Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 30 van de 69 EersteEerste ... 20282930313240 ... LaatsteLaatste
Resultaten 291 tot 300 van de 685

Onderwerp: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!

1. Top | #291
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008

Standaard Is het te doen?

hallo,

Ik ben van plan om in januari/februari/maart 2009 ergens naar Florida te vliegen.
    We zullen 10 tot 12 dagen blijven en willen toch zoveel mogelijk zien, maar is dit wel te doen?

Wat willen we nou graag zien?
    Miami/Orlando(1 of 2 pretparken)/The Keys/Cape Canaveral.

Dat zijn toch wel de hoofdzaken.

Iemand ervaring met al deze bezienswaardigheden in zo'n kort tijdsbestek?

2. Top | #292
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard Re: Is het te doen?

Dat is te doen.

Landen in miami.
    De volgende dag naar de keys rijden.
    Ik stel voor meteen door naar key west.
    2 nachten blijven.
    Dan terug richting miami ik zou dan overnachten in fort lauderdale.
    Pik dan wel nog effe de everglades mee.

De volgende dag richting Cape Canaveral.
    Wel vroeg vertrekken.
    dan heb je nog tijd genoeg om nog en paar pretparken te doen.

dag 1 landen op miami tevens overnachten
    dag 2 naar keywest
    dag 3 key west
    dag 4 naar everglades overnachten in ft lauderdale
    dag 5 naar cape canaveral
    dag 6 richting orlando --> shoppen
    dag 7 pretpark
    dag 8 pretpark
    dag 9.....
    dag 10......
    eventueel
    dag 11 ......
    dag 12 .....
    Je ziet je hebt tijd.

En zo kun je vele reisschema's bedenken
    Maar met hetgeen jij nu opschrijft moet het gemakkelijk lukken.

Maar als je dan toch al in fl bent probeer en paar parken extra te doen.
    Je bent per slot van rekening toch al in het paradijs vh amusement.

groet,
    Pascal
    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-10-08 om 15:51. Reden: full quote van voorgaand bericht eruit gehaald
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

3. Top | #293
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007

Fitz, zoals Pascal al zegt jouw route moet echt geen probleem zijn. Zelf ga ik altijd tussen de 9 en 16 dagen. Je zou bv Orlando (Pretparken en Cape Canaveral), Miami, Key West en dan terug naar Miami. Als je een ticket neemt waarbij je aankomt in Orlando en vertrekt in Miami win je een dag. Het inleveren van de auto op een andere plek als waar je hem hebt opgehaald kost niets extra in Florida.

Dag 1 aankomst Orlando
    Dag 2 Pretparkdag 1
    Dag 3 Pretparkdag 2
    Dag 4 Cape Canaveral (ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Orlando)
    Dag 5 Miami (ongeveer 3,5 a 4 uur rijden)
    Dag 6 Miami
    Dag 7 Key West (ongeveer 3,5 uur rijden)
    Dag 8 Key West
    Dag 9 Miami
    Dag 10 Vertrek van Miami.

4. Top | #294
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008

Hmm oke

Miami is ook een leuke uitgaansstad toch?
    Zon, zee, strand.
    Dus dan zouden we daar ook nog wat leuke avonden kunnen beleven.

Ik dacht dat het een stukje verder reizen was, maar dit valt allemaal wel mee

5. Top | #295
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2008

Beste Fitz,

Ik ben sinds gisteren terug van Florida en heb er volgend schema op nagehouden:

