Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 50

Onderwerp: Disney's Magical Express

  1. Top | #31

    Standaard Disney Magical Express: Labels gebruiken of niet?

    Hallo, ik ga 15 maart naar Orlando en verblijf in een Disneyhotel. Ik heb al veel gelezen op het forum en veel informatie opgedaan. Toch blijf ik nog met een vraag zitten:zal ik de labels die je krijgt voor de magical express aan de koffers doen [en disneymedewerkers mijn koffer laten pakken] of doe ik dit niet en pak ik zelf mijn koffers? Wie heeft de afgelopen tijd van de express gebruik gemaakt en wat waren de ervaringen?

  2. Top | #32
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Disney Magical Express: Labels gebruiken of niet?

    Als je ze gebruikt, reken er dan op dat je koffers wel een een paar uur later op je kamer kunnen zijn dan jezelf. De koffers gaan dan eigenlijk noit met dezelfde bus mee als waar jij mee naar je resort wordt getransporteerd. Dan is het handig om wat spulletjes die je meteen wilt gebruiken in je handbagage mee te nemen, zoals toiletartikelen en wat "verse" kleding.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #33
    Stamgast Chanti's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    195

    Standaard Disney Magical Express verandert?

    Ik had ergens op dit forum gelezen dat je als 'international guest' ook gewoon een disney 'tag' aan je koffer kon doen en je dan geen zorgen meer hoefde te maken als je met de disney magical express zou gaan. Dat leek mij persoonlijk wel makkelijk. En dat onze koffers wat later aankomen dan wij... och, daar kan ik wel mee leven.

    Maar nu lees ik dus op de disneyworld website het volgende:
    1. International Guests flying into Orlando International Airport from another country must follow the U.S. Customs and Border Protection process and claim luggage after disembarking the plane. After completing the process, proceed to the Disney Welcome Center in the Main Terminal Building, B side, Level 1. Disney's Magical Express service will recollect your luggage and deliver it directly to your Walt Disney World hotel room within 4 hours after you check in.
    Betekent dit nu dat ik dus TOCH mijn bagage van de band moet halen en ergens inleveren? Heeft iemand recente ervaring met de magical express. Want ik word spontaan blond van alle tegenstrijdige berichten die ik lees op de disney site. #-o

  4. Top | #34
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Disney Magical express verandert?

    De Disney informatie is leidend lijkt me. Dus zoals die hier staat: http://disneyworld.disney.go.com/wdw...DMEPage&bhcp=1

    Q. As an international traveler, do I have to claim my luggage?
    A. If the Orlando International Airport is your first point of entry into the United States, you will follow the U.S. Customs & Border Protection process and claim your luggage upon disembarking the airplane. Once you have completed this process, you will give your luggage back to the airport officials and proceed to the Disney Welcome Center located in the Main Terminal Building on the B side on Level 1. Your luggage will be transferred to the Baggage Claim area, where Disney will collect it. If you have already completed the U.S. Customs & Border Protection process in another U.S. city, you will proceed directly to the Disney Welcome Center; Disney will claim your luggage. Download Airport Map
    Lijkt er idd op dat je wel 'iets' moet doen met je koffers..
    Laatst gewijzigd door Njit; 16-02-09 om 15:33.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #35
    Stamgast Chanti's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    195

    Standaard Re: Disney Magical express verandert?

    Dank je wel!!

    Ik weet niet zo goed wat ik me hier bij voor moet stellen? Je pakt je koffers van de band, zegt: Ja... deze zijn van mij..., en levert ze dan weer af? Het is een tikkeltje bizar als je het mij vraagt, maar goed... we zien het wel

  6. Top | #36
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Disney Magical express verandert?

    Ik kan me d'r ook weinig bij voorstellen. Heb er ook nog nooit gebruik van gemaakt..
    Misschien dat er zich nog mensen met ervaring melden
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #37
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Locatie
    Clermont, FL, USA
    Berichten
    21

    Standaard Re: Disney Magical express verandert?

    Het hangt er allemaal vanaf waar je de USA binnenkomt.
    In de luchthaven waar je de immigratie passeert moet je ook met je bagage door de douanekontrole. Achteraf lever je je bagage terug af aan een balie van de luchtvaartmaatshappij waar je mee verder vliegt. Ik vermoed dus dat als je rechstreeks vanuit NL/BE naar Orlando vliegt je na douanekontrole je bagage kan afgeven bij de diensten van Magical Express. Kom je via een tussenstop aan in O'town dan wordt je bagage waarschijnlijk rechtsreeks bij Magical Express afgeleverd.

  8. Top | #38
    Vaste Bezoeker liesje1967's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    114

    Standaard Re: Disney Magical express verandert?

    Ook wij gaan hier gebruik van maken...zal tegen die tijd es navraag doen bij het reisbureau.

  9. Top | #39
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Berichten
    78

    Standaard Re: Disney Magical express verandert?

    Het hangt er inderdaad vanaf waar je als eerste de US binnen komt. Heb je een overstap in de US voor je op Orlando landt? Dan ben je al door customs heen geweest met de bagage (op overstaplokatie) en ben je klaar. De koffers duiken vanzelf op de kamer op.

    Kom je op Orlando voor het eerst de US binnen? Dan pak je de koffers bij elkaar en ga je met de koffers door customs. Dit is in Orlando meteen al direct na de gate, dus nog voor je op de monorail naar het hoofdgebouw stapt. Direct na customs kun je de koffers weer op een band mikken. Grofweg dus eigenlijk hetzelfde systeem wanneer je overstapt, maar dan op Orlando ipv luchthaven van overstap. Je hebt echt maar héél kort (zowel qua tijd als afstand) de koffers zelf te handelen.

    Nadat je de koffers op de band hebt gemikt op Orlando gaan ze automatisch naar de Main Terminal. Daar hoef je ze niet op te halen, mits je er de gele tags op hebt. In dat geval gaat het zoals altijd en overal na te lezen; DME zal er voor zorgen dat ze op de kamer opduiken. Wil je daar geen gebruik van maken om wat voor reden dan ook? Dan pluk je in de Main Terminal gewoon de koffers weer van de band en neemt ze mee naar de DME bus.

    Ik heb beide gedaan, zowel op Orlando vliegen met een tussenstop elders in de US als rechtstreeks op Orlando aanvliegen. Allebei de keren DME mijn koffers naar de kamer laten brengen. Beide gaat eigenlijk zeer snel en zonder moeilijkheden. Het wijst echt helemaal zichzelf.

  10. Top | #40
    Vaste Bezoeker liesje1967's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    114

    Standaard Re: Disney Magical express verandert?

    Oke thanks.
    Wij vliegen eerst op Chicago en dan door naar Orlando.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •