Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 5 van de 18 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 179

Onderwerp: Autohuur: Tanken, benzineprijs en -verbruik

1. Top | #41
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Standaard Re: Tanken

Ik deed het altijd met creditcard, lekker snel. Hoef je niet eerst naar binnen om geld te geven, te tanken en achteraf weer naar binnen te lopen als je niet het volledige bedrag hebt getankt. Hop, creditcard erin jassen en klaar. Dat bonnetje kwam er bij mij bij de Seven Eleven nooit uit bij de Publix in de buurt waar de 192 en 535 kruizen. Maargoed, ik noteer wel altijd de bedragen die ik van mn cc aftrek.

'Tegenwoordig zelfs met pinpas', is dat dan ook overal in Florida of is het in beperkte mate pas ingevoerd? Zal het eens testen volgende maand.

2. Top | #42
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2004

Wij zijn in juni de hele States doorgerden, van Oost naar West en zelfs in de kleinste plaatsjes kun je met je pin tanken. Het hangt meer af van het merk of het wel of niet kan. Ik tankte het liefst bij RaceTrac of RaceWay, nette tankstations en vaak één van de goedkoopste en daar kun je latijd pinnen. Shell is ook behoorlijk aanwezig en vaak redelijk geprijsd.

3. Top | #43
    Regelmatige Bezoeker NormanP's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008

Standaard Re: Benzineprijs

Net terug en had het even grof uitgerekend, kwam ik op 99 eurocent de liter. Maar ik zie dat de dollar weer wat duurder geworden is, dus voor mensen die nu gaan is het misschien wat meer...

4. Top | #44
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Ik deed het altijdmet creditcard. Hop, creditcard erin jassen en klaar.
    'Tegenwoordig zelfs met pinpas', is dat dan ook overal in Florida of is het in beperkte mate pas ingevoerd? Zal het eens testen volgende maand.
    1) Hoef je dan niet de pincode van je creditcard in te voeren?
    2) Hoe is de test verlopen mbt het tanken middels pinpas?

5. Top | #45
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chicco68 Bekijk Berichten
    1) Hoef je dan niet de pincode van je creditcard in te voeren?
    Vreemd genoeg vragen ze je om de zipcode (postcode) in te toetsen als je bij de benzinepomp met cc betaalt. Als je de postcode van het hotel gebruikt, lukt het vast. Je "eigen" hollandsche postcode wordt niet geaccepteerd.

6. Top | #46
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005

Hoi hoi,

Ik heb de afgelopen 3 weken ongeveer om de 3 dagen getankt bij HESS op de hoek van de 192 en de 27 ( bij de PUBLIX ), altijd met PIN betaald en geen problemen. Overigens is dat filiaal van HESS bijna altijd het goedkoopste mbt benzineprijs.

Groetjes,
    Pieter
    Laatst gewijzigd door Michael66; 06-10-08 om 13:35.
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

7. Top | #47
    Ingeschreven
    Feb 2008

Ik heb met creditcard betaald, pinpas niet gebruikt omdat ik af en toe nog geld wilde pinnen (cashback), bij aan ATM betaal je € 4,50 per transactie namelijk.

Er werd voor de creditcard niet om een pincode gevraagd (alleen bij ATM's dus denk ik), wel zipcode idd. Nou, 34747 (kissimmee) en tanken maar.

ECHTER werkt dit niet met elke cc. M'n broer heeft een cc van ING dacht ik en die kon dus met geen mogelijkheid tanken met de bovengenoemde zipcode. Ze willen dus echt de Hollandse en dat werkt niet. Te strenge controle. Bij meerdere pompen, dus dan maar cash betalen (of pinnen).

Let op: Bij sommige pompen moet je eerst een klep omhoog duwen waar je de slang uithaalde, voor je kan tanken. Maar dat merk je snel genoeg als er niets gebeurd als je de handel inknijpt voor benzine. Dit hadden we in de buurt van Homestead richting de Keys, ergens anders niet meegemaakt, maar heb nog maar 2x Florida bezocht he

Racetrack waar Carlo het over heeft is juist erg duur toen ik er afgelopen maand was.

8. Top | #48
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Net weer even getankt in Orlando bij 7/11. $ 3,159 voor een gallon.
    Het zal volgende week in Nederland weer wennen zijn aan de prijzen.

Knaapje

9. Top | #49
    Ingeschreven
    Feb 2008

Dat zijn weer de normale prijzen, net na Ike was het 3,69-3,80 en op Key West zelfs 4 dollar. Die prijzen zakken sneller dan in Nederland. Al hoewel, hier is het nu ook € 1,40 ofzo.

10. Top | #50
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005

Zoww, dan is de prijs daar in 3 weken tijd even met $ 0,45 @ gallon goedkoper geworden :roll:

Ja het was voor mij ook weer wennen, in Orlando tankte ik vol voor $ 75,- en hier in NL voor EUR 75,- (Met dien verstande dat ik daar bijna 100 liter had en hier iets van 47 liter...)

Groetjes,
    Pieter
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-04-09 om 05:44. Reden: full quote eruit
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

Forum Rechten