Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 25 van de 86 EersteEerste ... 1523242526273575 ... LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 250 van de 851

Onderwerp: Auto huren (2008-2009)

1. Top | #241
    Stamgast Michael's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006

Standaard Re: Auto huren

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cloggie68 Bekijk Berichten
    We willen graag (2 volwassen en 2 kids van 5 en 6) een type Equinox of type Midsize SUV huren in de meivakantie.
    De afgelopen keer hadden wij ook een Equinox met 2 volw. en 2 kids (10 en 11) Qua ruimte geen enkel probleem (Ook niet met de excessieve hoeveelheid koffers terug \\/)
    Wij hebben een TomTom maar nog geen Floridakaart. Is het verstandig om navigatie direct mee te nemen in de huur of toch beter gewoon een Tomtom Florida kaart kopen?
    Ik zou zelf een Tom Tom Florida kaart kopen/downloaden. Dit is erg handig en meestal veruit voordeliger. Plus ook handig bij toekomstige trips.
    Kaart van de VS - Southeast-gebied v8.15 = € 39.95
    Laatst gewijzigd door Michael66; 27-11-08 om 22:01.

2. Top | #242
    Ingeschreven
    Aug 2006

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Hoi,
    Op verschillende websites vind je een heleboel info over de verhuur van grotere vans. Zoals deze, en deze en deze website.
    Volgens mij kun je voor 7 personen het beste een veel grotere van huren, voor 10 personen of zo, zodat je niet in de problemen komt met bagage of zo. Of kies voor 2 auto's, met 7 personen kom je dan best wel uit met bijv. 2 midsize SUV's c.q. Equinoxen.
    Michael66 heeft wel een punt. Maar een grotere van loopt aardig in de papieren. Twee Equinoxen kosten nagenoeg hetzelfde als één minivan 8 personen. En dat ga je met de bagageruimte niet eens redden. Als het dus nog groter wordt loopt het verschil alleen maar op
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gianelly Bekijk Berichten
    Bedankt Michael !

Het is wel effe uitdokteren allemaal in het Duits, maar kom eruit.
    De optie van 2 auto's laten we open, maar het liefste kiezen we voor een auto. Ben namelijk zelf niet bekend met rijden in florida. En vind het niet prettig om in zeer grote steden te rijden ....
    Voor wat betreft het rijden in grote steden, kan ik je geruststellen. Het is heerlijk relaxed rijden daar en als je achter elkaar rijdt kan er weinig mis gaan toch? En wat dacht je van een navigatiesysteem? Ook walkie talkies, voor de communicatie, zijn daar erg goedkoop en fun om met twee auto's te gebruiken.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 27-11-08 om 22:02. Reden: extra quote

3. Top | #243
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Als je wilt weten hoe groot een Chevrolet Equinox is loop/rijd:-| even langs de Opel dealer en bekijk een Opel Antara, dat is n.l. precies dezelfde met een andere sticker erop.

Knaapje

Sorry, bovenstaande klopt niet. Is de Captiva.
    Uit Autoweek:
    Opel heeft een alternatief voor de grote stroom Koreaanse en Japanse SUV’s: de Antara. De Opel is echter geen Europees product, maar een ‘verbouwde’ Chevrolet Captiva. Wij reden de versie met een 3,2-liter V6-motor, die alleen in de meest luxe uitvoering geleverd wordt.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-04-09 om 08:37.

4. Top | #244
    Ingeschreven
    Aug 2006

Dat is niet helemaal waar. Het zijn wezenlijk andere auto's. Zowel in als exterieur is anders. Waarschijnlijk gebruiken ze dezelfde bodemplaat, maar that's it.

