Oorspronkelijk geplaatst door
Albert38
We hadden de hele papierwinkel bij ons en men heeft er totaal niet naar gekeken. Maak je dus geen zorgen.
Ik zou me wel zorgen maken, zeker in de VS ben je kwetsbaarder dan je denkt. In Zeeland zeggen ze "beter bange Piet, dan dooie Piet".
Wat ik maar wil zeggen dat je met het meenemen van medicijnen gewoon moet zorgen dat de handel in orde is, medicijnpaspoort waar nodig, originele verpakking, bijsluiters en geen losse pilletjes o.i.d. Zelf nemen we voor het eerst naalden en ampullen mee en het is nog niet zo simpel om de regeltjes die voor transport en invoer gelden, helder te krijgen.
Transport Security Administration geeft in een brochure aan dat het aanbevolen is om een medicijnpaspoort bij je te hebben, maar dat dit niet verplicht is. Voor zover ik het begrijp kan je ampullen in de sealbag in je handbagage meenemen. Hetzelfde geld voor naalden. Zo nodig kan je bij de security check om een verklaring worden gevraagd.
De apotheek raadde aan contact met de luchtvaartmij te zoeken. Delta geeft de volgende info, waar ik uit op maak dat je naalden en ampullen, mits voorzien van de juiste begeleidende papieren, gewoon mee aan boord kunt nemen.
Als je naalden bij je draagt om medicijnen toe te dienen, dan moet je de juiste papaieren kunnen overleggen waar uit blijkt dat je de medicijnen op medische gronden gebruikt.