Aangezien Martinair blijkbaar verschillende indelingen voor hetzelfde type toestel gebruikt, is er geen eensluidend antwoord.
Heb je trouwens al eens op Seatguru gekeken ??
Eric
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Iemand schreef dat de stoelen (allemaal) breder waren en ook de gangpaden. En dat dat door een andere indeling is. Dus jouw antwoord was toch niet wat ik bedoelde. Ik snap dat niet alleen gangpadstoelen breder zullen zijn, maar als 1 stoel in het hele rijtje wegvalt dan zijn misschien wel alle stoelen + gangpaden iets breder.
En het gaat me niet om de lengte.
Aangezien Martinair blijkbaar verschillende indelingen voor hetzelfde type toestel gebruikt, is er geen eensluidend antwoord.
Heb je trouwens al eens op Seatguru gekeken ??
Eric
Laatst gewijzigd door Michael66; 12-05-10 om 01:36.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
AAA Member (All America Addicted)
Mission Completed ! All 50 States Visited
Aandelen
Martinair liet ook weten te streven naar een structuur waarbij alle aandelen in handen zijn van één partij. Nu houdt de luchtvaartmaatschappij KLM de ene helft en het Deense transportbedrijf Maersk de andere helft van alle aandelen.
Martinair ziet liever dat alles wordt ondergebracht bij KLM, dat weer een dochter is van Air France. De twee aandeelhouders hebben toegezegd hierover met elkaar in onderhandeling te gaan.
http://www.nu.nl/news/1124225/32/rss...apt_banen.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Martinair is al voor 50% van KLM, en KLM wil de rest (die van het Deense MAERSK is) ook wel, maar dan bij voorkeur alleen voor de vrachtvluchten. De passagiersvluchten zijn minder interessant (en voor Europa binnekort al geschrapt).
zie ook http://nusearch.ilse.nl/searchresult..._for=martinair
P.S. Beetje dubbel met Njit, maar was even aan het zoeken.
Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 31-07-07 om 15:26. Reden: Zie PS
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
AAA Member (All America Addicted)
Mission Completed ! All 50 States Visited
Afgelopen maandag teruggevlogen met Martinair vanuit Orlando.
De stoelopstelling in Economy was 2-4-2 en in Comfort 2-3-2. Dat betekent dat de twee stoelen aan de raamkanten even breed zijn in Eco en Comf klasse. De stoelen in het midden zijn wat smaller in Eco dan in Comf.
Het gangpad bij Comf is duidelijk breder dan in Eco klasse. Door beide gangpaden past het karretje van de stewardessen (m/v).
Het toestel op de heenweg (stoelopstelling zowel Eco als Comf. klasse 2-3-2) naar Miami was duidelijk moderner. De schermpjes met info en filmpies waren aanwezig terwijl in het laatste toestel een witscherm was waarop met drie kleuren lampen de filmpjes getoond worden. Indien je hier dichtbij zit is dit niet scherp wat hoofdpijn en irritatie oplevert. Vlieginfo wordt niet getoond.
Beide toestellen vlogen wel op tijd:lol:
Services op terugweg was slecht. Geen genoeg kindermaaltijden zodat het aan de willekeur van het personeel afhing of je kind zo'n maaltijd kreeg. Dit geldde voor het "diner" als "ontbijt".
Martiniar heeft de komende 4 dagen een stuntprijzen actie. Retourtje Orlando voor 366 euro, inclusief toeslagen. Wel voor 27-10 vertrekken. Zie ook: http://www.martinair.nl/prod/web/ind...257248003593E7
Hallo,
Ik heb alleen maar goede ervaringen met martinair. Personeel is vriendelijk, en het grootste voordeel is rechtstreeks vliegen.
Wij zijn een keer met Delta mee gegaan, nou ik kan zeggen dat ik never meer met delta zal vliegen. onvriendelijke personeel, slecht eten en zeer slechte service. Dit zowel op heen als terug reis, en dan mag het goedkoper zijn, maar dan gaat de vlieger goedkoop is duurkoop wel op. Wij waren toen in totaal 24 uur onderweg.
Dus volgend jaar gaan wij weer met martinair
Laatst gewijzigd door Michael66; 12-05-10 om 01:37. Reden: full quote eruit
Overal kom je slechte ervaringen tegen.
Of het nou Delta is of Martinair, of welke maatschappij dan ook die naar florida vliegt.
Ze zullen allemaal voorstanders en tegenstanders hebben.
Ik kan nou niet echt zeggen dat delta slecht is.
Dit jaar weer eens geprobeerd, en ja hoor was goed.
Eten stoelen personeel allemaal prima.
1 nadeel is het overstappen.
Als je vd stopover geen gebruik wilt maken, om er een paar nachten te blijven (bv New Ork) zou ik de volgende keer weer voor Martinair kiezen.
Met kleine kinderen erbij vind ik dit toch meer relaxed.
Vertonen nederlandstalige films etc.
Alleen die "verplichte" upgrade die je moet nemen om een beetje prettig te zitten is jammer.
groet,
Pascal
Ik heb al van verschillende mensen gehoord die volgend jaar een trip willen boeken naar Florida met Martinair, dat reisbureaus adviseren om de vlucht bij een andere luchtvaartmaatschappij te boeken. Verschillende reisbureaus geloven niet in de toekomst van Martinair en raden mensen af om bij martinair te boeken. Zie ook dit bericht in de krant:
De spanning over de toekomst van Martinair loopt op. Een van de scenario’s die een onderzoek heeft opgeleverd is een opsplitsing in een vracht- en een passagiersmaatschappij.
De aandeelhouders van Martinair – KLM (50%en Maersk (50%) – komen vanavond bij elkaar om over het voortbestaan van Martinair te beslissen.
De onzekerheid en de onrust onder de medewerkers en ook bij de reisorganisaties is groot. Een mogelijkheid si dat van de passagiersoperaties de vliegactiviteiten worden geliquideerd of onder gebracht bij Transavia.
De vracht en intercontinentale passagedivisie zouden dan na een overname van de Maersk aandelen door de KLM onder de paraplu van de Koninklijke bgaan vallen, mits de EU daarvoor toestemming zou verlenen.
Voortzetting van de intercontinentale vliegactiviteiten van Martinair is sterk afhankelijk van de steun van de reisorganisaties, onder meer in ons land. Enkele touroperators steunen een initiatief van een consortium om Martinair over te nemen, omdat in voortzetting door KLM de bedreiging van een monopolie wordt gezien.
In het geval van voortzetting van Martinair door de KLM zal onherroepelijk aan de bel worden getrokken bij de Nederlandse concurrentieautoriteit NMa, zo verzekeren goed ingelichte bronnen rond het consortium, dat de kaarten heeft gezet op een geheel of gedeeltelijk Martinair.
De commissarissen hebben zich al eerde deze week gebogen over de adviezen van een commissie die onderzoek heeft gedaan naar de toekomst van Martinair.
De beide aandeelhouders willen dat een eind komt aan de huidige status quo rond de “vakantie” maatschappij, waar zware verliezen worden geleden. Maersk wil al lange tijd helemaal af van het belang in de Nederlandse maatschappij
De huidige president directeur van Martinair, Arie Verberk, stapt op, een top manager van de KLM, commercieel directeur Paul Gregorowitsch, staat klaar om hem op te volgen. De scheidende Martinair topman heeft binnen de directie laten weten dat hij nog blijft om zijn opvolger in te werken.