Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 23 van de 65 EersteEerste ... 13212223242533 ... LaatsteLaatste
Resultaten 221 tot 230 van de 648

Onderwerp: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?

1. Top | #221
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005

Standaard Re: Mei 2008

Het ziet er naar uit dat er iets veranderd hier in Florida, mei wordt veel drukker dan in andere jaren hiervoor, veel Nederlanders en Florida is groot, het zijn niet alleen Nederlanders, er gaan veel meer Europeanen komen.
    Het zal allemaal wel door de lage Dollar koers komen, er is verder niets bijzonders aan de hand.

2. Top | #222
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.

Standaard Re: Mei 2008

Mei heeft twee weekenden waarin het drukker kan zijn dan normaal. Op 11 mei is het moederdag. Wij hebben ervaren, zowel in Key West als Sarasota, dat het dan moeilijker is om een kamer te vinden. Met moederdag (zaterdag en zondag) zijn vooral de strandhotels en B&B/resorts druk bezocht. De moeders willen in dat weekend niets doen; ze willen vooral dat er voor hun gezorgd wordt. Daarom trekken ze er met hun familie massaal op uit...het liefst naar een hotel aan het strand of populaire plaats. De prijzen ligger dan ook een stuk hoger.

Het tweede weekend is Memorial Day weekend. Dat is altijd de laatste maandag van de maand; dit jaar dus van vrijdag 23 mei t/m maandag 26 mei. Amerikanen nemen de vrijdag al vrij en trekken er dan al op uit. In Miami vindt dan de Urban Beach Week (ook wel Black Beach Week genoemd) plaats. Dit is het grootste Urban Beach Festival in de wereld en trekt zo'n 350.000 bezoekers. South Beach staat deze dagen in het teken van allerlei festiviteiten en muziek (voornamelijk Hip Hop). Het speelt zich zowel op straat, op het strand als in de clubs af. Er zijn veel straten afgezet tijdens het festival en er is heel veel politie aanwezig (dit omdat het in 2001 uit de hand is gelopen). Wij hebben in het verleden één keer indeze periode in Key Biscayne gelegen en kwamen niet eens in de buurt van Ocean Drive. Alles stond vast en de politie liet niemand meer door, omdat het één grote chaos was in het verkeer. Sinds die keer vermijden wij Miami tijdens Memorial Day weekend.

Ook badplaatsen zoals Sarasota zijn dan favoriet bij de Amerikanen. Wij hebben bij uitzondering een paar maanden geleden ons hotel voor dat weekend vastgelegd (bij het hotel zelf, zodat we altijd nog kunnen cancelen). Wij komen al vanaf 1993 in het Helmsey Sandcastle in Sarasota en wilden graag hier een kamer. Ik heb toevallig deze week nog op de site gekeken en er zijn geen kamers meer beschikbaar. Het blijkt toch wel dat we een goede keus hebben gemaakt om in dit weekend een hotel te boeken. In Miami en Key West gaan de prijzen ook fors omhoog. In ons favoriete B&B in Key West wordt de prijs met zo'n 120 dollar verhoogd.

Wij gaan al jaren in mei en vinden het nog steeds een fijne maand om naar Florida te gaan. Dit jaar omzeilen we moederdag; wij verblijven dan in Washington en vliegen op 12 mei naar Florida. In Washington heb je die gekte rond moederdag niet, tenminste niet in de hotels. In de restaurants zal het ook wel lekker druk zijn.
    Laatst gewijzigd door Natasja L.; 03-04-08 om 09:21.

3. Top | #223
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard Re: Druk in mei 2008?

Wat drukte qua nederlanders betreft, niet dat het nu superveel opvalt in de grote massein Florida...
    Maar wel effect heeft op vliegtickets vanuit NL naar Florida etc.

Tegenwoordig hebben bijna alle schollen in Nederland 2 weken vakantie in mei (volgend jaar namelijk ook weer).
    Vroeger was het 1 week en dan had je te weinig tijd voor een verre vakantie, 2 weken is nu net leuk.....

Dus ja Mei wordt drukker in Florida zelf.
    Maar zie mar een een vlucht te krijgen voor een normale prijs de laatste week van april en 1e week van mei....

December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise

4. Top | #224
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvet Bekijk Berichten
    Tegenwoordig hebben bijna alle schollen in Nederland 2 weken vakantie in mei (volgend jaar namelijk ook weer).
    Vroeger was het 1 week en dan had je te weinig tijd voor een verre vakantie, 2 weken is nu net leuk.....
    Voorheen werden de zomermaanden juli en augustus opgeeist, vanwege de schoolvakantie. Nu wil heel Nederland in mei op vakantie. Ik begrijp het wel; het is goedkoper. Ik ga al jaren in mei op vakantie, om twee redenen. Ten eerste omdat ik nog nergens naar te kijken heb (geen kinderen) en het mijn collega's gun om in juli en augustus op vakantie te gaan en ten tweede omdat het een fijne maand is.
    Dit jaar wordt mei 'opgeeist' door de gezinnen. Op mijn werk gaf het ook wat problemen. Het is nu opgelost, doordat er een vervangster komt van een uitzendbureau. Nu hoor ik dat het volgend jaar weer zo is...ik kan maar beter mijn vakantie voor volgend jaar gaan vastleggen....

Zucht...het was altijd maar zo lekker rustig in mei....
    Laatst gewijzigd door Natasja L.; 04-04-08 om 17:16.

5. Top | #225
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Voor wie nog wil/moet boeken in de drukke meimaand, kreeg ik net deze aanbieding binnen;

http://www.schiphol.nl/Reisbureau/Bo...?lOfferID=5571
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

6. Top | #226
    Vaste Bezoeker kimm82's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008

Standaard Florida: maart, april of mei?

hoi,

wij (ik en mijn vriend) gaan volgend jaar naar florida (ik voor de tweede keer) om te vieren dat we 10 jaar samen zijn. In maart zijn we 10 jaar samen, maar april lijkt mij een betere tijd om te gaan. Wat is jullie ervaring? het moet daar geen schoolvakantie zijn en het moet wel mooi strandweer zijn, maar ook weer niet bloedheet natuurlijk (zoals in augustus/ september). Ook dacht ik dat de hotelprijzen in april/ mei goedkoper zijn? Dus wat raden jullie aan maart, april of mei (en dan begin of eind van de maand).

Alvast bedankt!!

7. Top | #227
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard Re: Florida: maart, april of mei?

Eind april en mei. Deze periode is goed. Einde vd springbreak, door de hotels weer iets goedkoper.... en een stuk rustiger. Verder is het weer dan meestal goed. We gaan dit jaar voor de derde keer in deze periode. Is mij tot nu toe zeer goed bevallen. Vroeger gingen wij altijd eind eind juni tot ergens in juli. dan is het heel warm en heeeeel veel regen.
    Pascal
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-04-09 om 18:43. Reden: full quote eruit
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

8. Top | #228
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimm82 Bekijk Berichten
    wij (ik en mijn vriend) gaan volgend jaar naar florida (ik voor de tweede keer) om te vieren dat we 10 jaar samen zijn.
    Whatever ... er is altijd wel een goede reden om naar Florida te gaan!!! Ik ga komende zomer om te vieren dat ik er de tiende keer heenga!

Qua periode zou ik er in ieder geval v oor zorgen dat je net buiten de meivakantie gaat. Dan heb je de meeste keus voor vluchten vanaf Schiphol.
    En de maand maart zou ikzelf liever niet doen. Ik ben dit jaar voor het eerst eind feb / begin maart geweest en het weer kan dan nog wel eens erg wisselend zijn. De eerste dag was het overdag maar 11 graden, en ik heb ook dagen van 30 graden gehad. In april en mei is dat meestal iets minder wisselvallig.

Daar heb je niet echt last van schoolvakanties, al is het tijdens de springbreak wel wat drukker, vooral aan de kust. Maar niet iets om je druk over te maken.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

9. Top | #229
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Wij hadden begin maart geluk, elke dag 25-30 graden in Kissimmee. Alleen de laatste dag Miami Beach was het 's avonds 10 graden... en wat is die wind dan koud!!!!

Dus als je echt voor het warme weer wilt gaan en niet die 10 graden mee wil maken dan ietsje later gaan. Maargoed, ik heb absoluut geen klagen over het weer gehad. Heb al heerlijk de zomer meegemaakt en hier moet het nog komen!

10. Top | #230
    Florida Groupie Marjol's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006

Ik zou je aanraden om in ieder geval buiten de schoolvakanties hier te gaan, dan heb je meer keuze wb je vlucht.

Begin mei was vorig jaar in ieder geval perfect qua weer en drukte. Dit jaar gaan we een goede week eerder. Eens kijken of dat ook goed bevalt

Forum Rechten