26/09 - Cape Canaveral - Best Western Space Shuttle Inn (gelegen in Titusville op slechts enkele kms van CC) - $ 88,79-
    27/09 - rit Miami (namiddag en avond bezoek South Beach) - Best Western Atlantic Beach Resort (gelegen in South Beach aan de kust op half uurtje van hartje South Beach) - $ 127,99-
    28/09 - Everglades - BW Atlantic Beach Resort - $ 127,99-
    29/09 - Key Largo (snorkelen John Pennekamp om 12.00 uur) - Key Largo Resort at Manatee Bay (gelegen op 5 minuten van John P.)- $ 87,49-
    30/09 - Key West via Bahia Honda National Park - BW Hibiscus Hotel - $121,64-
    01/10 - Key West - BW Hibiscus Hotel (op 2 minuten van hoofdstraat) - $ 121,64-
    02-10 - Miami siteseeing - Days Inn Miami Airport North - $67,47-
    03-10 - terugvlucht

Zoals je ziet ben ik uiterst tevreden van de Best Western hotels. De prijs is naar mijn mening economisch. Kamers waren allemaal proper en groot genoeg. Voordeel is dat je de auto bijna altijd voor de kamer kan parkeren. Enkel in Miami heb ik $16 per dag moeten betalen voor een openbare parking om de hoek. Prijzen zijn inclusief alle taxen btw. (vaak zijn die niet online vermeld)

AANRADER: John Pennekamp om te snorkelen (gelegen in Key Largo) en het verblijf in het Key Largo Resort at Manatee Bay. Zeer mooie kamers, dichtbij de ingang van het park gelegen op een anderhalf uurtje a twee uur rijden van South Beach Miami. Als extra's krijg je daar 's avonds nog manatees te zien (in het Nederlands zeekoeien denk ik) alsook zitten er 's morgens Iguanadons.
    Eveneens een aanrader al is het dan vooral omdat het erg dichtbij Cape Canaveral ligt is de Best Western Space Shuttle Inn.

AFRADER: Days Inn Miami Airport North. Buiten het feit dat het dichtbij de luchthaven ligt en er een gratis shuttle dienst is van en naar het hotel, raad ik het af. Het ligt namelijk te ver van alles af. Opgelet: het wordt natuurlijk wel een aanrader ALS je 's avonds aankomt, enkel wil overnachten en 's morgens de auto wil ophalen. Dan is dit de place to be (zo zie je maar dat een hotel zowel goed als minder goed kan zijn) :-k

Wij hebben geen pretparken gedaan, maar met jouw tijdsschema is dat gemakkelijk te doen. Je zal trouwens niet het gevoel hebben veel in de auto te zitten als je van Miami via Key Largo (Pennekamp - 1 dag verblijf) en via Bahia Honda rijdt (al was het maar om enkele uren aan het 'mooiste strand van de VS' zoals ze het zelf noemen te verblijven) en dan dezelfde dag door te rijden naar Key West.

De Everglades vond ik niet zo geweldig, maar daarin verschil ik wellicht van mening met menig forum bezoeker. Te veel muggen en regen (maar 't is dan ook regenseizoen).

BEWERKT: Miami vond ik door de week niet echt een stad om uit te gaan. Wellicht dat dit in het weekend anders is. We zijn naar Coconut Groove geweest maar daar was het behoorlijk rustig. South Beach daarentegen is erg gezellig.

Succes en bij vragen en of opmerkingen hoor ik het graag

Dirk

6. Top | #296
    Ingeschreven
    Sep 2007

In Miami kan je denk ik wel leuk uitgaan, zelf ben ik daar eerlijk gezegd nooit in clubs geweest. Je zou er een prima strandvakantie kunnen houden als je zon, zee, strand en clubs zoekt. Maar de echte mooie stranden zijn aan de andere kust bij Fort Myers, Tampa etc. Dat zijn dan weer geen uitgaanssteden.

In Miami Beach en Key West zijn de hotels duurder en in verhouding minder van kwaliteit dan bij Tampa en Fort Myers.
    Het water aan de kust van Tampa en Fort Myers is nog wat warmer dan aan de kust bij Miami.
    Bij Key West kan het gebeuren dat er op het strand rottend zeewier ligt wat flink kan stinken. Ook zijn de stranden rondom Key West beperkt en smal.

