Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 17 van de 86 EersteEerste ... 715161718192767 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 170 van de 851

Onderwerp: Auto huren (2008-2009)

1. Top | #161
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008

Standaard Re: Auto huren

Wij hebben vorig jaar gehuurd via Eautohuur Miami South Beach - Jacksonville. We kwamen bij het kantoor van Alomo uit. Dit jaar dus maar weer via Eautohuur geboekt. De meneer aan de andere kant van de telefoonlijn (je kunt ook bellen en alles vragen hoor) riep gelijk dat het nu via Dollar zou gaan, goedkoopste aanbieding en beste service voor wat we dit jaar willen (7 persoons!). Zodra je de rekening volledig hebt betaald krijg je het adres voor het ophalen, beetje googlen en je weet waar je terecht komt. Volgens mij werken ze ook alleen met "grote" jongens. Kortom prima ervaring, ben benieuwd naar dit jaar. Welk model we mee eindigen.
    gr,
    Ann

2. Top | #162
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joanna Bekijk Berichten
    De meneer aan de andere kant van de telefoonlijn (je kunt ook bellen en alles vragen hoor) riep gelijk dat het nu via Dollar zou gaan, goedkoopste aanbieding en beste service voor wat we dit jaar willen (7 persoons!)
    Weet je, het zou handig zijn als je de categorie, de prijs, de huurperiode en de voorwaarden/verzekeringen zou vergelijken. Er zijn brokers genoeg, hun prijzen varieren per periode en zijn afhankelijk van het aanbod. En allemaal roepen ze dat ze de voordeligste aanbieding hebben. Wanneer zij voor de grote verhuurmaatschapijen bemiddelen, hoef je je geen zorgen over de service te maken. Een Alamo car = een Alamo car etc. Blijft over de vraag; hoeveel kost de goedkoopste aanbieding?

Over het model: Wij kiezen zelf al jaren voor een Or Similar en zijn daar altijd reuze tevreden mee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bertvlug Bekijk Berichten
    Als er "iets" gebeurd dan hoef je alleen maar de verhuurder op te bellen en die regelt de rest. Overigens is dit ook zo als je een grotere schade hebt, of met pech komt te staan.
    Misschien goed om te weten:
    In de praktijk is het wel wat ingewikkelder dan hier wordt gesuggereerd. Als er "iets" gebeurt, moet je inderdaad altijd de verhuurder inlichten. Heeft het "iets' te maken met een verkeersongeluk, dan is het verplicht om de politie eerst een rapport op te laten maken. Reken hierbij niet op hulp van de verhuurder, hier ben je zelf verantwoordelijk voor.

Voor een aantal andere "ietsjes' regelt de verhuurder echt niets: verlies van sleutels, gebroken ruit, schade aan banden en sleepkosten zijn bijvoorbeeld voor rekening van de huurder. Alamo biedt hiervoor het Roadside Service Plan voor $5.99 per dag.

Ook nog aardig uit de kleine lettertjes van Alamo; wanneer het voertuig beschadigd is, heeft Alamo het recht u geen vervangende auto aan te bieden.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 26-11-08 om 15:16. Reden: samengevoegd

3. Top | #163
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008

Ik was misschien niet helemaal duidelijk, heb natuurlijk ook nog op andere wijze via de grote maatschappijen aan prijsvergelijking gedaan. En de keuze voor Dollar was gebaseerd op wat er in de systemen van Eautohuur beschikbaar was. Hier kwam een leuke prijs uitrollen die ik bij de andere niet heb kunnen vinden (E 600 voor 16dgn/7 pers Dodge Caravan incl.extra bestuurder/tank).
    Vorig jaar vertelde die mevrouw bij ophaallocatie Miami South Beach, dat Alamo gestopt was met assistence in het pakket en dat dit tegenwoordig apart berekend wordt. Kostte me toen $ 5 per dag extra. Handig als je onderweg met een lekke band of autopech komt te staan. Zeg maar soort ANWB assistentie. Gaf me een prettig gevoel toen we een "ommetje" hebben gemaakt in de Everglades over een hobbelweg in the middle of nowwhere (wel bereik telefoon! en genoeg water, maar ik dwaal af).
    gr,
    Ann
    Laatst gewijzigd door Michael66; 26-11-08 om 15:16. Reden: full quote eruit

4. Top | #164
    Ingeschreven
    Dec 2007

(E 600 voor 16dgn/7 pers Dodge Caravan incl.extra bestuurder/tank).
    Da's inderdaad een goeie deal\\/. Denk je overigens dat je voldoende bagageruimte hebt? Jullie reizen toch met 6 personen? Wij hadden deze auto met z'n zessen (4V 2K) en dat paste allemaal maar net. Tassen moesten op schoot. Bij verblijf in een villa niet zo erg. Bij een rondreis moeten dagelijks de koffers mee. Ik durf het bijna niet te zeggen maar....bij een rondreis zou ik een maatje grote kiezen. En ik werk niet voor Dollar.......

