Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 12 van de 31 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 303

Onderwerp: Hurricane seasons 2004 t/m 2013

1. Top | #111
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005

Standaard Re: 1ste keer Florida

Orkanen zul je op de Florida Keys als tourist niet meemaken, je wordt optijd verteld dat je moet vertrekken.

Wat je wel even goed moet bekijken is dat de accomodatie je je geld terug geeft, er zijn en komen meer accomodaties die geen geld terug geven en verwijzen al naar een goede reisverzekering.
    Belachelijk, vind ik ook, maar het is een feit, lees de policies of vraag het even goed na, wat gisteren was kan vandaag veranderd zijn.

2. Top | #112
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008

Zijn net terug en zijn van plan om in september weer te gaan. Florida leeft met orkanen. De hele infastructuur is erop ingericht. Vanaf 1 juni was er een speciale tv-zender in de lucht met eventuele waarschuwingen. Dus iedereen wordt op tijd geinformeerd en eventueel geavacueerd. Dat laatste kan alleen op Key-West een probleem zijn, gezien de lange rit en alleen 2x1 rijstroken. Maar er zijn genoeg shelters. Dus gewoon gaan!

3. Top | #113
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Tja, orkaan seizoen is van juni tot november, wij gaan ook in september weer naar Florida. Vorige keer was afgelopen februari/maart. Maar ook toen was er een kleine tornado, niet groot genoeg om het nieuws te halen of een naam te krijgen. Daarbij geen 'touchdown' waar wij zaten, maar een paar counties hoger geloof ik.

Ook ga ik naar de Florida Keys een dagje vanuit Miami Beach, maar als er een héle grote tornado rondzwerft bij de golf van mexico, dan weten ze dat al ruim van te voren en kan je misschien je plannetjes nog wel wat aanpassen. Zo doe ik het wel... en eigenlijk wil ik nog best een keer een tornado van een afstandje bekijken, maar denk dat ik dan beter naar midden-Amerika kan gaan.

4. Top | #114
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Ook ga ik naar de Florida Keys een dagje vanuit Miami Beach, maar als er een héle grote tornado rondzwerft bij de golf van mexico, dan weten ze dat al ruim van te voren en kan je misschien je plannetjes nog wel wat aanpassen. Zo doe ik het wel... en eigenlijk wil ik nog best een keer een tornado van een afstandje bekijken, maar denk dat ik dan beter naar midden-Amerika kan gaan.
    Je gooit de tornado en de hurricane voor het gemak maar even door elkaar. In a nutshell: De hurricane ontstaat als gevolg van, onder meer, de watertemperatuur van de oceaan. De kracht en route van een hurricane zijn min of meer voorspelbaar, ze houden immers dagen aan. Een tornado ontstaat ten gevolge van de stijgende lucht in een bui boven land. Tornado's komen in een zeer groot gebied van het midden-westen van de USA voor, het is wat lastiger om te voorspellen waar en wanneer ze precies zullen ontstaan. Ze zijn heftiger,de windkracht is vaak nog veel vernietigender dan bij hurricanes, en ze duren maar kort. Je plannen aanpassen is er dus bij een tornado echt niet bij. De staten Texas en Oklahoma zijn berucht om de vele zware tornado's. In Florida komen ook tornado's voor, meestal in het voorjaar en de zomer. In de statistieken staat FL op de tweede plaats wat het aantal betreft.

5. Top | #115
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Nou, door elkaar? Ik heb ze samengevoegd als zijnde (bijna) hetzelfde ops:
    Hurricanes zijn dan idd redelijk voorspelbaar en ook qua het pad wat ze trekken, dat wist ik wel. Wat betreft de snelheidscategorie F1-F5, wat is dan het gemiddelde van de stormen die een naam krijgen (hurricanes dus ) ? Wel weet ik dat een F5 zeer weinig tot bijna niet voorkomt, althans, boven land.

Vandaar dat ze toen ik er was op tv (de alomgeprijsde Digital Doppler X3 ) ook wel over tornado-watches hadden maar echt niet wisten waar ie precies neer zou komen, ALS er eentje (of meerdere) neer zou komen. Wel ongeveer een tijd wanneer je er een zou kúnnen verwachten per county.

Vind de filmpjes op Youtube dan wel weer mooi hoor, van tornado's... prachtig natuurverschijnsel, helaas zo destructief.
    Goed opletten dus bij zware buien dat er altijd eentje kan ontstaan.

stukje op Meteonet.nl
    Een tornado is een wervelstorm? Een orkaan toch ook. Hoe zit dit nu?
    Zowel een orkaan als een tornado worden gekenmerkt door een draaiende luchtbeweging rondom een kern. Toch zijn ze niet hetzelfde en zijn er grote verschillen. Eén is de afmeting. Tropische orkanen zijn 300 tot 800 km in doorsnede, tornado's meestal slechts enkele honderden meters. Orkanen ontstaan boven tropisch en subtropisch zeewater van minstens 27 graden warm. Tornado's ontstaan meestal alleen boven een sterk verwarmd land waar de krachtige opstijgende luchtstromen in onstabiele en vochtige lucht de circulatie in gang kan zetten. Orkanen die boven land bewegen kunnen wel gepaard gaan met tornado's.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-02-13 om 09:03.

6. Top | #116
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006

Hou er wel rekening mee dat een Tornado uit het niets kan opduiken, ook in Orlando. heb het zelf meegemaakt in 2005 toen ik net in gecheckt was in het best western en er een lokale tornado overkwam die een kleine 15 minuten duurde. maar had wel als gevolg dat het hotel het dak kwijt was, alle auto op de parkeerplaats geen raam meer in de auto hadden en het zwembad niet meer te gebruiken was. Gelukkig waren de hulpdiensten onmiddellijk ter plaatsen om ieder een te helpen. Maar kan je wel zeggen dat ik behoorlijk bang, en ik ben echt niet bang ingesteld of zo, maar dat geweld gedurende die 15 minuten, heb me dan ook meteen opgesloten in de badkamer aangezien dat de veiligste plaats is, tenminste dat zeggen ze.

En het gekke een halve mijl verder hadden ze niks gemerkt ervan!!!

Met een Hurricane wordt dit alles toch wat makkelijker, omdat die meestal ruim van de voren aangekondigd word.

7. Top | #117
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Klinkt wel eng ja. Je zou maar net buiten zijn. Heb je er nog foto's van?
    Ja heb er foto's van kijk hier maar eens Tornado

EN zoals gezegd dit alles was zo weer over, je ziet hoe snel het kan verander goed in de eerst paar foto's als je eerst gewon wat regen ziet en daarna niet meer naar buien kunt kijken van de regen!
    Je ziet nog vaag de boom van de andere foto's. Oja de auto was mijn huur auto waarin 20cm water stond in de kofferbak.

8. Top | #118
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005

we zitten nu in florida en Georgia en hebben al meer regen gehad dan andere keren dat we in september zijn geweest.
    Ik vond september relaxter omdat de scholen dan weer begonnen zijn en de parken rustig zijn.
    We hebben een keer orkaan Rita gehad in september, we vertrokken toen net naar huis. Was wel blij dat we weg gingen

9. Top | #119

Ik had net dezelfde vraag... maar heb ook besloten het er maar op te wagen. Als je op de website kijkt van Frommer's vind je heel wat informatie over de verschillende seizoenen. Daar wordt de hersfst (september tot november) zelfs aangegeven als 1 van de beste periodes om te gaan: de heetste dagen zijn voorbij en ook de meeste touristen zijn weg...behalve als er orkaan is, staat er wel bij vermeld :-).

10. Top | #120
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Standaard Hurricane season 2008

Het hurricane seizoen 2008 is weer geopend! Inmiddels is het alweer juli en met Bertha op komst is het seizoen langzaamaan van start gegaan.

De vastgestelde namen voor dit jaar:
    Arthur, Bertha, Cristobal, Dolly, Edouard, Fay, Gustav, Hanna, Ike, Josephine, Kyle, Laura, Marco, Nana, Omar, Paloma, Rene, Sally, Teddy, Vicky, Wilfred

In dit topic kunnen jullie alle vragen, feiten, foto's, plaatjes en wat nog meer kwijt over het komende stormen-seizoen.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

Forum Rechten