Miami Beach................................Fort Myers

Tampa Bay..................................Key West

7. Top | #297
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitz Bekijk Berichten
    Wat mijn idee vooraf eigenlijk was, is het boeken van de hotels vooraf.
    Ik heb geen ervaring met het hoogseizoen, maar in het laagseizoen zijn er veel kamers vrij en kan je evengoed kortingbons gebruiken (die kan je net over de staatsgrens krijgen alsook bij tankstations). Scheelt je veel geld.

Wat me ook opvalt, de prijzen zijn best aan de hoge kant, of is alles een beetje in die categorie?
    Zoals hierboven geschreven, heb ik gebruik gemaakt van de kortingsbonnen. Ik vermoed dat dit toch de gemiddelde prijs is. (andere forumleden: zo niet, hoor ik graag hoe jullie dit gedaan hebben, leer ik weer wat bij voor toekomstige reizen).
    Opgelet: dit is voor een twee persoonskamer met twee bedden.
    (had ik erbij moeten vermelden). Per persoon kost je dit dus de helft van hierboven aangegeven \\/

Ik ben niet in Fort Myers geweest, noch Tampa Bay maar ik kan me wel inbeelden dat de stranden daar mooier zijn zoals Mafo al aanhaalt. Die van South Beach en Key West waren mooi, maar ook niet meer dan dat. Het Bahia Honda strand daarentegen was schitterend.

8. Top | #298
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Miami is ook een leuke uitgaansstad toch?
    Ja, maar duurder dan Nederland. Entree tussen de 20-30 dollar (dames soms gratis naar binnen of met korting), colaatje 9 dollar, mixje 13 dollar. Een beetje om en nabij die prijzen. Ben zelf wezen stappen in The Mansion en in Club B.E.D.

9. Top | #299
    Ingeschreven
    Sep 2007

Het is een beetje keuzes maken wat hotels betreft, goedkope ketens zijn oa Days Inn en Ramada. Hierbij loop je de kans een wat ouder minder goed hotel te treffen. Dan heb je een stapje daarboven bv nog Best Western en Holiday Inn, in Florida valt het me op dat de kwaliteit van de Best Westerns soms duidelijk minder is dan die in andere staten, Holiday Inn is constanter maar ook daar heb je negatieve uitschieters in Florida.

Meer zekerheid bieden Marriott (Fairfield, Courtyard etc), Hilton (Hampton, Doubletree etc) daar heb je eigenlijk nagenoeg altijd een comfortabele hotelkamer.

Als je vroeg boekt bij de ketens zelf krijg je een aanzienlijk interessantere prijs dan de standaard prijs en zelfs de AAA prijs. Geef je altijd even op voor de reward pasjes van een hotel, het gebeurt regelmatig dat je hierdoor wat extra voordeeltjes krijgt.

10. Top | #300
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mafo Bekijk Berichten
    Het viel mij ook al op, vooraf boeken via de Best Western site is over het algemeen minimaal 10% goedkoper als de tarieven in die posting over boeken met kortingsbonnen.
    Enige nuance: Prijzen zijn inclusief alle toeslagen én taxen voor een kamer met twee bedden (en dito twee personen). We hebben bij het boeken van de kamers steeds drie opties gecontroleerd:
    - het befaamde 'bonnenboekje'
    - de Best Western website zelf
    - www.expedia.be of www.booking.com

Voorbeeld:
    Best Western Hibiscus:
    BW website: $ 143,10
    Bonnenboek: $ 121,64 (inclusief tax)
    Expedia: € 79,10 + tax, maar toen niet beschikbaar.

Om te zien of een hotel voldeed, heb ik steeds gekeken op www.tripadvisor.com en dan de kritieken gelezen.

Ikzelf ben erg tevreden over de Best Western hotels, zeker omdat ik er (op 1 keer na) steeds de auto voor de deur kon parkeren.

Uiteraard hoor ik graag jullie feedback. Mocht ikzelf volgend jaar opnieuw naar de States gaan, dan is die meer als welkom.

Forum Rechten