Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 9 van de 21 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 209

Onderwerp: Op de bonnefooi of juist niet?

1. Top | #81
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007

Standaard Re: Hotels van te voren boeken of ter plaatse?

Als je het leuk vindt om na een dag rondtoeren nog de moed op kunt brengen om op jacht naar een hotel te gaan lijkt me dat een prima idee.
    Wij willen graag van te voren weten waar we slapen,wat een hotel te bieden heeft,wat er in de buurt aan restaurants is, of er ontbijt bij hoort, internet, zwembad, parkeerplaats,ijskast of magnetron op de kamer ,wasserette, wel of niet op het strand, ATM mogelijkheid, van te voren onze Tom Tom instellen, enz enz.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722

2. Top | #82
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2008

Standaard Re: Hotels van te voren boeken of ter plaatse?

Bedankt voor het meedenken!
    Het financiele plaatje speelt ook wel een rol ja, maar anderzijds lever je ook wel een stuk vrijheid in (arme vriend, maar voor deze controlfreak minder erg \\/). Vind het wel een prettige gedachte om alle gemaakte kosten van te voren betaald te hebben enzo, maar anderzijds is uitwijken bij slecht weer natuurlijk óók wel weer fijn.
    Denk dat het een gulden middenweg wordt, met wat vaste punten vooraf boeken (Key West), en wat dingetjes los ofzo. Lastig, maar wel leuk al die voorpret :razz:

3. Top | #83

Standaard Hotelovernachtingen; hier boeken of ter plekke regelen?

Beste forumbezoekers,

Ik ga begin november 17 dgn met mijn vriend naar Florida. We beginnen in Orlando, dan richting Fort Lauderdale, zo daar naar Key west en dan eindigend in Miami. Ik wil de 1e overnachtingen in Orlando alvast boeken (geen zin om 's avonds nog een hotel te zoeken), maar daarna eigenlijk alles op de bonnefooi doen....Kan dit? Ik las al eerder in een topic dat het geen probleem moet zijn, maar ik begreep gisteren van een vriendin dat in november een hoop New Yorkers richting Florida komen om lekker vakantie te vieren/te overwinteren..

Is er in Ft Lauderdale/ op de Keys bijv. een leuk hotelletje aan het strand/ in het centrum te vinden als je daar aankomt of raden jullie toch aan dit vantevoren te boeken? Ik las al wat berichten van de frequente forumbezoekers die bijv. in de Keys wonen, hebben jullie een idee?

4. Top | #84
    Stamgast wippelgem's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006

Standaard Re: Hotelovernachtingen; hier boeken of ter plekke regelen?

hoi martes,

wij hebben vorig jaar de eerste week in orlando op voorhand geboekt en de rest zagen we ter plaatse wel.
    Nooit meer!!!
    Het is ons veel duurder uitgekomen dan dat we vooraf zouden geboekt hebben.
    En je vind ook niet vaak toffe hotels, je moet de 'overschot' nemen....
    Ik zou zeggen, kijk eens rond op het net en boek hier.
    Maar dat is mijn mening!
    Veel voorpret gewenst!
    2000: New York + Washington 2002: West USA, 2006: Midden + West USA 2007: Florida 2009: juni 7 dagen eurodisney + 10 dagen spanje + Duitsland en Oostenrijk 2010: 2 x Eurodisney

5. Top | #85

hmm, oke ..Bedankt voor je mening! Ik hoor graag de meningen nog van de andere forumbezoekers, maar ik hou het zeker in gedachten..Dan misschien maar beter vooraf boeken, maar ja zo lekker op de bonnefooi heeft zo zijn charmes...

6. Top | #86
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005

Ikzelf zou de periode dat je in Orlando wilt zijn dan nu alvast boeken.
    Stel je wilt de eerste 6 dagen in Orlando doorbrengen, dan is het handig dit alvast vast te leggen.
    De 1e nacht een hotel boeken en dan de volgende dag moeten verkassen is dan niet handig zeker niet als je in dezelfde omgeving blijft.

Voor de rest zou ik gewoon lekker daar boeken, ter plekke.
    Op de bonnefooi dus, waarom.....
    Omdat je dan echt vrij bent, je kunt dan zelf bepalen of je ergens een dag langer blijft of niet.
    Er zijn zo megaveel hotels dat dat totaal geen probleem moet opleveren.

Om dit te doen moet je wel goed van te voren uitzoeken (bv via Google) of er geen conferenties, feesten, bijzondere dagen zijn op de dagen dat jullie in die plaatsen willen gaan overnachten.

Je kunt altijd van te voren bellen of via internet boeken om een hotel te regelen in de plaatsen war jullie de volgende dag of over 2 dagen zullen zijn.

December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise

7. Top | #87
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.

Wij gaan al jaren op de bonnefooi naar Florida. De belangrijkste reden voor ons is de vrijheid die je hebt. Mocht het bijvoorbeeld een paar dagen gaan regenen en je hebt je hotel vastgelegd, dan ben je eigenlijk gedwongen om te blijven, omdat je al voor de kamer betaald hebt. Heb je niets geboekt, dan kan je verder gaan rijden; daar waar de zon wel schijnt. Nu zijn er misschien mensen die me er even aan herinneren dat het the Sunshine State is, maar wij hebben het twee keer gehad dat we de hotels vooraf hadden geboekt en we overal zo'n beetje regen hebben gehad. Als we dan weer verder moesten rijden, dan werd het op de plaats waar we vetrokken heerlijk weer en op de nieuwe bestemming kregen we weer regen. We reden de buien achterna. Sindsdien gaan we op de bonnefooi.

