DINSDAG 19 SEPTEMBER 2006
DE KASSA BIJ DE C1000 / VROUWEN ZIJN SLECHT VOOR HET MILIEU
Vandaag de tweede poging voor het bezoek aan Epcot. De vorige keer heb ik dus een heel kort bezoek gehad, met slechts twee attracties, namelijk Soarin, was wel aardig, en Mission Space, was, hoe zal ik ’t zeggen, iets minder aardig. De Fastpass die ik nog heb voor Test Track heeft zijn waarde inmiddels ook verloren, dus ik begin volledig blanco, oftewel met een schoon laken, zoals ze hier zeggen (with a clean sheet). Het lijkt vandaag aanmerkelijk drukker dan een paar dagen geleden, want bij de kassa’s staan flinke rijen. Ik kies voor de naar mijn idee kortste rij, maar zoals altijd het geval, voor mij staat weer iemand die iets afwijkends heeft. Ook in de supermarkt heb ik altijd last van dit fenomeen. Als ik aansluit in de rij gaat deze altijd lekker vlot, totdat de persoon aan de beurt is die net voor me staat. Allerlei smoesjes en rare verhalen worden uit de kast getrokken om mijn doorstroom maar te verhinderen, om mijn tijd maar te kunnen ‘wasten’. Soms zijn ze de portemonnee vergeten, soms hun pincode kwijt, andere keren moeten ze nog een onsje van het één of ander uit de winkel hebben of hebben ze net die ene bloemkool uit het vak gehaald waar geen prijsje op zat. Echt waar, die mensen doen alles om mij dwars te zitten. Ik herinner me nog een voorval van niet zo lang geleden, waarbij een vrouw voor me stond die vier dingen tegelijk tevoorschijn toverde om mij te kunnen vertragen Als eerste bleek ze om een of andere vage reden de boodschappen in twee etappes te moeten afrekenen. Je kent dat wel. Hebben ze een berg boodschappen op de band liggen waartussen ze heimelijk zo’n bordje ‘volgende klant aub’ hebben verstopt. Het lijkt me overigens dat ‘volgende klant aub’ in dit geval betekent dat ik aan de beurt zou zijn. Maar nee hoor, ze halen boodschappen voor iemand die zelf te lui is om te gaan, of hebben thuis verschillende budgetten voor verschillende productgroepen waardoor de aardappels niet op hetzelfde kassabonnetje mogen komen te staan als de chocolaatjes. In elk geval, na dus twee keer gepind te hebben en twee keer het traject te hebben doorlopen van de eventueel al dan niet aanwezige lege flessenbonnen en twee keer het antwoord op de vraag of er met zegeltjes gespaard wordt voor pannen, schalen of ander derderangs materiaal dat de fabrikant aan de straatstenen niet kwijt komt, denk ik aan de beurt te zijn. Ten tweede blijkt mevrouw helaas ook nog eens een notoir roker te zijn en moet voor een derde keer apart afrekenen voor vier pakjes shag met vloei (wat dat ook betekenen mag; als ik namelijk zie wat voor kleine papiertjes dat zijn dan vraag ik me werkelijk af wat voor vloei dat tegen zou moeten kunnen houden) en vier pakjes Marlboro. Light natuurlijk……. Helemaal bont wordt het als ze ten derde plots de ingeving krijgt dat Sjaan of Truus jarig is en dat er ook nog bloemen aangekocht moeten worden. Met een schaapachtige lach wordt geprobeerd het allemaal te vergoelijken, want na een kwartier bezig te zijn met afrekenen en dan nog niet klaar te zijn begint zelfs het grootste schaap zich een beetje ongemakkelijk te voelen. Niet dat ze dan snel even een bos uit de staander grissen, nee er moet nog uitgebreid gekeken, gekeurd, gepakt,, terug gezet en weer gepakt worden. Eindelijk. Nog één keer afrekenen en dan zijn ze weg. Maar nee hoor, tenslotte is ook het kassarolletje op. Ja, vindt je het gek! Als iedereen zo vaak moet afrekenen als K/T* ut Hola voor me dan houden we op aarde geen boom meer over. Wat een @#!!&#@. Conclusie: vrouwen zijn slecht voor het milieu.
![]()
Zo’n geval tref ik nu dus ook voor me aan de kassa van Epcot. En weer is het een vrouw! Blijkbaar heeft ze een of andere creditcard aan de kassier gegeven die het niet doet, want het hele kassasysteem slaat op hol. Christopher uit Davenport, dat staat tenminste op zijn Disney-naamplaatje, krijgt het helemaal benauwd en kan blijkbaar met zijn computersysteem geen kant meer op. Deze hele toestand duurt al gauw zo’n tien minuten en zo’n mens moet ik weer voor me hebben. Ik herinner me dat ik in 2004 zelf een soortgelijk probleem had hier bij Epcot, maar ja, ten eerste stond ik toen niet in de rij achter mezelf te wachten en kan zoiets gewoon een keer gebeuren natuurlijk………………….
Ondanks mevrouw de creditcard goeroe ben ik toch op tijd voor de opening bij de gate. Als eerste gaat het richting Test Track. Na hier twee maal zonder wachten in te zijn geweest neem ik nog een Fastpass voor later en ga dan richting The Living Seas. De attractie met Nemo is hier nu mooi ingepast en gelukkig niet meer zo amateuristisch als twee maanden geleden. Zo zie je maar dat er in een week of acht veel kan veranderen. Daarna zijn de dinosaurussen van Universe of Energy weer aan de beurt. Wordt toch ook wel tijd dat ze deze een keer gaan vervangen, want de echte noviteit is er nu wel een beetje af. Ellen Degeneres, die deze attractie via een filmscherm begeleidt, is inmiddels bezig aan haar tweede comeback, maar op de beelden hier stamt ze nog uit haar TV ontgroeningsperiode. Sterker nog, hier is ze nog niet eens lesbisch! Tijd dus voor Disney om hier het een en ander up te daten. Na Universe ga ik naar de 3D film en naar Spaceship Earth; beiden blijven leuk. Dan is het tijd voor de wereldreis. Met vermoeide voeten begin ik aan de trip via Canada en completeer zo de route via Engeland, Marokko, Japan, Duitsland, Noorwegen en Mexico. Onderweg bezoek ik de films die ik al een tijd niet meer gezien heb en ik slaap even lekker bij de American Adventure. De enige plaats in Epcot waar je onder het genot van een niet hoorbare maar wel voor een perfecte temperatuur zorgende airconditioning heerlijk kunt wegzakken in het dikke pluche van het mooie theater. Als er, zoals gewoonlijk, aan het eind hevig geapplaudisseerd wordt door het publiek voor de poppen, de projector en het cassettebandje, word ik weer wakker. Precies op tijd! En geen verspilde tijd, want zoals ‘ons moeder’ vroeger altijd zei; ‘ziede niks dan ruste toch’. Een waarheid als een koe! Dezelfde uitspraak is overigens ook van toepassing voor bezoeken aan het kleine kamertje voor een grote boodschap die maar niet wil komen; ‘poepte nie, dan ruste toch’ …………
De dag is voorbij gevlogen en de fut om te wachten op het dagelijkse vuurwerk heb ik eigenlijk niet, dus ga ik lekker naar ‘huis’. Op mijn kamer laat ik nog een heerlijke grote ‘double pepperoni’ bezorgen door Domino’s en zo kan ik, gehuld in de nachtelijke stank van salami en kaas, heerlijk gaan slapen.
Maf ze!
* hoofdletter naar keus in te vullen………..