Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 15 van de 46 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 150 van de 459

Onderwerp: Eerste keer Miami (Beach): Vragen en Tips!

  1. Top | #141
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Miami of Orlando??

    Heel eenvoudig 3 in Orlando en 3 in Miami.

    Zonder gekheid, het gaat er natuurlijk helemaal om waar je persoonlijke intresses liggen.
    Orlando is voor mij persoonlijk alleen maar goed voor de parken, dus houd je echt van pretparken ga je naar Orlando.
    Wil je wat strand, terrasjes, winkelen etc ga je naar Miami.
    Natuurlijk vind je ook winkels in Orlando, "Outlet malls Orlando" wat een grap, veel duurder dan de outlet malls in en om andere steden.

    Het ligt misschien ook nog aan de datums waar je je beslissing op zou kunnen maken.

  2. Top | #142
    Newbie
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    2

    Standaard Re: Miami of Orlando??

    Hoi allemaal!

    Ja ik ga ook vooral voor de mooie stranden en ik wil graag duiken en als het kan zwemmen met dolfijnen en de dierentuinen daar wil ik graag heen dat alles heeft mijn voorkeur. Wat raden jullie dan aan?
    want Miami weet ik staat bekend om de prachtige stranden maar heb je daar ook mooie dierentuinen en gelegenheid om met dolfijnen te zwemmen?

    groetjes fenny

  3. Top | #143
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Miami of Orlando??

    In welke periode ga je?

    Ik vind de stranden van Miami niet echt heel bijzonder. Er zijn een stuk mooiere stranden te vinden, bijvoorbeeld in Sanibel/Captiva.

    http://rondreisflorida2007.wordpress...outletsnaples/

    Miami heeft wel een aardige Zoo. De Monkey Jungle is ook erg leuk om te bekijken.

    http://rondreisflorida2007.wordpress...iami-metrozoo/
    http://rondreisflorida2007.wordpress...coconut-grove/

    Zwemmen met dolfijnen kun je op meerdere plekken doen. Zie hier: FAQ: zwemmen met dolfijnen
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 14:28. Reden: full quote eruit
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #144
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    17

    Standaard 1 week Miami met de kids, teveel?

    Hallo allemaal,

    Ben al een paar dagen intensief aan het rondneuzen op dit forum vanwege onze geplande 23-daagse vakantie in juli/augustus 2008 naar Florida. We zijn er helemaal enthousiast over, zo ook de kids van 5 en 7 (natuurlijk is dat mede te danken aan de Disney parken..) Ik heb nu 2 weken Orlando in ons reisschema opgenomen om rustig al die parken te kunnen bezoeken. Tussendoor lekker bijkomen in het huis met ons eigen zwembad en jacuzzi, helemaal luxe! Na deze 2 weken weg van de drukte op en rondom de parken op pad naar een nieuwe bestemming, te weten Miami voor een heerlijke afsluitende week strandvakantie. Daar ga ik dan twijfelen aan Miami. Is dit wel veilig en leuk voor de kinderen? Shoppen doen we niet aan (de reis kost al genoeg), we gaan echt voor het strand en de rust. Nu is er een optie op het Days Hotel Thunderbird Beach Resort, maar vraag ik mij nu dus af of een week in een hotel wel zo leuk is. Zijn er misschien mensen die een suggestie willen doen qua plaats en/of accomodatie, waarbij we wellicht een dagje of 2 naar Miami kunnen? Alvast enorm bedankt. Overigens zijn andere opmerkingen of suggesties over deze reis van harte welkom, het is voor ons tenslotte de eerste keer naar Amerika.

    Groet, Leonie

  5. Top | #145
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.908

    Standaard Re: 1 week Miami met de kids, teveel?

    Hallo Leonie,

    Allereerst namens mij ook nog welkom op dit leuke forum!

    Ik heb gezien dat je al wat tips had gekregen in je voorstel berichtje en dat je al een paar dagen aan het lezen bent.

    Ik zou 1 hele week in Miami te veel vinden maar dat beperken tot maximaal 3 á 4 dagen en in de tussentijd dan ook 3 of 4 dagen naar een andere kustplaats gaan. Niet voor de veiligheid want Miami is op zich veilig genoeg maar meer voor de afwisseling.

    Ik neem aan dat je die week Miami (of andere plaats) aan het einde van de vakantie plant zodat je bij kunt komen van 2 weken pretparken Orlando? Je zou dan naar een kustplaats kunnen gaan tussen Orlando en Miami in en dan de laatste dagen in Miami doorbrengen? Omdat je naar en vanaf Miami vliegt.

    Misschien kun je anders een resisschema plaatsen in het daarvoor bestemde gedeelte van dit forum en op de schema kunnen anderen je dan tips of op- en aanmerkingen op geven.

    Je hebt gelukkig nog even de tijd voor het juli is ;-)

    In ieder geval alvast veel plezier hier op het forum en succes met alle voorbereidingen!

    Groetjes,
    Sonja
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

  6. Top | #146
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    Naarden-Bussum, NL
    Berichten
    15

    Standaard Re: 1 week Miami met de kids, teveel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lprp1806 Bekijk Berichten
    Shoppen doen we niet aan (de reis kost al genoeg), we gaan echt voor het strand en de rust.
    Da's onverstandig...! Als je in de omgeving Miami/Ft Lauderdale zit, kun je, nee MOET je naar de Sawgrass Mills Mall. Da's de grootste Outlet Mall van de wereld. Van wat je (helemaal met deze dollarkoers!) mogelijk bespaart, kun je je volledige reis betalen!

    http://www.sawgrassmillsmall.com
    .
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 14:30. Reden: QUOTE INGEKORT

  7. Top | #147
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    149

    Standaard Re: 1 week Miami met de kids, teveel?

    Niet shoppen, dat meen je niet. Vooral met die goedkope dollar! Wij gingen de laatste keer heen met twee koffer (bijna leeg) en kwamen terug met vier koffers.

    Als je rust en een leuk strand voor de kinderen wil, raad ik je aan iets te kiezen bij Napels of omgeving. Er zijn daar ook vila's te huur. Het is ongeveer ander half uur rijden vanaf Miami. Onderweg zie je als je geluk hebt ook nog alligators langs de snelweg.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 14:30. Reden: full quote eruit

  8. Top | #148
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    17

    Standaard Re: 1 week Miami met de kids, teveel?

    Hallo Dr. Phlox (?),

    Hé leuk! Wanneer gaan jullie? Ik heb jullie schema wel gezien overigens. Die was mij dus ook al opgevallen. Wij hebben zelf alleen de voorkeur om die laatste week ook een villa/huis te huren in de omgeving van Miami. Ik ben al wat tegengekomen, al moet ik zeggen dat het harder zoeken is voor dezelfde prijsklasse als Orlando. Van hotel naar hotel reizen met die kids, lijkt ons niet echt ideaal. Zeker niet als je de eerste 2 weken de luxe hebt kunnen proeven. Maar ja, wellicht als je het boeken van hotels vaker hebt gedaan met de kinderen, zal dat ook wel makkelijker gaan. Voor ons is het voor het eerst zover weg, dus ik wil niet teveel van de kinderen eisen. Hoe ben je eigenlijk tot de beslissing gekomen aan de hotels in Miami? Heb je dat allemaal via het forum onderzocht? In ieder geval bedankt voor je reactie.

    Groet, Leonie

  9. Top | #149
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: 1 week Miami met de kids, teveel?

    Hoi Leonie,
    Wij gaan in de periode Juli en augustus 2008. Bij het vele lezen zag ik dat er veel over villa's in Orlando en weinig over Villa's in Miami en Key west werd geschreven. Dit was voor mij een van de belangrijkste punten om te kiezen voor Hotels in Miami en Key west en een Villa in Orlando. En bij ons is het net andersom. De villa als laatste
    Suc6 met het bepalen van je reis.
    Grz
    Dr. Phlox
    Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-09 om 14:31. Reden: full quote eruit
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  10. Top | #150

    Standaard Wat kan ik doen op zakenreis na de werkuren?

    Hallo,

    Ik tel slechts 21 lentes en moet zowaar op zakenreis naar de VSA samen met een collega (22j). Hierbij bezoeken we gedurende 06-13 februari Miami.
    Hierbij ben ik op zoek naar must-have-seen's gedurende de tijd die wij vrij hebben.

    We verblijven in hotel Indian Creek in de buurt van allison park op miami beach. (elke dag)
    We hebben 2 werkdagen afspraken in Miami (vrij vanaf 18 uur)
    Maar ook afspraken: 1 dag in Hollywood (vrij vanaf 14uur) en 1 dag in de streek van boca raton en boynton beach (vrij vanaf 18 uur).
    In het weekend zijn we ook vrij.

    Vraag 1: is het huren van een auto het beste qua transport of zijn deze afspraken ook per openbaar vervoer haalbaar? (zowel qua tijd en bereikbaarheid als qua kosten)
    Vraag 2: wat moeten we zoals gezien hebben in onze vrije tijd?
    Vraag 3: waar en wanneer zet je best snachts een stap in het nachtleven van Miami?
    Vraag 4: hoe lang doe je erover van miami (Indian Creek Dr) naar west palm beach met de auto? (of een andere referentiepunt om dit met de optie openbaar vervoer te vergelijken)


    Alle tips zijn welkom!
    Ik dank u alvast voor uw hulp!

    Groeten.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •