Ik heb het een beetje aangepast.
Misschien een stomme vraag, maar kun je met 1 toegangskaartje op 1 dag in alle vier de parken?
@Njit;
Ik ben er ook achter. 2 en een halve dag is zeker ook een lachtertje voor jullieops:;-)
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Orlando is ook 'too much fun' voor 1 week. Alleen voor Disneyworld kun je al een week uittrekken. Tel daar nog de Universal parken bij op, diverse shows als La Nouba, Blue Man Group, Shopping malls etc en je weet waarom veel mensen er gewoon minimaal twee weken voor uit trekken![]()
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik heb het een beetje aangepast.
Misschien een stomme vraag, maar kun je met 1 toegangskaartje op 1 dag in alle vier de parken?
@Njit;
Ik ben er ook achter. 2 en een halve dag is zeker ook een lachtertje voor jullieops:;-)
Laatst gewijzigd door Michael66; 08-03-10 om 18:42. Reden: samengevoegd
Plannen voor volgend jaar:
April/Mei 2010: 18 dagen Florida en Las Vegas
September 2010: 3 weken Route 66
.......................\\/..........................
Als je een hopperkaart neemt wel, maar dat is nog even $45 bovenop de $71 (?) dat een eendagsticket kost. Ik zou je ook zeker niet adviseren om te gaan hoppen, als je maar een dag hebt. En allevier de parken op een dag doen is gewoon onmogelijk, ze liggen niet echt naast elkaar.
Ik zou zeggen: Ga gewoon naar het moederpark, Magic Kingdom dus. Daar kun je dé Disneysfeer proeven.
We hebben vandaag tickets geboekt naar Florida!! \\/
Het is mijn eerste keer Florida (ben wel 2 keer in Westen geweest en 1 keer in Noordoosten) en voor Roland is het zijn 3e keer Florida (het wordt zijn 16e reis naar Amerika).
We kwamen tickets tegen voor maar EUR 378,00 p.p voor de periode 15 t/m 28 maart 2009
We willen de eerste nacht in de buurt van het vliegveld overnachten (Kissimmee?)
De volgende dag zijn we vroeg wakker en dan willen we naar een mooi strand (Clearwater?) en daar verblijven we 2 nachten.
De rest van de vakantie willen we een villa huren in Orlando.
Dan staan er een paar dingen op ons lijstje:
-Disney World (Magic Kingdom? We willen wel een park met mooi vuurwerk op het eind)
-Waterpark (Typhoon Lagoon?)
-Shoppen
-Baseballgame?
Wie heeft er tips voor ons?
Groetjes van Roland (Coyote) en Marloes (Lelie)
Laatst gewijzigd door lelie; 01-12-08 om 20:36.
Bedankt!
Ik vroeg me af of er geen filmpjes zijn over alle parken, zodat je een beter overzicht krijgt en beter kunt kiezen.
Bush Gardens is ook nog een optie.
Rembrandt, inderdaad, als het lekker warm is, kunnen we vóór 22 maart nog naar Blizzard Beach. Ik denk dat het na 22 maart ook we erg druk is in Typhoon Lagoon, omdat het een tijdje gesloten is geweest.
Is er al eens iemand hier in maart naar Florida geweest? Hoe was het weer toen?
Hier zijn in ieder geval 2 filmpjes die op het forum geplaatst zijn:
Spotje Walt Disneyworld - Top 7 Must sees
Filmpjes Disneycruise + Disney Waterparken
En hier kun je van de verschillende Disneyparken en Downtown Disney veel foto's zien:
Downtown Disney & Marketplace
MGM Studio's (veeeeeel foto's!)
Animal Kingdom (veeeeel foto's!)
Walt Disneyworld 2006
Ik denk dat je op You Tube ofzo nog veel meer kunt vinden maar deze zijn ook al erg leuk.
Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014
Wij gaan al vele jaren (ook) in Maart naar Florida, en het weer is echt het weer, geen peil op te trekken :lol:
Maar gelukkig meestal goed, rond de 25 C met (vaak) uitschieters naar boven, maar ook (soms) naar beneden.
90% overdag korte broek etc. en af en toe 'savonds wat warmers.
Maar ook wel eens nachtvorst, paar dagen regen en 30+ op de teller gehad, dat zijn dan de uitzonderingen.
Conclusie; het weer is i.h.a. gewoon goed, met als bonus een prettige luchtvochtigheid.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
AAA Member (All America Addicted)
Mission Completed ! All 50 States Visited
Vanochtend maar eens gereageerd op de offerte van USA Fun Vacations die ik afgelopen woensdag aangevraagd had en waar ik binnen 2 uur een reactie op kreeg.
Via hun site had ik een **** villa gevonden met 3 slaapkamers en privé zwembad voor een leuke prijs. In de offerte die ik ontving was de prijs ineens hoger. Nadat ik hier vanochtend vragen over gesteld had, kreeg ik een nieuwe offerte (op zondag nog wel) met de prijs die ik via de site vond. Helemaal goed dus. =D>
In de offerte wordt gesproken over het feit dat de villa in een 'niet gerichte wijk' ligt. Wie kan mij vertellen wat dat inhoudt? Via de zoekfunctie op dit forum kon ik het niet terugvinden.
Roland
In 2009 voor de 3e keer naar Florida, voor de 16e keer naar Amerika!
Aha, dat wordt er dus mee bedoeld. Dat we nog niet weten waar we precies komen was mij al wel duidelijk, wist niet dat het die benaming had.
Bedankt voor de snelle reactie. O
Roland
Dat betwijfel ik. De prijs die ik woensdag vond, geldt nog steeds als ik zoek op hun site. Vandaar dat ik ook vreemd op keek dat de prijs in de offerte ineens hoger was. Nadat ik hier melding van gemaakt had, is het aangepast. Gaat niet om een wereldbedrag (± € 35), maar toch. Kunnen we weer een keer van eten...
We hebben ondertussen besloten dat we alle 13 nachten in de villa willen zitten en van daaruit de uitstapjes gaan maken. Naar het strand, de parken, shoppen etc.
Als we kiezen voor een villa van bijv. USA Fun Vacations weten we dus niet het adres en krijgen we dat terplekke?? te horen. Dit zullen forumleden vast vaker meegemaakt hebben.
Een vraag die nu bij me opkomt: Wat vul je dan in op de Visa Waiver formulieren als (1e) overnachtings adres? Hoe hebben anderen dit in het verleden opgelost?
Roland
Laatst gewijzigd door Michael66; 09-12-08 om 00:53. Reden: samengevoegd
In 2009 voor de 3e keer naar Florida, voor de 16e keer naar Amerika!
Als je wel je villa-adres van te voren wil weten zou je kunnen overwegen om particulier te huren. Dan doen wij ook al enige jaren naar volle tevredenheid.
Sites daarvoor zijn bijv. www.villas2000.com en vooral www.vrbo.com .
Je kunt dan zelf je wijk en villa uitzoeken, inclusief de faciliteiten die de villa te bieden heeft (internet, jacuzzi etc.).
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
AAA Member (All America Addicted)
Mission Completed ! All 50 States Visited