Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Let wel op dat als je pakketjes naar Nederland gaat sturen dat je dan invoerrechten gaat betalen. Dit gebeurt op alle paketjes die Nederland binnenkomen. De goedkoopste oplossing is zelf meenemen.
harm
Laatst gewijzigd door Mickey99; 18-02-08 om 09:01. Reden: lettertype aangepast
Mijn homepage, http://www.usa4every1.nl
Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida
Het is niet zo dat je zondermeer kan claimen dat je onder de vrijstelling van BTW en invoerrechten valt.
Hiervoor moet eerst aangifte gedaan worden bij de douane.
meestal gebeurd dit bij het verzenden.
Deze bepaald of je in aanmerking komt voor deze vrijstelling. Als de douane vind dat het horloge meer waard is dan de opgegeven $ 12 krijg je gewoon een aanslag. Het is dus niet aan de verzender of ontvanger om bij voorbaat al te zeggen onder welke regel je valt.
Over het algemeen is de douane nogal soepel in dit soort dingen, maar zij zullen het wel vreemd vinden als in de verpakking een Rollex t.w.v. $12 ???? zit.
Harm
Laatst gewijzigd door Mickey99; 18-02-08 om 12:42. Reden: lettertype aangepast en verkleind
Door de kleding te ontdoen van de prijskaartjes wil natturlijk niet zeggen dat je geen invoerrechten hoeft te betalen, daar kijkt de douane wel doorheen. Die weten echt wel wat die bepaalde jeans of schoenen kosten en anders zoeken ze het wel op via het internet. Dus dit is geen garantie dat je het dan zomaar kunt invoeren bij je terug komst, als ze je eruit halen en checken zul je alsnog moeten betalen meestal met boete dan.!
Ik ben een echte jeansfreak en heb al een 50 tal jeansbroeken naar hier laten komen weliswaar met verlaagde waarde en ik heb misschien 5 keer 10 euro moetten betalen. Het waren jeans van seven for all mankind , true religion en rock en republic dus dit zijn vrij dure merken.Maar ik denk dat ze in belgie niet zo streng zijn dan in nederland voor mijn uggs heb ik ook maar 10 euro tax moetten betalen terwijl ze in nederland ongeveer 40 euro moesten betalen
stuur het in elk geval onder gift uit en met verlaagde waarde onder de 50$
Laatst gewijzigd door Mickey99; 18-02-08 om 12:41. Reden: lettertype aangepast en verkleind
Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida
In België gelden in principe dezelfde regels als in Nederland, maar zoals gezegd de douane is soms vrij soepel. Als je het paketje boven de € 45 komt moet je zeker betalen.
Laatst gewijzigd door Mickey99; 18-02-08 om 12:41. Reden: lettertype aangepast en verkleind