Het is lastig om de Terms and Conditions van het Rental Agreement zoals je dat meekrijgt, boven water te krijgen Op de site van Alamo kan ik het niet integraal vinden wel zag ik ergens deze tekst: Rental Terms, Conditions and Prices are subject to change without notice and may vary by location.
Dat schiet dus niet op...Voor zover mij bekend is er in het verleden altijd sprake geweest van uitsluiting van schade aan onderkant, ruiten, banden etc. Dit viel toen beslist niet onder de CDW/LDW. De 'beruchte' Roadside Assistance is hier voor in het leven geroepen. Zoals in een vorig bericht al gemeld, is de Roadside Assistance volgens de beschrijving alleen nog maar voor sleutelhulp, hulp bij verwisselen van een wiel etc. van toepassing.
Hier zit de oude situatie ons dus in deze discussie behoorlijk in de weg omdat juist die voor de verwarring zorgt. In de huidige omschrijving van CDW/LDW komt deze uitsluiting op de site niet meer voor. Ook in de Terms and conditions voor Inders, vind je geen uitsluitingen op dit gebied. Heldere voorwaarden, daar houden we van...;-)
Voor wat betreft de borg en de belasting van je cc is het ook lastig om een exacte beschrijving te vinden. In vroeger jaren tekende je op de huurovereenkomst voor een clausule dat je creditcard belast zou worden voor de kosten die niet onder de cdw/ldw vallen. In mijn geheugen (wat is het nog waard...#-o) stond hier dat je belast kon worden voor alle kosten, ook die de hoogte van de borgsom te boven gaan.
In de huidige voorwaarden staat:enz. enz.You agree to pay upon demand:
1. All rates, charges, surcharges, taxes and airport fees, including charges for miscellaneous service and equipment, then in effect, which apply to the Vehicle You drive under the Program for the term of the Rental transaction. You can obtain the applicable rates, charges, surcharges, fees and taxes at the time You make a reservation; they will also appear on the receipt you will receive at the time of Rental. A more expansive description of certain charges that may apply to your Rentals is set forth below.
2. Vehicle Damages or Loss - See Paragraphs 9.
3. Collection and vehicle recovery expenses, as described in Paragraph 4 and 8.
4. Fines and Penalties - All fines, penalties, and related expenses, as described Paragraph 21.
men besluit met :Hier lees ik toch echt dat je er met de borg (let op, da's weer wat anders dan eigen risico volgens mij) niet vanaf bent wanneer de cdw/ldw onverhoopt niet van toepassing zou zijn. Voor de onderwerpen ruit, banden, onderzijde, dak hoeven we ons, zo lijkt het, geen zorgen meer te maken omdat die kennelijk tegenwoordig gewoon onder de CDW/LDW vallen.YOU UNDERSTAND THAT ALL CHARGES ARE SUBJECT TO FINAL AUDIT. You authorize any credits or additional charges to be made and paid by the designated method.
De aanvullende verzekeringen die usareisen en sunnycars bieden, lijken nu ook veel minder noodzakelijk. Een nieuwe band betalen kan er, als de nood aan de man komt, bij mij nog wel van af......
Ik blijf het lastig vinden dat de voorwaarden niet duidelijk op de site worden gecommuniceerd. Dat maakt het gemakkelijker om bepaalde zaken uit te zoeken. Liefhebbers van de kleine lettertjes vinden op www.alamo.com bij de faq's de mogelijkheid om een pdf bestand van 34 pagina's te lezen waarin de terms & conditions van de Master Agreement te lezen zijn. Gebruik de zoekfunctie, tik in: terms 7 conditions en maak je er vrolijk mee.