Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 106

Onderwerp: Inheemse of voorkomende dieren in Florida

  1. Top | #21
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Berichten
    35

    Standaard Ongedierte

    Hallo.

    Ik ga 4 tot en met 14 december naar Florida en we hebben een villa gehuurd in de buurt van Disney.
    Weten nog niet welke, dat komt daar pas.

    Mijn vraagje gaat over ongedierte en met name kakkerlakken.
    Zijn die in deze tijd veel te vinden in de villa's?

    Ik ben zelf 2 jaar geleden met kerst geweest in een hotel waar je ze in 1e instantie zou verwachten, maar het viel me reuze mee. Het was toen ook niet echt een lekkere temperatuur 's avonds.
    Mischien dat dit er mee te maken had.

    Ik vraag dit omdat we met z'n 4en gaan, en mijn zus helemaal in shock schiet als die beesten er zitten.
    Dit door een traumatische ervaring vroeger in Spanje.
    Ze gaat trouwens wel altijd gewoon op vakantie, alleen is ze dan in de avond wat "wantrouwig" noemen we het maar.
    Vorig jaar zijn we in mei naar Los Angeles, Las Vegas en San Francisco geweest en kwam ze goed mee.

    En mochten ze er nou zitten, dan weet ik in welk hotel we de rest van de week zitten.....

  2. Top | #22
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.486

    Standaard Re: Ongedierte

    Hee hoi,

    Je hebt nooit de garantie dat een villa 'kakkerlakvrij' is #-o.

    Heb tot nu toe pas 2x in een villa zelf er een 'gespot', maar als het goed is vindt je hooguit een dode (kakkerlak) in de garage. Probleem toen zelf opgelost door even met een spuitbus aan de gang te gaan en daarna geen last meer.

    Maar uit gewoonte controleer ik altijd regelmatig de villa waar we op dat moment inzitten op die beestjes :wink:

    Anders kun je altijd nog de managementcompany ter plaatse inschakelen, die laten dan door iemand vd pestcontrol de boel ff kakkerlakvrij maken.

    Groetjes,
    Pieter
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  3. Top | #23
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Ongedierte

    Ben 2x in Florida geweest dit jaar en maar 1x een kakkerlak gezien, in Downtown Disney, de brug over naar de clubs. In Spanje heb ik er veeeeeeeeeeeeel meer gezien.

  4. Top | #24
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Berichten
    35

    Standaard Re: Ongedierte

    Dat is ook het grote probleem, Spanje. Als het maar warmer is dan hier, dan komen gelijk die gedachten in haar op.

    En aangezien het 's nachts goed kan afkoelen in Florida, vroeg ik me af hoe het in de winter daar is. Ik weet wel uit ervaring, van 1 keer, dat het meevalt.
    Zal in de zomer wel erger zijn.

    Bedankt i.i.g., ik ben er voor haar wat geruster op

  5. Top | #25

    Standaard Re: Ongedierte

    Vraag aan de property manager of er een contract is met een pest control firma voor het huis waar jullie gaan verblijven.
    Deze komen 1x per maand het huis behandelen en dan is de kans reel dat er geen "beestjes" zullen zijn.
    Heb dat zelf ook en dat werkt prima.
    Maar dan nog garanties kunnen niet gegeven worden.
    Wat als de vuilbak overvol is en de garage deur heeft kieren...
    Zorg ook dat de tafels altijd afgeruimd worden en er geen etensresten achter blijven.
    Veel kan je zelf verhelpen en denk erom het is de beestjes om eten te doen en niet om de bewoners zelf.
    Als je deze tips volgt zal je wel gegarandeerd een "magical stay" hebben.
    Prettige reis!!!\\/

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008
    Berichten
    75

    Standaard Re: Ongedierte

    Kakkerlakken hebben we niet gezien tijdens ons verblijf in Florida. Ze zullen er best wel zijn. Wel hebben we veel hagedissen gezien (of zijn dit salamanders? En wat is het verschil?) Ze zaten in de bomen in de voortuin. Op zich kleine beestje (max 10 cm) die redelijk schuchter zijn. Zorg ervoor dat je deuren dicht zijn en de gaasoverkapping bij je zwembad of patio ook dicht is.
    Je went er vlug aan.
    Succes
    Fatma

  7. Top | #27
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Ongedierte

    Volgens mij zijn dat gekko's, daar heb je er heel veel van. Maar als je al naar ze kijkt vluchten ze al bijna weg. Niet te pakken in elk geval.

    Maar wat is er dan in Spanje gebeurd Patspoel? Kakkerlak in bed of op haar lichaam?
    Vind het ook smerige beesten hoor, ook op Mallorca zat van die beesten gezien, over bankjes heen etc. ze kunnen zelfs vliegen (zeg dat maar niet tegen je zus).

    Wel na de eerste nacht in de townhome waarin we zaten in de toilet beneden een of ander raar insect dood op de vloer gevonden. Ik weet niet wat het was, het leek een beetje op een vlinder zonder (of ingeklapte) vleugels... groot zwart beest. Ach, opgepakt en weggegooid ,was toch al dood. Waar je in de zomer wel veel last van hebt, zijn onschuldige lovebugs, maar die zijn er denk ik niet in december.

  8. Top | #28
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Berichten
    35

    Standaard Re: Ongedierte

    Wij verbleven op Tenerife en het was een heel erg mooi complex.
    We zagen 1 kakkerlak (zij dan, en toen had ze die fobie nog niet), en toen nog 1 plus nog 2 ergens anders in de hoek.
    Toen gingen mijn zwager even achter een kastje kijken, en toen bleek dat er achter de kasten en aan de onderkant van de bedden allemaal eitjes zaten die gedeeltelijk uit waren gekomen of nog aan het ontwikkelen waren.
    Denk dat ik er toen wel 100 weg zag kruipen...

    Leek net een scene van Aliens.

    En toen heeft ze die fobie gekregen en over gehouden.

    Vandaar dat ik het even vroeg.

    Maar ik vind het een goed iets dat ik dit allemaal lees

  9. Top | #29
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.486

    Standaard Re: Ongedierte

    Hoi,

    Ik hoop dat wij allen de twijfels bij je weggenomen hebben :-P !!!!

    En wat 'JKG' al zegt, je zult wel eens aan de buitenkant tegen de muur een/meerdere gekko's zien zitten maar die glippen altijd snel weg dus daar heb je geen last van.

    Waar wij dit jaar wel 2x mee geconfronteerd zijn : ( :-$ niet tegen je zus zeggen )

    http://bp1.blogger.com/_itsdkGev1vo/...4+DSC_0044.JPG

    Zo'n Black Racer ( dat is het soort )vindt ik nog altijd minder erg dan een kakkerlak....

    Groetjes,
    Pieter & Petra
    Laatst gewijzigd door PENPE; 24-10-08 om 07:57. Reden: foutje in de tekst
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  10. Top | #30
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Ongedierte

    Die gekko's vind ik juist wel leuk Probeer er wel eens een te pakken, maar dat lukt je echt niet. (ze lopen alleen buiten hoor, niet door hotelkamers ofzo )

    Ik weet ook niet of het gekko's zijn? op de plaatjes op google zien ze er anders uit dan in Florida.

    In ieder geval niks om je zorgen over te maken.

    brrrr wat je daar verteld over die hotelkamer met kakkerlakken, lopen me ook de rillingen over de rug.

    groetjes Sylvia
    Laatst gewijzigd door Syllvia; 24-10-08 om 07:06. Reden: aanvulling
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •