Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 15 van de 86 EersteEerste ... 513141516172565 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 150 van de 852

Onderwerp: Creditcard

1. Top | #141

Standaard Re: Credit-card

De reden dat ik er zo op tegen bent

Je geeft veel makkelijker geld uit, en zodra je thuis komt krijg je de rekening gepresenteerd.

Verder heb ik ook in mijn omgeving gezien wat voor narigheid het met zich mee kan brengen.

Ik weet dat cheques ook verzekerd zijn tegen diefstal en dergelijke.

Verder moet ik eerlijk bekennen dat het mij vreemd in de oren klinkt, dat cheques meer romplomp geven, het lijkt me net zo makkelijk als een cc.

Levert er een in, en als je de auto weer inlevert, krijg je die dingen weer terug...

En veel geld heb je niet op zak, omdat je niet alle cheques bij je hebt. Je wisselt er gewoon een om en je hebt geld op zak.....

2. Top | #142
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2007

NOU, ik vind die cheques dus niets. Werden ook afgelopen vakantie op verschillende plaatsen niet geaccepteerd(niet meer).

Heb een American Express en dan kun je on-line je uitgaven bijhouden. Makkelijker kan het niet lijkt me want je hebt dus altijd overzicht bovendien ben je er natuurlijk altijd zelf bij wat je wel en niet uitgeeft en als je een goed inzicht hebt in je budget dan moet een CC toch lijkt mij alleen maar makkelijker te zijn.
    Maar ja ieder zijn meug(ik heb al 25 jaar CC en nog nooit problemen gehad):-D

3. Top | #143
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Alleen dat omwisselen is lastig. Je kan ze lang niet overal kwijt, juist omdat de USA zo'n CC land is.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

4. Top | #144
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djamilla Bekijk Berichten
    ................
    Verder moet ik eerlijk bekennen dat het mij vreemd in de oren klinkt, dat cheques meer romplomp geven, het lijkt me net zo makkelijk als een cc.

Levert er een in, en als je de auto weer inlevert, krijg je die dingen weer terug...

.....
    Toch is het zo. Veelal moet je je met cheques legitimeren en worden je gegevens genoteerd. Ook in de US is het een min of meer achterhaald product.
    Bovendien betekent in de US geen creditcard hebben zo ongeveer dat je niet kredietwaardig bent en er dus wel eens een luchtje aan kon zitten.

Helaas werkt het ook niet zo dat je de cheques achterlaat en ze dan later terugkrijgt. Er eentje achterlaten zal so wie so wel niet lukken. De borg bedraagt meestal 300 a 500 dollar. De cheques worden geind en bij het retourbrengen van je auto heb je de kans dat je een cheque meekrijgt die je op je bank kan laten bijschrijven.

Ik kan wel iets van je angst begrijpen, maar voor een vlotte vakantie zou ik er voor een keer overheen stappen.

Goede reis
    Knaapje.

5. Top | #145
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djamilla Bekijk Berichten
    De reden dat ik er zo op tegen bent

Je geeft veel makkelijker geld uit, en zodra je thuis komt krijg je de rekening gepresenteerd. Bij diverse maatschappijen (oa Visa) kun je online je uitgaven bekijken. Van te voren een bedrag erop storten voorkomt een rekening in negatieve stand.

Verder heb ik ook in mijn omgeving gezien wat voor narigheid het met zich mee kan brengen. Maar dat is niet de schuld van de cc neem ik aan maar de mensen die deze op verkeerde manier gebruiken.

Ik weet dat cheques ook verzekerd zijn tegen diefstal en dergelijke.

Levert er een in, en als je de auto weer inlevert, krijg je die dingen weer terug... Als je de auto inlevert kom je niet bij een balie, je levert de auto in de miles enzo worden nagekeken, je krijgt als alles ok is een nul bon en daarna kun je naar de incheck voor je vlucht.

En veel geld heb je niet op zak, omdat je niet alle cheques bij je hebt. Je wisselt er gewoon een om en je hebt geld op zak.....
    Veel banken geven de cheques al niet meer uit omdat dit veel administratie oplevert, zie ook in de topics die ik je gaf in mijn vorig bericht.

Uiteindelijk is het geheel aan jou hoe jij daar je uitgaven beheert en hoe je uitgeeft, maar vragen om advies hier op het forum geeft meestal het antwoord, doe gewoon een cc en let zelf op wat je wel en niet kan doen, zo moeilijk moet dat toch niet zijn.

Wij vinden een extra bedrag erop storten ideaal omdat je zo geen - bedragen krijgt bij de maatschappij.

