In de regel is er dan géén ander menu... WÉL vragen ze tegenwoordig, wanneer je ze opbelt, of je gebruik maakt van het Disney Dining Plan... :???:
Ik zou maar gauw beginnen met reserveren... anders vis je naast het net voor die periode...![]()
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
ik zag op mousesavers dat het dan errug druk is in de restaurants. Heeft iemand ervaring met het proberen om te eten bij een tafelbediening restaurant in deze tijd? ik bedoel moeten we nu al gaan reserveren?
Tevens weet iemand of je met het dining plan een apart menu krijgt of mag je alles van de kaart kiezen?
In de regel is er dan géén ander menu... WÉL vragen ze tegenwoordig, wanneer je ze opbelt, of je gebruik maakt van het Disney Dining Plan... :???:
Ik zou maar gauw beginnen met reserveren... anders vis je naast het net voor die periode...![]()
Welcome to Florida
Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
In de free dining periode is het zeker noodzakelijk om te reserveren, m.n. voor een aantal populaire restaurants.
Er is weliswaar geen apart menu, maar voor kinderen die gebruik maken van free dining is er wél een restrictie: indien het menu een kindermenu bevat, dan dient daaruit gekozen te worden. Kies je toch uit het volwassenen menu, dan dien je daarvoor te betalen. Sommige restaurants hebben geen aparte kindergerechten op het menu staan en dan mag je uiteraard uit het gehele menu kiezen.
En zoals verwacht, heeft WDW vandaag deze actie uitgebreid voor niet-Visa houders. Iedereen kan dit boeken, mist nog beschikbaar en voor 21 juni de reservering wordt geplaatst.
he... &^%$, nou het kan dus idd niet geregeld worden via ons reisbureau. Heel vervelend, want omdat we al braaf meteen al een aanbetaling hebben gedaan zitten we hier dus aan vast. We hebben ook al onze tickets afgezegd en moesten dus mooi 280 euro annuleringskosten betalen. Daar heb ik geen zin in met het dure hotel.
Er is dus nu echt geen manier voor ons om een disney dining plan aan te vragen? Ik vind dit een beetje raar geregeld als ik eerlijk mag zijn.
Kun je niet gewoon annuleren?
Misschien volgende keer toch maar gewoon bij Disney zelf boeken.
Met een druk op de knop kun je alles boeken en tot 45 dagen van te voren alles gratis annuleren.
Tja... achteraf is het mooi wonen, :lol:. Ik vrees dat ik eerst via een reisbureau heb geboekt (met aanbetaling) en toen pas dit forum heb gevonden.
We hebben onze tickets voor Disneyworld afgezegd en dat kostte ons al 275 euro, dus ik durf dat hotel nu echt niet af te zeggen met 20 procent annuleringskosten. Dat grapje is me te duur. Maar ik ga idd niet meer via Nederlandse reisbureaus Disney vakanties boeken =; ;-)
Je bent er zelf al achter gekomen; nimmer via het reisbureau boeken! Veel te rigide regels, nul flexibiliteit richting jou als klant maar wel 101 verplichtingen. En dan zwijgen we nog maar over de veel te hoge prijzen die ze vragen.
Als je voor een volgende keer toch wat angst hebt om alles zelf te regelen (of bijv. geen zin hebt om met Amerika aan de telefoon te hangen om bepaalde dingen te regelen); boek dan via een amerikaanse travel agent. Kies daarbij voor een van de vele disney experts zoals dreams unlimited, magical vacations travels, MEI travel/Mouse Fan Travel, etcetc. Zij bieden je dezelfde flexibele regels als WDW zelf zoals;
- later componenten zoals DDP toevoegen, MITS je een package geboekt hebt
- later hotel wijzigen
- dagen toevoegen of afhalen
- package tot 45 dagen van te voren kosteloos annuleren en room only zelfs tot 5 dagen van te voren
- aanbetaling die beduidend lager is ($200,- per kamer voor een package en room only is 1 nacht rate + tax)
- prijsverlaging als er later kortingsacties uitkomen en er beschikbaarheid is
- heb je al volledig betaald en er komt een korting uit? Geen probleem; geld terug
- kunnen afbetalen per deelbetalingen
en ga zo maar door.
Een bonus van een TA is dat men de kortingsacties voor je in de gaten houdt en automatisch toepast indien mogelijk. Men kan tours, reserveringen voor restaurants etcetc. voor je regelen.
Het minpunt? Je hebt zelf geen controle over de reservering, dus als je WDTC direct belt zal men je niet verder helpen maar vertellen dat je dit via de TA zult moeten doen.
De kosten? Nop. Een TA krijgt een bedrag van Disney voor elke klant die ze aanbrengen. Omdat dit pas telt als jij daadwerkelijk ook kómt, zal een TA zijn/haar stinkende best doen om jou als klant te houden. Immers; anders annuleer je zo binnen een zucht en een scheet de reservering zonder enige kosten en is de TA de klanditie kwijt.
Pijnlijke les voor nu, maar liever laat geleerd dan eeuwig gedwaald.![]()
wel een erg vreemd reisbureau hoor, mijn reisbureau doet er alles aan om aan mijn wensen te voldoen zelfs als ze er niet veel vanaf weten gaan ze achter informatie aan om mij wel te kunnen helpen.
tja ik moet zeggen dat wij er ook niet echt gelukkig mee waren. Ze leken echt heel leuk en behulpzaam in het begin. Maar dat viel achteraf tegen.. :S Maar goed... lesje geleerd. En het wordt alsnog een super vakantie hoorMaar ik ga idd nooit meer bij dat reisbureau boeken.