Persoonlijk vind ik dit niet zo relevant. Alsof het percentage overledenen maatgevend zou moeten zijn om wel of niet naar Florida te gaan. De nieuwsberichten bevestigen wel dat er, nu de doelgroep om in aanmerking te komen om getest te worden is verruimd qua leeftijd, er nu meer jongere mensen positief getest worden. Uiteindelijk zorg dit voor een beeld wat misschien qua schrikbarendheid alleen maar groter is/wordt. Want je kunt niet ontkennen dat de stijging per dag van gemiddeld tussen de 3500 en 5500 besmettingen ook bijdraagt aan het beeld dat er in Florida dus best wel veel besmette mensen rondlopen, zeker in de gebieden rond Miami/Orlando/Tampa. Waarmee het risico om zelf besmet te raken alleen maar toeneemt.

Maar zonder gekheid, dan weet je dus gelijk dat je die getallen anders moet interpreteren dan hoe ze getoond worden. Of er is in het weekend opeens een medicijn dat er dinsdag dan niet meer is. En dat vind ik vooral vervelend. Ik wil juiste, duidelijke informatie en ook weten waar die info vandaan komt en hoe ze er toe zijn gekomen. Ik ben wetenschapper van origine (in dit gebied) en heb behoefte aan die informatie. Dat stelt mij gerust (ook al is die info niet altijd fijn). Hoe het nu gaat daar erger ik mij mateloos aan om veel verschillende redenen maar dat valt buiten dit forum. Ik probeer met niet al te druk te maken en hoop dat ik ooit mijn gemiste Florida vakantie weer in kan halen samen met mijn (niet meer al te jonge) moeder. Eerlijk gezegd zie ik de (nabije) toekomst somber in. Niet vanwege het virus maar vanwege de reactie er op. Gelukkig mag ik vanaf 1 juli weer met mijn ouders of zus en kinderen in 1 auto zitten zonder crimineel bezig te zijn. Een wandeling (naast elkaar) of gezellig uit eten (aan 1 tafel) met ze mag niet en als het aan dit kabinet ligt mag dat de komende jaren niet meer. Het lot van een alleenstaande blijkbaar. Wat ben ik blij dat mijn werk echt helemaal niet op 1,5m afstand kan en ook heel essentieel is maar liever nog had ik legaal met mijn naasten het leven willen leven.