Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 27

Onderwerp: Geldzaken: Traveller Cheques

1. Top | #11
    Florida Fanaat Mickey99's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006

Standaard Re: Traveller Cheques

Op je hotelkamer heb je meestal een kluisje of anders is er bij de receptie van je hotel een kluisje. Je hoeft er dus niet constant mee op pad.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-07-15 om 00:57. Reden: q
    Florida:1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2 x 2004/2 x 2006/2 x 2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015/2016
    New York: 2006 / 2007 / 2009 /2015 Zuidwesten: 2008 / 2009 / 2013 /2016. Noordwesten: 2013
    Noordoosten: 2009. Mid- en zuidwesten: 2010. Zuidoosten: 2011. Alaska: 2014

2. Top | #12
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    Dat is peanuts, je mag $ 30.000 contant meenemen de VS in (Nieuwe regel !!)
    Gelukkig, want die 10.000 van voorheen ging er wel erg snel door :lol:

Ja, als je het echt wil meenemen en niet via een CC zou ik toch voor Traveler cheques gaan. Neem wel Amex, die worden overal geacepteerd vaak met cash back.
    In tegenstelling tot de Amex CC, die wordt nog wel eens geweigerd "No Amex" =;

Maar waarom zet je het niet gewoon hier op de bank en pin je het?
    Soms kun je niet alles op de bank zetten, toch ? :-\"
    Eric
    Maar alle gekheid op een stick, ik vindt het toch ook wel prettig om wat cash geld bij me te hebben. Mede omdat ik nog wel eens onderdelen koop op Swapmeets en Fleamarkets. Daar kun je niet altijd pinnen of CC-en.
    De Amerikaanse kleine zelfstandige (of zzp-er, las ik net) wil de IRS wel eens omzeilen, in tegenstelling tot de gezagstrouwe Nederlanders :lol: :lol: :-\"
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

3. Top | #13
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005

Ja, ik ben maar een gewone, trouw zijn belasting betalende Hollander, die dus geen problemen wat dat betreft hebt.
    Maar ik begrijp wat je bedoelt, maar volgens mij bedoelde Vincent dat toch ook niet, want het soort mensen die beschikking heeft over wat 'vrij uit te geven' geld weten meestal al lang van de hoed en de rand.
    Eric

4. Top | #14

Pinnen is mijns inziens nog steeds de beste optie, kan zelfs in de supermarkt (tot $ 400,- per keer) en wat betreft AMEX, deze kaart zullen ze in Amerika steeds vaker weigeren vanwege de hoge provisie afdracht door winkeliers.Visa/Mastercard is dan een betere optie kost qua lidmaatschap ook minder. Maar een creditard erbij is eigenlijk wel een must.

5. Top | #15
    Ingeschreven
    Feb 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kentcourt Bekijk Berichten
    en wat betreft AMEX, deze kaart zullen ze in Amerika steeds vaker weigeren vanwege de hoge provisie afdracht door winkeliers.
    Nou, dat ben ik dus echt niet met je eens.
    Ik betaal altijd alles met American Express (gemiddeld zo'n 200 betalingen per jaar) en ik heb nog nooit problemen gehad.
    Amex is weliswaar de duurste, maar als je ooit in de problemen komt, zul je merken dat de service ongeëvenaard is.
    Overigens is er niets mis met Mastercard, een heel goede tweede, maar het beste is en blijft om ze allebei te hebben.
    Eric

6. Top | #16
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Er zijn inmiddels steeds minder banken in NL die Traveller Chaques leveren. Mijn werkgever bijvoorbeeld (Fortis) doet dat niet meer. Reden: te arbeidsintensief = te duur = te weinig aan te verdienen. Traveller Cheques zijn nog zo's "vehikel" uit het verleden voor mensen die geen credit card kregen vanwege onvoldoende inkomsten of wat dan ook. De acceptatiecriteria voor CC's zijn de laatste jaren echter aanzienlijk versoepeld (understatement, je krijgt er inmiddels figuurlijk al eentje bij een pakje boter) waardoor iedereen toegang tot dat betaalmiddel heeft gekregen. Het gehele fysieke betaalmiddelen-kanaal (chartaal, cheques) is gewoon langzaam maar zeker aan het verdwijnen. Dat wat nog blijft bestaan wordt door banken sterk getarifeerd (lees: je betaalt er gewoon veel voor), terwijl alle automatische betalingen ("straight through processing") steeds goedkoper wordt.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

7. Top | #17
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    De acceptatiecriteria voor CC's zijn de laatste jaren echter aanzienlijk versoepeld (understatement, je krijgt er inmiddels figuurlijk al eentje bij een pakje boter) waardoor iedereen toegang tot dat betaalmiddel heeft gekregen.
    Yep dat is ook weer iest wat we overnemen van de USA, neem 2 of 3 CC en je bent klaar.
    Ok je hebt wat schulden maar daar maken de banken zich niet druk om want ze verdienen toch lekker aan je!!
    Maar ik geef je gelijk die Travellers checks zijn toch inderdaad eigenlijk achterhaald in deze tijd, daar gebeurt hetzelfde mee als de Eurocheck, dis is destijds ook langzaam gestorven.....

8. Top | #18
    Ingeschreven
    Feb 2005

Ik begrijp niet helemaal wat het hebben van creditcards te maken heeft met schulden.
    Die schulden maak je zelf, daar kunnen de creditcards niets aan doen.
    Op een gewone betaalrekening kun je ook rood staan, en als je de CC rekeningen automatisch betaald kun je daar nooit de fout mee ingaan.
    Ik weet wel wat je bedoelt: dat je namelijk makkelijk geld uitgeeft en denkt de rekening komt later wel, maar dat is niet de schuld van de kaarten.
    Ik heb mijn Amex al sinds '83 en vind het een geweldig systeem.
    Nooit veel contant geld, niet hoeven wisselen, en een keurige rekening waar ik precies op kan zien hoeveel ik heb uitgegeven.
    En als je bang bent teveel uit te geven, kun je zelf een limiet afspreken.
    Kaart is altijd verzekerd, mocht je een kaart verliezen heb je binnen 24 uur een nieuwe, waar ook ter wereld.
    Eric

9. Top | #19
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk Berichten
    Ik begrijp niet helemaal wat het hebben van creditcards te maken heeft met schulden.
    Een CC is toch wel geld uitgeven wat je niet direct hebt!

Die schulden maak je zelf, daar kunnen de creditcards niets aan doen.
    Volkomen mee eens!!

Op een gewone betaalrekening kun je ook rood staan, en als je de CC rekeningen automatisch betaald kun je daar nooit de fout mee ingaan.
    Heleemal gelijk in

Ik weet wel wat je bedoelt: dat je namelijk makkelijk geld uitgeeft en denkt de rekening komt later wel, maar dat is niet de schuld van de kaarten.
    Precies het is gewoon veel makelijker om schulden te maken.

Ik heb mijn Amex al sinds '83 en vind het een geweldig systeem.
    Nooit veel contant geld, niet hoeven wisselen, en een keurige rekening waar ik precies op kan zien hoeveel ik heb uitgegeven.
    Klopt ik vind de CC ook handig en betaal ook keurig mijn rekeningen

En als je bang bent teveel uit te geven, kun je zelf een limiet afspreken.
    Kaart is altijd verzekerd, mocht je een kaart verliezen heb je binnen 24 uur een nieuwe, waar ook ter wereld.
    Eric
    Heb ik inderdaad dus kan niet over die limit heen wat ik zelf wel fijn vind.

10. Top | #20
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calypso Bekijk Berichten
    Een CC is toch wel geld uitgeven wat je niet direct hebt!
    Oh, is dat zo? Volgens mij KUN je geld uitgeven dat je niet hebt, maar dat hoeft niet. Daar ben je zelf altijd nog bij, dat beslis je zelf.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calypso Bekijk Berichten
    Precies het is gewoon veel makkelijker om schulden te maken.
    Dat hoeft niet. Het is niet makkelijker, het is wel mogelijk. Het is maar net hoe je er mee omgaat.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

Forum Rechten