Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 18 van de 65 EersteEerste ... 8161718192028 ... LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 648

Onderwerp: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?

1. Top | #171

Standaard Drukte in de parken

Dit is mijn eerste post is op het floridaforum en heb al heel veel aan de informatie op dit forum gehad (we gaan over 2 weken voor het eerst naar Florida). Daarom wil ik om te beginnen iedereen heel erg bedanken voor de vele bruikbare tips die onze "vakantie voorbereiding" een stuk vereenvoudigd hebben!!!!

Toch blijf ik met een vraag zitten. We willen naast de Disneyparken ook Seaworld en de beide Universalparken gaan bezoeken. We hebben nu een vakantieplanning gemaakt, zodat we een beetje een idee hebben van wat we wanneer willen gaan doen. Nu ben ik er al achter dat het in de parken in Orlando altijd wel druk is, maar heeft iemand ervaring met het bezoeken van de parken (met name Seaworld en de beide universal parken) in mei? Zijn er dagen dat het over het algemeen rustiger is dan andere dagen?

Wat ik me ook afvraag is of de parken (net als in Europa) in de weekenden over het algemeen drukker zijn dan door de week, of maakt dat eigenlijk niets uit? (wat ik begrepenm heb zijn de disneyparken juist drukker op maandag)

Ik heb al wat algemene informatie via het forum gevonden, maar zou graag de ervaringen van andere forumleden willen weten! Wellicht dat we onze planning dan nog iets moeten / kunnen aanpassen!

Alvast bedankt!

Peter

2. Top | #172
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: Wat zijn de beste dagen om de parken te bezoeken in mei?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marvinmax Bekijk Berichten
    Nu ben ik er al achter dat het in de parken in Orlando altijd wel druk is, maar heeft iemand ervaring met het bezoeken van de parken (met name Seaworld en de beide universal parken) in mei? Zijn er dagen dat het over het algemeen rustiger is dan andere dagen?
    Seaworld werkt met schema's. De shows vinden op bepaalde tijden plaats. Als je op tijd begint dan kun je alles makkelijk halen. De tijd tussen de shows in kun je dan doorbrengen met het bezoeken van de attracties als Kraken, Journey to Atlantis etc

Wat betreft Universal is het moeilijk te zeggen volgens mij. Zie dit artikel: http://www.theotherorlando.com/conte...1/bestday.html
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

3. Top | #173
    Florida Groupie kol's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006

Wij hebben bij de disneyparken de dagen aangehouden die als minst druk worden aangegeven bij TouringPlans.com. Dit is ons goed bevallen. In het algemeen zijn de parken die de ochtend magical hours hebben die dag het drukst.

Nicole

4. Top | #174
    Stamgast jaap's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006

Misschien heb je geluk dat het heel hard gaat regenen en niet gaat onweren. Vooral als het aan het einde van de middag (rond 4 uur) gaat regenen. Dat hebben wij meedere keren gehad. Wij nemen altijd een regencape mee (gekocht bij de wallmart). Binnen een half uur was het park bijna leeg. Wij zijn toen bv Vijf keer achter elkaar in spyderman geweest. Toen het nog droog was stonden er hele lange rijen, die waren verdwenen toen het ging regenen dus konden we zo doorlopen. Bij sommige attracties heb je aparte rijen voor mensen die alleen zijn, die rijen gaan veel sneller. Die mensen worden dan gebruikt om gaatjes op te vullen. Op zaterdag in het voorseizoen is het meestal extra druk met schoolreisjes.

5. Top | #175
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2007

Standaard Drukte dec 2007-jan 2008?

Dag Allemaal,

Wij zijn dus van plan om na de kerst naar Florida te gaan en dan half januari ergens terug te komen.

Normaal gesproken gaan we graag op de bonnefooi maar omdat we nu een kleintje (1 1/2) bij ons hebben gaan we niet echt rondtrekken, 2 plekken is het plan nu. Waar weten we nog niet, waarschijnlijk een week ergens rond Naples, Ft. Myers en nog een week Miami of ergens op de Keys.

Wat ik me afvraag is hoe druk het rond die tijd zal zijn? Is dit een hoogseizoen daar? En dan dus of het raadzaam is al vroeg een hotel/resort te boeken of nog even te wachten?

Groeten,
    Marco

6. Top | #176
    Vaste Bezoeker Nicole's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006

Standaard Re: Drukte dec 2007-jan 2008?

Tussen kerst en nieuwjaar is het in de parken wel erg druk maar na 1 januari kan je overal gewoon lopen. Als jullie nog de eerste 2 weken daar zijn, heb je in ieder geval dan de tijd om de dingen te doen die er toen niet van gekomen zijn.

Nicole

7. Top | #177

Standaard Welke dag is het druk/rustig

Is er ergens ook te vinden hoe druk/rustig het is in de parken.
    Ik weet dat je dat voor de Efteling kan opzoeken, maar weet niet wat ik
    moet googelen om het voor Disney/Universal/Seaworld op te zoeken.
    Delphine

8. Top | #178
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: welke dag is het druk/rustig

Wanneer ga je? Dit is veel meer van invloed op de drukte dan op welke dag je gaat.
    Hier een heel stukje over het plannen van je dagen in Disneyworld: http://www.mouseplanet.com/dtp/wdwgu...daily_plan.htm
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

9. Top | #179
    Vaste Bezoeker Hannah's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007

op allears.net staat ook een heleboel informatie ober wanneer je het beste je trip kan plannen, daar heb ik al veel baat bij gehad!
    En WDW and Orlando for dummies heb ik net door de bus gekregen en daar staat ook wel het een en ander in.

Rustig kan ook betekenen: Tornado-seizoen!

10. Top | #180
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hannah Disneyfreak Bekijk Berichten
    Rustig kan ook betekenen: Tornado-seizoen!
    De kans op tornado's is in WDW niet zo groot. Orkanen komen echter wel voor, maar in de 17 keer dat ik er geweest ben (waarvan 15x in het orkaanseizoen) heb ik maar 1x een orkaan (Frances) meegemaakt.

Forum Rechten