Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 25

Onderwerp: Reisschema cindyke: zomer 2008

  1. Top | #11
    Florida Groupie Lannie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    402

    Standaard Re: Reisschema cindy en gunther zomer 2008

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cindyke Bekijk Berichten
    Ok, bedankt voor de tip! Ik ga het eens bekijken.
    Ik twijfel nog of ik dan een extra nachtje cocoa beach (valt er daar iets te beleven 's avonds enz?) ga nemen of extra nachtje orlando (wel vervelend dat het dan 1,5 u heen en 1,5u terug is). In Daytona valt 's avonds niet echt veel te beleven dacht ik hier eerder gelezen te hebben?
    In Daytona is 's avonds inderdaad niet veel te beleven, maar overdag ook niet. Wij zijn er 2 nachten geweest en vonden die rust heerlijk, nadat we uit het drukke Orlando kwamen, hebben we veel aan het zwembad/strand gelegen. Een bezoek gebracht aan de Daytona Experience (racecircuit), trek hier zo'n 2 à 3 uur voor uit. Ook hebben we op een pier in Daytona gezeten, gewandeld in een natuurparkje en langs alle mooie huizen aan het strand gereden. Op één van de avonden gegeten een in leuk restaurantje, tussen de amerikanen, op aanraden van de receptie van ons hotel en zijn een avond naar de mall (t.o. Daytona Experience) geweest in Daytona voor nog wat inkopen. Deze mall stelt natuurlijk niet veel voor als je de shoppingmalls in Orlando hebt bezocht. En ook al ben je geen motorfan, een bezoekje aan de Harley Davidson winkel is ook echt de moeite waard. Al met al toch wel genoeg te doen en lekker kunnen uitrusten.

  2. Top | #12
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.531

    Standaard Re: Reisschema cindy en gunther zomer 2008

    Daytona en Cocoa/ Kennedy space center liggen te ver uit elkaar om op 1 dag te bezoeken. Aan een bezoek van Kennedy ben je al bijna een dag kwijt. Beter is om op dag 11 van Orlando naar Daytona te rijden en na Daytona door te rijden naar Cocoa Beach om dan de volgende dag (dag 12) Kennedy te bezoeken en daarna door te rijden naar Miami.

    Vergeet in om in Daytona op het strand te rijden en de speedway (Home of Nascar) te bezoeken. Verder is het centrum van Daytona leuk om doorheen te wandelen.

    In Cocoa zit de grootste surf shop van de wereld. Ron Jons surf shop is 24 uur per dag geopend. Ook een bezoekje aan het strand in Cocoa is geen straf.

    Veel plezier met de voorbereiding.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #13
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Aalst, België
    Berichten
    43

    Standaard Re: Reisschema cindy en gunther zomer 2008

    We zijn vandaag naar het reisbureau geweest en ons reisschema voorgelegd. Ze vonden dat het mooi in elkaar zat! Ze gingen het eens bekijken en al wat verdere opzoekingen doen voor ons (vlucht, event. mogelijke hotels,...)
    Ik heb er nog een extra dagje Fort Lauderdale ingestoken omdat mijn vriend dat graag wou doen (hij beweert dat de jeugd in Amerika daar allemaal naartoe gaat, beetje vergelijkbaar met Salou en Lloret de Mar beweert hij???) en een dagje mindere Miami.
    Voorlopig ziet ons reisschema er dus zo uit:

    Dag 1 Aankomst Miami, Overnachten in Miami --> Afhalen huurwagen - inchecken hotel
    Dag 2 Miami, Overnachten in Miami --> Stranddagje
    Dag 3 Miami - Key West, Overnachten in Key West (3u30 min) --> Buurt verkennen in Key West
    Dag 4 Key West - Key Largo, Overnachten in Key Largo (2u30 min) --> Stranddagje in Key Largo
    Dag 5 Key Largo - Fort Myers, Overnachten in Fort Myers (3u 11 min) --> Tocht door de Everglades + Buurt verkennen in Fort Myers
    Dag 6 Fort Myers - Tampa - Orlando (3u 7min), Overnachten Orlando --> Buurt verkennen in Tampa + Orlando
    Dag 7 Orlando, Overnachten in Orlando --> Magic kingdom
    Dag 8 Orlando - Overnachten in Orlando --> shoppen in Orlando + bezoek Daytona beach
    Dag 9 Orlando - Overnachten in Orlando --> Epcot/Animal kingdom
    Dag 10 Orlando - Overnachten in Orlando --> Seaworld
    Dag 11 Orlando - Cocoa beach, Overnachten in Cocoa beach (1 u 5 min) --> kennedy space center
    Dag 12 Cocoa beach - Fort Lauderdale (3u), overnachten in Fort Lauderdale
    Dag 13 Fort Lauderdale - Miami (40 min) Overnachten in Miami --> stranddagje
    Dag 14Miami, Overnachten in Miami --> Stranddagje
    Dag 15Miami - Brussel

  4. Top | #14
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema cindy en gunther zomer 2008

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cindyke Bekijk Berichten
    We zijn vandaag naar het reisbureau geweest en ons reisschema voorgelegd. Ze vonden dat het mooi in elkaar zat!

