Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 12 van de 100 EersteEerste ... 210111213142262 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 999

Onderwerp: Autohuur: Alamo (1)

1. Top | #111
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006

Standaard Re: Auto huren

Ok na het lezen van diverse reis verslagen hier is toch weer een vraag opgekomen bij mij over de auto huur.
    Sorry maar aangezien ik nog niet in Orlando geland ben (ben normaal vanuit Atlanta naar Orlando gereden) en dus niet weet hoe het hier aan toe gaat.

Ik las op diverse verslagen dat je de auto bij Alamo kunt afhalen door een busje te nemen naar de Alamo vestiging, maar op Orlando airport info staat dat er een desk is op het airport. Dus nu ben ik een beetje door de war.
    Wat klopt nu eigenlijk??

Kun je de auto op het airport afhalen of moet je via een shuttle dienst naar Alamo rijden??

Ik denk dat een van de recent Orlando gangers dit wel kan beantwoorden voor me :-)

2. Top | #112
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005

Ik denk dat een van de recent Orlando gangers dit wel kan beantwoorden voor me
    Ja hoor, dat kan ik.
    Op Orlando zitten de twee Alamo kantoren in het terminalgebouw zelf.
    Één zit er aan de oostkant, de andere aan de westkant, het kan niet missen.
    Na de onvermijdelijke papierwinkel (néé, néé en nogmaals néé) steek je de straat over naar de parkeergarage waar de auto staat.
    Dus niets wachten op een shuttle of zo.
    Bij het inleveren volg je de borden Carrental return oost of west (zelfde meestal als ophalen) en volgt de aanwijzingen. Hij wordt kort gechecked en je loopt zo weer naar de vertrekhal (via de lift).
    Eric

3. Top | #113
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calypso Bekijk Berichten
    Ik las op diverse verslagen dat je de auto bij Alamo kunt afhalen door een busje te nemen naar de Alamo vestiging, maar op Orlando airport info staat dat er een desk is op het airport. Dus nu ben ik een beetje door de war.
    Dat met die shuttle klopt(te ooit), want tot enkele jaren geleden moest je enkele mijlen oostwaarts naar Alamo. Maar da's gelukkig niet meer zo. Je kunt je gewoon melden bij de balie in de vliegveldtermimal en je auto gaan uitkiezen in de parkeergarage aan de overkant. Perfect geregeld.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

4. Top | #114
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006

Ik las net een stukje op het orlandoforum en daar had iemand ook de Enquinx gehuurd bij USAreisen.de en hij schreef het volgende:

Auto ophalen bij Alamo. We hadden SUV's gehuurd via usareisen.de. Natuurlijk stond de Equinox er niet maar we hebben gekozen voor de Toyota's RAV 4 Sport. Ik moet zeggen geen verkeerde keus. Ondanks dat we het alles inclusief pakket hadden gekozen werd verteld dat sinds kort de Road Servive uit het pakket was gehaald. Dus lekke band ( $125), lege accu en wegslepen ( $ 500) komt allemaal voor eigen rekening. Dit kan je tp voor $ 4.99 per dag bijverzekeren. Dit hebben we maar gedaan maar ik ga dat nog wel even uitzoeken.

Nu vraag ik me af of dat zomaar kan? Wij wilden één dezer dagen ook de auto boeken maar als ik dit lees vind ik het wel weer vreemd. Als je $4,99 per dag bij moet betalen komt er nog een aardig bedragje bij.

Kunnen ze dit nu zomaar veranderen en hebben de mensen hier op het forum, die de auto inmiddels al geboekt hebben, hier een wijziging van gehad??
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

5. Top | #115
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005

Ik heb er niets specifieks over gelezen.
    Ik heb een keer de road service nodig gehad (jaar geleden, sleutel kwijt) en dat was allemaal gratis !! Wel geregeld via het lokale Alamo kantoor.
    Eric

6. Top | #116
    Florida Fanaat pascalbrouwers's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006

Vlg's mij kunnen ze de polisvoorwaarden veranderen.
    Maar lijkt mij sterk dat reeds eerder gemaakte boekingen, niet meer voldoen aan de voorwaarden die op het moment van boeken van toepasing zijn.
    lijkt mij dan ook sterk dat je je moet bijverzekeren.

Maar ik begrijp het wel, je staat daar aan de balie en je wilt natuurlijk geen risico's lopen.

Een lekke band heb ik ook al eens gehad, heb ik laten plakken en weer verder gereden. Ik weet dat Eric deze al eerder gehad heeft.
    Wanneer zou deze wijziging zijn in gegaan.

Groet,
    Pascal
    Laatst gewijzigd door Michael66; 26-11-08 om 13:53. Reden: full quote eruit
    1998 New York 2 X.
    1999 Californie en Vegas.
    2000 New York 2010 New York
    1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008

7. Top | #117
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006

Volgens mij zit dit er niet standaard bij, heb dit op Alamo gevonden;
    Inclusive Rates
    An inclusive rate is a rental rate which includes basic time and mileage, and CDW (features and benefits can change).
    Alamo offers an All in One rate that includes: unlimited free mileage, a tank of gas, additional driver fees, baby seats or ski racks, Alamo Express Service, frequent flyer miles, Collision Damage Waiver (above $500), airport taxes or fees, state and local surcharges, and sales tax.
    Within the European Union, an inclusive rate is any rate that includes more than time and mileage. It usually consists of Collision Damage Waiver (CDW), Theft Protection and VAT. Alamo does not offer this option on the Internet.
    Hier staat dus nergens vermeld dat de Road service erbij zit.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 26-11-08 om 13:55. Reden: te gerepareerd

8. Top | #118
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Blijft de vraag of je het er bij zou willen hebben. Komt op mij over als bangmakerij. Van die hoge bedragen noemen en dan zeggen dat je het kan afkopen voor $5 / dag.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

9. Top | #119
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Volgens mij zit Roadside Assistance nog gewoon in de service die je "gratis" krijgt. Alamo garandeert namelijk dat je altijd een goede auto hebt en zonder problemen op weg kunt.

Mogelijk is het snelle Engels van de verkopers daar een barriere geweest. Het lijkt misschien op PersPro (CPP), dat kost ook $ 4,99 per dag .... Klik.

Of is het "Road Service Plan"? Klik. Maar dat zit gewoon nog in de standaard huurprijs!!

Als je een boeking wilt maken via de website van Alamo geeft die in ieder geval geen extra optie voor een dergelijke (betaalde) service.

Alamo customers in need of 24-Hour Emergency Roadside Assistance in the United States and Canada should call 1-800-803-4444 for help. The call is automatically routed to the nearest open Alamo office.
    We are committed to getting all of our customers to their destinations in a safe and efficient manner.
    It is important to us here at Alamo Rent A Car to provide you with the best possible service. Whether traveling for business or pleasure, we are here to make your car rental experience easy and hassle-free.
    Emergency roadside assistance

If your Alamo car develops a mechanical problem in the United States, call Alamo's roadside assistance desk 1-800-803-4444, 24 hours a day.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

10. Top | #120
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006

Probleem is dat ze verschillende namen gebruiken voor deze service;
    1. Road Assistance
    2. Road Service plan

Oja vraag me trouwens wel af hoe dit dan op het huurcontract was gezet want normaal moet dat dan toch ook vermeld zijn?? Zie dit nergens staan als aparte service op de standaard contracts.
    Dan zou dit dus ook als Road Service op zijn huur contract moeten hebben staan, met dat zou die toch naar Alamo kunnen bellen/faxen om dit op te lossen.
    Laatst gewijzigd door calypso; 25-02-07 om 09:01.

Forum Rechten