Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 7 van de 31 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 305

Onderwerp: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

1. Top | #61
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005

Standaard Re: Het Character Dining topic

Wat veel Europeanen vergeten, is dat de fooi geen extraatje is, maar een wezenlijk deel van het Amerikaanse salarissysteem.
    Ik kan mij de actie van WDW wel voorstellen, het neemt veel problemen weg met toeristen die niet goed bekend zijn met het Amerikaanse systeem.
    Overigens vind ik het geen symphatiek systeem.
    Eric

2. Top | #62
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007

Standaard Re: Het Character Dining topic

Dat Europeanen niet goed bekend zijn met dit systeem zal best zo zijn maar diegene die het hards hierover zaten te schreeuwen waren allemaal volbloed Amerikanen.Ze waren er dan ook falikant op tegen.

Het is ook bij de konijnen af dat iemand tussen de twee en drie dollar per uur verdiend en dat het van de al of niet goedgeefsheid van de klanten afhangt of zijn kinderen op het eind van de maand ook nog wat te eten hebben.

In mijn ogen is dit een totaal verrot systeem.

Mijn schoonzus gaat binnenkort op cruise en "mag" (lees moet) dan 1000 dollar aan fooi "geven". Daar is de fooi voor een drankje,roomservice en de Maitre D`nog niet eens bij inbegrepen.

Nou weet ik niet hoe jullie over de hoogte van dit bedrag denken maar ik vind dit buiten alle normale proporties vallen.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722

3. Top | #63
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007

Standaard Fooien

Hoeveel geven jullie fooi in een restaurant (percentage). Is er verschil in jullie fooi als het heel goed/leuk was en als het gewoon goed/leuk was en wat doe je als het niet echt de moeite waard was.
    Ik vraag dit omdat ik me afvraag of je altijd maar standaard de 15% moet betalen.
    groetjes, Renée

www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

4. Top | #64
    Regelmatige Bezoeker senkermens's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007

Standaard Re: Kamermeisje

wij laten meestal 1 dollar per dag en om de paar dagen wat extras daar is het gebruikelijk dat je fooi achterlaat
    Orlando in 1996-1999-2002-2005-2006-2007-2008-2009-2010-2011-2012-2013-2014-2015-2016-2017-2018
    1995 California en Nevada - 1997 North East USA - 1998 Arizona Utah - 2000 East Canada

5. Top | #65
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007

Vijf dollar voor de morgenladies en vijf dollar voor de turndownladies die 's avonds je troep komen opruimen.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722

6. Top | #66
    Regelmatige Bezoeker nicole-onno's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008

1 dollar per dag. Maar ik geloof dat je iedereen daar fooi geeft. Of ze nu je koffer tillen of je tv nakomen kijken. De eerste keer in Amerika begrepen we de hint niet echt dat mensen echt blijven staan wachten op fooi. De daarop volgende keren zorgde dat we bij gwk alvast wat losse dollars vroegen om de eerste dag door te komen. Begint al bij luchthaven, taxi, portier ed.
    september 2005 cruise Miami, Cozumel, Jamaica Kaaimaneilanden. Strand en winkel vakantie Miami
    juni 2007 dominicaanse republiek
    14 maart 2009,12 dagen Orlando, pretparken bezoeken en winkelen\\/

7. Top | #67
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005

Wij geven aan het begin van onze vakantie ca. $ 25,-- en hebben dan gedurende ons verblijf geweldige service, aan het einde nog eens dat bedrag, totaal $ 50,-- voor een verblijf van ca 10 dagen. Ze zijn er altijd heel blij mee, wat is nou $ 50,-- op je vakantiebudget. Daarnaast laten we ook altijd wel kleding of andere zaken achter, we vragen vriendelijk of 'ze iemand kennen die dat kan gebruiken' , het antwoord is meestal: ' sure mem y'r looking right at her'.

8. Top | #68
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007

Toch goed dat deze topic nog naar voren komt. Ik had wel gehoord dat dit door veel vakantiegangers gedaan werd maar wist eigenlijk niet dat het voor het personeel zo belangrijk was. Natuurlijk is elke 'tip' meegenomen en besefte ik wel dat ze vast geen vetpot krijgen voor hun werkzaamheden maar ben blij dat ik met een klein bedragje per keer hun dag helemaal goed kan maken en... daar blijkbaar ook nog extra service voor krijg. Fijn te weten!

groetjes
    sabine

9. Top | #69
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Wij altijd 2 - 3 dollar per dag (ligt er ook aan hoeveel losse dollars ik heb; maar eigenlijk altijd wel genoeg met al die tips die je overal moet geven ) !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

10. Top | #70
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

En hoe zou je dat met een villa of townhome doen (eindschoonmaak) ? Ik heb afgelopen keer niets achtergelaten ops:, maargoed heb ook HEEL veel zelf al opgeruimd, ze hoefden in principe weinig te doen

In Spanje (tja, je moet ergens heen voor je verre reizen maakt) gaf ik meestal 2 euro, 5 euro als ze echt goed hun best deden. Ik vind 1 dollar wel weinig hoor voor een kamermeisje, mag wel wat meer :razz:

Forum Rechten