Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Ik heb zojuist uitsluitsel van mijn reisverzekering. Die vergoeden alle kosten :mrgreen: ! Dus het hotel, taxi's, eten van die dag en zelfs kleding vanwege de gemiste koffer. Achteraf had ik lekker Four Seasons kunnen kiezen, want er zit niet eens een maximum aan :wink: !
Maar goed, ik heb me netjes gedragen met de kosten, betaalbaar hotel (zelfs via priceline), niets bijzonders gegeten. Dat zal wellicht ook in de beoordeling geholpen hebben. Maar ik vind het wel netjes. Was dus toch een extra 'gratis' dagje Philadelphia !
Van US Airways had ik al vrij snel een reactie, die vergoeden $ 50 p.p., te gebruiken voor toekomstige vluchten met US Airways. Niet overdreven, maar toch wel netjes. Ik twijfel of ik het echt ga gebruiken, maar wie weet.
Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018
Ik wacht zowiezo op (hopelijk) leuke aanbiedingen in het najaar !
Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018
Vandaag verschijnen berichten in de pers over de uitspraak van de Haarlemse rechtbank over de vergoeding aan vliegtuigpassagiers die vertraging oplopen.
In deze berichten ontbreekt tot nu toe belangrijke informatie over de voorwaarden die hiervoor gelden. Voor passagiers die bijvoorbeeld met Lufthansa, KLM of Martinair reizen, biedt de regeling misschien soelaas als de vertraging zich op de terugreis naar Europa voordoet. Als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt, zit je er naast.
Als uw vlucht vertraging heeft of geannuleerd wordt, kunt u in aanmerking komen voor compensatie. De compensatie geldt voor vluchten binnen de EU of voor vluchten van buiten de Unie naar een EU-land, voor zover het een vlucht van een EU-luchtvaartmaatschappij betreft.
Onder de nieuwe regels zijn uiteraard weer de beruchte omstandigheden.
U kunt geen aanspraak op compensatie maken indien er sprake is:
Tja...
- Bepaalde weersomstandigheden.
- Bepaaalde veiligheidsomstandigheden
- Bepaalde technische problemen veroorzaakt door de fabriek...
En wie gaat er vertellen wát er dan aan de hand is??
De luchtvaartmaatschappij???
Welcome to Florida
Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Weet iemand of op dit gebied nog ontwikkelingen zijn. Als ik op de site van EU claim de gegevens invul van onze vertraagde vlucht van december j.l., dan komt het bericht dat we recht hebben op 600,-- p/p. Gezien alle reacties op dit forum en elders op internet neem ik dit met een grote bus zout.
Maar ik ben toch benieuwd of iemand hier (positieve) ervaringen mee heeft, m.a.w. heeft iemand ooit compensatie ontvangen of een claim ingediend en zo ja wat was het resultaat?
United heeft 12500 miles aangeboden.
Het was vanwege een technisch probleem van de vorige dag. Het toestel waar wij meezouden vertrekken werd ingezet voor een extra ingelaste vlucht om de niet vertrokken vlucht van de vorige dag in te halen. Het andere toestel stond nog in de hangar ter reparatie en was pas om 16.00 uur gerepareerd. Daar zijn we dus mee vertrokken.
Laatst gewijzigd door Michael66; 18-12-11 om 05:35. Reden: 1+1+1
Het grote probleem blijft in dit soort zaken dat "recht hebben op" erg leuk lijkt maar om dan hetgeen je recht op hebt te "krijgen" vaak heel moeilijk is. Alle mensen houden liever het geld in hun eigen zak, dat willen de airlines nu ook.
Dus als je zo een zaak wil aanhangen moet je een lange adem hebben en het zal een hoop tijd en geld gaan kosten, is dat het je waard?
Verder ben je door de maatschappij al enigszins gecompenseerd en daar zullen ze ben ik bang toch rekening mee houden. Ik heb wel eens een rechtszaak aangespannen om geld van iemand te vorderen maar dan krijg je het toegewezen en kan je vervolgens nog achter je geld aan. Ja, je leest het goed de rechter wijst de vordering toe maar dan heb je nog geen geld. Vervolgens kon de deurwaarder er achter aan en hebben we net op tijd het geld kunnen innen want een paar weken later was de boel failliet.
Als we te laat waren geweest hadden we dus een hoop kosten gehad en verder geen geld. Nu hadden we nog het geluk dat de firma veroordeeld was voor alle bijkomende kosten en dat we die konden innen.
Daarom moet je goed nadenken voordat je begint, zeker tegen zulke grote maatschappijen kan het wel eens een lang verhaal worden. En dan is het nog maar de vraag of ze onder de EU regels (wat het volgens mij zijn) vallen.
Hoef niet het onderste uit de kan en ga er zeker geen tijd en moeite in steken , was benieuwd of iemand positieve ervaringen had . Wist je overigens dat je als premier meer miles ter compensatie krijgt, raar want iedereen heeft evenveel ongemak .
Welcome to Florida
Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Daar kunnen ze zich bijna nooit op beroepen, gelukkig
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...04:0005:NL:PDF
Helemaal onderaan
Artikel 5, lid 3, van verordening nr. 261/2004 moet aldus
worden uitgelegd dat een technisch probleem aan een luchtvaartuig
dat de annulering of de vertraging van een vlucht tot gevolg heeft,
niet onder het begrip „buitengewone omstandigheden” in de zin
van deze bepaling valt, tenzij dit probleem voortvloeit uit gebeurtenissen
die wegens hun aard of hun oorsprong niet inherent zijn
aan de normale uitoefening van de activiteit van de betrokken
luchtvaartmaatschappij, en deze hierop geen daadwerkelijke invloed
kan uitoefenen.
Laatst gewijzigd door 6foot6; 11-01-11 om 08:50.