Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 3 van de 24 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 231

Onderwerp: Medicijnen / Medisch Paspoort

1. Top | #21
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006

Standaard

Wij hadden werkelijk alle nodige papieren en verklaringen geregeld, maar toch wel spannend bij de douane.
    We zijn dus aangekomen in Washington, waren verder geen mensen voor ons of achter ons, werd ons totaal niets gevraagd of gecontroleerd, alleen even in de paspoorten gekeken en konden gelijk doorlopen, dus alle spookverhalen van anderen had op ons gelukkig geen betrekking.
    Waren binnen een half uur, van landing tot het plaatsnemen bij de vlucht naar Miami helemaal erdoorheen.
    Helaas moesten we toen nog ruim 5 uur wachten door vertraging van de vlucht naar Miami, maar het invoeren van de medicijnen heeft voor ons dus geen nare ervaringen opgeleverd.
    gr. Paula

2. Top | #22
    Vaste Bezoeker Albert38's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007

Standaard Medicijnen mee naar Orlando

Mijn vrouw moet ivm gewrichtsreuma 2 injectie spuiten met toebehoren meenemen op onze vakantie naar Orlando. Deze medicijnen moeten in de handbagage omdat deze niet te koud bewaard mogen worden.
    Wie weet de juiste manier hoe te handelen op schiphol en in de USA.
    Natturlijk hebben we dit al gemeld bij de reisorganisatie en nemen we een medisch paspoort mee.
    13 juli t/m 27 juli 2007, Orlando Florida
    27 juni t/m 11 juli 2008, Orlando Florida
    09 juli t/m 23 juli 2017, Orlando Florida
    09 mei t/m 18 mei 2023, Orlando Florida

3. Top | #23

Standaard Re: Medicijnen mee naar Orlando

Indien men in bezit is van een doktersverklaring/medisch paspoort op naam, is het geen probleem en kan dit in de handbagage worden meegenomen.

4. Top | #24
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006

Inderdaad effe langs de huisarts gaan om een dokters verklaring te halen en dan heb je nergens problemen. Zeker omdat je ook al je medisch paspoort hebt, moet het goed gaan!

5. Top | #25
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

De medicijnen zullen geen probleem zijn, gewoon in de handbagage (essentiële medicijnen nooit in de ruim-babage, die kan wel eens kwijtraken).

Maar wat betreft de injectienaalden .... daar kan ik nergens iet over terugvinden. Kun je m.i. het beste in de ruim-bagage doen. Mocht daar iets mee gebeuren dan kun je in de VS altijd nog nieuwe naalden halen bij elke willekeurige Pharmacy (Eckerd, WalMart, Publix etc).

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

6. Top | #26
    Vaste Bezoeker Albert38's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007

Het is een kant en klare injectiespuit, je kan de naald niet zomaar verwijderen.
    13 juli t/m 27 juli 2007, Orlando Florida
    27 juni t/m 11 juli 2008, Orlando Florida
    09 juli t/m 23 juli 2017, Orlando Florida
    09 mei t/m 18 mei 2023, Orlando Florida

7. Top | #27
    Florida Groupie paula's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Albert38 Bekijk Berichten
    Het is een kant en klare injectiespuit, je kan de naald niet zomaar verwijderen.
    Ik heb ze ook altijd bij me, geen probleem zolang je maar een medisch paspoort van de apotheek bij je hebt en een dokterverklaring van de behandeld arts, niet vergeten dat dit in het Engels opgesteld moet worden.
    gr. Paula

8. Top | #28
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2007

Standaard Medicijn paspoort

Moet je voor een vakantie in florida een medicijnpaspoort meenemen als je medicijnen gebruikt?
    Ik heb via de zoekfunctie gezocht maar ik kon alleen info vinden over injectie vloeistof en naalden maar ik bedoel gewone tabletten. Bloeddrukverlagers.
    Kan je medicijnen het beste in de koffer vervoeren of handbagage?

9. Top | #29
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005

Standaard Re: medicijn paspoort

Hoi,

Medicijnen doe ik altijd in het originele doosje en een speciale "medische paspoort in engelse taal van de apotheek.
    Die print dan het medicijn verhaal uit in Engels zodat ze dat overal kunnen lezen en bij problemen kan laten zien in ziekenhuizen/politie of Doaune.

Ik zit na te denken hoe ik ze altijd mee neem.....................:-?
    Nou ik weet het zo niet................ik geloof toch in de koffer, wat eigenlijk, ik nu zit te bedenken, toch best fout is gezien je koffer kwijt kan raken en dan heb je niets.
    Dus vanaf nu in de tas...................plus het medische paspoort van de Apotheek, zorg wel dat hij net voor je op vakantie gaat gestempeld en voorzien van een goede handtekening (geloof ik) en datum.

Succes verder en een goede reis 8)

Gr. Monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

10. Top | #30
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007

Standaard Re: medicijn paspoort

Bij zulk soort medicijnen altijd doen....mocht er iets gebeuren wat natuurlijk niet te hopen is...is het makkelijker....en mocht je onverhoops iets kwijtraken ofzo, heb je altijd je medicijnpaspoort nog waar vanalles in staat makkelijk voor de plaatselijke apotheker of arts.

Forum Rechten