6. Top | #146
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Wat ik juist zo makkelijk vind aan de CC vs cash, is dat ik bij thuiskomst precies weet waar ik mijn geld aan heb uitgegeven. Als ik pin, dan weet ik niet precies waaraan ik het heb uitgegeven (want dan staat er op de afschrift alleen het bedrag wat ik gepind heb).

Ik geef net zo hard cash geld uit welke ik in mijn porto heb zitten, dan dat ik met mijn creditcard zwaai (want is mijn portomonnee leeg, dan pin ik weer en betaal ik het alsnog...).

Dus voor mij persoonlijk maakt het qua uitgave niets uit, maar qua administratie wel. Bedoel, natuurlijk kun je als je pint uitzoeken waar je het aan hebt uitgegeven. Gewoon de bonnetjes bewaren! Nou, dat hebben we één jaar gedaan. Ik had meer dan honderd bonnetjes thuis... en heb er toen weken over gedaan om uit te pluizen welk bonnetje bij welke uitgave het hoorden.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat dus ook uit naar de Credit Card.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

7. Top | #147
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Scheelt ook dat onze Rabocard altijd aan het einde van de maand wordt afgeschreven. Je hebt dus geen krediet. Als het bestedingsmaximum (2500 euro bij ons) bereikt is dan is het gewoon jammer - kaart is dan 'leeg'.

8. Top | #148
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005

Hoi,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik vorig jaar (eerste keer USA!) ook best allemaal eng vond z'n CC maar het is echt reuze handig en je weet best wat je hebt uitgegeven want ik bewaar de bonnentjes en ik weet dan echt wel wat ik allemaal heb uitgegeven.
    Wij sparen voor de vakantie en zetten het dan ruim voor tijd er extra geld op.
    Dus echt in de min qa geld is het dus niet, dat ligt helemaal aan je zelf.

Ook je aankopen en dergelijke zijn verzekerd hoor!
    En als er iets gebeurt met je kaart dan heb je ook zo weer een nieuwe, vraag of bel eens naar visa of een andere die helpen je graag hoor!
    Tenminste bij Visa wel, daar heb ik vorig jaar heel veel vragen op los gevuurd en hij vond het totaal niet erg, en toen besloten er een te nemen.

Over weeg het nog maar eens, dan merk je dat het reuze handig is en bijna ondenk baar als je er bent.

Gr. Monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

9. Top | #149
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Scheelt ook dat onze Rabocard altijd aan het einde van de maand wordt afgeschreven. Je hebt dus geen krediet. Als het bestedingsmaximum (2500 euro bij ons) bereikt is dan is het gewoon jammer - kaart is dan 'leeg'.
    Bij mij worden de CC-uitgaven ook automatisch elke maand volledig van m'n bankrekening afgeschreven, zowel van m'n Visa (via Fortis) als van m'n Mastercard (ABN Amro).
    Als je echter de CC als een echte CREDITcard gebruikt en maandelijks alleen de minimale betaling odet (2% van het openstaande saldo) dan kan er inderdaad wel wat misgaan. Je betaald dan over het saldo een torenhoge rente, vaak rond de 25% op jaarbasis. En dan groeit je schuld wel erg hard. Zoals bij vele amerikanen ....

Een "gevaar" bij een CC is is verder alleen aanwezig als je jezelf niet in de hand houdt met uitgaven. Leven betekent keuzes maken, en dat is met een CC niet anders. Een CC is nu eenmaal een krediet kaart en geeft je dus een krediet (bestedingsruimte). Het is aan jezelf om daar op gepaste manier mee om te gaan.

Ik heb overigens gemerkt dat bij mijn VISA die bestedingsruimte jaarlijks automatisch iets wordt opgehoogd. Net als bij Njit stond die jaren geleden op iets van € 2500. Inmiddels is die "gegroeid" naar € 8500 ..... :-$ En als je dan zo'n bedrag uitgeeft zonder er voldoende dekking voor te hebben op je bankrekening .... You're in trouble! Big Trouble!!

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

10. Top | #150
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Ik heb overigens gemerkt dat bij mijn VISA die bestedingsruimte jaarlijks automatisch iets wordt opgehoogd. Net als bij Njit stond die jaren geleden op iets van € 2500. Inmiddels is die "gegroeid" naar € 8500 ..... :-$
    Bij een CC van de Rabo (Mastercard) zonder krediet-mogelijkheid is het maximaal 2500,- per credit card. En we hebben er beide 1-tje dus daar redden we het wel mee op vakantie

Forum Rechten