Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Toch staan op dit en het Amerika forum diverse meldingen, dat er wel om een print gevraagd werd bij een controle.
Ik moet zeggen, dat het mij ook nooit gevraagd is, maar ik heb altijd een printje bij me voor het geval dat....
Vorige week nog zonder problemen uitgeprint.
Ja, ik lees er ook over volgens mij berichten bij Air Europa waar ze in Madrid om het papiertje vragen.
Is mij ook nog nooit om gevraagd maar heb standaard de printjes mee
in de handbagage. Toevallig gisteren Esta ingevuld maar geen probleem met printen.
Bij het inchecken aan de balie voor een Lufthansa vlucht vanaf Dusseldorf kreeg ik zo’n waar ga je heen en wie heeft je koffer ingepakt interview van een onaardige Duitse mevrouw met een laptop op wieltjes.
Ze stónd erop dat ik mijn esta printje en mijn reisschema (met vluchtnummer enz.) aan haar liet zien, mijn commentaar dat ze dat zelf toch ook wel kon zien in de computer werd niet gewaardeerd
Florida 2007, 2014, 2015, 2016 (2x), 2017 (2x), 2018 (2x), 2019, 2022 (2x), 2023 (2x), 2024 (2x)
next: april 2025
Zuidwest USA
2016, 2017, 2019, 2022, next: januari 2025
Bij Aer Lingus werd er bij ons ook een keer om gevraagd. Bij andere maatschappijen (in ieder geval KLM en Delta) is er nooit naar gevraagd. Ik zorg er altijd wel voor dat ik een printje bij me heb. Had ook eens ergens gelezen dat ze er bij iemand om vroegen dus sindsdien altijd bij me als ik naar Amerika vlieg.
Aangezien ik van zowel het reisschema als onze esta’s een printje bij me had kon ik het laten zien. Ik heb aangegeven dat het niet nodig was maar daar dacht zij toch anders over.
Omdat ik geen zin had in gezeur en vertraging bij het inchecken heb ik de gevraagde papieren gewoon maar laten zien.
Ook al is het niet wettelijk verplicht en is een afdruk van je esta status nietszeggend omdat ze blijkbaar je status op elk moment kunnen wijzigen, is het toch handig als je iets kan laten zien als je dat gevraagd wordt.
Florida 2007, 2014, 2015, 2016 (2x), 2017 (2x), 2018 (2x), 2019, 2022 (2x), 2023 (2x), 2024 (2x)
next: april 2025
Zuidwest USA
2016, 2017, 2019, 2022, next: januari 2025