    Tsja, ik wil de pet niet kreuken maar een kritische noot lijkt me op zijn plaats. Ik snap de reactie van het reisbureau wel maar dan uit commercieel oogpunt. Een echt goed advies zou volgens mij anders luiden. Als je echt van je vakantie wil genieten en "maar" 15 dagen tot je beschikking hebt, lijkt het verstandig om keuzes te maken. Of/of ligt meer voor de hand dan en/en. Anders kom je na drie weken terug op Zaventhem en heb je door Florida gereden......\\/\\/ Alles kan! Toch zou ik nog eens goed naar het schema kijken. Nou, zo maar wat food for thoughts, doe er gerust mee wat je wilt:

    Epcot en Animal Kingdom op 1 dag? [-X
    Kan misschien best hoor maar dan moet je in ieder geval de volgorde omdraaien want AK gaat om 18:00 dicht. Veel beter is het om een keuze te maken of wil je alleen maar door de parken heenrennen? Je zult toch wel eens een show willen zien of een ride willen maken? Neem voor lunch of dinner echt even de tijd in je schema.

    Shoppen in Orlando en bezoek Daytona op 1 dag? [-X
    Wil je alleen langs de winkels rennen of misschien toch eens iets passen of vergelijken?

    Vertrek uit Fort Meyers, stoppen in Tampa en daar en in Orlando de buurt verkennen op 1 dag? [-X Is toch een beetje alsof je Antwerpen en Brussel op een dag bezoekt terwijl je uit Luik bent vertrokken........

    Succes met alle voorbereidingen en beslissingen en...
    remember, Florida is too much :-$:-$



  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Aalst, België
    Berichten
    43

    Standaard Re: Reisschema cindy en gunther zomer 2008

    Bedankt voor de tips,
    We gaan er dan toch een extra nachtje Tampa insteken en een nachtje minder Orlando.
    De pretparken gaan we nog eens bekijken, misschien laten we Animal Kingdom toch nog weg...
    Ook over Daytona gaan we nog eens nadenken, dit kunnen we ter plekke eigenlijk nog beslissen...

  6. Top | #16
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Aalst, België
    Berichten
    43

    Standaard Re: Reisschema cindy en gunther zomer 2008

    Ik heb een vraagje over Tampa: nu zitten wij in Clarion hotel, maar dat is meer dan 50 km van het strand heb ik gelezen! Het ligt wel in het centrum. Is er in de buurt van het strand ook nog wat te doen qua uitgaan ofzo? Of boek ik dan beter een nachtje clearwater i.p.v. Tampa als ik strand en nachtleven wil?

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker BroWorld's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Berichten
    100

    Standaard Re: Reisschema cindy en gunther zomer 2008

    In een "zusterforum" als ik het zo mag noemen heb ik een goede tip gelezen om goedkope vliegtickets te zoeken.

    www.kayak.com

    Deze site vergelijkt heel veel ticketbureaus ( ticketcenter/orbitz/expedia/etc) en de prijzen zijn in USD, zeker in deze tijd wellicht je voordeel uit te halen.

    Verder heb je denk ik al een hoop lol in het plannen van je reis he :-)

  8. Top | #18
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Aalst, België
    Berichten
    43

    Standaard Re: Reisschema cindy en gunther zomer 2008

    We hebben geboekt!!!
    Ons definief reisschema ziet eruit als volgt:

    Dag 1: Brussel – Miami
    Dag 2: Miami: Miami beach
    Dag 3: Miami – Key West
    Dag 4: Key West – Key Largo
    Dag 5: Key Largo – Fort Myers
    Dag 6: Fort Myers – Clearwater beach
    Dag 7: Clearwater beach – Orlando
    Dag 8/ 9/10: Orlando: hier bezoeken we Disneyworld (Magic kingdom, Epcot en Animal kingdom) en ook Seaworld en het waterpark aquatica. Natuurlijk vergeten we het shoppen niet!
    Dag 11: Orlando – Cocao beach: we brengen een bezoek aan het Kennedy space center
    Dag 12: Cocao beach – Fort Lauderdale
    Dag 13: Fort Lauderdale – Miami
    Dag 14: Miami
    Dag 15: Miami - Brussel

  9. Top | #19
    Newbie snpatty's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Huizingen
    Berichten
    11

    Standaard Re: Reisschema cindy en gunther zomer 2008

    Ziet er veelbelovend uit alleen zie ik dat je in Orlando 3 dagen plant met het bezoeken van 5 (!) parken en shoppen. Dat is wel veel hooi op de vork, je moet voor het shoppen zeker al een dagje tellen en ook in Epcot ben je een dag zoet, dus dat laat maar 1 dag over voor de andere 4 parken......

  10. Top | #20
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Aalst, België
    Berichten
    43

    Standaard Re: Reisschema cindy en gunther zomer 2008

    We gaan bij onze aankomst in Orlando al naar Seaworld. Dan een dag Magic kingdom, Animal kingdom (enkel dinosaurusgedeelte interesseert me) en Epcot doen we op 1 dag. Aqatica en shoppen leggen we ook op 1 dag, want we zijn geen fanatieke shoppers. (we zijn niet echt van plan om veel te kopen, het zal gewoon gaan om de sfeer op te snuiven van het shoppen in Orlando)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •