; de tarieven zijn afhankelijk van het seizoen, vraag en aanbod type auto en ophaallocatie. Vergelijken dus, altijd!
    Teleton, wat je hier aangeeft kan ik niet vinden, dat wil zeggen heb nu een full size SUV voor 3 weken prijs net boven de 800 euro. Probeer ik dit bij Alamo en insider (want dat ben ik ondertussen) dan kom ik ruim boven de $2000,-. Dat vind ik nogal een verschil. Nogmaals ik spreek niet over VAS andere codes, alleen insider. Doe ik iets fout?

  3. Top | #883
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Fraude en de politie erbij halen is wel erg ver gezocht Michael. Als je op Google gaat zoeken naar codes wordt je er mee dood gegooid en al die codes zou je dan niet zomaar mogen gebruiken volgens jou ?

    Nee, dan moeten de bedrijven het maar beter afschermen en als ze je er op aanspreken hou je je van de domme, er staat nml. nergens in het verhaal dat je bij een reisorganisatie moet werken. En nu werkt mijn schoonvader voor een reisbureau en deze heeft geen pasje o.i.d. dat hij daar werkt, dus bewijzen is ook niet voor een ieder weggelegd als ze werken in de reisbranche.


  4. Top | #884
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarjarbinks Bekijk Berichten
    Probeer ik dit bij Alamo en insider (want dat ben ik ondertussen) dan kom ik ruim boven de $2000,-. Dat vind ik nogal een verschil. Doe ik iets fout?
    Ik had even niet 'jullie' periode in gedachten, maar heb een willekeurige drie weken in juli genomen om te vergelijken.
    • De reguliere prijs voor een Full size SUV voor drie weken, excl benzine en excl 2e chauffeur is $2535.
    • Een Alamo Insiders Member betaalt $2080, excl benzine en inclusief 2e chauffeur.
    • De prijs met de code voor deze auto is onwaarschijnlijk aantrekkelijk........
    • Je doet dus niets 'fout' er zit nu eenmaal een enorm verschil in de verschillende tarieven in deze (luxe) categorie.
    Je Insiderkorting is in dit voorbeeld zo'n 18% en je hebt altijd een gratis 2e chauffeur, wat ook een aanzienlijke besparing oplevert. In sommige gevallen komt dit totale voordeel akelig dicht in de buurt bij retailprijzen van de grote aanbieders of het valt soms zelfs voordeliger uit. Maar het blijft steeds weer een kwestie van vergelijken.....Succes met de keuze!



  5. Top | #885

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Teleton, bedankt voor het kijken, die prijzen die je noemt komen mij ook bekend.
    Nu dan heb ik een mooie prijs gekregen voor de wagen.

    Gaan we over de prijs van de auto 'gerust' op vakantie. \\/

    Weet iemand die een auto heeft gehuurd bij Alamo in Miami of er ook een extra balie is voor Alamo Insiders? Of moeten we gewoon in de rij.

    We horen het graag.

  6. Top | #886
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarjarbinks Bekijk Berichten
    Weet iemand die een auto heeft gehuurd bij Alamo in Miami of er ook een extra balie is voor Alamo Insiders?
    Ja, dat weet ik... :mrgreen:
    Er bestaat op zowel op Orlando als Miami geen speciale "Alamo Insiders" balie...
    Je zult dus gewoon, nét als iedereen, in de rij moeten tussen het "gewone volk" :lol: :lol: :lol:
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  7. Top | #887
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarjarbinks Bekijk Berichten
    aan we over de prijs van de auto 'gerust' op vakantie. \\/
    Heb je al geboekt? Nog gekeken met de coupon of je voor een double upgrade in aanmerking komt? Op de site vandaag:
    Ik heb inmiddels wel gekeken....#-o. Geldt niet voor iedere categorie: Available on Compact through Midsize Cars

    Toegevoegd:

    Bovendien is de dubbele upgrade alleen geldig voor huur t/m 31 augustus. Enkele upgrade geldig t/m 31 december.

    Maar misschien is iemand anders er wel mee geholpen. Een dubbele upgrade betekent m.i. van midsize naar een full-size. Dat betekent een voordeel van pakweg 20 dollar per week. Kies je voor een compact, dan krijg je een standard, dat scheelt 27 dollar per week. Bij boeking krijg je een voucher die je bij het ophalen moet tonen.

    Upgrade Deals (return to top)

    Double Upgrade: Alamo Insiders exclusive offer. To qualify you must be an Alamo Insiders member. Membership number must be included in your reservation along with coupon code AU2852SDA. To access all Alamo Insiders exclusive deals log in at Alamo.com, then click on the Insider Deals banner.

    Single Upgrade: Request coupon code AU2729MJW at time of reservation

    Upgrade offers valid at participating Alamo locations in the US. Driver must meet standard age, driver and credit requirements. Reserve a compact through midsize car. Upgrade applied at the time of reservation. Available for rentals picked up by August 31, 2011. 24-hour advance reservation required. Blackout dates may apply. Can not be combined with any other discounts or coupons. This offer may change without notice and void where prohibited.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-02-12 om 21:12.



  8. Top | #888
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarjarbinks Bekijk Berichten
    Weet iemand die een auto heeft gehuurd bij Alamo in Miami of er ook een extra balie is voor Alamo Insiders? Of moeten we gewoon in de rij.
    Ik had in eerste instantie ook een boeking gedaan bij Alamo. De medewerker aan de telefoon vertelde mij dat als je een Members Only lidmaatschap hebt, dat je dan rechtstreeks naar de garage mag lopen en dat je dan niet in de rij hoeft bij de balie.

  9. Top | #889

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Heb je al geboekt? Nog gekeken met de coupon of je voor een double upgrade in aanmerking komt?
    Ja ik heb geboekt, maar kan weer direct annuleren. Als ik dezelfde voorwaarden zie en het is aanzienlijk goedkoper dan gaan we weer om.
    Alamo blijft Alamo natuurlijk via wie ik dit boek is niet zo van belang.

    Alleen als je rechtstreeks bij Alamo boekt kan ik de Insider gebruiken (ook niet officieel). HRJHAAN; vreemd dat je dit te horen kreeg want alleen met een US of Canadees rijbewijs mag dat. Dat Teleton en anderen het ook doen en goed gaat is mooi meegenomen, maar voor hetzelfde geld konden terug getuurd worden.

    Wat ik nu heb is een full size SUV (FFAR) van 24 juli t/m 14 augustus.
    Dit voor € 841 euro inclusief benzine tank en meerdere bestuurders.
    Laatst gewijzigd door jarjarbinks; 11-06-11 om 16:37.

  10. Top | #890
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hrjhaan Bekijk Berichten
    als je een Members Only lidmaatschap hebt, dat je dan rechtstreeks naar de garage mag lopen en dat je dan niet in de rij hoeft bij de balie.
    Mmmmmm...een Members Only lidmaatschap bestaat al heel lang niet meer bij Alamo. Hiervoor is het Alamo Insiders lidmaatschap in de plaats gekomen. En de voorwaarden worden ook regelmatig aangepast. Het belangrijkste voordeel voor 'ons' europeanen lijkt nu nog dat er geen kosten zijn voor de tweede chauffeur. Da's een aanzienlijke besparing en het lidmaatschap is gratis, dus da's niet verkeerd.

    Voor wat betreft het direct doorlopen naar de garage lijkt er een eind aan deze luxe gekomen te zijn. In de voorwaarden van het Insiders lidmaatschap, die in mei overigens zijn aangepast, vind ik het iig niet meer terug. Bij de online check in is inmiddels ook weer in de voorwaarden opgenomen dat dit alleen nog maar mogelijk is als je over een USA/CAnadees paspoort beschikt. Ik heb zelf geen confirmationnumber, dus ik kan niet nagaan wat er gebeurt als je toch een poging waagt.

    Het ziet er naar uit dat we weer terug zijn bij af.....blij in de rij!


    Uploaded with ImageShack.us





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •