Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 15 van de 31 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 150 van de 303

Onderwerp: Hurricane seasons 2004 t/m 2013

1. Top | #141
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Standaard Re: Hurricane season 2008

Nou Sabine, 'Z' wordt niet gebruikt. Dus die hebben ze nooit bereikt nee Q, U, X, Y en Z worden dus niet gebruikt (X,Y en Z wel voor de Pacifische orkanen, dus aan de westkant van Amerika). In 2005 is wel het hele lijstje afgewerkt tot aan Wilma toe. Na Wilma kwamen er nog 6 tropische stormen, weet even niet of ze nog tot orkaan zijn uitgegroeid, maar die kregen dus letters van het Griekse alfabet mee.

Ik vond het helemaal niet een debiele vraag van je!

2. Top | #142
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005

Helaas alle touristen moeten verplicht vertrekken van de Florida Keys niet later dan Zondag morgen 8.00 uur lokale tijd.

Wanneer mogen ze dan weer terug komen, niemand die dat kan beantwoorden.
    Hopelijk snel, heeel snel.

3. Top | #143
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007

Wij zitten momenteel in Key Largo en hebben zojuist vernomen dat we morgen voor 15.00 de Keys moeten verlaten. Helaas valt ons tripje naar Key West in het water. We gaan nu 3 dagen eerder naar Ft. Lauderdale toe.

@ Marcelg Is er al bekend wanneer inwoners geëvacueerd zullen worden?

4. Top | #144
    Ingeschreven
    Oct 2005

Ze zitten momenteel te beraden of ze de bewoners van plaatsen waar het makkelijk overstroomt gaan evacueren, meestal zie je ze eerst de mobile homes evacueren.

Als je het woord mandatory evacuation hoort, dat betekend iedereen.
    Laatst gewijzigd door Marcelg; 17-08-08 om 05:36.

5. Top | #145
    Ingeschreven
    Oct 2005

Het was druk op de US1, ik keek even naar het nieuws en er waren mensen onderweg van Marathon naar Florida City en daar deden ze 4 uur over.
    Nu is het de bekende stilte voor de storm, klinkt raar, de inwoners hebben de meeste voorbereidingen getroffen en lekker even een rondje over een verlaten Duval St.
    Maandag wordt voornamelijk het nieuws volgen, en maar hopen dat we niet overstromen, dat is onze voornaamste zorg hier.
    Als alles gewoon goed gaat zie je dinsdag de touristen al weer komen en tegen het weekend back to normal.

6. Top | #146
    Ingeschreven
    Oct 2005

Standaard

In Key West hebben wij zo en zo veel minder regen dan op het vaste land, als een orkaan of tropiche storm ten weste van ons langs komt (waar het op lijkt dat Fay zal doen) dan duurt het allemaal veel langer en geeft het je het meest slechte weer en het belangrijkste voor ons een surge van de Atlantiche oceaan, die we meestal wel aan kunnen, geringe overstroming.
    Dit hebben wij dus het liefst, zou hij ten ooste langs komen dan krijg je een surge vanaf de golf van Mexico naar ons toe, en dan overstromen we geheid in het zo genoemde Newtown gedeelte van Key West.

Orkanen draaien tegen de klok in.

Na een orkaan die ten weste langs loopt is het weer prachtig onschuldig weer. Na een orkaan die ten ooste langs loopt krijg je meestal nog een paar verdwaalde zogenoemde feederbands over een ongeveer 8 uur durende periode.

Volgens mij wijk ik helemaal van je vraag af, sorrie.

Die dagelijkse onweersbuien zie je dus meer op het vaste land, ik weet niet waarom, maar over een week denk ik dat je kans op prachtig weer groot is. Of er moet al wat nieuws onderweg zijn vanaf Afrika.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Natasja L. Bekijk Berichten
    Ik hoop dat het allemaal gaat meevallen en je niet te veel overlast gaat krijgen van deze storm. We duimen voor jullie op een goede afloop [-o<!
    Dank je Natasja,
    Het ziet er niet te verontrustend uit, max 4 ft surge + 8 inch regen, in principe voeten net droog. Ik laat het je Dinsdag weten, als ik er nog ben (geintje) ik bedoel als ik nog een internet verbinding heb.
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 18-08-08 om 15:55. Reden: samengevoegd

7. Top | #147
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008

Terwijl jullie blijkbaar al bakken regen over jullie heen krijgen zijn wij ons aan het voorbereiden om Fay te ontvangen in 4 corners Clermont.
    Onze centrale badkamer (zonder ramen) is ons hoofdkwartier, drinkwater en blikvoeding voor een dag of 7 en alle belangrijk papierwerk (paspoorten, licenses, cash als de ATM's zonder power zitten) zijn binnen handbereik.
    Belangrijk is onze home inventory in geval we een schadeclaim moeten indien bij onze insurance company, heel gedetailleerd met foto's als bewijsmateriaal.
    Kijk even op www.4-corners-home-inventory.com

Beide auto's zijn volgetankt, dus in geval van evacuatie kunnen wij binnen de 5 minuten vertrekken, de rit gaat dan richting Daytona en indien nodig nog meer noordwaarts. We zien wel wat op ons afkomt en volgen de evolutie op TV.

MarcelG wij hopen dat jullie er zonder kleerscheuren vanaf komen, ik zeg maar altijd: That's the price you pay for living in Paradise!

Volg Fay ook op http://weather.weatherbug.com/FL/Clermo ... lerts.html?

8. Top | #148
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2008

Wanneer is nou echt het officiele hurricane seizoen? Je ziet zo vaak dat ze er al eerder zijn en dat het seizoen langer duurt dan staat aangegeven. Aangezien wij volgend jaar April weer richting florida gaan...

Alvast bedankt

9. Top | #149
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006

Het officiele orkaanseizoen loopt van 1 juni t/m 30 november.
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

10. Top | #150
    Ingeschreven
    Oct 2005

1400 uur
    We kunnen niets anders meer doen dan het uitzitten, het komt met bakken naar beneden nu al windvlagen van zo'n 80km/uur, velen van jullie zullen wel eens die piep toon op de radio in Florida voor een test van het emergency systeem, die hebben we net gehad, voor een Tornado die is ontstaan, in de buurt van Marathon en die loopt naar het zuiden.
    Water komt al het huis in, ik moet afhaken.

Forum Rechten