(...over een hobbelweg in the middle of nowwhere
    Aansluitend aan het verzekeringsverhaal in dit topic: Volgens mij gelden de verzekeringen voor de huurauto's alleen op het verharde wegennet. Een gravelroad wordt bijvoorbeeld niet als verharde weg gezien.

5. Top | #165
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008

Weinig echte autoliefhebbers hier? Het valt mij op dat vele van jullie toch vrij simpele, doorsnee auto's huren tijdens de vakantie! Eigenlijk auto's die je hier ook hebt, als eigen/lease auto!

Wij huren een week een Corvette (voor degene die deze auto kennen) en de andere dagen een Mustang... De Mustang is om de kosten een beetje te drukken, want 18 dagen Corvette maakt je ernstig blut!

6. Top | #166
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Wij huren een auto vooral om van A naar B te gaan. En dan is het toch wel prettig als je een beetje ruimte hebt. In een Corvette of Mustang kun je niet echt veel koffers kwijt.

Maar in een SUV rijden is ook een leuke ervaring hoor
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

7. Top | #167
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2008

Ja wij zijn maar met z'n tweetjes dus hebben niet onwijs veel spullen mee! Zeker geen koffers, ben al hard op zoek naar een handige extra weekendtas om mee te nemen!

Van A naar B moeten we hier al iedere dag met een gewone auto Zelf houd ik niet zo onwijs van SUV's e.d. maar dat is natuurlijk persoonlijk! Laatst hadden we een Land Rover Discovery (dacht ik...?) in de Ardennen, nou das toch echt geen rijden hoor! Eng ding !

Zijn er wel meer mensen die wat 'exclusievere' auto's hebben gehuurd? Ben benieuwd naar die ervaringen!

Kijk vooral uit naar het stuk rijden naar en van de Key West! Dat is eigenlijk de reden waarom we die dagen een wat leukere auto hebben gehuurd!

8. Top | #168
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Wij hebben ooit voor de humor eens een Caddy DeVille STS Northstar met alle opties gehuurd en ook flink mishandeld, maar daar is het bij gebleven.

Verder vooral veel Trail(Blazers) en Tahoe's (al naar gelang het gezelschap), maar de laatste tijd gaan we voor de prijsvriendelijke Equinox or similar (RAV4, Sportage) e.d., want uiteindelijk is het maar een vervoermiddel, zoals Njit al zei, hoewel ik wel graag wat hoog zit. Dat is dan wel een criterium.

En de Corvette, Firebird en Blazer hebben hier de oprit al gesierd, dus die hoeven niet meer zo.
    Een Dodge Viper staat nog wel op het lijstje, dus wie weet......
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

9. Top | #169
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Victoria Bekijk Berichten
    Maar voor een paar 10tjes meer heb je wel een grotere auto

...en voor een paar tientjes minder rijd je in diezelfde grote(re), fijne auto, want als je economy huurt, krijg je minimaal een compact, maar soms ook een intermediate car mee. Ook wel eens een leuke rode Jeep "gevonden". Bedrijven als Alamo en Dollar hebben niet eens een Economy Row als je de auto ophaalt....

Staar je niet blind op een bepaald model, je huurt in een bepaalde categorie, or similar. Als je jezelf echt op een full-size car wilt tracteren, kan je het best direct in die categorie huren. In de drukkere periode is ter plekke upgraden meestal niet voordeliger.

10. Top | #170
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2007

Voor mij persoonlijk is een Corvette ongeveer het ergste wat me kan overkomen. Wat een VERSCHRIKKELIJK lelijk ding is dat zeg. Ik roep dit tot grote hilariteit van man en zoon al jaaaaaren en ze laten niet na me op elk lelijk verhicle te attenderen.
    Leuk detail. De vriendin van mijn zoon heeft zo'n monster(zij woont in TX) en dat is nog vintage ook. Dus MEGA $$$$$$ waard. IK KAN WEL JANKEN!!!

Forum Rechten