5. Top | #245

Hallo,

Nog geen ervaring met auto ophalen in Orlando.
    Is het handig om als je met de late vlucht van Northwest aankomt (22.20) om dan nog de auto op te gaan halen (tot hoe laat zijn die verhuurbedrijven open?) of eerste nacht met taxi naar hotel (nabij airport) en we hebben in principe een economy besteld (2 volw en kind 2jr), maar wat krijg je meestal zo laat nog mee (veel of weinig keuze?), we komen aan zondag 14 dec as. Misschien dat jullie als ervaringsdeskundigen mij nog tips kunnen geven.
    Verder al heel veel nuttige tips hier gevonden hoor!
    Marianne

6. Top | #246
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mpahagens Bekijk Berichten
    in principe een economy besteld (2 volw en kind 2jr), maar wat krijg je meestal zo laat nog mee (veel of weinig keuze?)
    Over de keuze is vooraf weinig te zeggen, het aanbod wisselt sterk. Bij wie heb je de auto gehuurd? Sommige bedrijven (bijvoorbeeld Alamo) bieden je zelf de vrije keuze uit de categorie die je hebt gehuurd, zoals je misschien wel weet. In de regel zijn er geen economy-cars beschikbaar en krijg je een upgrade naar een compact car, soms een midsize. De verhuurbedrijven op het vliegveld zijn 24 uur open. Zelf zou ik de auto direct ophalen, dat bespaart je de volgende dag veel tijd. Rijden jullie alletwee, dan moet je de auto samen ophalen. Rijdt er maar een van jullie, dan kan er een op de koffers wachten terwijl de ander naar de balie gaat.

7. Top | #247
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

In Orlando kun je je auto 24/7 ophalen. Economy hebben ze eigenlijk nooit. Dus je krijgt minimaal een Compact mee (bijv. een Chevrolet Cobalt (Alamo) of een Dodge Caliber (Dollar)). Maar met een beetje 'pech' zijn die er ook niet meer... En dan moet - heel vervelend - een nog groter model meenemen.

Als je bestelde auto er niet is dan is de Upgrade GRATIS. Laat je dan ook niks aansmeren maar kijk waar ze zelf mee komen. Gewoon 'No i do no want an upgrade' zeggen, blijven lachen en je auto uitzoeken in de garage.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

8. Top | #248
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2008

Hoi allemaal,

Wij gaan aanstaande donderdag naar Miami en halen daar onze FullSize SUV op. Dat moet in de categorie Dodge Durango zijn. Om nou niet voor (onaangename)verrassingen te komen staan (als ie er niet meer is) heb ik Alamo gevraagd welke auto's er nog meer in die klasse vallen. Na 10 dagen heb ik daar nog geen antwoord op. Ze sturen me van het kastje naar de muur. Hebben jullie een idee?

grtjs
    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-04-09 om 08:38.

9. Top | #249
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008

Ik heb bij Alamo MIA afgelopen oktober een Saturn Oultook gekregen als fullSize SUV. Dus die hoort in ieder geval in dat rijtje thuis...

10. Top | #250
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greeneyes Bekijk Berichten
    Om nou niet voor (onaangename)verrassingen te komen staan (als ie er niet meer is) heb ik Alamo gevraagd welke auto's er nog meer in die klasse vallen. Na 10 dagen heb ik daar nog geen antwoord op. Ze sturen me van het kastje naar de muur.
    Voor deze vraag geldt eigenlijk hetzelfde antwoord: De Dodge Durango wordt als voorbeeld genoemd, je krijgt een auto uit die categorie. (...een Or Similar......) Alamo legt zich nu eenmaal vooraf niet vast op de types. Zo vonden wij in de categorie midsize al van alles; Jeep, Chevrolet HHR maar ook (te) kleine Toyautos. Die laat je dus gewoon staan......](*,). En maak je geen zorgen als er onverhoopt toch slechts één auto staat die echt niet naar je zin is. Vertel de medewerker dat je niet gelukkig met de auto bent en...ze zullen je tevreden stellen. Verwacht geen uitleg, of super beleefde behandeling. Je bent in Miami, daar hebben ze geen tijd voor gedoe, ze handelen het gewoon af. De enige 'onaangename' verrassing die je mag verwachten is het verkooppraatje. Hierover is inmiddels genoeg bekend; alle voorstellen beleefd weigeren, decline, decline, decline aanvinken, overeenkomst controleren, balance due op $ Zero? Handtekening9en) eronder en....fijne vakantie!

Forum Rechten