Ik zie dat jullie op de 1e MK dag tot 's avonds blijven. Er staat niet bij hoe laat jullie in MK zullen zijn (de aankomst van het treintje in MK en de rope drops in de Disney parken is wat mij betreft wel verplichte kost) maar er vanuitgaande dat jullie er om openingstijd zijn, is dat een lange dag voor sommige kids. Maar dat zullen jullie beter in kunnen schatten dan ik. Ik heb het wel meegemaakt met twee kids van 6 dat ze rond 3 / 4 uur 's middags helemaal kapot waren en naar huis wilden.
Maken jullie gebruik van een "tourplan"? Dat kan enorm in tijd schelen. Ik heb goede ervaring met Touring Plans (vorig jaar nog tot volle tevredenheid gebruikt in Universal) en Tour Guide Mike (en dan met name op het forum aldaar). Maar volgens mij is Mike er mee opgehouden.
In HS hebben we ons destijds met twee kids van 6 wel een hele dag kunnen vermaken.
En hou er rekening mee dat ook de waterparken vermoeiend kunnen zijn voor kids. De zon, de wachtrijen, het lopen naar de verschillende glijbanen, het zwemmen, alle indrukken. Het kost allemaal energie.
Zie nu dat jullie waarschijnlijk wat later naar MK gaan. Wat op zich jammer is gezien het feit dat je de eerste dagen van de vakantie over het algemeen vroeg wakker bent plus wat ik al had vermeld over het treintje bij de opening van het park.
Mijn algemene tip: zorg voor een tourplan voor ieder park. Luister ter plekke goed naar signalen van de kids v.w.b. vermoeidheid en zin in dingen en accepteer dat je daardoor misschien de plannen wat moet aanpassen of wat attracties mist.