Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 16 van de 86 EersteEerste ... 614151617182666 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 851

Onderwerp: Auto huren (2008-2009)

1. Top | #151
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: Auto huren

Je zou dit hele topic moeten doorlopen om antwoord te krijgen op al je vragen, maar de meesten van ons forummers regelen de auto hier alvast, o.a. veel bij www.usareisen.de
    De auto kun je ophalen in de stad naar jouw keuze, mits er een verhuurstation zit natuurlijk, maar gebruikelijk, en erg logisch, is afhalen in de stad van aankomst en eerste verblijf.
    Rekening houden moet je met je eigen wensen, en de adviezen (voor zover je die wil gebruiken) gegeven door dit hele topic heen.
    Ook vindt je in dit topic diverse websites, behalve al genoemde ook die van de op dit forum bekende aanbieders AV, AE, USAF (zie FAQ afkortingen)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

2. Top | #152
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2008

Hoi, even een vraagje.

Als je een auto huurt kan je dan ook een naviagtie systeem erbij nemen als optie ?
    heb op zon site gezien dat dat iets van 100€ extra was :O +250€ borg dat is wel erg duur! Dus hoe doen jullie dan de weg vinden ? gewoon met plattegrond kaarten ?
    Ik ga naar Miami maar weet nog niet hoe!

3. Top | #153
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Wij "doen" de weg vinden met een eigen TomTom met Florida kaart erin geladen, danwel met de eigen TalTal (mijn eega Chantal met een kaart op schoot ).

Zoals je zelf al aangeeft is het erbij huren van een navigatiesysteem nog steeds erg kostbaar. Voor de gemiddelde amerikaan die 4-5 dagen vakantie viert is het wel een optie. Voor de Europeaan die 2-3 weken daar verblijft kan het vakk gunstiger zijn de eigen TomTom uit te breiden met een Florida kaart (ca. €45) of een systeem aan te schaffen in de VS bij Walmart, BestBuy, CircuitCity of zoiets. Kijk zelf maar eens naar de prijzen van de systemen op de websites van die bedrijven.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

4. Top | #154

Gaan voor de eerste keer naar Florida en willen auto huren in Orlando. Heb ergens gelezen dat de wachtrij voor het ophalen van de huurauto bij Alamo altijd lang is. Klopt dat. Kan ik b.v. beter bij Dollar huren, want dat scheelt qua prijs niet veel met dezelfde voorwaarden. Heeft Dollar een afhaalcentrum op het vliegveld?

5. Top | #155
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Dollar is ook budget dus kan ook druk zijn. Wil je geen rij hebben, huur dan bij een maatschappij als Avis. Stuk duurder maar je hoeft niet te wachten.
    Ze hebben bijna allemaal een afhaalcentrum op het vliegveld. Zie ook http://www.orlandoairports.net/ops/rac.htm

En ach, met dat wachten kun je vast oefenen op het wachten bij Disney
    Laatst gewijzigd door Njit; 11-07-08 om 11:00.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

6. Top | #156
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2008

Ik neem al jaren (2 jaar dus) mijn eigen TomTom 910 mee naar de USA. Werkt perfect. Alleen bij de eerste keer inschakelen in de US duurt het even voordat hij de satelieten gevonden heeft. Tevens hou ik het Metrisch stelsel aan. Km i.p.v. mijl. Is natuurlijk wel even verwarrend als je op het verkeersbord langs de weg ziet staan dat je nog 50 mijl dient te gaan en dat je TomTom nog 80 (km) aangeeft. Toch geeft ik de voorkeur aan dit Metrisch stelsel. Rijden zo overal naar toe zonder enig probleem.
    mvg
    Fatma

7. Top | #157
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moetie Bekijk Berichten
    Heb ergens gelezen dat de wachtrij voor het ophalen van de huurauto bij Alamo altijd lang is. Klopt dat.
    Nou, dat klopt niet helemaal. De drukte is bijvoorbeeld afhankelijk van de tijd van het jaar en het uur van aankomst. Hoe laat komen jullie aan?

Tip: Het verkort de wachttijd niet, maar als er maar 1 persoon rijdt, is het handig als deze de autopapieren vast op gaat halen. De ander(en) kunnen op de koffers wachten. Ben je met z'n tweetjes en rijdt je allebei, dan moet je samen in de rij voor de auto......Je moet dit niet dramatiseren, als wij geboekt hebben, zeggen we gekscherend dat het grote wachten begonnen is....:-\"

8. Top | #158

Wij komen op 5 augustus om 13.00 aan in Orlando. Moet je altijd opgeven bij de reservering via internet hoeveel personen er gaan rijden?

9. Top | #159
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Wij komen op 5 augustus om 13.00 aan in Orlando.
    Oeps, ik heb zelf maar heel weinig ervaring met aankomst rond die tijd. Twee keer gedaan, moest toen wel wat langer wachten dan bij de aankomsten tussen 19:00 en 22:00 uur. Er is vast wel iemand op het Forum die hier meer van weet?

Moet je altijd opgeven bij de reservering via internet hoeveel personen er gaan rijden?
    Nee dat hoeft niet, zie ook bericht 535 van Knaapje. Afhankelijk van de verhuurder en het pakket mogen er meerdere personen rijden. En die moeten allemaal persoonlijk aanwezig zijn bij het ophalen van de autopapieren aan de balie om het huurcontract te ondertekenen. Dit is een van de grote veroorzakers van oponthoud bij de balie. Dikwijls moeten de andere bestuurders opgetrommeld worden, hebben dan weer hun rijbewijs niet bij de hand....](*,)Zoals de Lion King in de musical zingt: Be prepared!
    Laatst gewijzigd door Teleton; 11-07-08 om 18:53. Reden: Info uit bericht 535 verwerkt. Met dank aan Knaapje!

10. Top | #160
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005

Beste Robinscoot,

Wij hebben meestal ook het fully inclusive pakket, soms Alamo, soms Dollar, maakt eigenlijk niet uit welke maatschappij want ze dekken over het algemeen hetzelfde. In ieder geval 2 jaar geleden hadden we dit pakket van Alamo. We kwamen aan in Atlanta, waar we twee dagen bij familie zouden blijven en vervolgens met de auto naar Florida.
    De man van mijn nichtje reed 's morgens toen hij naar zijn werk moest met zijn "slaperige kop" :sad: tegen onze huur auto, resultaat een behoorlijke deuk en veel krassen. Omdat we onze eigen familie niet op kosten wilden jagen [-X (ik weet het het mag eigenlijk niet :-$:-$) heb ik 2 dagen later Alamo gebeld en gezegd dat de auto geparkeerd stond in een openbare parkeer garage en dat iemand er tegenaan gereden had en dat de auto behoorlijke schade had. De dame van Alamo was bijzonder hulpvaardig, ze vroeg of de auto nog gewoon kon rijden, ja dus, een deuk en krassen was de enig schade, zij maakte vervolgens een rapport op, gaf een referentienummer door en vertelde dat we dat door moesten geven als we de auto kwamen inleveren.
    Na ruim twee weken rondgetourd te hebben, hebben we de auto ingeleverd bij Alamo in Atlanta, doorgegeven dat er schade was en het referentienummer opgegeven (alles bleek inderdaad al bekend te zijn), de auto werd vervolgens apart gezet ter reparatie en wij hoefden verder niets te doen.

Kortom, moraal van het verhaal, als je er maar voor zorgt dat je "goed" verzekerd bent, dus wat mij betreft óf Fully inclusief óf Gold pakket, dan hoef je je nergens zorgen over te maken en gewoon lekker op vakantie te gaan. Als er "iets" gebeurd dan hoef je alleen maar de verhuurder op te bellen en die regelt de rest.
    Overigens is dit ook zo als je een grotere schade hebt, of met pech komt te staan.

Forum Rechten