Ik zou niet anders op vakantie willen gaan als op de bonnefooi. De vrijheid, niet aan het weer gebonden en de gezellige hotels/B&B waar je anders misschien nooit was gekomen.....ik kan het iedereen aanraden. Ik moet er nog wel bij zeggen dat wij geen kinderen hebben en dat maakt het wel een stuk gemakkelijker. Het maakt ons niet uit om wat langer door te rijden voor een leuk hotel of later bij een hotel aan te komen en zo ook later te eten. Er zijn zoveel hotels te vinden in Florida; van duur tot goedkoop, van een hotel langs de snelweg tot een knusse B&B, er is altijd wel een slaapplaats te vinden. In Key West gaan we altijd naar een B&B. Die staan nooit in een reisgids. Wij vinden een B&B veel leuker en vaak mooier dan een hotel.

Even wat aandachtpunten op een rij:

1) Je moet zeer zeker rekening houden met de feestdagen. De hotels (vooral in populaire plaatsen of strandhotels) zijn in dit weekend vaak volgeboekt. Dit hebben we al een keer gehad in Sarasota (Helmsley Sandcastle) en op de Keys. Geen kamer meer te krijgen, nou ja…een paar. Die kamers die nog beschikbaar waren, die hadden een hele hoge prijs. De prijzen verdubbelen tijdens dit soort weekenden.

2) Onze ervaringen zijn gebaseerd op 2 personen. Dat maakt het een stuk makkelijker.

3) Het kan ook wel eens voorkomen dat een hotel vol zit en je weer even moet zoeken om een ander hotel te vinden. Soms ben je goedkoper uit, maar soms ook duurder dan dat je een hotel in Nederland had geboekt. Je moet dus kunnen Je moet ook kunnen incasseren. Ik zit daar niet zo mee. De vrijheid vind ik belangrijker. Soms zijn we ook wat goedkoper uit. Het is een beetje geven en nemen.

4) Het is misschien wel verstandig om thuis alvast eens te gaan kijken wat voor hotels er zijn en in welke prijsklasse. Zo weet je ook een beetje of ze niet teveel vragen voor een kamer.

5) Heb je een laptop bij? Zo ja, dan kan je een paar dagen vantevoren al gaan kijken naar de beschikbaarheid en prijzen van hotels/B&B's. Zonodig kan je een dag (of twee) vantevoren boeken. Dan ben je een beetje op de bonnefooi :wink:!

Nog één ding wat ik jullie wil meegeven, is dat je in Key West het beste op zondag kan aankomen en op zaterdag weer vertrekt (of eerder natuurlijk). De mensen vertrekken vaak op zondag. Meestal heb je dan eerste keus qua kamer. (in een B&B is dat wel leuk). De prijzen zijn dan ook gunstiger. Vrijdag en zaterdag zijn vaak dure dagen. Soms betaal je het dubbele. Dit geldt ook voor Sarasota. Het Helmsley Sandcastle is in het weekend meestal volgeboekt door Amerikanen (veelal locals) die een weekendje weg willen.

Ik kan de mening van wippelgem dan ook niet delen. Het is jammer dat zij het zo ervaren hebben. Het kan je echt op hele leuke plaatsen brengen...zoals hieronder bij the Paradise Inn.

Paradise Inn en twee foto's van La Mer and Dewey House

Succes met je keuze!

8. Top | #88
    Florida Groupie Lannie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007

Ook wij gaan op de bonnefooi.... de eerste nachten Orlando boeken we wel een hotel, maar dan gaan we waar de zon gaat....

Wel wil ik je meegeven dat toen wij naar Daytona gingen en van te voren al een paar hotels die ons wel leken hadden opgeslagen in onze laptop. Daar aangekomen, was het toch een oud vervallen hotel. Op naar de volgende, gekeken en deze had een vies zwembad en was duur. Uiteindelijk iets verder gereden en gekozen voor een Best Western, super hotel, net gerenoveerd, mooie kamers en goedkoop. Stel dat je het eerste hotel had geboekt vanuit Nederland en betaald, dan zat je in een vies en oud hotel....

9. Top | #89
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lannie Bekijk Berichten
    Stel dat je het eerste hotel had geboekt vanuit Nederland en betaald, dan zat je in een vies en oud hotel....
    Daarom kijken wij altijd op Tripadvisor. Daar vind je de meest recente reviews (soms met foto's). Ik heb er zelf ook al wat reviews geplaatst. Zo help je elkaar, door de juiste informatie te geven over hotels. Het is eigenlijk een kwestie om de moeite te nemen om je ergens in te verdiepen.
    Veel mensen hebben daar geen zin in en die komen nog wel eens bedrogen uit!

10. Top | #90

veel hotels hebben een internet aansluiting. wij keken 's ochtens vaak even waar we naar toe wilden en keken / boekten vaak op internet, weet je qua prijs waar je aan toe bent + dat je zeker weten plaats hebt. ter pleke aan de balie wil nog wel eens duurder zijn, maar onderhandelen over de prijs ter pleke kan ook vaak wel.

Forum Rechten