Als je nu in Nederland al geld gaat wisselen dan betaal je zoveel commissie dat je je winst al helemaal kwijt bent. De dollar moet echt 10 tot 15 cent stijgen wil je enige winst behalen. Je moet de rekensom wel goed maken
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
[..............maar waar het ons om gaat is de gunstige koers op dit moment, we gaan pas eind november en dachten dan eigenlijk van de koers gebruik te maken en zo nog goedkoper vakantie te kunnen vieren.
................
Als het gaat over wat contanten voor de eerste dag, dan haal je geen "winst" uit een gunstige koers ... een paar dubbeltjes misschien, daar wordt je vakantie niet echt goedkoper van. Ik neem nooit contanten mee (tenzij nog iets over van vorige trip) maar pin op het vliegveld.
Als je nu in Nederland al geld gaat wisselen dan betaal je zoveel commissie dat je je winst al helemaal kwijt bent. De dollar moet echt 10 tot 15 cent stijgen wil je enige winst behalen. Je moet de rekensom wel goed maken
1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.
JIP............................. DAT KLOPT HELEMAAL EBELIX
ik geef toe dat je daar een goed punt hebt.!!!!!!!!!!!!!!!
Maar ik begreep dat je kunt pinnen als je op het vliegveld aan komt toch??
En we hebben ook een visa, maar die heb ik van mijn leven nog nooit gebruikt, speciaal voor de reis genomen.
Maar ik denk dat jullie florida mafkes(grapje)(we hopen dat we dat ook worden als we terug komen) toch niet bij elk ontbijtje en souveniertje een visa gebruiken??
Nou weer bedankt........................groetjes monique
..........Maar ik denk dat jullie florida mafkes(grapje)(we hopen dat we dat ook worden als we terug komen) toch niet bij elk ontbijtje en souveniertje een visa gebruiken??...........
Nee, maar vanaf zo'n $ 5 kijkt niemand vreemd op als je met een cc betaalt.
Dus een ontbijt voor 2 personen bij een restaurant kan je gerust met een cc betalen.
Knaapje
Ikzelf houd $ 10,00 zo'n beetje als grens aan, vanaf waar ik (meestal) met CC betaal.
Soms ook ver daaronder, bv bij parkeren en metrokaartjes in New York.
Eric
Volgens mij kijken ze alleen gek op als je bij een kraampje op straat met je CC wilt betalen. Voor de rest mag dat overal..
Is ook alleen maar handig. Na afloop van je vakantie een mooi overzicht van wat je allemaal hebt uitgegeven.
Pinnen doe je trouwens met je normale bankpas en niet met je Credit Card. Met de laatste betaal je iets van 4.50 per opname.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Neem travelcheuqes van Sam CookOorspronkelijk geplaatst door bono
Hebben wij met Indonesie ook gedaan. Koers bij aankoop was NLG 1.72 en toen we gingen was deze NLG 2.12
Tel uit je winst
Grz
Dr. Phlox
Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.
Nadat we opgeroepen waren om te boarden stond de 'slurf' vol met douane ambtenaren en een snuffelhond.
We dachten dat het om drugs ging maar de honden waren getraind op geld. Tot onze verbazing en woedde van de bemanning en piloten werden er twee Hongaarse mannen door de hond geselecteerd en werd eer eentje in de slurf betrapt en eentje in het vliegtuig zelf. Ze moesten ze hun handbagage uitpakken. Er kwamen dikke pakken Dollars te voorschijn en voor zover we dit konden zien fikse boetes uitgedeeld. Ondertussen liep de spanning op. De gasten begonnen te mopperen en de piloten weigerden om nog langer te wachten op personen die kennelijk geen moeite hadden om de Amerikaanse wet te overtreden.
Met een half uur verstraging zijn we uiteindelijk vertrokken en de sfeer tegenover deze passagiers was te snijden tijdens de vlucht.
Het maximaal mee te nemen bedrag is $ 10.000,- . Maar daar red ik me wel mee hoor. ;-)