Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 15 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 148

Onderwerp: Controle bij de douane

  1. Top | #41
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: "gesnapt"

    Op de weg terug waren de douaniers totaal niet bezig, waren zelfs te lui om goedemorgen te zeggen. Gewoon door het poortje lopen om niets aan te geven en niet zweten. Nu had ik niets boven de 175 euro bij me, maar wel een portofoonset in m'n handbagage gegooid waarvan gebruik in Nederland strafbaar is. Maarja, bezit niet :P

    Hoe zit het eigenlijk met een tazer (zo'n apparaat om een goeie stroomstoot mee uit te delen) ? Die zag ik liggen op een fleamarket maar heb het maar niet gekocht omdat het als wapen kan worden gezien. Maar als je 'm gewoon in je koffer stopt... kan je dan gezeur krijgen? Anders neem ik zoiets over een paar maanden mee

  2. Top | #42
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: "gesnapt"

    Wat moet je met een Tazer? Niet voor niets dat het als een wapen wordt beschouwd.
    Je zult maar iemand een stroomstoot geven en hij krijgt een hartaanval. Leg het dan maar eens uit....
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #43
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: "gesnapt"

    Als de agressieve hond van m'n zus weer eens achter me aankomt ;-)
    Neuh, gewoon 'leuk' om in huis te hebben... je hebt ook mensen met samuraizwaarden aan de wand... je hebt ook mensen met een wapencollectie thuis. Als iemand een hartaanval er van krijgt, dan heb je een probleem ja. Aan de andere kant, zoiets als een tazer gebruik je ook niet voor de lol, maar eerder uit noodweer (maar dat geldt voor mij, niet voor een of andere malloot natuurlijk).

    Ik zou ook nog wel eens een Photonic Disruptor willen hebben, dat is een groene laser, ook gebruikt door het leger (en helaas ook wel eens met voetbalwedstrijden om spelers te desorienteren). Zijn wel heel wat sterker dan de lasers die je in spanje bij al die straatverkopers kan krijgen.. deze lasers kunnen ook lucifers en sigaretten aansteken. Maargoed, dat is niet echt een wapen, dus volgens mij wel via UPS ofzo naar Nederland te sturen vanuit Wicked Lasers.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-04-08 om 16:35. Reden: full quote eruit

  4. Top | #44
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Wageningen
    Berichten
    18

    Standaard Re: Sieraden en douane

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harm Bekijk Berichten
    Even ter verduidelijking bij de douane hoef je niets uit of af te doen de douane controleert alleen de goederen die het land binnen worden gebracht
    Ik denk dat in dit geval de marechaussee bedoeld word, dit zijn de mensen die controleren wie er het land binnen komen. Als je een ring om hebt die niet af kan, en het alarm gaat af word je gefolieerd.
    Harm
    De (hand)bagage en persoonscontrole gebeurt niet eens door de Marechaussee maar door een -particulier- beveilingsbedrijf. De Marechaussee doet alleen de paspoortcontrole.
    En mijn ervaring is dat de poortjes op Schiphol wat straffer staan afgesteld dan op andere luchthavens. Dus ondanks dat je alles uit en af doet (horloge, riem, schoenen etc) gaat de zoemer alsnog en mag je je vervolgens door zo'n jopie redelijk intiem laten betasten....
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 16-03-08 om 12:50. Reden: lettertype quote standaard gemaakt

  5. Top | #45
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Mijn vriend is afgelopen zaterdag teruggekomen uit Washington met United Airlines. Hij zei dat er juist meer gecontroleerd werd. Er stonden beduidend meer douanebeambten dan normaal. De douane is natuurlijk ook niet gek. Die snappen ook wel dat door de lage dollarkoers juist veel gekocht wordt (en dus mee teruggenomen wordt)! Het is voor de douane een bron van inkomsten!

    Dat er bonnetjes worden opgestuurd naar huis, wil niet zeggen dat dit dan een vrijbrief is om je spullen door de doaune te 'smokkelen'. Als zij het vermoeden hebben dat jij teveel hebt meegenomen, dan zal je dat toch moeten kunnen aantonen dat die spullen al in Nederland gekocht zijn!

  6. Top | #46
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Hoe zit het eigenlijk met een tazer
    Niet meenemen, is strafbaar....
    Het werkt net als die neppistolen in Spanje...deze zijn hier ook verboden...
    Wat moet je ermee.....levens gevaarlijk, ik heb bij de politie gewerkt, en onze hondenbrigade had wel zo`n ding aan boord voor aggressieve dieren, maar dat is echt aan hele strikte regels gebonden...ik meen zelfs dat het een categorie 2 wapen is.......

  7. Top | #47
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Ja dat maakt het soms erg moeilijk het is een van de redenen dat ik afscheid van de dienst genomen heb.......maar om even terug te komen op je vergelijking met samuraizwaarden......deze zijn op zich niet verboden..als je ze aan de muur hangt...loop je er op zaterdagavond mee op het Leidse Plein in Amsterdam is het wel weer strafbaar, en iemand die (legaal) een wapencollectie in huis heeft,heeft daar vergunningen voor, een ontheffing om ze te vervoeren volgens een vastgestelde route naar bijvoorbeeld de schietvereniging, bepaalde maatregelen in huis om ze op te bergen en noem maar op, de vergunningen heb ik regelmatig moeten controleren een heel gedoe...maar die Tazer......lekker laten liggen........zo nu weer terug naar het onderwerp ha ha ha ha ha ha ha
    Laatst gewijzigd door Saskiac1977; 18-03-08 om 19:42.

  8. Top | #48
    Stamgast Arie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Vlakbij Alkmaar
    Berichten
    232

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Mijn advies...probeer een vlucht te nemen die 's morgens vroeg aankomt.
    Zo rond de klok van 7 dan ben je zelf helemaal verreisd en de ochtendploeg lijkt wel niet op gang te willen komen.
    Staan ze er toch, weinig oogcontact maken, rustig schuifelend richting "niks aan te geven" en bij het bijna voorbij lopen nog even goededag zeggen.
    Geen goeimoggel die kennen ze al een tijdje:neutral:

  9. Top | #49
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Nee, ik dan vorige week ... zes-zeven man marechaussee, ik kom er aan met een duidelijk nieuwe koffer, laptoptas, handbagagekoffertje en een doos waar duidelijk op staat dat er golf-equipment in zit. Doos dwars bovenop het karretje. En ik er met big-smile achter, blij weer terug te zijn in NL en dat mijn doos met golfclub is aangekomen. Het enige dat de medewerker zegt: "Zo met die doos komt u niet door de deur!" Ik: "Da's al de zoveelste keer deze reis, zit lekker te klooien!" en ik draai de doos een kwart slag en kan gewoon doorlopen.

    Geen pijl op te trekken.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 18-03-08 om 20:12.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #50
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    24

    Standaard Re: "gesnapt" bij de douane

    Risiko lopen ! Waarom??

    6 Spijkerbroeken kopen en dan met het zweet in je naad door de douane, zo da's weer mooi 50 euro in de pocket KAN HET NEDERLANDSER.

    Je kunt vanuit NL alles via het net kopen en dan heb je het binnen 14 dagen thuis. Soms betaal je wat invoerrechten en soms niet, dan heb je mazzel.

    Nee dan is het spannender om een kat te laaien op Schiphol voor wat kruimel werk.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •